Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Sassya »

We zijn zo blij! Vrijdag halen onze Road Bear camper op. Normaal is de ophaaltijd van 12.30 tot 16.00 uur. Helaas kennen ze geen early bird. Wat natuurlijk jammer is aangezien we de eerste dag toch al heel vroeg wakker zijn.

Bij het online inchecken tijdje terug al aangegeven dat we hem graag zo vroeg mogelijk willen ophalen. Netjes mailtje gekregen dat ze het genoteerd hebben, maar niets konden garanderen. Had een keer de tip van Marenko gelezen dat je altijd kun bellen om te kijken of je hem eerder kunt ophalen als je geen gebruik maakt van de shuttle en zelf vervoer regelt. Net gebeld en boven alle verwachtingen kunnen we hem al om 8 uur ophalen :thumbup:.
Bonkers
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Bonkers »

Elendan schreef:Catta bedankt voor je reactie. Inmiddels een omvormer gekocht en getest in de auto en hij werkt. We kunnen dus opladen naar hartenlust met onze extra stekkerdoos. En de powerstekker in de buitenkast zullen we dan ook maar in het stopcontact stoppen dan hebben we ook genoeg stroom om, als de RV 's avonds uitstaat, nog wat extra te laden via de sigarettenaansteker.
Hou er wel rekening mee dat de elektrische tandenborstel bij een goedkope omvormer "( geen zuivere sinus ) altijd stuk gaat.
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Met een elektrische tandenborstel die werkt op batterijen hebben we daar geen last van :D
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Nick39 »

Bonkers schreef: Hou er wel rekening mee dat de elektrische tandenborstel bij een goedkope omvormer "( geen zuivere sinus ) altijd stuk gaat.
Klopt! Dat hebben we deze week proefondervindelijk vastgesteld... :oops:
Bij terugkomst op zoek naar een nieuwe oplader.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

We zijn een week geleden teruggekomen, het was weer geweldig en kunnen niet wachten tot we weer mogen :happy7: ,helaas moeten we eerst weer eens aan het werk.
De elektrische tandenborstel is inderdaad gesneuveld, gelukkig pas de een na laatste dag, dus we konden nog poetsen tot we terugvlogen :toothy8:
Meevallertje was dat de tandenborstel nog onder de garantie viel dus hebben we een nieuwe, maar volgende keer toch maar de ouderwetse tandenborstels mee en met het handje poetsen. Verder werkte de omvormer prima, en hadden we geen campingaansluiting meer nodig :clap:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Sonja1974
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2017, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Sonja1974 »

Hallo allemaal, wij gaan volgend jaar mei voor het eerst met een camper door Amerika reizen. Ben al druk bezig met de route. Gisteren al vliegticket besteld (lekker goedkoop). Maar nu de camper nog..... Ik lees veel over Cruise America, Road Beer en El Monte maar ik heb een camper gezien bij Best Time RV, nu is mijn vraag iemand hier ervaring mee??? Ik zit te denken aan een D-22 of een E-23.

Groetjes Sonja
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Frank1967 »

Een vraag over de elektriciteit in onze Cruise America C25 camper. Weet iemand hoeveel stopcontacten deze heeft?
We nemen qua elektrische apparatuur mee: 2x iPhone, 2x iPad, 1x E-reader, eventueel laptop, reisföhn, reisstijltang, scheerapparaat, Tom Tom
De TomTom laden we natuurlijk vóór in de wagen op via de sigarettenaansteker/12 volts aansluiting. De telefoons, tablets, e-reader en scheerapparaat willen we tijdens het rijden en/of bij full-hookup campings opladen. Meeste gereserveerde campings hebben we full-hookup.
Is dat allemaal te doen als we 2 wereldstekkers meenemen? Is het handig om een stekkerdoos mee te nemen? En heeft een omvormer in ons geval nut (bij vorige vakantie naar USA, wel in hotels, een omvormer meegenomen maar niet gebruikt).
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Een stekkerblok meenemen en een wereldstekker. Je kunt dan meerdere apparaten tegelijk opladen. Wij nemen wel altijd een omvormer mee, maar staan dan ook vaak op campgrounds zonder stroom. We gebruiken hem dan bijna dagelijks.
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Frank1967 »

Mss een domme vraag, maar hoe gebruik je een omvormer op een camping zonder stroom? Zit toch een stekker aan?
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Omvormer gaat aan de ene kant in de 12 volt aansluiting (sigaretten aansteker) een aan de andere kant kun je dan een stekker steken.
Frank1967
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 jan 2017, 14:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Frank1967 »

Maar kun je onder het rijden met de camper je apparatuur niet opladen via de aanwezige stopcontacten in de camper?
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Nee, je stopcontacten geven alleen stroom als je aan het stroom staat of wanneer de generator aan staat.
Gebruikersavatar
RickTSD
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2017, 16:31
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RickTSD »

Allright. Op basis van de openingspost en de posts daarna heb ik toch nog een vraag over mijn genrator verbruik:

Generator Inclusief
Er is een standaard generator aanwezig.
Het verbruik dient u ter plaatse, na het leveren van de camper, te voldoen.
De kosten bedragen US$3,50 per uur of US$7 per nacht bij ongelimiteerde generator gebruik. Plus lokale belasting

Ongelimiteerd aantal mijl 1 ×

Ik heb dus ongelimiteerde mijlen en de generator staat op inclusief; betaal ik dan nog wel of niet meer als ik 'm gebruik? :oops:
Booking.com korting - FlyingBlue Platinum member - Topbonus Gold - American Express (Amex) - AirBnB & Uber gebruiker =)
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Ik denk het wel want ongelimiteerd aantal milen gaat over de gereden milen en niet over het generator gebruik. Maar dit zullen ze je wel uitleggen bij het halen van de camper. Persoonlijk zou ik het gebruik niet afkopen. Wij hebben op al onze reizen de generator nog geen uur gebruikt.
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Het gebruik van de generator is niet gebonden aan het aantal mijl. Je betaalt óf $7,00 per dag dat je camper huurt en hebt dan ongelimiteerd generator gebruik, óf je betaald $3,50 per uur volgens de meter dat de generator werkelijk aan staat. Dit is meestal goedkoper. Wij gebruiken de generator niet elke dag, af en toe een kwartiertje of zo. We hebben nog nooit meer dan $3.00 betaald voor de genefator bij inleveren.
Gebruikersavatar
RickTSD
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jul 2017, 16:31
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RickTSD »

Helder, thanks :)
Booking.com korting - FlyingBlue Platinum member - Topbonus Gold - American Express (Amex) - AirBnB & Uber gebruiker =)
mira74
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 aug 2014, 14:03

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door mira74 »

Wij gaan volgend jaar juni van New York naar Florida reizen met een camper. Nou ja... dat is de bedoeling. We hebben de camper aangevraagd bij Jan Doets, maar nu werden we net gebeld dat hij niet akkoord komt en ze op zoek zijn naar een alternatief. Nu vroeg ik me af of het nut heeft om bij bv Tioga na te vragen of het wel lukt. Concreet vroeg ik me af of de touroperators allemaal in de zelfde voorraad boeken of dat ze allemaal hun eigen inkoop hebben.
Het is te hopen dat het wel gaat lukken aangezien we de tickets al geboekt hebben.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Ik zou het gewoon bij Tioga tours proberen. Kan me niet voorstellen dat er geen camper meer beschikbaar is voor volgend jaar juni.
Jootje1
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Jootje1 »

Ha allemaal vanuit Grand Teton, Wyoming! Wat is het hier ook weer prachtig, na de rode rotsen van Utah (en de hitte!!). We genieten erg van onze camperrondreis, mede dankzij de goede tips van veel van jullie!
Nu we de laatste week in gaan, heb ik nog een vraag. Bij onze camper van Cruise America hebben we personal sets gehuurd met lakens, dekbed en handdoeken.
Weet iemand hoe ik die weer moet inleveren? Gewassen? Of mag het zo, gebruikt en ongewassen?
Alvast weer heel erg bedankt!!
Afbeelding
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Sassya »

Bij het inleveren bakken klaar waar je dit in kunt gooien. Je hoeft het dus niet allemaal gewassen in te leveren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer