Drukte rondom Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gast

Drukte rondom Washington DC

Bericht door Gast »

Over een paar weken rijden we van Raleigh, NC naar Hershey, PA. Google maps stuurt ons via I85/I95 naar Richmond, dan DC en dan via I270 richting Frederick en dan noordwaarts.

Hoe zit het met de drukte op de wegen rondom DC, wat is een goede tijd om daar te rijden, we zullen daar denk ik rondom het middaguur zijn. Ik heb al gekeken naar alternatieve routes, maar dan gaat het via tweebaanswegen, wat misschien wel leuker is dan de interstate, maar het schiet natuurlijk een stuk minder op.

Tips?
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door lost95 »

Rond DC is altijd druk, in principe moet je rond 3 uur DC voorbij zijn, dus denk dat rond 12 uur goed te doen is.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Marcopstal »

Nagenoeg alle wegen zijn wel druk rond DC.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Gast »

:o

Ok, bedankt, we gaan het maar gewoon doen.
Fellow2012

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Fellow2012 »

Ik heb deze route heel vaak gereden en ik vind het best meevallen zeker als ik het met California/LA vergelijk. De I-495 is verbreed met twee express (betaald) rijbanen, al rijdt je zelf daar niet op zijn er genoeg die ervoor betalen, dus minder op de andere banen.

Als je rond 11:00 in de ochtend DC Beltway voorbij bent (of nog doorheen rijdt) dan zit je goed. Op de I85 kan je tempo maken, vrijwel leeg en mag volgens mij 80mph rijden. Bij I95 Richmond wordt het drukker en gaat de snelheid omlaag maar kan alsnog goed doorrijden.
Gast

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Gast »

Ik ben een paar jaar geleden vanuit Raleigh naar de NL ambassade gereden voor mijn paspoort, vroeg vertrokken en ik was daar voor 12 uur. Toch lang vast gestaan tussen Fredericksburg en DC.

Een alternatief is misschien recht omhoog via Danville naar Charlottesville, en dan de I81 naar PA?
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn gisteren om twee uur 's middags uit Washington vertrokken naar het BWI vliegveld. Gewoonlijk zonder verkeer duurt dat drie kwartier. Wij deden er twee keer zo lang over. Op de terugweg stond de tegenliggende helft op de beltway (495) compleet vast. Rond het middaguur moet het redelijk te doen zijn afhankelijk van de dag van de week.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Gast »

We gaan toch maar binnendoor door Virginia naar I81 en dan richting Pennsylvania. Zien we de Shenandoah Valley ook nog eens. :thumbup:
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Petra/VS »

Goed plan, denk ik, ook een mooiere route. De I-81 kan ook problemen hebben, maar een stuk minder dan rond Washington
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Gast »

Op welk deel van I81 is het druk?
Gast

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Gast »

En we zijn in Hershey. I81 was inderdaad erg druk met veel vrachtwagens.
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Petticoat »

Misschien mag ik dit topic ook even kapen. We gaan op de vrijdagavond naar een concert in Bristow, volgens Google op een 45 min rijden vanaf centrum Washington DC (we slapen in W Hotel vlak bij witte huis). Concert begint om 7pm. Hoe vroeg moeten we dan wel niet weg om een beetje op tijd te zijn want neem aan dat we dan ook in de avondspits rond Washington belanden?
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
lost95
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jul 2012, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Washington, DC

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door lost95 »

3 PM, kan je mooi nog ergens eten van te voren.
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Drukte rondom Washington DC

Bericht door Petticoat »

Daar was ik al bang voor. Bedankt voor de reactie!We houden 3pm aan als vertrektijd.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer