Reis chell: Seattle - Las Vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door chell »

Hoi allemaal!

Gisteren heb ik me aangemeld als lid hier en inmiddels heb ik mezelf verzopen in alle informatie. Wow, wat een hoop leeswerk!

In juni 2018 zijn mijn vriend (42) en ik (38) van plan af te reizen naar de USA voor een rondreis per auto (overnachten in hotels/motels/cabins, mijn vriend wil niet kamperen). We nemen - als het lukt - 4 weken vrij en gaan voor nu uit van 24 dagen weg (inclusief de reisdagen van en naar Nederland). Er is nog niks geboekt en nog niks echt vastgelegd, we zijn nog in de orienterende fase. Als we daadwerkelijk 4 weken vrij kunnen krijgen, kunnen we er nog een paar dagen aan plakken en er bv 26 dagen van maken.
Voor mij wordt het min of meer mijn eerste keer USA, op 2,5 dag NYC na. Mijn vriend heeft een aantal jaren geleden al eens een rondreis Denver - LA gemaakt. Mijn vriend wil graag terug naar San Francisco en een stuk voor hem onbekend Amerika zien. Ik wil graag voor mij compleet nieuwe landschappen zien als de Grand Canyon, Monument Valley en Death Valley. We hebben nu bedacht om vanaf Seattle te beginnen en terug te vliegen vanaf Las Vegas.

Grofweg is dit nu het idee:

Dag 1: Rotterdam - AMS - Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle
Dag 4: Seattle - Forks
Dag 5: Forks - ?
Dag 6: ? - ?
Dag 7: ? - Portland
Dag 8: Portland
Dag 9: Portland
Dag 10: Portland - Crater Lake
Dag 11: Crater Lake - Lassen NP
Dag 12: Lassen NP
Dag 13: Lassen NP - San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Death Valley
Dag 19: Death Valley - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 22: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 23: Monument Valley - Page
Dag 24: Page- LV - AMS - Rotterdam

Het moge duidelijk zijn uit deze planning dat wij stadsmensen zijn. In Seattle, Portland en SF willen we dus heel graag echt 2 volledige dagen hebben, daar gaan we ook niet in schrappen. Toch willen we natuurlijk ook genieten van de natuur/de landschappen. Wij zijn geen wandelaars, maar een korte wandeling naar een viewpoint, waterval, meer etc doen we natuurlijk wel. We vermijden doorgaans op vakanties hele toeristische spots, maar dat wordt met name in de NP's denk ik lastig. En ik merk dat ik nu ook neig om al die hotspots klakkeloos te volgen omdat alle informatie je daarheen wijst (ook niet voor niks natuurlijk, het zijn niet zomaar hotspots geworden). Tips voor minder platgebaande paden worden in ieder geval wel heel erg gewaardeerd. Ik sta liever op een iets minder indrukwekkende berg in m'n eentje, dan met 500 op die ene wereldberoemde.

We hebben ook samen ervaring met rondreizen, hebben geen enkel bezwaar tegen lange reisdagen waarop we de hele dag in de auto spenderen met af en toe uitstappen om iets te bekijken. Vorig jaar hebben we in 18 dagen heel Ierland (incl Noord-Ierland) rondgereden. We hebben allebei een rijbewijs en zullen ook beiden rijden.

We zijn er nog niet helemaal over uit of we vanaf Forks over de kust, 101, richting Portland willen of juist richting Mt.Rainier.
Sowieso, tips voor de mooiste routes om te rijden zijn heel erg welkom. We rijden niet alleen om van A naar B te komen, het rijden moet ook leuk zijn. Dus zo min mogelijk snelwegen, maar ook weer geen routes die je urenlang alleen maar door een bos voeren.

Ik las ook ergens iets over dat het lastig is een overnachting te boeken in Yosemite in de weekends? In de huidige planning zouden we daar precies in een weekend terecht komen. Hoe lang vooraf zou je dan moeten boeken?

Alle tips, do's and don'ts zijn welkom. Roep ook vooral als je vindt dat we dingen gaan overslaan die we écht niet MOETEN missen of als er onmogelijkheden in deze planning zitten. Ik realiseer me dat het allemaal nog wat grof is qua planning, maar ik ben nu vooral bezig met het verzamelen van alle info specifieker te gaan plannen en finetunen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door Almere vak V »

Voor snelwegen in dit deel van Amerika hoef je niet bang te zijn. Die zijn er namelijk amper. Je hebt de 5 die van Seattle naar SF loopt. Voor de rest zijn het allemaal de tweebaans wegen zoals wij die kennen. Is ook nergens voor nodig. In bijvoorbeeld Oregon wonen 3,5 miljoen mensen waarvan er 2,5 miljoen in en rondom Portland wonen. Met andere woorden, waar moet die snelweg naartoe??

Ik zou sowieso een stuk 101 meenemen. Fantastische weg om te rijden. Mooi uitzichten en leuke dorpjes om doorheen te slenteren.

Wat je wilt zien bepaal je uiteraard en uiteindelijk zelf. Wij komen meerder keren per jaar in Oregon en zijn nog steeds niet uitgekeken. We zijn veel in Washington State te vinden. Uiteraard ook de nodige uitstapjes in Californië en Canada gedaan.

Ik plak mn overzicht er maar in. Staan dingen op die iedereen doet. Staat ook zaken op waar je niemand tegenkomt.

Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Painted Hills. Belachelijk gave plek. Sta echt elke keer weer met open mond te kijken.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden. De Cost trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.

Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de $100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.

Ik kan me maanden vermaken in Oregon en Washington en komen er dan ook al jaren. Alles gaat hier relaxed. Ik hou niet zo van het gejaagde van NY of Chicago. Dat relaxte vind je zelfs terug in Seattle en Portland.

Mocht je meer willen weten, laat maar horen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou op dag 6 naar Mt St Helens kunnen gaan, dat is een bijzondere ervaring vind ik. Als jullie niet echt natuurmensen zijn zou je kunnen overwegen om Olympic NP over te slaan. Dat geeft je ook meer tijd in het tweede deel van de route.
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Death Valley
Hoe had je dit gedacht? Rij je op dag 18 van Yosemite naar Death Valley? Je hebt voor Yosemite al weinig tijd, maar als je ook nog in een keer naar DV rijdt blijft er ook weinig tijd over voor de oostkant van het park. En je hebt op deze manier geen tijd voor Bodie en Mono Lake. Zie voor di laatste in juni - en voor Yosemite - ons 2013-verslag.
Het is eigenlijk heel jammer dat je langs/door Zion komt maar daar geen bezoek aan brengt. Ook Bryce zou je goed in je route op kunnen nemen.
Van Page naar LV en dezelfde dag nog vliegen lijkt me niet verstandig.

Hou er rekening mee dat er in Lassen en Crater Lake in juni nog wegen afgesloten kunnen zijn.

Marianne
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door Désirée »

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om stuk seattle- portland te skippen en er een rondje zuidwesten van maken. Zo heb je meer rust en krijg je ook een logische route waarmee je alsnog veel steden kan bezoeken. Nu is het stuk na SF erg gehaast.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door chell »

Dank voor de reacties tot dusver!

@Almere vak V
jouw lijstje was gisteren het eerste wat ik heb opgeslagen :)

@Marianne
Olympic NP overslaan is inderdaad een optie. Ik twijfel heel erg omdat ik er in de diverse verslagen wel hele mooie dingen over lees en de afwisseling stad-natuur-stad wel fijn is (we hebben ook frisse lucht nodig ;)). En we zijn dan wel geen natuurmensen in de zin van dat we enorm willen wandelen, maar ik las over de getijden poelen op de stranden daar bijvoorbeeld en dat vind ik wel weer heel gaaf. En een regenwoud zag ik ook nooit eerder. Maar het zou inderdaad wel heel erg schelen verderop. Stel, we slaan Olympic over, heb je dan een suggestie om het stuk na SF beter in te vullen? Ik ga je verslagen ook nog even bekijken.

Het stukje Yosemite - Death Valley - LV is nog niet helemaal concreet. Ik heb me daar nog niet verdiept in handige overnachtingsplaatsen en routes en ben er nog erg aan het schuiven. Voor het laatste stuk ben ik ook een beetje uitgegaan van de ervaringen van mijn vriend tijdens zijn vorige reis en een beetje van mijn eigen gevoel dat het plekken zijn die ik wil zien (dus doorheen rijden met korte stops) en minder plekken waar ik heel erg wil blijven. Zoals het er nu uitziet komen er uiteindelijk ook nog dagen bij waardoor we iets meer ruimte hebben.

Bryce en Zion ben ik me van bewust. Maar daarvan heb ik besloten dat ik het bestaan maar even negeer, omdat ik anders helemaal geen keuzes meer kan maken :wink: Terugkomen is altijd nog een optie (hoewel ik tot 3 jaar geleden helemaal niet eens naar de USA wilde, behalve dan naar New York).

Van Page richting vliegveld leek me in het geval van een avondvlucht wel haalbaar. We gaan dan natuurlijk niet nog Las Vegas zelf in.

@Désirée
Je hebt een punt, maar mijn vriend heeft daar dus heel veel al een keer gezien en wil heel graag ook een heel nieuw stuk. Vandaar deze combi. Compromis omwille van de liefde ;)

Pff. Ik wil eigenlijk gewoon een jaar vrij! :mrgreen:
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik zou persoonlijk de reis omgekeerd doen, dus van Las Vegas naar Seattle. Je rijdt dan a.h.w. met het mooie weer mee. Het weer in Seattle in juni is vaak niet echt denderend (de "June gloom"), terwijl het in Las Vegas dan een stuk beter is. Tegen de tijd dat je dan in Seattle bent, is het daar ook een stuk beter.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door chell »

Goede tip! Gaan we ook meenemen in alle overwegingen :)
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door chell »

Maandje verder, en de plannen zijn inmiddels ook iets verder gevorderd. We hebben besloten om de route inderdaad om te draaien en dus 'met het mooie weer' mee te rijden en om Olympic NP te schrappen.

Sun, Jun 3, 2018 AMS - Las Vegas
Mon, Jun 4, 2018 Las Vegas
Tue, Jun 5, 2018 LV - Grand Canyon
Wed, Jun 6, 2018 Grand Canyon - Monument Valley
Thu, Jun 7, 2018 Monument Valley - Page
Fri, Jun 8, 2018 Page/Bryce of Zion?
Sat, Jun 9, 2018 ? - Death Valley (Furnace Creek)
Sun, Jun 10, 2018 Death Valley - Bishop
Mon, Jun 11, 2018 Bishop - Yosemite
Tue, Jun 12, 2018 Yosemite
Wed, Jun 13, 2018 Yosemite - SF
Thu, Jun 14, 2018 San Francisco
Fri, Jun 15, 2018 San Francisco
Sat, Jun 16, 2018 SF - Fort Bragg
Sun, Jun 17, 2018 Fort Bragg - Redding
Mon, Jun 18, 2018 Redding - Klamath Falls
Tue, Jun 19, 2018 Klamath Falls - Bend
Wed, Jun 20, 2018 Bend - The Dalles
Thu, Jun 21, 2018 The Dalles - Portland
Fri, Jun 22, 2018 Portland
Sat, Jun 23, 2018 Portland
Sun, Jun 24, 2018 Portland - Seattle
Mon, Jun 25, 2018 Seatte
Tue, Jun 26, 2018 Seattle
Wed, Jun 27, 2018 Seattle - AMS

Waar we nu nog over twijfelen is Page, Bryce of Zion. In eerste instantie planden we een volledige dag in Page omdat ik een fototour wilde doen naar Antelope. Dat blijkt geen optie, omdat mijn vriend geen professionele camera heeft en je dan niet mee mag. En alleen gaan is ook maar zo alleen. Het wordt dus een normaal bezoek. Vraag is nu of het dan nog nodig/leuk is om daar een volledige dag te blijven of dat we toch Bryce of Zion nog mee pakken. Ik zou het liefst de tour van 11.30 naar Antelope doen (beste licht), maar weet niet zeker of dat haalbaar is (op een manier die nog leuk is, zonder je gek te haasten) vanuit Monument Valley. Maar een latere tour is misschien net zo goed een idee en dan is die volledige dag erna helemaal niet meer nodig. Voordeel van Zion toevoegen is dat we daarmee ook de anders belachelijk lange etappe van Page naar DV iets inkorten (ik vind hem te lang, mijn vriend vindt dat we het gewoon moeten doen).

Er staat qua overnachtingsplaatsen overigens nog niks definitief vast, dus tips voor andere/betere dorpen/steden zijn welkom.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door babarage »

ik pik er maar 1 dingetje uit, over de rest weten anderen meer dan ik. Maar in Fort Bragg heb je een brouwerij met restaurant zitten. Manlief heeft zitten sippen dat het te ver rijden was deze vakantie (ons zuidelijkste punt was Newport in Oregon) anders waren we d'r zeker langs gegaan.

http://www.northcoastbrewing.com
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt prima Antelope Canyon doen op weg van Monument Valley naar Bryce of Zion. Hou rekening met het tijdsverschil als je een tour boekt - je wint een uur als je van MV naar Page gaat. Maar je verliest dat weer zodra je Utah binnenrijdt.

Ik zou Bishop verruilen voor Mammoth Lakes of Lee Vining. Scheelt weer een uur de volgende dag en dat kun je goed gebruiken in Yosemite.
Misschien de 13e overnachten tussen Yosemite en SF? Dat is een stuk goedkoper en je hebt meer tijd voor Yosemite. Waar wil je overnachten, in het park?

Wat zijn de plannen voor het stuk tussen Redding en The Dalles?

Marianne
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door chell »

Martin & Marianne schreef: Ik zou Bishop verruilen voor Mammoth Lakes of Lee Vining. Scheelt weer een uur de volgende dag en dat kun je goed gebruiken in Yosemite.
Misschien de 13e overnachten tussen Yosemite en SF? Dat is een stuk goedkoper en je hebt meer tijd voor Yosemite. Waar wil je overnachten, in het park?
Mammoth Lakes/Lee Vining ga ik even bij het schema erbij noteren. De portemonnee en beschikbaarheid van accommodaties spelen natuurlijk ook nog een rol in dit soort keuzes.

We hebben nog niet besloten waar we precies overnachten in Yosemite. Ik neig natuurlijk naar ín het park, maar het zou best kunnen dat het toch erbuiten wordt. Ik heb al wel even gekeken naar de accommodaties, maar het lijkt nu al best lastig te zijn al om daar iets te boeken.

Die nacht van de 13e wordt wel echt SF. We willen daar gewoon echt heel graag 2 volledige dagen zijn (en dus 3 nachten).
Wat zijn de plannen voor het stuk tussen Redding en The Dalles?

Marianne
In Ieder geval naar Crater Lake en Painted Hills. Verder wellicht even snuffelen aan Lassen (dus er doorheen rijden met wat korte stops) of naar Lava Beds NM.
Laurens.67
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2017, 17:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door Laurens.67 »

Overnachten bij Yosemite : Wij hebben

https://www.booking.com/hotel/us/bear-c ... map_opened

geboekt...

Laurens
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door K&N »

Op zich een mooie reis. Als ik moest kiezen dan zou ik in jullie geval Grand Canyon, Monument Valley, Page en dan Zion doen. Zion lig redelijk op de route naar Death Valley. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk. Zet het eens in een schema met afstanden en reistijden. Dat helpt ook bij het maken van keuzes. In 2013 reisden wij van San Francisco naar Seattle. Misschien kun je nog tips halen uit ons reisveralg. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door chell »

We hebben inderdaad besloten om Zion te doen :)

Ondertussen hebben we zelfs ook al vliegtickets geboekt! 2 juni vertrekken we vanaf Amsterdam naar Las Vegas (tussenstop JFK) en op 27 juni vliegen we weer terug vanuit Seattle.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door chell »

Inmiddels zit onze reis er alweer een paar weken op. We hebben echt een fantastische vakantie gehad en dat is mede te danken aan de enorme schat aan informatie die ik hier van het forum heb gehaald en heb gelezen in de reisverslagen die ik in de maanden voorafgaand aan onze vakantie heb gelezen.

Onze uiteindelijke route is dit geworden:

Dag 1: Amsterdam – New York – Las Vegas
Dag 2: Las Vegas (dagtrip Valley of Fire SP)
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas – Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon – Monument Valley
Dag 6: Monument Valley – Page (Secret Canyon) – Springdale (Zion)
Dag 7: Zion National Park
Dag 8: Zion NP – Death Valley
Dag 9: Death Valley – Mammoth Lakes
Dag 10: Mammoth Lakes – Mariposa (via Mono Lake/Bodie/Tioga Pass)
Dag 11: Yosemite National Park (overnachting in Mariposa)
Dag 12: Yosemite NP – San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco – Cottonwood (via Napa Valley)
Dag 16: Lassen Volcanic National Park
Dag 17: Cottonwood – Klamath Falls (via Lava Beds National Monument)
Dag 18: Klamath Falls – Bend (via Crater Lake)
Dag 19: Bend – White Salmon (via o.a. Painted Hills)
Dag 20: White Salmon – Portland (via Columbia River Gorge)
Dag 21: Portland
Dag 22: Portland
Dag 23: Portland – Seattle (via Mt. St. Helen’s)
Dag 24: Seattle
Dag 25: Seattle
Dag 26: Seattle – avondvlucht richting Nederland
Dag 27: Aankomst in Nederland

Dag 16 viel uiteindelijk in het water, omdat het slecht weer zou zijn in Lassen, terwijl het bij ons huisje 25 graden zou worden. Uiteindelijk bleek de highway ook nog eens tijdelijk gesloten, door een sneeuwstorm. Dag 19 hebben we zelf anders gedaan, omdat we Bend zo leuk vonden zijn we daar wat langer blijven hangen en zijn niet naar de Painted Hills geweest. De opbouw van onze route was verder perfect en we hebben de he-le vakantie goed weer gehad! De vier keer dat het regende zaten we in de auto of waren we al op ons overnachtingsadres. Het was soms zelfs té goed weer, maar hey, daar gaan we niet over klagen natuurlijk.

Hoogtepunt was absoluut Horseshoe Bend Canyon (Secret Canyon). Verder waren mijn hoogtepunten Coalmine Canyon, de overnachting in de cabin bij Monument Valley, Lassen Volcanic en Portland. Maar daarmee doe ik heel veel andere dingen eigenlijk tekort, want deze reis was echt een aaneenschakeling van hoogtepunten. Van bizarre hitte in Death Valley tot sneeuw en ijs in de bergen. Drukke steden en wijdse landschappen. Wow!

Super praktische tips van hier waren onder andere het gebruik van een Revolut Card en skip the counter bij autohuur. IDEAAL! Ook de Arieli sim deed het prima, hoewel tethering de hele vakantie niet heeft gewerkt :(

En nu wil ik weer. Ik ben besmet met het Amerika virus.

Al onze verslagen (inclusief véél foto's) kun je trouwens nalezen op https://duizelreizen.nl
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door Mrvanilla »

Leuke terugkoppeling! Fijn dat je zo’n mooie reis hebt gehad.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door Georgie »

Ik heb van je blog, je verhalen en je foto's genoten. Zeker inspiratie voor onze reis volgend jaar!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis chell: Seattle - Las Vegas

Bericht door chell »

Ik weet niet zo goed waar ik het neer kan/mag zetten, dus ik zet hem maar even hier :) Naast mijn blog met reisverslagen heb ik ook een foodblog. Tijdens mijn reizen ben ik altijd op zoek naar leuke hotspots waar ik dan weer over kan schrijven op die site. Gisteren publiceerde ik een artikeltje met tips voor Portland: https://www.foodaholics.nl/foodieheaven-in-portland/
Wie weet heeft iemand hier er nog iets aan.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer