Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!

Bericht door Njit »

Leuk dat je verslag doet hier :clap: Gaat zo te lezen allemaal op rolletjes 8)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Leuk om te lezen! Heb je dan toch een te strakke planning dat je in tijdnood komt?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Nee dat niet vind ik. Maar we vergissen ons soms in de tijd die iets kost. Even boodschap doen bijv is toch al gauw meer tijd dan we vooraf denken.
Zo was het ook erg druk op de weg naar de keys met wat file (en terug weer) en wilden we niet nog een uur wachten om te kunnen lunchen we hebben ook kinderen bij ons he en die (en wij ook) hadden honger. Dan is het even afwijken van het plan om te lunchen bij morada bay maar dus eerder eten. Maar er nog wél even gestopt. En dan is het niet anders.

En hoe ver Duval Street aflopen is hadden we ons ook op verkeken. En dat in de hitte. Dus we hebben - lekker decadent- de taxi teruggenomen naar MQ :thumbup:

Je kunt niet alles exact plannen. En ja, dan hebben we soms iets niet gezien, dat is dan jammer. Maar vind ik niet erg, is prima zo!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Gelukkig.

Ik snap het nooit als mensen schrijven "even broodjes halen / boodschappen doen" bij ons is een Walmart bezoek niet even.
Daar verkeken wij ons ook op vorig jaar.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

Opvallend hoe relaxed jullie zijn vergeleken met al de stress die je vóór de reis had. :clap:
RKNS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RKNS »

Wij gaan in September ook die kant op, heb je nog tips of specifieke zaken die onverwacht langer duurden of juist onverwacht fantastisch waren?

Hoe was het uitzicht op de keys / de rit daar? Ben je daar op een weekend heengereden of een andere dag? Ik ben benieuwd wanneer het druk is!

Veel plezier verder nog!
Mademoiselle
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Mademoiselle »

Superleuk om te lezen en war fijn dat jullie het naar je zin hebben!

Wij hebben in februari inderdaad ook behoorlijk file gehad op weg naar Key West; er was toen een Nautical fair op Islamorada. Het hele eiland stond vast om een boot te (ver)kopen :lol: en het was ook nog eens vrijdag dus sowieso al drukker. Ach zo leer je dingen! In ieder geval heb je een prachtige ervaring op gedaan. En als je over Duval St. spreekt transporteer ik weer even helemaal terug naar dat heerlijke eiland gevoel!

Geniet lekker verder!
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

eoms schreef:Opvallend hoe relaxed jullie zijn vergeleken met al de stress die je vóór de reis had. :clap:
GOED hè :D !

Moet ook zeggen dat het goed vóelt dat het allemaal tot op heden goed is verlopen. Zo van: wij kunnen het óók, zelf een reis regelen.
Maar er schoot me van de week, toen ik niet kon slapen, nog wel een vraag te binnen voor de terugweg hahaha. Ik moet hier online inchecken voor de terugvlucht. Als het hotel nu geen printer heeft, heb ik dus geen boardingpassen. Levert dat een probleem op? Kan ik dan toch al stoelen vastleggen?

Voor de rest zijn we gearriveerd in onze eerste villa: wat een zaligheid en luxe gevoel zeg. Hier kunnen we wel aan wennen :thumbup: Morgen met de boot varen, spannend.
Vandaag airboat tour gedaan. Wat een tegenvaller was dat. Geen één alligator gezien!! Man, wat was ik shaggie. Maar goed, het zij zo. We hadden geen zin meer om nog een trail te lopen. Te warm en we waren er wel klaar mee. We wilden door naar de villa en rust.

Wij reden op vrijdag naar Islamorada en op zondag terug vanaf Key West. Dus de drukte had wellicht gewoon met het weekend te maken, geen idee verder.
De rit er naar toe is zeker mooi. Al hadden we meer verwacht dat er langere bruggen tussen zouden zitten, soms hadden we het gevoel alsof de eilandjes in elkaar overliepen ofzo. Maar ons hotel op Islamorada was ook erg prettig. En op Key West hangt een gezellige sfeer. Maar Duval Street vonden wij een eind lopen.
Ons hotel lag helemaal aan de rand. Maar voor $ 21,50 ging er een shuttlebus vanaf het hotel naar Mallory Square en dat is juist prima bevallen. Parkeren in het centrum lijkt me een ramp. En ver lopen moet je toch.

Wat meer tijd kostte dan verwacht is dus idd die lange weg, de files erbij, het 'even boodschappen doen'. Het ergens gaan ontbijten bijvoorbeeld, is soms al 10-15 minuten erheen rijden, eten (waar je ook weer op moet wachten) en dan door. Is toch anders als dat je thuis effe snel een boterham/bakje yoghurt eet en hoppa dan op pad bent.
Maar vandaag ook weer de afstand van Homestead naar Cape Coral is ca 300 km. Met een tussenstop op de Everglades (en dan alleen nog maar die boottoer), lunch onderweg, maakt dat we toch van ca. 9.15-15.45 uur op pad waren. En dan kom je aan bij de villa, is het 'even' rondkijken, spullen uitladen, aantal foto's maken, even ruim een uurtje zwemmen en alweer etenstijd. Ca. 10 minuten rijden. Daarna nog boodschappen voor in de villa (ontbijtspullen/drinken etc) halen en nog een ijsje en het is alweer 21.30 uur voor we terug zijn. En dan is de energie ook wel aardig op moet ik zeggen. Terwijl ik anderzijds denk: wat hebben we nou gedáán vandaag?
Kortom: de tijd vliegt hier!

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik had net ook al gereageerd op het FF over de airboattour,
Veel plezier in Cape Coral en met varen en vergeet niet te gaan eten bij Ford's Garage.

Over je boardingpassen : die kunnen ze op de luchthaven ook nog voor je uitprinten.En vaak kun je ze opslaan op je telefoon.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Toch apart dat ervaringen zo kunnen verschillen. Jullie reden van Homestead naar Cape Coral en vonden dat een lange rit. Wij reden in 2015 van Key West naar Naples met onderweg een stop bij Shark Valley én een airboat tour in Everglades City, en kwamen die dag rond 5-6u aan in Naples en vonden het een prima dag. Wij ontbijten altijd in het hotel (ook al is het niet veel, het scheelt je wel weer een stop).
Mademoiselle
Amerikafan

Kletskous schreef: Maar er schoot me van de week, toen ik niet kon slapen, nog wel een vraag te binnen voor de terugweg hahaha. Ik moet hier online inchecken voor de terugvlucht. Als het hotel nu geen printer heeft, heb ik dus geen boardingpassen. Levert dat een probleem op? Kan ik dan toch al stoelen vastleggen?
Elk hotel heeft wel een business center in de lobby waar een aantal computers en printers staan, waar je kostenloos(of soms tegen een paar cent per print) kan printen. Welk hotel zit je de laatste nacht?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Boarding Pass printen is volgens mij niet echt nodig. Afgelopen vakantie wel online ingechecked en daarna de koffers afgegeven op het vliegveld. We kregen daar toen onze boardingpassen.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Mademoiselle schreef:
Kletskous schreef: Maar er schoot me van de week, toen ik niet kon slapen, nog wel een vraag te binnen voor de terugweg hahaha. Ik moet hier online inchecken voor de terugvlucht. Als het hotel nu geen printer heeft, heb ik dus geen boardingpassen. Levert dat een probleem op? Kan ik dan toch al stoelen vastleggen?
Elk hotel heeft wel een business center in de lobby waar een aantal computers en printers staan, waar je kostenloos(of soms tegen een paar cent per print) kan printen. Welk hotel zit je de laatste nacht?
Ik hoop het, maar zag dit tnt niet in elk hotel.
Laatste nacht voor ons is het Crowne Plaza hotel in Hollywood Fort Lauderdale.

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

sanook schreef:Toch apart dat ervaringen zo kunnen verschillen. Jullie reden van Homestead naar Cape Coral en vonden dat een lange rit. Wij reden in 2015 van Key West naar Naples met onderweg een stop bij Shark Valley én een airboat tour in Everglades City, en kwamen die dag rond 5-6u aan in Naples en vonden het een prima dag. Wij ontbijten altijd in het hotel (ook al is het niet veel, het scheelt je wel weer een stop).
Wij vonden het ook een prima dag hoor! Maar wij zijn onervaren, en kunnen dit en de afstanden nog niet zo goed inschatten, dus dat is gewoon even wennen!
Verder geen probleem hoor!

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Vito schreef:Ik had net ook al gereageerd op het FF over de airboattour,
Veel plezier in Cape Coral en met varen en vergeet niet te gaan eten bij Ford's Garage.
.
Die zit hier vlakbij inderdaad! Is het echt de moeite waard en wat maakt dat het zo leuk is dan?

We merken nu wel dat we toch wel veel frites eten, je krijgt dat natuurlijk bij onderhand alle steak/vis restaurants. Al heb ik gisteren ook een 'baked potato' besteld maar daar vonden we niet veel aan. En een lekkere steak met rijst erbij vind ik niet lekker, geen goeie combi.
Bij Applebees heb ik echt heerlijk gegeten, een steak met roasted potatos en lekkere sperziebonen met bacon :thumbup: .
Ik lust zelf geen sla, en die black beans lokken me ook niet. Broccoli ga ik de vlg keer doen. Maar we gaan ook maar es kijken naar ander type restaurants in de buurt (een keer zonder friet hahaha).

Gast

Bericht door Gast »

Pizza of Chinees (heel anders trouwens dan in NL, verwacht geen nasi of loempia's).
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kletskous schreef:We merken nu wel dat we toch wel veel frites eten, je krijgt dat natuurlijk bij onderhand alle steak/vis restaurants. Al heb ik gisteren ook een 'baked potato' besteld maar daar vonden we niet veel aan.
Je mag meestal ook gewoon twee groentes als Side bestellen. En anders heb je ook nog Mashed potato (aardappelpuree). Zit meestal nog iets van knoflook doorheen. Zie hieronder een bordje van Friday's

Afbeelding
ohjajoh?
Amerikafan

Bericht door ohjajoh? »

In Florida ging ik vaak bij Pollo Tropical eten. Heerlijke, erg goedkope maaltijdsalades hebben ze daar. Kosten iets van $6 of $7. Echt een aanrader.
Laatst gewijzigd door ohjajoh? op 25 jul 2017, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mademoiselle
Amerikafan

Kletskous schreef: Ik hoop het, maar zag dit tnt niet in elk hotel.
Laatste nacht voor ons is het Crowne Plaza hotel in Hollywood Fort Lauderdale.
Top! Crowne plaza heeft altijd goede businessfaciliteiten, zie hieronder de faciliteiten in jullie hotel! :thumbup:
Moet goed komen denk ik zo!
IMG_4288.PNG
IMG_4288.PNG (53.63 KiB) 1473 keer bekeken
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ford's Garage moet je ervaren. De hele sfeer die daar is. Alles in de vorm van Ford's. Dus 2 oude Ford's boven de bar, poetsdoeken als servetten enz enz.
Aan de Cape Coral Parkway zit ook Duffy's Sportbar en Grill, ook hier kun je uitstekend eten. Heerlijke rijst en mashed potatoes.
En nog iets verder naar het Westen aan de CC Parkway zit Overtime Sportsbar en Pizzeria, hier hebben ze ook heerlijke pizza!
Meer naar het noorden heb je Mel's Diner, relatief goedkoop.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer