kamperen met tent in Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Travelnoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

kamperen met tent in Canada

Bericht door Travelnoord »

Ik heb het plan opgevat om met mijn 18 jarige zoon komende zomer naar Canada te gaan. Om het betaalbaar te houden kiezen we (voor zover we nu kunnen voorzien en beoordelen) voor een camping reis (tent spul nemen we óf mee of kopen we daar).

Welke bedrag moet je dan zoals rekening houden ?

Ik reken nu :

vluchten voor 2 personen 1500 Euro voor 2 (vertrek amsterdam, brussel of dusseldorp, vliegen op vancouver of calgary of een combinatie hiervan)
Autohuur (model ala renault clio of ford focus, groot zat voor 2) 1500 Euro
overnachtingen: bij aankomst 2 nachten vancouver en 2 nachten calgary (of nog een keer vancouver) in hotel, 150 CAD per nacht ?
campings a 20-30 CAD per nacht
Eten en drinken 65 CAD per dag voor 2 (wij zullen makkelijk eten, ga met zoon dus luxe restaurants maak ik hem niet blij mee, hij zal denk ik genieten van ketens en zelf potje koken).
Excursies schat ik ongeveer 300 euro (walvissen toch, kano huren en verder ??) We zullen veel in de NP rondlopen, die zijn bij sommige aanbieders gratis las ik , ook voor 2018) e
Ferry's ? Geen idee exact wat dit kost.

Zit ik dan een beetje aan de goede kant qua budget inschatting?

Moet je van te voren reserveren ?(ik kan vertrekken vanaf 6/7 en moet uiterlijk begin september weer thuis zijn). Ik wil er max. 4 weken voor uittrekken.

Route zal beetje deze richting op gaan denk ik , en dat dat uiteraard verdeeld (exacte dagindeling heb ik nog niet)

Vancouver - hope
Hope - Manning Park
Kelowna-Revelstoke
Revelstoke-Banff
Banff-Lake Louise
Jasper-Wells Gray Provincial Park
Wells Gray Provincial Park-Whistler
Whistler- Campbell River
Tofino-Victoria
Victoria-Vancouver

Iemand ervaring met reisorganisatie die ook campingreizen aanbiedt (dus campings voor je vastlegd etc.)? Ik heb nu een offerte aanvraag gedaan bij Tioga iig, die geven het aan op hun website.. Nog meer aanbieders ?
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door Aarjan »

Goed plan!
Ga je geen spijt van krijgen.

Qua kosten denk ik dat je voor je auto een stuk goedkoper uit kunt zijn.
Hotels kan ook goedkoper als je eisen niet te hoog zijn.
Campings varieert van gratis tot 20-30 CAD, maar ook daar kun je behoorlijk op sparen als je wilt.

Reserveren hebben wij eigenlijk nooit gedaan, maar in Banff of Jasper is dit misschien wel aan te raden.
Misschien handig om in Calgary te beginnen en dan de eerste paar campings (Banff en Jasper) te reserveren, en daarna lekker zwerven zonder vaste route en tempo.

Wij nemen altijd onze campingspullen mee; dat gaat allemaal in een grote tas en is precies 23kg. Kleding enz. gaat in de andere tas.
En als dit niet past, dan gaat de rest als handbagage mee.
Zo voorkom je bijbetaling voor extra bagage.

Route ziet er goed uit, maar Tofino vonden wij echt de grootste teleurstelling van Canada.
Mega toeristisch en veel te druk; maarja voor ieder wat wils ;-)

Veel plezier met de voorbereiding.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door Pascal »

Bekijk ook vluchten van/naar Seattle, ligt op kleine 3 uur rijden van Vancouver. Prijzen voor vluchten en huurwagens kunnen nog wel eens voordeliger zijn via de usa.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door michelly »

Wil je deze zomer nog gaan of hebben we het over 2018?
Ik zou sowieso alles zelf boeken. De campings kun je makkelijk zelf boeken, daar lijkt me een reisbureau niet echt een toegevoegde waarde.
Wij gaan over een paar weken een enigszins vergelijkbare reis doen met veel tentkamperen. Je kunt eens een kijkje nemen op onze site wat onze route betreft. Als het voor 2018 is dan kan ik je over een paar maanden de exacte kosten van ons doorgeven. Ik denk dat je qua begroting nog niet zo gek zit.
Travelnoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door Travelnoord »

Aarjan schreef:Goed plan!
Ga je geen spijt van krijgen.

Qua kosten denk ik dat je voor je auto een stuk goedkoper uit kunt zijn.
Hotels kan ook goedkoper als je eisen niet te hoog zijn.
Campings varieert van gratis tot 20-30 CAD, maar ook daar kun je behoorlijk op sparen als je wilt.

Reserveren hebben wij eigenlijk nooit gedaan, maar in Banff of Jasper is dit misschien wel aan te raden.
Misschien handig om in Calgary te beginnen en dan de eerste paar campings (Banff en Jasper) te reserveren, en daarna lekker zwerven zonder vaste route en tempo.

Wij nemen altijd onze campingspullen mee; dat gaat allemaal in een grote tas en is precies 23kg. Kleding enz. gaat in de andere tas.
En als dit niet past, dan gaat de rest als handbagage mee.
Zo voorkom je bijbetaling voor extra bagage.

Route ziet er goed uit, maar Tofino vonden wij echt de grootste teleurstelling van Canada.
Mega toeristisch en veel te druk; maarja voor ieder wat wils ;-)

Veel plezier met de voorbereiding.

Startpunt hebben we idd nog niet bepaald

Kan je op de gok gaan in augustus ? Ik lees overal dat het ontzettend druk is.

Welke spullen nemen jullie mee en wat kopen jullie daar?

Tofino mag ook victoria zijn,
Travelnoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door Travelnoord »

michelly schreef:Wil je deze zomer nog gaan of hebben we het over 2018?
Ik zou sowieso alles zelf boeken. De campings kun je makkelijk zelf boeken, daar lijkt me een reisbureau niet echt een toegevoegde waarde.
Wij gaan over een paar weken een enigszins vergelijkbare reis doen met veel tentkamperen. Je kunt eens een kijkje nemen op onze site wat onze route betreft. Als het voor 2018 is dan kan ik je over een paar maanden de exacte kosten van ons doorgeven. Ik denk dat je qua begroting nog niet zo gek zit.
idd zomer 2018

heb al even kijken genomen op jullie site
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door Aarjan »

Travelnoord schreef:
Aarjan schreef:

Startpunt hebben we idd nog niet bepaald

Kan je op de gok gaan in augustus ? Ik lees overal dat het ontzettend druk is.

Welke spullen nemen jullie mee en wat kopen jullie daar?

Tofino mag ook victoria zijn,
Campings in Banff en Jasper zou ik wel reserveren, vandaar mijn tip om vanuit Calgary te starten.
Verder hebben wij nooit problemen gehad met het vinden van een plek voor de tent.
Wij hebben een voorkeur voor kleine primitieve campgrounds, en die zijn zelden vol.
Ze hebben vaak geen douches maar liggen vaak op de mooiste plekjes, en zijn goedkoop.
Het kan ook soms gratis op de campings van BCHydro :clap: https://www.bchydro.com/news/conservati ... ounds.html
Seton Lake is een aanrader!

We hebben de complete tentuitrusting bij ons, en kopen ter plaatse alleen een koelbox en soms een paar stoeltjes om onderweg te kunnen pauzeren waar we willen. Op de campings heb je altijd een campeertafel met banken.
EvaDennisSamuel
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:07
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door EvaDennisSamuel »

Aarjan schreef:Verder hebben wij nooit problemen gehad met het vinden van een plek voor de tent.
Wij hebben een voorkeur voor kleine primitieve campgrounds, en die zijn zelden vol.
Ze hebben vaak geen douches maar liggen vaak op de mooiste plekjes, en zijn goedkoop.
Het kan ook soms gratis op de campings van BCHydro :clap: https://www.bchydro.com/news/conservati ... ounds.html
Aarjan; waar vind je die kleine primitieve campgrounds? Is daar een gids van oid? En geldt dat alleen voor West Canada?
Travelnoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door Travelnoord »

dank tot nu toe voor de reacties


qua camping wil ik wel graag een douche.. stroom is niet noodzakelijk. als ik maar zo nu en dan eea kan opladen (heb alleen camera telefoon en tomtom mee aan gadgets. Hooguit dat zoonlief zijn nintendo meeneemt. Oja. .ereaders. Lampjes etc. kunnen makkelijk op batterij.

Ik ga op zoek naar een lichtgewicht tent (ik kampeer normaal in De Waard, tikkeltje te zwaar om mee te nemen) en even zien.

Ik heb ook camper offerte opgevraagd en auto rondreis met cheap hotels en dan ga ik eens vergelijken.

Ik reken voor camping 30 CAD per nacht, hotel max. 125 CAD per nacht , dan kan ik aardig vergelijken denk ik zo..

Geen haast qua boeken, maar wel handig om kosten op rij te hebben
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door lsl »

je rekent wel een heel hoog bedrag voor de autohuur en in je reis vertegenwoordigt dit een hoge kost
indien dit huurbedrag via een reisbureau komt, denk dan zeker aan de mogelijkheid om zelf rechtstreeks een auto vast te leggen, dat moet veel goedkoper zijn
kijk bvb al eens op usareisen.de (driveusa), rechtstreeks bij national.com (aangeven dat je uit Nederland komt) of bij alamo.com (idem), die prijzen zijn realistisch; in het autohuur topic vind je nog meer aanbieders en tips
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Travelnoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door Travelnoord »

Isl bedankt voor je tips mbt autohuur, ga idd eens rechtstreeks kijken. De prijzen die ik , idd via reisbureau, heb gekregen zijn incl. van alles en nog wat aan verzekeringen ..

Dit zijn de offerte prijzen


Tioga : Goedkoopste offerte is nu 1150 euro voor 23 dagen via alamo, intermediate SUV, Ophalen Calgary, inleveren Vancouver.
Data zijn 8-7 / 30-7

Duurste is Tenzing 1244 gold compact 4 deurs obv 21 daagse reis (dus 19 dagen autohuur denk ik zo even)

Go canada 22 dagen midsize 1177 ...

Ik durf het op zich wel aan om zonder alles vast te leggen te gaan , alleen de grootste trekpleisters vastleggen. Zoonlief begon alleen wel opeens over dat hij ook wel een grote stad erin wil (dan lijkt me vancouver leuker dan Calgary). Want alleen maar rondlopen in de natuur vond ie wel wat veel. Ik denk ook nog over een combi met de VS.. Yellowstone bijv..

Hij kwam zelf met een rondreis in de VS aanzetten waar San Fransicso inzit..

Ik dreig helemaal de draad kwijt te raken zucht.. Hij gaat van hot naar her terwijl ik net eindelijk weet waar ik heen wil in Canada . nou ja.. tijd zat nog.. Ticket prijzen zijn nog niet bekend, dus.. en daar start het wat ons betreft allemaal mee.. Tioga is op zich tot nu toe het goedkoopst en meest realistisch qua informatie
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door Linda85 »

Er is ook zo veel keuze! :D

Ik zou denk ik eens beginnen met alle ideeën aan te merken op een kaart (bijvoorbeeld google maps) en zo eens te spelen met de routemogelijkheden tot je een beetje een idee hebt wat er echt in moet zitten voor jullie. Dit zal vast een poos duren, maar dan heb je wel een reis op maat. Dan kun je het beginpunt eventueel laten bepalen door de ticketprijzen op jullie data, en alle must-sees waar je denkt te moeten reserveren indelen, eventueel met open dagen er tussen. Als je de tickets hebt gevonden kun je ook de autoprijzen in de gaten gaan houden. Vergelijken vergelijken vergelijken... en je kunt overwegen om alles (ook hotels of campings) annuleerbaar te boeken, dit is dan je annuleringsverzekering en je kunt dan nog eens iets wijzigen, zelfs als je al onderweg bent en bijvoorbeeld elders langer wilt blijven of extra heen wilt.

Het is mijns inziens niet nodig om via een reisbureau te boeken, zonder ben je waarschijnlijk goedkoper uit maar voornamelijk ook flexibeler. Uiteindelijk moet je natuurlijk doen waar je je prettig bij voelt!

Ik denk trouwens dat als je ook motels (hebben vaak ook kamers met bijvoorbeeld twee queen bedden, dus ruimte genoeg) overweegt je hotelbudget veel kleiner kan. Veel plezier met brainstormen!
Afbeelding
Travelnoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door Travelnoord »

ik heb wel een route in mijn hoofd hoor.. ik start of in vancouver of in calgary.. Ik zit te denken aan one way

En dan de geijkte stops

deze route heb ik als inspriratie gevonden

https://tiogatours.nl/onze-reizen/autor ... FuYWRhLw==

lake louise moet erinzitten, icefield parkway, whale watching, kano varen, beren zien.. kortom.. wat iedereen wil ;-)

alleen hope , manningpark en kelowna ben ik nog niet over uit.. En ik wil dan eigenlijk eindigen in vancouver.. maar dit is wel beetje geijkte route denk ik voor beginners..

Ik heb al wat leuke campings gevonden.

Ik heb ook gekeken bij autoverhuur rechtstreeks maar tioga heeft wel scherpe prijs afgegeven. Ik kom niet voordeliger uit met dit type auto iig.. dan moet ik goedkoper type kiezen. Tickets laat ik even afhangen van wat de prijzen zijn ..

Ik boek meestal alles los van elkaar en zie ik ter plaatse wel waar ik uitkom, maar die vlieger gaat niet helemaal op in Canada hoogzomer heb ik al gelezen.. dus ik moet wel wat boeken vrees ik. iig Jasper, Banff en Whistler denk ik zo.

Kamperen vind ik overigens prima hoor.. ik ben van nature een kampeerder. En ik zie wel de voordelen van rijden met een auto..
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: kamperen met tent in Canada

Bericht door Aarjan »

EvaDennisSamuel schreef:
Aarjan schreef:Verder hebben wij nooit problemen gehad met het vinden van een plek voor de tent.
Wij hebben een voorkeur voor kleine primitieve campgrounds, en die zijn zelden vol.
Ze hebben vaak geen douches maar liggen vaak op de mooiste plekjes, en zijn goedkoop.
Het kan ook soms gratis op de campings van BCHydro :clap: https://www.bchydro.com/news/conservati ... ounds.html
Aarjan; waar vind je die kleine primitieve campgrounds? Is daar een gids van oid? En geldt dat alleen voor West Canada?
Sorry voor de late reactie, maar wij gebruiken altijd de app van Allstays
https://www.allstays.com/
Hier kun je werkelijk alle mogelijkheden in vinden.
Kan ook gewoon via de website https://www.allstays.com/Campgrounds/Al ... nd-map.htm
Vooral de SP, State Parks zijn vaak wat kleiner en primitiever.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer