Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door GabyK »

Hoi Allemaal,

Ik ben weer aan het puzzelen geslagen om een mooie reis te maken in Arizona, Utah, Nevada en een stukje California. Ik twijfel wel ontzettend. Er is dan ook zo veel om te zien en doen. Ik ben erg van de parken en breng er het liefst zoveel mogelijk tijd in door. Ik ben wel een beetje bang dat ik te veel wil. Zouden jullie met mij mee willen kijken?

1. Amsterdam – Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas – Death Valley
4. Death Valley – Valley of Fire NP
5. Valley of Fire
6. Valley of Fire – Zion (Angels Landing)
7. Zion (The Narrows)
8. Zion – Bryce (Navajo loop trail & Queens Garden trail)
9. Bryce – Torrey (Capitol Reef, Chimney Rock, Hickman Bridge trail)
10. Torey – Moab (Arches, Delicate Arch, Fiery Furnace, Devils Garden, Navajo, pine tree trail)
11. Moab (pause) (Jeep Tour?)
12. Moab (Arches, Delicate Arch, Fiery Furnace, Devils Garden, pine tree trail)
13. Moab (Canyon Lands, Grand view point trail, Green river view, The great gallery)
14. Moab – Mesa Verde
15. Mesa Verde
16. Mesa Verde – Monument Valley
17. Monument Valley
18. Monument Valley - Page (Horse shoe Bend, Antelope canyon, toadstool Hoodoos, Devils garden)
19. Page (The Wave, sunset arch)
20. Page (The Wave, Hanging Gardens, rainbow bridge via boot?)
21. Page – Grand Canyon Village
22. Grand Canyon Village (South Kaibab trail)
23. Flagstaff -Havasu Falls (backpacking hike)??
24. Havasu Falls (backpacking hike)??
25. Havasu Falls (backpacking hike)??
26. Havasu Falls (backpacking hike)??
27. Grand canyon sky walk – Hoover Dam
28. Hoover dam – Las Vegas
29. Las Vegas
30. Las Vegas - Amsterdam

Ik rijd in mijn eentje alle afstanden. Na mijn vorige reis weet ik dat ik te weinig rust inplan. Waar zouden jullie wat rust aanraden? Voor Mesa verde vraag ik me ook af of ik teveel tijd gebruik? De Havasu Falls backpacking trip staat niet vast. Het kan zijn dat deze eruit valt. Hoe zouden jullie dit stukje dan invulling geven?

Groeten, Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
in welke periode wil u dit doen ?

ik zou in ieder geval een extra dag in torrey plannen zodat je meer tijd hebt voor capitol reef .
probeer in mesa verde zelf te overnachten, is indrukwekkendst als de ,,dagtoeristen" weg zijn.
na mesa verde zou ik geen tweede nacht plannen voor monument valley. zonsondergang, zonsopgang, eventueel rit in MV, en dan rond de middag verder naar page is een mogelijkheid.
veel dagen in moab, mooi en op zichzelf een beetje een rustpunt.
de kans dat je naar de wave mag is klein, maar vanaf hetzelfde trailhead kan je naar een mooie slotcanyon wandelen en daarvoor heb je geen permit nodig.
slotcanyon bezoeken is ook mogelijk in capitol reef.
als je antelope canyon bezoekt zorg dat je als laatste van je groep naar de canyon afdaalt. efkes omdraaien en je kan een foto maken zonder ,,toeristen" op.

gc : south kaibab trail , fantastisch, maar denk aan de hitte !!!
zion : angels landing mooi, maar trail naar observation point is qua afwisseling en panorama's mooier, trail gaat ook hoger, je kijkt neer op angels landing. als je toch eens graag aan kettingen hangt kan je op weg naar observation point efkes hidden canyon instappen. momenteel trail wel gesloten.


jacques
gastxyz

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door gastxyz »

U heeft een hele mooie reis voor de boeg. Niettegenstaande inderdaad de reisperiode.
Qua rust zou ik Havasu Falls eruit slopen of op het begin van de reis te doen.

Wat verdere losse opmerkingen:

Las Vegas – Death Valley
Ik zou een volle dag Death Valley doen, op een reis van 30 dagen zeker, als de reis in april of oktober/november oid is. Zoveel te zien daar.

Death Valley – Valley of Fire NP
Zou zeker Red Rock Canyon National Conservation Area inplannen.
Volle dag Valley of Fire, prima. Overnachting in Overton.

Mis een beetje de omgeving van St. George hierna. Snow Canyon SP, Yant Flat, etc. etc. Prachtig.
Valley of Fire – Zion (Angels Landing). Vind ik een beetje zonde. In Juli of Augustus zou 't qua daglicht wel kunnen. Een pittige wandeling als Angels Landing, zou ik iig qua rust 's ochtends vroeg doen. Op dag 6 zou je ook aan het Kolob Canyons gedeelte van Zion kunnen denken.
Een dagje extra Springdale is dus zeker aan te raden. Kan van mij betreft van de volle dag Monument Valley af.

Bryce – Torrey (Capitol Reef, Chimney Rock, Hickman Bridge trail)
Onderweg de hike naar Lower Calf Creek Falls.

Een dag niets doen in Moab is imho zonde. Vergeet ook niet Fisher Towers (pak je meteen de UT-128 mee).

The great gallery bedoel je toch niet Horseshoe Canyon mee? Dat ligt in een heel ander gedeelte van Canyonlands.
Een volle dag Mesa Verde zou ik ongezien en gezien inruilen voor Hovenweep NM (iig de Square Tower groep). Heerlijke verlaten rit en wellicht 2 andere bezoekers aanwezig.
Ik zou in Cortez verblijven. Keus in hotels + restaurants en meer uitvluchtmogelijkheden (Lowry Pueblo/Painted Hand Pueblo/Sand Canyon/etc.etc).

De Devils garden bij Page ken ik niet. Alleen die aan de Hole in the Rock Road (ook de Sunset arch) en in Arches NP.

Grand canyon sky walk, tourist trap. De echte Grand Canyon heb je daarvoor al gezien.

Rust? Een dagje extra Moab, Page, Springdale, etc.
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door GabyK »

Wat een tips alweer.

Ik ben van plan om een ticket te zoeken voor de tweede week van mei. Net aan het begin van het "hitte" seizoen. Eerder zal ws op het werk niet lukken met de meivakantie en later is ook weer een probleem voor het werk.

Van Mesa Verde kan dus makkelijk een dag af als ik er maar een overnachting plan. Dat moet te doen zijn denk ik. Ik ben overigens dol op magische momenten met iets minder mensen. Ik ga me ook eens verdiepen in observation point in Zion. Vroeg in de ochtend onthoud ik in dit geval ook maar.

Red Rock Canyon NCA is een goede zeg. Die ga ik meenemen in alle herschikkingen.

Ik heb geloof ik een aantal trails door elkaar gehaald. Nog eens goed naar kijken. Meteen alle andere tips goed doornemen.

De Wave wil ik iig proberen. Lijkt me een mooie ervaring. Maar zoals ik ook lees bar weinig kans. En kansberekeningen waren toch al nooit mijn ding. Iemand tips wat betreft de permits?

Groeten
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door ingrid1955 »

Permits voor de Wave :

er mogen 20 mensen per dag naar de Wave stappen; 10 daarvan worden aangewezen in de loterij, 10 de dag ervoor in het rangerstation nabij Kanab. Voor mei zijn er voor de loterij per dag 95 aanvragen, in juni heb je meer kans : maar een goede 50 aanvragen. Denk ook aan de hitte. Je kan natuurlijk aan de loterij meedoen en als je niet wint de dag dat je daar bent naar het rangerstation gaan om nog eens deel te nemen (voor de volgende dag), dit beïnvloedt natuurlijk je reisschema.
Tja, het is zooo mooi, het is zooo moeilijk om er te geraken.

Jacques
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door Galapogos »

Lekker zeg, zoveel tijd! Gehaast vind ik dit schema helemaal niet. Je blijft bijna overal langer dan de meeste andere bezoekers zouden doen.

Zelf vond ik Valley of Fire niet te harden qua temperatuur toen ik er vorig jaar was (eerste week juni). Het zal halverwege mei vast iets beter zijn, maar ik had er in ieder geval geen nacht willen blijven (laat staan twee). Het voordeel van een nacht blijven is natuurlijk wel dat je bij eventuele hitte vroeg in de ochtend of tegen de avond aan de wandel kunt.

Ook ik zou een dagje Capitol Reef extra doen. De dag dat je van Bryce naar Torrey rijdt heb je onderweg al genoeg moois te zien (mits je via scenic byway UT-12 rijdt), dus je zult vermoedelijk niet heel vroeg in Capitol Reef zijn. Ook onderweg van Capitol Reef naar Moab is er genoeg te zien (Goblin Valley State Park, Little Wild Horse Canyon), dus je wilt daar ook weer niet te laat vertrekken. Enfin, een extra nacht is fijn.

Vier nachten Moab lijkt me perfect. Wij waren er drie nachten en dat was prachtig, maar ik was er graag langer gebleven. In Arches kun je makkelijk een dag vullen. In Canyonlands Island in the Sky kun je icm Dead Horse Point State Park ook makkelijk een dag vullen. Verder heb je in de omgeving zoals reeds genoemd ook nog de UT-128 met Fisher Towers, eventueel de La Sal Mountain Loop Road, en je kunt inderdaad ook nog met een jeep op pad. En nog zoveel meer.

Wat je nog zou kunnen overwegen is om tussen Moab en Mesa Verde nog een nachtje in (de buurt van) het Needles-district van Canyonlands te blijven. Wij zijn daar niet geweest, maar ik zou de volgende keer dat in de buurt ben zeker tijd inplannen om bijvoorbeeld de Chesler Park hike te doen in dat gebied. Moet heel erg mooi zijn. En vermoedelijk erg rustig. Wel warm. Het Needles-district van Canyonlands ligt mooi op de route tussen Moab en Mesa Verde, nabij het plaatsje Monticello.

De volle dag Monument Valley vind ik ook overbodig.

Ik ben niet bij de Grand Canyon Sky Walk geweest maar het schijnt een behoorlijke tourist trap te zijn, zoals Arno ook al schrijft. Vooral omdat je al op al die andere mooie plekken bent geweest kan dit alleen maar tegenvallen denk ik. Ik zou dat overslaan. Ook de Hoover Dam is op zich geen overnachting waard. Mooie plek om even te stoppen, maar daar overnachten levert mijns inziens weinig op. Met Havasu Falls geen ervaring. Als je graag een meerdaagse wandeling maakt bij de Grand Canyon zou je kunnen overwegen een rim-to-rim-walk te doen in het nationale park zelf?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door IngridZw »

Mocht Havasu Falls niet lukken dan kun je vanaf Moab, voor wat meer afwisseling in natuur, ook een stukje Colorado meepikken. Bijv. via Grand Junction de Million Dollar Hgw naar Durango. Prachtige route met mooie stadjes onderweg, Vervolgens vanaf Durango naar Mesa Verde. Onderweg heb je ook nog Black Canyon of the Gunnison NP. Ben je al in Sedona geweest ?. Is ook aan te raden.

Of vanaf Grand Canyon een gedeelte zuid California meenemen. San Diego vonden wij bv een erg mooie stad met veel bezienswaardigheden. In ieder geval heb je genoeg ruimte om je reis iets verder uit te breiden. En wat betreft Monument Valley en Valley of Fire ben ik het eens met de vorige reacties. Eén nacht is in principe voldoende.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door Hans B »

Route ziet er best goed uit.
Waarom 4 dagen Havasu Falls
en waarom ie tourist trap Sky Walk.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door GabyK »

Ik las tussendoor het stuk over de Million Dollar Highway en ben meteen op internet wat informatie gaan opzoeken. Stiekempjes vind ik die weg nu al eng :oops: Aan welke kant van de weg rijdt je van Ouray naar Silverton? Ik dacht iets te lezen dat je dan aan de kant van de afgrond rijdt!
Jaja, ik heb hoogtevrees. De laatste keer dat ik een stuk de berg op moest rijden (op een losse ondergrond) aan de kant van de afgrond ben ik aan de andere kant van de weg terecht gekomen (vrijwillig spook wezen rijden). Gelukkig was het vroeg in de ochtend en kwam ik niemand tegen die de berg af reed. Daarnaast las ik dat wanneer je de bestuurder bent je niet naar de omgeving moet kijken. Gezien ik solo reis ook niet onbelangrijk.
Wat is jouw ervaring met die weg IngridZw?

4 dgn Havasu falls is omdat het georganiseerde backpacking trip zal zijn.

Skywalk staat dus gelijk aan een toeristenval. Dan zal ik het niet erg vinden om deze te ontwijken. Zeker als de rest van de uitzichtpunten al veels moois te bieden hebben.

Ik ga snel de andere ideeen lezen.
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door AnitaV »

Sla in Moab niet Corona Arch over. Je komt er via de UT 279, een weg met rotstekeningen. Wij zijn er in de namiddag geweest en waren er helemaal alleen. Zo mooiiiii.
Ik heb geen hoogtevrees maar vind het niet fijn om langs afgronden te rijden, maar de Million Dollar Highway vond ik nog te doen en ik zat aan de kant van de afgrond want mijn man reed. Het is wel een weg met heel veel bochten. We reden van Mesa Verde naar Ouray. We reden er eind september en toen was het een erg mooie weg tijdens de Indian Summer met genoeg mogelijkheden om even te stoppen.
We zijn vanuit Moab naar Mesa Verde gereden met een camper. We zijn 's middags het park nog in geweest en hebben twee tours geboekt voor de volgende dag. De tours werden gehouden door enthousiaste rangers. Wij vonden het een leuke belevenis. Het is een lang gerekt park dus je doet er een tijdje over van het begin naar het einde van het park.
Black Canyon of Gunnison is ook erg mooi net zoals het Colorado Monument. Hahaha, zoveel mogelijkheden :D
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door ingrid1955 »

Sla in Moab niet Corona Arch over. Je komt er via de UT 279, een weg met rotstekeningen. Wij zijn er in de namiddag geweest en waren er helemaal alleen. Zo mooiiiii.
een absolute aanrader ! zo mooi, zo rustig, men zou moeten verbieden er ,,reclame" voor te maken.

jacques
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door IngridZw »

GabyK schreef:Wat is jouw ervaring met die weg IngridZw?.
Ik kan jouw mate van hoogtevrees natuurlijk niet inschatten. :wink: Zelf heb ik ook wel wat last van hoogtevrees, maar bij deze weg heb ik er geen moment last van gehad. De weg is bv best wel breed. Wii reden hem in omgekeerde volgorde maar volgens mij maakt het niet zoveel uit van welke kant je komt omdat je door de vele bochten de ene keer aan de bergwand en de andere keer aan de zgn "afgrond" riidt. Wat betreft dat laatste: misschien een paar bochten waar het iets enger is maar over het algemeen valt het echt reuze mee.
Daarbij rij je in een prachtig berggebied incl. watervallen en door authentieke plaatsjes. Bij alle rode rotsen die je zult tegenkomen is deze route zoals eerder gezegd een mooie afwisseling.

Ik zie trouwens dat je de Angels Landing wilt lopen ? Voor iemand met hoogtevrees lijkt me dat ook geen pretje. :wink: Ik heb hem nog niet gelopen (inderdaad hoogtevrees) maar volgens mij is de Million Dollar Hwg hierbij vergeleken een peulenschil.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door GabyK »

Hoi Allemaal,

Dit wordt poging 3 om deze tekst te schrijven. Tot twee maal toe storing bij het versturen :(
Bedankt voor jullie tips zover. De afgelopen dagen alle tips een beetje uitgepluist en tijdens het uitpluizen nog meer tegengekomen. Zo ben ik voorlopig tot de volgende route gekomen:
  1. Amsterdam – Las Vegas
  2. Las Vegas
  3. Las Vegas – Death Valley
  4. Death Valley – Red Rock Canyon – Valley of Fire
  5. Valley of Fire
  6. Valley of Fire – Zion
  7. Zion
  8. Zion – via Red Canyon – Bryce
  9. Bryce – Torrey
  10. Torrey Capitol Reef
  11. Torrey – Moab
  12. Moab
  13. Moab
  14. Moab
  15. Moab – Black Canyon – Silverton – Durango
  16. Durango – Mesa Verde
  17. Mesa Verde
  18. Mesa Verde – Chesler Park Hike – Monticello
  19. Monticello - Monument Valley (Volle dag jeeptour over twee dagen)
  20. Monument Valley – Page
  21. Page
  22. Page
  23. Page – Grand Canyon Village
  24. Grand Canyon Village
  25. Grand Village – Hoover Dam – Las Vegas
  26. Las Vegas
  27. Las Vegas - Amsterdam
Wat de route betreft heb ik nog een aantal twijfels. Doordat ik zoveel leuks voorbij heb zien komen wil ik ook weer meer. Zo wil ik graag de Warner Point Nature trail wandelen in Black Canyon of the Gunnison, de million Dollay Highway rijden, de Chesler Park trail wandelen in de zuidelijke Canyonlands en het liefst ook nog met de trein mee tijdens een retourtje Durango-Silverton. De treinreis werd geadviseerd in een ander forumonderwerp, leek me erg leuk. Die laatste staat er nu nog niet in. Kunnen jullie meekijken naar dit deel van de route? Lijkt deze volgorde logisch of zoude jullie er iets anders van maken? Past die treinreis er nog tussen?

Voor een aantal locaties en trails die genoemd werden wordt geadviseerd een high clearance vehicle te gebruiken ivm de dirt roads. Online heeft NPS.gov de high clearance ingedeeld naar de de mate waarin een dirt road minder goed begaanbaar is voor een "normale" auto. Helaas benoemen de deze indeling niet bij de trails zelf. Ik denk dat ik een compact of fullsize auto zal huren gedurende de periode om het budget zoveel mogelijk te drukken. Maar de Ford Escape SUV catergorie is nog niet geheel afgeschreven. Zo zou ik graag naar Yant Flat gaan na het lezen hierover, maar dan wordt een high clearance wel echt aangeraden op de website van Marianne en Martin. Hoe is jullie ervaring in deze regio wat betreft de auto? Kan een normale auto ook ipv een SUV? Of zou ik genoeg hebben aan een Ford Escape voor bijv Yant Flat.

Ik rijd solo en moet bekennen dat ik deze regio stiekem ook eng vind met alle dirt roads. Ik heb nog nooit panne gehad en zelfs geen band gewisseld. Ik heb bedacht dat ik een les ga nemen bij een automonteur voor het verwisselen van banden. Daarnaast mag je volgens huurcontract ook geen dirt roads rijden en als je de indeling van de NPS aanhoud is zelfs een bijgehouden gravelweg een dirt road. Iemand adviezen hierin?

Laatste is de lastigste vraag. Betreft namelijk de route wanneer ik eventueel genoodzaakt ben om er een week vanaf te snijden. Wel deel zouden jullie dan weglaten? Black Canyon of the Gunnison, Durango, Death Valley?

Groeten
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door elninjoo »

Ik mis Yosemite, Bodie en Monolake in je schema. Heb je daar n reden voor die niet te willen bezoeken? Het frisse groen vond ik n aangename afwisseling na alle rotslandschappen.

The Wave zeker proberen! Mij is t helaas niet gelukt ondanks dat vrienden voor me mee hebben geloot.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door elninjoo »

Hooverdam is niet veel aan. Kun je gewoon langs rijden. Vanuit GC kun je via Route66 rijden Williams-Oatman en via Hooverdam naar Vegas.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door elninjoo »

Van Moab en Page kunnen wel n paar dagen af. Zeker als je The Wave niet wint heb je in Page aan 1 nacht voldoende
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door GabyK »

Hoi Elninjoo,

Er is idd een reden om niet naar Yosemite, Kings Canyon en sequoia te gaan. In eerste instantie wilde ik dit wel opnemen in mijn reis icm SF en Monterey etc, maar ik wil zoveel mogelijk zien als ik in een regio ben zonder elke dag enorme afstanden af te leggen in de auto. Ik rij solo en dan kan dat soms erg vermoeiend worden. Dat heb ik iig ervaren uit mijn vorige reizen. Vandaar alle extra dagen op een plek. Alhoewel er mogelijk wel een dagje Page af kan. Ik begrijp wel je opmerking dat er dan wat minder afwisseling is in landschap. Zo had ik er nog niet naar gekeken.
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Zo zou ik graag naar Yant Flat gaan na het lezen hierover, maar dan wordt een high clearance wel echt aangeraden op de website van Marianne en Martin. Hoe is jullie ervaring in deze regio wat betreft de auto?
Te veel eer. :wink: Ik denkt dat je http://www.ontdek-amerika.nl van Hans en Henriette bedoelt? Kijk ook eens in hun reisverslagen voor ervaringen met dirtroads en in de verslagen van Kalaman.

Marianne
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door GabyK »

Ha, thanks voor de correct. Ik ga meteen even in de reisverslagen kijken.
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis GabyK: Las Vegas en de Canyons mei 2018.

Bericht door markro »

elninjoo schreef:Hooverdam is niet veel aan. Kun je gewoon langs rijden.
Dit is jouw mening, ik vond er wel veel aan. Met er gewoon langsrijden zie je er niets van.
Het is een imposant bouwwerk, evenals de nieuwe verkeersbrug, die er over de canyon gebouwd is. Een bezoek aan de dam, het bekijken van de buitenzijde en/of een rondtour met film aan de binnenzijde, en het uitzicht vanaf de brug is voor geïnteresseerden uiterst interessant.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer