Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door hemmie »

Helaas, ik had al een hotel geboekt in het noord-oost puntje van Kansas, maar ons schooldistrict heeft nu juist dit jaar een vrijstelling gekregen om eerder te beginnen dan de in Texas vastgestelde 4e maandag van augustus. School begint dus al op 22 augustus, en dat redden we nooit meer vanuit Kansas. Eerste dag missen is nu juist dit jaar geen optie omdat 2 van de 3 kinderen op een nieuwe school beginnen. Ik vind het zooooooo zonde, en zie groen van jaloezie als ik dit draadje lees!

Maar RoelB, bedankt voor je lijstje, 8 april 2024 staat genoteerd, nu maar hopen dat we dan nog in TX wonen.
Terug in Texas!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door roelb »

De eclips is vroeg.. Als je gewoon direct daarna weer in de auto stapt ben je 's avonds thuis..
Gebruikersavatar
Shadow$
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Budel (NB)
Contacteer:

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Shadow$ »

Wij zitten die dag in Jackson Hole, Wyoming. We willen hem graag gaan kijken in Grand Teton NP. Maar als de weerberichten aangeven dat er die dag regen of teveel bewolking is dan rijden we die dag wel een paar uurtjes verder waar we de eclips wel goed kunnen zien.

Ik heb nog nooit een totale zonsverduistering gezien. Wel een gedeeltelijke zonsverduistering (95%) in 1999 en in 2012 een ringvormige zonsverduistering bij de Grand Canyon. Het was wel leuk maar het is niet de moeite om ver voor te reizen. Ik ben echt benieuwd naar de totale zonsverduistering :)
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Franciscus »

Leuk, al die reacties! Wij zitten zelf in Garden Valley, Idaho. Op die plek omdat die goed in onze reisroute paste en we daar een leuke accomodatie konden vinden midden in het eclips-gebied. Daar komen we al op zaterdag aan, dus we hoeven niet meer te reizen op de eclips-dag en hebben tijd genoeg om het mooiste plekje in de omgeving te vinden.
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Marlies »

Wij zijn op 21 augustus ook van de partij! Aan de kust van Oregon (net onder Newport). Ik heb ergens gelezen dat we langs de kust niet de grootste kans hebben om de eclipse goed te kunnen zien (grotere kans op mist / wolken), maar dit paste nu eenmaal het beste in ons reisschema. Wie weet hebben we mazzel. De eclipse brillen liggen hier in ieder geval al klaar!
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door heidem »

Ik heb bij de planning van mijn reis geen rekening gehouden met de eclips (dit topic heeft me erop gewezen). Bij toeval rijd ik die dag van Des Moines naar Kansas City. Op zich was ik niet van plan om rond 13.00 uur al in de buurt van KC te zijn, dus ik moet even kijken wat ik doe. Ik kan me de eclips van 1999 nog wel herinneren, inclusief het uitzicht op het Iseomeer in Italië 8)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door hemmie »

roelb schreef:De eclips is vroeg.. Als je gewoon direct daarna weer in de auto stapt ben je 's avonds thuis..
Nou, het is ruim 12 uur rijden vanaf daar naar huis, dat gaat hem echt niet worden met 3 kinderen die de volgende dag weer vroeg op school moeten zijn. En zo vroeg is het daar ook niet, rond 13u geloof ik.
Terug in Texas!
Nikie
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 feb 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Nikie »

jaaaa, wij gaan ook speciaal naar de eclips. Wij hebben een hotel geboekt in Riverton (WY). In 1999 hebben we er ook een heel project van gemaakt, en hadden we een perfecte plek gevonden in Duitsland. En dat we nu op 21 augustus bij deze eclips in Amerika wilden zijn stond al jaren vast: Amerika is ons favoriete land, de eclips een heel bijzonder natuurverschijnsel, en dan word ik ook nog eens op precies die dag 50. (waarvoor ik nog behoorlijk in de ontkenningsfase zit, omdat ik me nog altijd 28 voel..). Maar goed, ik vier mijn verjaardag dus niet met een hoop bezoek en een sarah in de tuin, maar alleen met mijn allerliefste man en de eclips :)

Wij gaan eerst 5 dagen naar Vegas, dan via West Wendover (o.m. bonneville speedweek op de bonneville saltflats), Idaho Falls naar West Yellowstone voor een paar dagen Yellowstone etc. Dan Beartooth Highway naar Red Lodge om dan naar Riverton te gaan. In Riverton blijven we 2 nachten, zodat we rustig ook het beste plekje kunnen zoeken. Misschien wel de parkeerplaats van het hotel want we liggen midden in het midden van die band. Na de eclips rijden we naar Denver voor een overnachting en vliegen van daar uit door naar Miami en Aruba om op het strand nog even te genieten, voordat we weer terug naar huis gaan.

Ik kijk er heel erg naar uit!
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door roelb »

hemmie schreef:Nou, het is ruim 12 uur rijden vanaf daar naar huis, dat gaat hem echt niet worden met 3 kinderen die de volgende dag weer vroeg op school moeten zijn. En zo vroeg is het daar ook niet, rond 13u geloof ik.
Ja, je zit natuurlijk ook weer twee tijdzones meer naar het oosten. En inderdaad, het is een fors eindje rijden, ik zag inderdaad Richmond, TX in je profiel staan. Vanuit Dallas was het al een stuk behapbaarder geweest. Maar ach, 2045 weer een kans!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Frasi »

Ik zit die dag in Charleston (SC). Moet nog even bekijken of ik in de stad blijf (die gelukkig wel in de volledige verduistering valt) of dat ik iets naar het noorden ga voor een mooi uitkijkpunt en langere verduistering.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Loek »

Ik kijk thuis, weliswaar niet 100%, maar "slechts" 93%. De volgende 100% zonsverduistering die ik thuis kan bekijken is in 12 Aug 2045, dan ben ik bijna 90. Ik zal de tuinstoel en rollator alvast klaarzetten voor die dag.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Rachel. »

Gewoon in Tampa, weliswaar geen volledige eclips maar hij zou duidelijk zichbaar moeten zijn.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Dutchess »

Ik kijk denk ik ook thuis, al is het hier maar 91%.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Hans B »

Volgens kenners (ik heb geen ervaring, dus wat ik lees) moet een totale zonsverduistering wel een enorm fenomeen zijn, dus zit je in de buurt, overweeg toch om een eindje te rijden om het 100% te maken.

Plaatje bijgevoegd waarop de baan te zien is met de tijden.

Op onderstaande site kun je heel veel vinden voorzien van plaatjes.
https://eclipse2017.nasa.gov/eclipse-maps


O, ja ik ga het bekijken in Rexburg (Idaho) of Jackson (Wyoming) afhankelijk van de weersverwachting
Bijlagen
Eclipse-Times.jpg
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Franciscus »

Loek schreef:Ik kijk thuis, weliswaar niet 100%, maar "slechts" 93%. De volgende 100% zonsverduistering die ik thuis kan bekijken is in 12 Aug 2045, dan ben ik bijna 90. Ik zal de tuinstoel en rollator alvast klaarzetten voor die dag.
Als je zo dichtbij de 100% zone zit dan is het echt heel erg zonde om daar niet heen te gaan. Bij een eclips is het echt zo dat 1% een wereld van verschil maakt...... zelfs een 99% eclips is niets vergeleken met de totale eclips!
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Franciscus »

Dutchess schreef:Ik kijk denk ik ook thuis, al is het hier maar 91%.
Zoals ik in het vorige bericht ook al zeg; echt heel erg zonde om niet naar de 100% zone te gaan als je er zo dichtbij bent!
hoyden
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2016, 19:58
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door hoyden »

Ik zit op 21 augustus in Cheyenne, Wyoming. Als ik de kaart van de Eclipse goed interpreteer, zou ik dus in het midden van de baan moeten zien te komen wil ik een totale Eclipse zien ? Dus een reisje naar Glendo zou juist moeten zijn? De locatie verder maakt me niet zoveel uit, dus ergens langs de weg of op een P-plek is toch ook ok? Ik wil niet zo heel veel reizen, want we gaan die dag richting de Rocky Mountains.. Bedankt voor de opheldering alvast. :oops:

Dus op dit kaartje rechtsonder:
Afbeelding
Pjotr71
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 okt 2015, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Pjotr71 »

@hoyden, Glendo zal perfect zijn. Daar heb je ongeveer 2,5 minuten totale verduistering.
En zolang je de zon maar kan zien, is eender welke plaats daar geschikt!
Op het moment van de totaliteit zelf valt alle verkeer toch sowieso ook vanzelf stil :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Roelarex
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jul 2017, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Roelarex »

hoyden schreef:Ik zit op 21 augustus in Cheyenne, Wyoming. Als ik de kaart van de Eclipse goed interpreteer, zou ik dus in het midden van de baan moeten zien te komen wil ik een totale Eclipse zien ? Dus een reisje naar Glendo zou juist moeten zijn? De locatie verder maakt me niet zoveel uit, dus ergens langs de weg of op een P-plek is toch ook ok? Ik wil niet zo heel veel reizen, want we gaan die dag richting de Rocky Mountains.. ]
In het midden van de baan op het kaartje duurt de verduistering inderdaad het langst, maar de verduistering is totaal over de hele breedte van het pad (dus overal tussen de 3 oranje lijnen). Je hoeft dus niet perse exact naar de centrumlijn rijden om een totale zonsverduistering te zien, en je zit al snel op een plekje waar de eclips 1 minuut of langer duurt.

Ik weet niet precies hoe flexibel je bent qua reisdagen, maar op eclipsdag zelf nog van Cheyenne naar het totaliteitspad reizen is volgens mij onbegonnen werk. De autoriteiten verwachten een krankzinnig drukke verkeers-ochtend door mensen met hetzelfde idee. Er zijn daar nu eenmaal niet zoveel wegen en iedereen vanuit Cheyenne en Denver zal over die ene weg naar het noorden willen, en eenmaal op locatie een parkeerplaats willen hebben. Ik zou op zijn laatst in de nacht ervoor vertrekken.

Nu zou je dat niet moeten ontmoedigen, want een totale zonsverduistering meemaken is best wat ontberingen waard! En zoals anderen ook al zeiden: 99% verduistering is niet te vergelijken met het overweldigende spektakel van 100%. Op een schaal van 1 tot 10 is een totale zonsverduistering een 25. Als het ook maar enigszins kan, ga erheen!

Zelf zit ik tijdens de verduistering ergens op de prairie ten zuiden van Lusk, Wyoming.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wie kijkt waar de 100% zonne-eclips op 21 augustus 2017?

Bericht door Hans B »

Tpoic even doorgespit en zie hier :
Naamloos.png
Naamloos.png (10.75 KiB) 1634 keer bekeken
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer