Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Miepie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2017, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Miepie »

Hoi,
Na heel wat uurtjes hier op het forum door te hebben gebracht en alvast wat onderzoek te doen, hebben we de knoop doorgehakt en willen we in juli 2018 een week of 4 gaan rondtrekken door het zuidwesten. Onze kinderen zijn dan 9 en 11 jaar en we willen een camper huren.

We zijn langzaamaan begonnen met het opzetten van de route en zouden graag jullie tips hierover ontvangen, zodat we deze nog kunnen bijschaven en op tijd zijn om de campings te reserveren in de parken.
Verder heb ik al een tijdje de prijzen van de campers via Travelhome in de gaten gehouden en zo als het er nu naar uitziet komen de campers van Best Time RV prijstechnisch het meest gunstig uit de bus (zelfs bijna 500 euro goedkoper dan Cruise America).
Heeft iemand ervaring met deze verhuurder?

De route zou kunnen beginnen in LAX of in Las Vegas, dit is afhankelijk van de vliegticketprijzen (we kunnen vliegen vanaf DUS, BRU, AMS of Keulen). Ik hoop in juli/augustus de prijzen te zien van zomerseizoen 2018.

We hebben nog 101 vragen en dingen om uit te zoeken, maar we moeten toch ergens beginnen en zijn benieuwd naar jullie adviezen mbt camperverhuurder en route-opzet. De data zijn natuurlijk ook nog afhankelijk van vliegtickets/mogelijkheden.

Bedankt alvast,
miepie en family

vr 07-07-18 vlucht naar LAX
za 08-07-18 LA (camper ophalen) - Joshua Tree
zo 09-07-18 Joshua Tree - Kingman
ma 10-07-18 Kingman - Grand Canyon
di 11-07-18 Grand Canyon
wo 12-07-18 Grand Canyon - Page
do 13-07-18 Page
vr 14-07-18 Page - Monument Valley
za 15-07-18 Monument Valley - Moab
zo 16-07-18 Moab
ma 17-07-18 Moab - Capitol Reef
di 18-07-18 Capitol Reef - Bryce
wo 19-07-18 Bryce - Zion
do 20-07-18 Zion
vr 21-07-18 Zion - Las Vegas (Hooverdam)
za 22-07-18 Las Vegas
zo 23-07-18 Las Vegas hooverdam
ma 24-07-18 Death Valley - Mono Lake
di 26-07-18 Mono Lake - Yosemite
wo 27-07-18 Yosemite
do 28-07-18 Yosemite - San Francisco
vr 29-07-18 San Francisco
za 30-07-18 San Francisco
zo 31-07-18 San Francisco - Pfeiffer Big Sur State Park
ma 01-08-18 Pfeiffer Big Sur State Park - Pismo Beach
di 02-08-18 Pismo Beach - Malibu
wo 03-08-18 Santa Monica e.o.
do 04-08-18 Santa Monica e.o.
vr 05-08-18 Vlucht naar DUS/BRU/AMS/Keulen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Miepie, welkom op het forum!
Jullie hebben een prachtige route gemaakt (waar 25 juli is weggevallen). Afhankelijk van jullie plannen overal zou een dag minder voor de Grand Canyon en Page ene optie zijn. En een dag meer voor Moab. Ook een extra dag Yosemite zou wel mooi zijn; dat is een erg groot park. En omdat jullie niet naar Sequoia NP gaan is het wel mooi om in Yosemite naar de Mariposa Grove te gaan.
In plaats van een bezoek aan de Hoover Dam zou je ook in Page naar de Glen Canyon Dam kunnen gaan.
Ik heb nog nooit van Best Time RV gehoord. Mag je bij hen in de zomer door Death Valley rijden?

Overweeg ook eens om in SF te beginnen; dan kun je die stad zonder camper bezoeken; dat scheelt een paar dagen camperhuur en vervoer vanaf de camping naar de stad.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids

Bericht door Hans B »

Zit er nog wat meer rek in het aantal dagen?
Als je wat gaat wandelen in de Grand Canyon is een volle dag wel prettig
Ook in Page is voldoende te zien, om eens iets anders te doen zou je kunnen kayakken (Antelope Marina)
In Moab is 1 volle dag te weinig, Arches is erg uitgestrekt en dan heb je ook nog Canyonlands en Dead Horse.
Verder een extra dag in Zion, Las Vegas en Yosemite is geen overbodige luxe.
Maar voor de rest prima zo.
Kun je geen extra tijd erbij nemen dan wordt het zeker ook een prachtige reis.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids

Bericht door elninjoo »

Vergeet Bodie niet als je in omgeving Monolake bent!
En geen pretpark in LA?
In Monument Valley is t gaaf n tocht te paard te doen.
Page vond ik niet veel aan, maar als je je in kunt loten voor The Wave ligt dat anders.
Tis dat Hooverdam op onze route lag maar zou daar niet speciaal voor omrijden.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids

Bericht door ingrid1955 »

en hallo,

het meest opvallende : kinderen van 9 en 11 en geen sprake van universal studios, disney, een filmstudiotour. kost wel paar dagen. fietsen van santa monica naar venice is op zichzelf ook wel een beetje een toffe attractie.
in page kan je die extra dag zeker opvullen, anderzijds moet je daar ook niet 's morgens vroeg naar monument valley vertrekken, als je in de late namiddag in MV aankomt is dat ok. dus kan je in page in de voormiddag nog bv antelope canyon doen en dan naar MV vertrekken.

moab : 1 of 2 dagen extra zouden prima zijn, ook al omdat de natuur niet stopt aan de grenzen van de parken, je kan daar in alle rust fantastische wandelingen doen buiten de parken.

vertrekken in SF bespaart je inderdaad paar dagen camperverhuur, is een stad die je makkelijk zonder auto kan bezoeken.

jacques
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids

Bericht door Marcopstal »

Let alvast op voor het ophalen van de camper. Als je deze pas in de namiddag mag halen (wat toch blijkbaar heel gebruikelijk is, 's morgens komen ze binnen en 's middags gaan ze weer de deur uit) dan is het al direct een hele uitdaging om tot Joshua Tree te rijden. Je spendeert immers al heel snel een paar uur aan boodschappen.

Houd er alvast ook rekening mee dat Joshua Tree in juli zeer warm is.

Bekijk goed wat je op de verschillende plaatsen wil doen. Plan je geen grote wandelingen dan is twee nachten GC bvb niet nodig. Velen hebben het daar op een aantal uren "gezien".

Moab heeft inderdaad op deze wijze weinig zin. Twee volle dagen is daar toch eigenlijk wel het minimum.

Voor de Hooverdam zou ik ook niet de omweg doen. De setting is wel anders, maar inzake grootte is de Glenn Canyon dam nagenoeg even groot.

Het is nogal onduidelijk wanneer je uit Vegas vertrekt. Er staat nu op 24/7 Death Valley. Punt 1: mag je wel met de camper door Death Valley ? Bij Cruise America tegenwoordig wel, maar de anderen niet. Punt 2: als je die dag nog van Vegas komt is Mono Lake te ver als je inderdaad Death Valley bezoekt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Miepie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2017, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids

Bericht door Miepie »

bedankt alvast voor de reacties, ik zal er de komende dagen eens naar gaan kijken en plannen/bijschaven!
wordt vervolgd......

t.a.v. pretparken, wellicht dat we dat nog in willen passen, maar dan zal er inderdaad iets geschrapt moeten worden
t.a.v. aankomst/vertrek SF, geen probleem voor ons maar voor mijn gevoel zijn daar minder aantrekkelijke vluchten (qua prijs) voor te vinden
t.a.v. tijdsduur, er zouden best nog 1 of 2 dagen bij kunnen komen, maar dat is dan ook echt het maximum (en ik ben bang dat de kids (en wij zelf ook!) naar 4 weken doodop zullen zijn

iemand nog ervaring met Best Time RV?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Hans B »

Als je nog meer "ingepropt" gaat worden, wordt het echt een vermoeiende vakantie.
Vandaar de vraag naar extra dagen.
Je kun wellicht ook informeren naar een one-way vliegen naar A en vertrekken vanaf B, soms geeft je dat 1 of 2 dagen meer ruimte in je schema.
Mijn favoriet :
Phoenix - Grand Canyon - Mon.Val. - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Tonopah - Mono LAke / Bodie - Tioga pass - Yosemite - San Francisco - kustweg - Los Angeles
Hoogseizoen met een camper in de Death Valley is verboden, dus vandaar Tonopah, puur als overnachtingsplaats.
Route kan natuurlijk ook andersom als dat bijvoorbeeld qua kosten (vliegticket / camper huur) beter uitkomt.

Zie een Amerika reis niet als vakantie, maar een reis.
Na 4 weken zal je zeker doodop zijn van alle indrukken, maar dat zijn alle Amerikagangers, zeker de 1e keer.

Best Time RV - nog nooit van gehoord, wel even de website bezocht. Ik zie een foto van een bestelbus. Wil je dat reserveren / daarin 4 weken rondtrekken. Geen wonder dat de prijzen dan veel goedkoper zijn. Een Cruise America of El Monte bieden dan ook heel andere (echte :thumbup: ) campers aan.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Marcopstal »

Hans B schreef:Hoogseizoen met een camper in de Death Valley is verboden, dus vandaar Tonopah, puur als overnachtingsplaats.

Best Time RV - nog nooit van gehoord, wel even de website bezocht. Ik zie een foto van een bestelbus. Wil je dat reserveren / daarin 4 weken rondtrekken. Geen wonder dat de prijzen dan veel goedkoper zijn. Een Cruise America of El Monte bieden dan ook heel andere (echte :thumbup: ) campers aan.
Niet met Cruise America, daarmee mag je wel door Death valley.

Best Time heeft ook enkele "normale" campermodellen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Hans B »

Wist ik niet Marco, maar je hebt gelijk.
Toch zou ik het gezien de zin achter de eerste komma (door mij vet en onderstreept) mee uitkijken.

http://www.cruiseamerica.com/rent/renters_resources/
Death Valley
Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids

Bericht door Martin & Marianne »

Marcopstal schreef: Moab heeft inderdaad op deze wijze weinig zin. Twee volle dagen is daar toch eigenlijk wel het minimum.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens; er is de middag als ze van MV komen en eventueel ook nog de ochtend van de dag dat er naar Capitol Reef gereden wordt. Midden in de zomer is het erg heet rond Moab, dus veel lange wandelingen zullen er niet gemaakt worden. Als de ruimte er is, is een extra dag natuurlijk wel mooi natuurlijk.
Meer tijd voor Yosemite en Sequoia toeveogen en geen Moab zou meer rust geven.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Hans B »

Miepie komt er nog op terug of er wat rek in de vakantie lengte zit. Afwachten dus.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door PSVwally »

Marcopstal schreef:
Moab heeft inderdaad op deze wijze weinig zin. Twee volle dagen is daar toch eigenlijk wel het minimum.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens;
Ja, ok. Maar als je alles mee gaat tellen wat er tussen Monument Valley en Moab eigenlijk al te doen is kan je daar ook al een dag voor uittrekken.... Ik zou misschien zeggen dat met een auto misschien al wat flexibeler kunt zijn, maar met een camper denk ik dat je toch eigenlijk wel minimaal 2 nachten en een halve dag moet uittrekken voor Moab

Ik zou als uitgangsbasis toch zeker een volle dag voor Arches nemen en 1/2e dag voor Canyonlands Island in the sky en Dead Horse SP als je alleen de viewpoints aandoet. Zeker Arches is eigenlijk wel een park waar je (korte) stukken uit je vehicle moet om bij de echt mooie plekken te komen.

Ik snap best dat je met de camper geen zaken als valley of the gods of muley point gaat rijden. Maar Gooseneck SP, Natural Bridges, Canyonlands het Needles deel en wat stops onderweg kan je al meer dan een dag over doen. Moki Dugway met de camper kan ik niet beoordelen (ik denk eerlijk gezegd dat het voor een normale camper nou ook niet het grootste probleem moet zijn, maar voor die bakbeesten zal het misschien wel iets te veel van het goede kunnen zijn).

Het blijft gewoon altijd keuzes maken en zelf de afweging maken wat je wilt zien.
Miepie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jun 2017, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Miepie »

De evt. aanpassing van de route volgt later nog, heb ik even wat meer tijd voor nodig. Zeker het stuk Moab/Death Valley moeten we even goed bekijken. T.a.v. Hooverdam, bedankt voor de tip van die andere dam, ga ik zeker even verder bekijken.

T.a.v. camper van Best Time, deze worden verhuurd via Travelhome en zijn 'normale' campers (model E23).

Verder realiseren we dat dit inderdaad geen relax-vakantie gaat worden, maar echt een indrukken-reis! Gelukkig zijn we dat zelf wel wat meer gewend, de kids nog iets minder. Wellicht inderdaad toch een pretparkdagje inplannen.....
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Hans B »

Met Las Vegas heb je al een top pretpark in je reis zitten.

Verder erg mooi, maar kost wel een dag, een kayak tocht naar de Antelope canyon.
Zoek op Antelope Marina , dan kom je vanzelf kayak rentals tegen $45 pd voor 2 persoons.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
PinkyPie
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2017, 16:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door PinkyPie »

Hoi, ben ook nieuw hier, en wil je topic volgen. Wij hebben ook plannen om volgend jaar met 2 kids naar de USA te gaan. Ik was allereerst benieuwd of jullie alles zelf regelen via internet of via een reisorganisatie ? Wat is wijsheid ?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Hans B »

PinkyPie, welkom.
Maak je eigen topic en je zult overstelpt worden met adviezen.

1e advies
Doe alles zelf, geeft je een jaar plezier bij het voorbereiden en fine tunen van je reis.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Anonymous123

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Anonymous123 »

Of gebruik de zoekfunctie, want de vraag is vaak genoeg gesteld :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Martin & Marianne »

Hans B schreef: Doe alles zelf, geeft je een jaar plezier bij het voorbereiden en fine tunen van je reis.
Is het voor een camperreis niet verstandig om de huur via een reisorganisatie zoals bijvoorbeeld Tioga Tours te doen?

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 4 weken juli 2018 met 2 kids.

Bericht door Hans B »

@Marianne :

PinkyPie heeft niet aangegeven hoe ze gaat reizen.
Maar ook een camper is rechtstreeks prima te boeken.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer