Korte trips

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Korte trips

Bericht door Renée76 »

Een wat meer algemene vraag.
We gaan dit jaar bijna 4 weken. Dat is niet iets wat we ieder jaar kunnen doen, financieel gezien niet denk ik maar ook gezondheidstechnisch niet denk ik.

Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die een korte trip maken, zeg max 2-2,5 week. Zijn hier ook voorbeelden van en hoe bevalt dat?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Korte trips

Bericht door sanook »

Voor sommigen is 2-2,5 week ook al heel lang hoor :wink:
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Korte trips

Bericht door Renée76 »

Haha dat klopt. Het is meer dat ik hier eigenlijk alleen maar echt lange trips zie en dat is niet iets wat we ieder jaar willen en kunnen doen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Korte trips

Bericht door mtl »

Ik ga nooit langer dan 2 weken. En ook dan kun je een mooie reis samenstellen.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Korte trips

Bericht door SanFran »

Kan natuurlijk prima. Je maakt dan een wat kleiner rondje en je skipt misschien dingen die je in 4 weken wel zou doen. Maar zo heb je ook altijd weer een mooie reden om terug te gaan :thumbup: :P
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: Korte trips

Bericht door bloodymarie »

Ik ben afgelopen oktober zelfs 8 dagen geweest, klein rondje Las Vegas. Is natuurlijk erg kort, maar het was zeker de moeite waard! Vooral omdat ik al eerder in dezelfde regio ben geweest, had ik niet het idee dat ik veel heb gemist. Je kunt meerdere keren naar hetzelfde gebied gaan en toch steeds iets anders zien.
Afbeelding
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Korte trips

Bericht door Linda85 »

Ik ben in 2012 6 weken geweest met mijn toenmalig vriend en dat was echt fantastisch, maar ik merkte zelf na 4,5 à 5 weken dat de reislust wel iets afnam en we steeds meer rust nodig hadden. Ik denk dat het wat dat betreft prima is om korter te gaan, en wellicht over een paar jaar weer die kant op. Te kort zou ik ook niet zo snel doen, de vlucht is tenslotte niet altijd goedkoop en bovendien vervuilend, dan haal ik wel liefst zo veel mogelijk er uit, maar dat is voor een ieder anders natuurlijk. Dit jaar ga ik drie weken met mijn vader, lijkt me net goed :P

Linda
Afbeelding
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Korte trips

Bericht door Ing »

Afgelopen oktober ben ik een volle week naar California geweest en dat was heerlijk. We hebben keuzes gemaakt wat we wel en niet wilden zien en dat was prima. We hebben SF, highway one en Sequoia en Kings Canyon gedaan en dat was top voor een weekje.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Korte trips

Bericht door PSVwally »

Ik ben vorig jaar ook nog 13 dagen geweest. Afhankelijk van wat je wilt zien zijn kortere tripjes makkelijk te doen hoor.

Ik heb een kort tripje LA - Sequoia NP - Sequoia NF - - death valley - Valley of Fire - Las Vegas - Mojave Desert - salton sea/anza borrego - LA gedaan
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Korte trips

Bericht door roelb »

Ja hoor, ook regelmatig korte trips richting de US. Waarom ook niet? Dit jaar gaan we drie keer naar de US voor vakantie. Eerst 14 dagen zuid- en midwest (+eclipse, en voorafgaand een paar daagjes in Costa Rica), in het najaar nog een lang weekend NYC en tot slot 10 dagen Florida in december.

Met kortere trips moet je wel keuzes maken. Maar goed, hoe lang je ook gaat, je kunt nooit al het mogelijke zien en doen. Prima reden om dus vaker terug te gaan. En oke, de tickets zijn misschien iets duurder en je bent wat langer onderweg dan een bestemming ergens in Europa, maar als je het objectief bekijkt is dat verschil helemaal niet zo groot. Je betaalt ook zo EUR 200 pp om op en neer naar Madeira te vliegen. Voor 100 euro meer vlieg je op en neer naar de oostkust.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Korte trips

Bericht door Almere vak V »

Keuzes maken. Wat wil je zien, wat wil je doen. En kan je handige vliegtijden (lees aankomsttijden) boeken.

Ik ga zeker in het football season vaak voor een paar dagen op en neer. Dan vlieg ik altijd op Portland of Seattle. Afhankelijk van welke wedstrijd ik het makkelijkst tegen mijn aankomst- of vertrektijd aan kan plakken.

Maar vaak op vrijdag heen. Afhankelijk van een NBA of NHL wedstrijd bepaal ik of ik aankom in Seattle of Portland. Dan op zaterdag een college footballwedstrijd, het liefst overdag zodat er in de avond eventueel nog ruimte is voor een basketballwedstrijd. Op zondag NFL en dan vaak op maandagochtend weer naar huis of er moet nog een knappe NBA of NHL wedstrijd aan vast te knopen zijn. Dan gaan we op dinsdag weer terug.

Maar ben dus inderdaad soms maar 4 dagen echt weg. Komt wel bij dat ik geweldig kan slapen in een vliegtuig. Dus dat maakt het er wel makkelijker op.

Schema's zijn vaak al maanden bekend. Dus ook tickets hoeven niet al te duur te zijn. Heb voor zowel september, oktober als november al weer tripjes klaarstaan. Met goed ticketprijzen tot soms echt belachelijk goede prijzen. Maar goed, zie het maar als een hobby...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Korte trips

Bericht door Martin & Marianne »

Renée76 schreef:Haha dat klopt. Het is meer dat ik hier eigenlijk alleen maar echt lange trips zie en dat is niet iets wat we ieder jaar willen en kunnen doen.
Ik zie hier toch wel vaak korte trips voorbij komen. Helaas vaak wel weer helemaal volgepropt. :wink: Maar ook wel mooie rondjes voor in de meivakantie van 2 weken.
Ik heb eens een rondreis van 14 dagen gedaan, met mijn zus (we brachten toen mijn dochter naar LA waar ze een jaar ging studeren). En in datzelfde jaar nog met de hele familie 5 dagen LA en een paar dagen NY.
Onze rondreis in het noordoosten was maar 12 dagen.

Als je met 4 personen bent, en je reist in het hoogseizoen, dan is de vlucht toch een behoorlijke hap uit je budget. In dat geval is een langere vakantie een stuk voordeliger dan 2 korte.

Marianne
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Korte trips

Bericht door peeweetm »

Twee keer tien dagen en vijf keer in de meivakantie vijftien dagen geweest.
Meestal eerst een paar dagen in een grote stad, daarna het reisprogramma met trein en/of auto en dan nog weer een dag of wat relaxen.
Wel vermoeiend, maar zo krijgen we wel veel te zien in de korte tijd die de meivakantie met voorseizoenprijzen biedt.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte trips

Bericht door Pete.Z »

Wij gaan met regelmaat even een weekje naar familie in San Diego, prima te doen.
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Korte trips

Bericht door MiniMe »

Wegens schoolgaande kinderen is een week of twee bij ons doorgaans het maximum. Deze keer had het wat langer gekund gezien we in de zomervakantie gaan, maar dan speelt het budget weer mee (4 personen tov 2).

Het hangt er maar van af welke prioriteiten je stelt. Wat je relaxed in 4 weken kunt doen, zul je misschien ook wel in 2 weken gepropt krijgen, maar dan boet je natuurlijk aan kwaliteit in.

Ons rondje SF-LA van 14 dagen met kids staat bij de routes. Als we met z'n tweeën zouden gaan, zag dat er wellicht toch anders uit.

Wij dromen ervan om ooit eens 4 weken of langer aan een vakantie te kunnen besteden, maar dat zal nog niet voor meteen zijn. Ik zie niet in hoe we het met werk zelfs nog maar zouden moeten doen om zo lang vrij te krijgen...
Memories...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Korte trips

Bericht door SuzieQ »

Wij zitten aan zomer en kerst vast.
De tickets zijn dan een hele hap.
Wij zouden misschien een keer tussendoor een week naar Florida kunnen maar eigenlijk lijkt mij dat heel kort.
Ik heb altijd even nodig om te acclimatiseren.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Korte trips

Bericht door Dutch Dunes »

Wij zijn eind maart 13 dagen (incl. vliegen, dus 10 dagen eigenlijk) naar het zuidwesten geweest. En in 2015 8 dagen naar Miami en omgeving. Is goed te doen allemaal :thumbup:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Korte trips

Bericht door SuzieQ »

Ik ga er toch eens overdenken :-).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Korte trips

Bericht door lynn »

Na vele 'lange' reizen in de states, vorig jaar goedkope tickets voor Las Vegas op de kop kunnen tikken. Daar bleven we 7 nachten. Van daaruit hebben we 3 keer een dagtrip gemaakt. Het was werkelijk een supervakantie. Vanwege tijdsgebrek kunnen we niet iedere keer 3 weken weg dus vandaar. Hoop volgend jaar februari weer te gaan. Dan zal het waarschijnlijk een trip oklahoma-las vegas worden ivm familiebezoek.

Gr Lynn
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Korte trips

Bericht door Vito »

Wij gaan nooit langer weg dan 17 dagen, maar wel meerdere keren per jaar. Na 17 dagen weg zijn wij er wel klaar mee en willen graag weer terug naar huis.
Ook dan kun je mooie rondjes maken, je moet alleen keuzes maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer