Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door sanook »

roelb schreef:
sanook schreef:Niet vergeten dat AT&T en T-Mobile ook toeristen aanbiedingen hebben zoals sim-kaart + data plan. Bij AT&T ook een mogelijkheid voor tethering (T-mobile mogelijk ook). Voor onder de 60 dollar ben je klaar met 4GB data (en gratis bellen binnen de US). Genoeg AT&T en T-mobile winkels waar je binnen kunt gaan en met een werkende oplossing weer naar buiten gaat.
AT&T kost $45 - 30 dagen, 6GB. Komt nog wel het bedrag voor een SIM kaart bij, $4.99 in een AT&T store, een paar dollar meer bij bijvoorbeeld Walmart.

Er is ook een "unlimited" plan (lees: 22GB), dat kost $60. Maar daarbij is tethering/hotspot gebruik _niet_ mogelijk.

Beide plans roamen ook naar Canada en Mexico.
Wij hebben die $45 plan vorige maand aangeschaft in de AT&T shop en er zat 4GB met 30 dagen op. Of eigenlijk unlimited want na de 4GB wordt je terug gezet op lage snelheid. Lijkt erop dat dit zeer onlangs aangepast is naar 6GB dan.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door roelb »

10 maart is het van 4GB naar 6GB gegaan.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door sanook »

Raar dat wij dan op 17 mei nog 4GB krijgen..., maar goed het was voldoende voor ons. En binnen een kwartier geregeld in de AT&T winkel
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door michelly »

roelb schreef:Je kunt iemand die eerder naar de US gaat vragen om een AT&T sim te kopen en te activeren met het $45 plan. Die kun je vervolgens gewoon in Canada gebruiken. Wel even goed naar het moment kijken waarop je dat doet. Na activeren van het plan is het 30 dagen geldig.
Ik had begrepen dat we dat kaartje ook zelf in Canada kunnen activeren. Dan zitten we niet vast aan die 30 dagen toch? Ik zou een vriendin kunnen vragen om zo'n kaartje naar ons in Nederland te sturen. Gaan die 30 dagen pas in op het moment dat dat kaartje geactiveerd wordt? Wij gaan nl. 26 dagen, dan is het wel handig als het ook al die tijd werkt.
Heeft iemand misschien een link van het exacte kaartje dat ik dan nodig heb?
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door elninjoo »

Gebaseerd op onderstaande 2 dekkingskaartjes zou ik toch AT&T verkiezen boven T-mobile

AT&T: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
T-mobiel: https://www.t-mobile.com/coverage/coverage-map

Maar wat ik dan wel weer niet snap is dat het AT&T kaartje voor 2G en 3G is maar de coverage over 4G gaat. Heb je dan wél bereik in die 4G gebieden?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door SuzieQ »

Wat is het voordeel van AT&T boven arieli?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Brambu
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jan 2017, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Brambu »

Wij vertrekken over precies over een maand voor het eerst naar de Verenigde Staten. Omdat we veel reizen (ook met huurauto) hebben we erover nagedacht om een Arieli kaart te kopen ($48, zonder limiet). Kan iemand nog even bevestigen dat Arieli "betrouwbaar" is?

Ook zitten we erover te denken om een MiFi Router te kopen. We twijfelen alleen nog een beetje. Kan de mobiele hotspot op een van de telefoons worden aangezet, of is het toch verstandiger om een MiFi Router te kopen? We nemen allen vier, één mobiel mee. Ook nemen we één laptop mee. Is het dan toch verstandiger om een MiFi Router te kopen? En zo ja, welke bevelen jullie aan?
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door jan_nl »

Mij lijkt een mifi router handiger. Zorg er alleen voor dat deze 4g is.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door elninjoo »

Zou iemand mij nog kunnen uitleggen hoe dat met die 3/4G zit?
Kun je met een 3G kaart op 4G netwerk?
Dit omdat die at&t kaart 2/3G is maar het dekkingskaartje het alleen over 4G heeft.
Bij t-mobile is er op hun dekkingskaartje bijna geen bereik in de Smokies dus lijkt me niet handig voor mijn reis.
Brambu
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 jan 2017, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door Brambu »

Denk het ook. Zal toch eens opzoek gaan naar een degelijke MiFi router!

Ik ben nog wat verder aan het lezen en zie dat Arieli tethering af en toe wel, en af en toe niet support. Lijkt me dus niet echt een 'safe' option. Enig advies voor een 4g data kaart voor in een MiFi Router? Hier kopen, of in Amerika? En enige voorkeur van provider?
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:00

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door PatrickBeukelman »

Hi guys, vraagje.

Ik heb een Three sim kaart besteld (12 GB - 12 maanden) geldig die ik voor gebruik moet activeren via de My3 website. Weet iemand of je met de MiFi apparaten (TP-Link M7350 of een Huawei) sms'jes kunt ontvangen? Je krijgt immers een activatiesms die je moet invoeren om je simkaart te activeren. Aangezien ik geen simlock vrije telefoon heb ben ik op zoek naar een alternatieve methode om de sim-kaart te activeren.

Op de website van Three https://www.three.co.uk/My3Account/My3/Register# lees ik ook wel iets over "offline" registeren
If you're an iPad user or can't receive texts on your device, you'll need to turn off Wi-Fi and reload this page.
maar dat werkt in elk geval niet op mijn laptop als ik op flight mode ga..
hoyden
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2016, 19:58
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door hoyden »

Op een MiFi kan je prima SMS ontvangen. Je kunt deze meestal alleen uitlezen door op de MiFi router in te loggen..
(op 192.168.0.1 meestal)
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door vinceG »

PatrickBeukelman schreef:Hi guys, vraagje.

Ik heb een Three sim kaart besteld (12 GB - 12 maanden) geldig die ik voor gebruik moet activeren via de My3 website. Weet iemand of je met de MiFi apparaten (TP-Link M7350 of een Huawei) sms'jes kunt ontvangen? Je krijgt immers een activatiesms die je moet invoeren om je simkaart te activeren. Aangezien ik geen simlock vrije telefoon heb ben ik op zoek naar een alternatieve methode om de sim-kaart te activeren.

Op de website van Three https://www.three.co.uk/My3Account/My3/Register# lees ik ook wel iets over "offline" registeren
If you're an iPad user or can't receive texts on your device, you'll need to turn off Wi-Fi and reload this page.
maar dat werkt in elk geval niet op mijn laptop als ik op flight mode ga..
Met de huawei app kun je zeker sms'jes versturen en ontvangen. wat betreft de TP-link weet ik het niet, maar het zal vast mogelijk zijn en in de gebruiksaanwijzing staan.
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jun 2013, 20:00

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door PatrickBeukelman »

Thanks voor de reacties - ga het over week of 2 uitproberen!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door roelb »

sanook schreef:Raar dat wij dan op 17 mei nog 4GB krijgen..., maar goed het was voldoende voor ons. En binnen een kwartier geregeld in de AT&T winkel
Stond er in My At&t echt een limiet van 4gb? Of heb je zo'n prepaid voucher gekocht waar op de verpakking nog 4gb stond? Iig, zodra je het na activeren je plan hebt gekozen stond daar als het goed is echt 6G/30 days bij het $45 plan.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door sanook »

Dat hebben we niet gecontroleerd. Medewerker van AT&T heeft SIM erin gedaan en wat tests gedaan zodat we met werkend internet de deur uit gingen. Die medewerker had het in ieder geval over 4GB en niet 6GB. Misschien had zij ook niet veel ervaring met die tourist plans.
Inclusief Simkaart iets van 55 dollar betaalt, en tethering werkte prima. (Viel me op dat de Samsung Galaxy S7 edge, waar de sim kaart inzat, zelfs zijn eigen wifi connectie in stand hield als tethering aan stond. Dus in principe hoefde ik met de andere telefoon niet eens in te loggen op wifi van het hotel maar kan gewoon op de hotspot blijven)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door roelb »

Het is geen "tourist" plan, maar een gewoon produkt. Ik durf met zekerheid te stellen dat jullie gewoon 6GB beschikbaar hadden.

AT&T heeft met haar Gophone prepaid product het volgende systeem:

- Je koopt een SIM kaart (gratis tot $4.99 bij de AT&T store en ca $8 bij bijvoorbeeld Wallmart
- Deze kaart activeer je. Dat doe je door online een account aan te maken en het SIM kaart nummer in te voeren. Je krijgt een SMS met verificatiecode op de nieuwe SIM. Je kiest online hier ook direct een "rate plan" (dat je daarna overigens op elk moment kunt wijzigen).
- Daarna heb je 26 dagen om saldo te storten. Doe je dat niet binnen 26 dagen dan vervalt de activatie (en werkt je SIM niet meer, je moet dan een nieuwe SIM kopen.
- Na het storten van voldoende saldo wordt het gekozen rate plan direct geactiveerd. Indien dat een plan is met een maandelijkse fee wordt dat van je saldo afgeschreven zodra er voldoende saldo is. Voor het 0.25ct/minute plan moet je tenminste $10 storten.

Je kunt bij het activeren kiezen voor verschillende rate plans. Dat zijn:

1. geen maandelijkse fee, wel 0.25ct/min of sms maar _geen_ data (dit is een handig plan om je kaart te "parkeren" tussen meerdere trips in).
2. dagelijkse fee van $2 voor unlimited calls&text. Op dagen dat je niets doet betaal je ook niet.
3. $30 voor 30 dagen unlimited talk & text, geen data maar wel de mogelijkheid om data add-ons bij te kopen ($5/250MB)
4. $35 voor 30 dagen unlimited talk & text + 1GB data, daarna onbeperkt@128kbps
5. $45 voor 30 dagen unlimited talk & text + 6GB data, daarna onbeperkt@128kbps
6. $60 voor 30 dagen unlimited talk & text + unlimited data. Bij meerdere maanden >22GB kan er een beperking worden opgelegd. Tethering/hotspot use wordt bij dit plan geblokkeerd.

Bij het activeren of verlengen van het plan worden de kosten van het saldo van de kaart afgeschreven.

Saldo bijstorten doe je /of/ online met creditcard, of via die voucher cards. En daar zit nu juist de verwarring, want die verpakkingen vermelden wat je er voor kon krijgen ten tijde van de productie van de verpakking. Maar als je de code van een $45 voucher gebruikt waar op de verpakking nog "4GB" vermeld werd, wordt er gewoon $45 op je saldo bijgestort. En als je daarmee het $45 plan activeert heb je gewoon 6GB aan data.

Als je een van de 30-days plans hebt geactiveerd en de periode is voorbij dan wordt, indien er voldoende saldo beschikbaar is, automatisch een nieuwe periode geactiveerd voor _hetzelfde_ plan. Wil je wijzigen van plan dan moet je dat voor het moment van aflopen doen. Een wijziging van plan wordt direct doorgevoerd. Dus als je je kaartje bij een latere trip nog een keer wil gebruiken is het verstandig om voor de einddatum van je plan het even op att.com te wijzigen naar het $25ct/min plan. Dat kun je ook na thuiskomst doen.

Let op: elke keer als je saldo bijstort verleng je de levensduur van je SIM kaart. Als je met $10 tot maximaal $24 bijvult verlengt je de levensduur van je SIM met 30 dagen vanaf het moment van bijvullen. Als je $25 tot $99 bijvult verleng je de levensduur met 60 dagen vanaf dat moment. En als je $100 of meer bijvult verleng je de levensduur met 365 dagen vanaf dat moment.

Heb je een plan geactiveerd ($45 plan) en verloopt dat zonder dat er voldoende saldo is voor een volgende periode dan stopt de service automatisch. Je hebt dan 60 dagen om alsnog saldo bij te storten waarna een nieuwe periode start vanaf het moment dat er weer saldo is. Doe je dit niet binnen 60 dagen dan vervalt het kaartje.

Goed.. dan de praktische kant.

Stel je wilt een SIM kaart met voldoende datalimiet voor meerdere trips actief houden en je gaat ten minste 2 x per jaar naar de USA. Dan kun je het beste $100 storten. Je activeert dan bijvoorbeeld het $45 plan aan het begin van je trip en zorgt er voor dat je, nadat je weer thuis bent maar voordat de 30 dagen op zijn je plan switcht naar het $0.25ct/min plan. De SIM kaart blijft dan geldig tot 1 jaar na de datum waarop je $100 hebt gestort. Bij een volgende trip activeer je voordat je in het vliegtuig stapt weer opnieuw het $45 plan. Als je het jaar daarna weer gaat stort je, voordat de 365 dagen zijn verlopen, weer $100 (dat kan gewoon online per credit card).

Op deze manier hoef je niet telkens opnieuw een SIM kaart te kopen en hou je ook hetzelfde nummer. Ga je 2 x per jaar dan kun je je SIM op deze manier eenvoudig actief houden, voor $50 per trip van maximaal 30 dagen (je houdt elk jaar $10 aan saldo over).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door roelb »

elninjoo schreef:Zou iemand mij nog kunnen uitleggen hoe dat met die 3/4G zit?
Kun je met een 3G kaart op 4G netwerk?
Dit omdat die at&t kaart 2/3G is maar het dekkingskaartje het alleen over 4G heeft.
Bij t-mobile is er op hun dekkingskaartje bijna geen bereik in de Smokies dus lijkt me niet handig voor mijn reis.
De "kaart" heeft niets te maken met 2G/3G/4G. Het zijn verschillende netwerken. Het oude "2G" GSM/DCT netwerk, het latere 3G UMTS/HSDPA netwerk en het laatste 4G/LTE netwerk.

Niet alle telefoons ondersteunen alle netwerken. Vooral bij oudere toestellen (>2 tot 3 jr) is het wellicht mogelijk dat ze geen LTE (4G) ondersteunen.

Telco's investeren op dit moment alleen nog maar in de uitrol van LTE. Oftewel: als er "masten" geplaatst worden op locaties waar voorheen geen dekking was dan zal er hoogstwaarschijnlijk daarna alleen 4G mogelijk zijn. Heb je een ouder toestel, dan val je op die locaties buiten de boot.

Ook was het altijd zo dat een van de hier veelgenoemde providers, Three UK, roaming overeenkomsten hadden in het buitenland, en dus ook in de USA, die het gebruik van 4G netwerken uitsloten. Dat stond voorheen op expliciet op hun website. Ik kan het nu niet meer vinden, maar je loopt dus het risico dat je met zo'n buitenlandse provider niet dezelfde dekking hebt. In feite is Three UK niets anders dan je Nederlandse KPN of T-Mobile abbonnement met een "buitenland bundel". Alleen heeft Three UK wat gunstigere tarieven voor dataverbruik in de USA dan dat de Nederlandse providers op dit moment bieden.

Let ook op dat je met buitenlandse providers, maar ook met resellers, voor data vaak ook afhankelijk bent van die reseller. Vaak tunnelt de telco jouw dataverkeer naar de provider die jouw SIM kaart heeft uitgegeven, en zij verlenen je de feitelijke internet toegang. Heb je een Three UK sim kaart en gebruik je die in de US? Dan gaat je dataverkeer waarschijnlijk eerst vanuit AT&T naar Three in de UK, en heb je vanaf daar toegang tot het internet. Dat kan van invloed zijn op de snelheid.
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door jan_nl »

A dat laatste verklaard een boel. De 3g die ik had via three was een stuk langzamer dan de 3g die ik hier in NL had vorig jaar.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door elninjoo »

roelb schreef:
elninjoo schreef:Zou iemand mij nog kunnen uitleggen hoe dat met die 3/4G zit?
Kun je met een 3G kaart op 4G netwerk?
Dit omdat die at&t kaart 2/3G is maar het dekkingskaartje het alleen over 4G heeft.
Bij t-mobile is er op hun dekkingskaartje bijna geen bereik in de Smokies dus lijkt me niet handig voor mijn reis.
De "kaart" heeft niets te maken met 2G/3G/4G. Het zijn verschillende netwerken. Het oude "2G" GSM/DCT netwerk, het latere 3G UMTS/HSDPA netwerk en het laatste 4G/LTE netwerk.

Niet alle telefoons ondersteunen alle netwerken. Vooral bij oudere toestellen (>2 tot 3 jr) is het wellicht mogelijk dat ze geen LTE (4G) ondersteunen.

Telco's investeren op dit moment alleen nog maar in de uitrol van LTE. Oftewel: als er "masten" geplaatst worden op locaties waar voorheen geen dekking was dan zal er hoogstwaarschijnlijk daarna alleen 4G mogelijk zijn. Heb je een ouder toestel, dan val je op die locaties buiten de boot.

Ook was het altijd zo dat een van de hier veelgenoemde providers, Three UK, roaming overeenkomsten hadden in het buitenland, en dus ook in de USA, die het gebruik van 4G netwerken uitsloten. Dat stond voorheen op expliciet op hun website. Ik kan het nu niet meer vinden, maar je loopt dus het risico dat je met zo'n buitenlandse provider niet dezelfde dekking hebt. In feite is Three UK niets anders dan je Nederlandse KPN of T-Mobile abbonnement met een "buitenland bundel". Alleen heeft Three UK wat gunstigere tarieven voor dataverbruik in de USA dan dat de Nederlandse providers op dit moment bieden.

Let ook op dat je met buitenlandse providers, maar ook met resellers, voor data vaak ook afhankelijk bent van die reseller. Vaak tunnelt de telco jouw dataverkeer naar de provider die jouw SIM kaart heeft uitgegeven, en zij verlenen je de feitelijke internet toegang. Heb je een Three UK sim kaart en gebruik je die in de US? Dan gaat je dataverkeer waarschijnlijk eerst vanuit AT&T naar Three in de UK, en heb je vanaf daar toegang tot het internet. Dat kan van invloed zijn op de snelheid.
Dank je voor de uitleg. Weet je misschien ook of deze provider okee is of crap: https://www.prepaidzero.com/product/usa ... epaid-sim/
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer