Reis Stan.Gobien: Alaska juni/juli 2017

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
roykee88
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 jul 2012, 10:34

Re: Reis Stan.Gobien: Alaska juni/juli 2017

Bericht door roykee88 »

Ik ben voor de kortingsactie bij Major Marine gegaan, het verschil in prijs is aanzienlijk terwijl de tours zo goed als identiek zijn.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6813
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Alaska juni/juli 2017

Bericht door Stan.Gobien »

Ik ook, zelfs na bijbetalen voor het eten bij Major Marine was er nog steeds 100$ verschil tegenovr de coupon SAVE50ON2 bij Kenai Fjords. Ik had ze nog op FB een bericht gestuurd en deze reactie gehad:
Hello Stan, unfortunately we did not do a Cyber Monday deal this year but we are going to be doing some very exciting specials coming up closer to 2017. Thank you for reaching out!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6813
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Alaska juni/juli 2017

Bericht door Stan.Gobien »

Ik ben nu aan het kijken naar de hikers bus voor Denali.
Zoals de planning nu staat rijden we van Paxson naar Denali, hebben we daar 2 volle dagen ter plaatse, en dan de dag erop door naar Talkeetna. Dat zou nog kunnen veranderen om Fairbanks op te nemen in de planning, maar dan zitten we weer met de Denali Highway die we niet rijden.

Maar ik wil dus als de bus vast gaan leggen, is toch annuleerbaar minus 5$ fee. Als ik Kalaman zijn 2015 verslag lees is de Tour Bus (Tundra Wilderness) de meerprijs niet waard tegenover de Shuttle Bus.

Wonder Lake lijkt mij zeer mooi, als het weer meewerkt tenminste, dus ik zou die shuttle wel willen doen. Misschien dan op de eerste volle dag die bus doen zonder stops, uitgezonderd bij het visitor center.
De dag erop zouden we dan terug met de Shuttle bus kunnen gaan maar minder ver en eventueel een wandeling.

Welke betaalbare accomodatie raden jullie aan?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Stan.Gobien: Alaska juni/juli 2017

Bericht door ingrid14 »

Wij hebben 2 jaar na een in juli de shuttle bus genomen.
jaar 1: 1 dag tot Eielson Visitor Center, weinig wildlife gezien, wel ... sneeuw
jaar 2: 1 dag tot Eielson VC, veel wildlife gezien - dag 2 tot Wonder Lake, veel wildlife gezien

Er is ook de mogelijkheid om - als er nog plaatsen vrij zijn - bij Eielson VC bij te betalen tot Wonder Lake. Je zou dan het weer kunnen afwachten. Bij slecht weer is de rit naar Wonder Lake geen meerwaarde.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Reis Stan.Gobien: Alaska juni/juli 2017

Bericht door biebyip »

Wij hebben ook het advies van Kalaman gevolgd en gekozen voor de shuttle bus. Geen spijt van gehad, al mopperde de rest van het gezin wel toen ze hoorden hoe vroeg de bus dan ging. Ik ben niet verder gekomen dan het Visitor Center, maar hebben echt heel veel wild en prachtige landschappen gezien op dat stuk. Wij hebben dan ook op de terugweg een wandeling gemaakt. Het voorstel van Ingrid - bekijk op de dag zelf of het een goede dag is voor de rit verder of juist voor een wandeling op de terugweg, vind ik dan ook een goede.

ik weet niet wat jij betaalbaar vindt, maar wij sliepen in Healy in de Earthsong logde. Voor ons een goede keuze omdat wij met 4 zijn, en hun 4persoons cabins nog iets van privacy boden. Bovendien bleek de eigenaar s avonds diashows over zijn werk als dogslede tourguide en park ranger te geven. Was voor met name puberzoon erg interessant. Nadeel is wel dat het iets verder van de ingang van het park is.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Stan.Gobien: Alaska juni/juli 2017

Bericht door Tipsy_1 »

Denali Park Hotel vonden wij echt een aanrader, heel sfeervol gelegen en veel moosen.
Is in Healy maar dat is echt heel dichtbij Denali, we schrokken er zelf van hoe dicht het was.
Wij deden de shuttle bus tot Eleison maar zoals je al wel weet vonden we dat geen succes. Veel wildlife maar allemaal ver weg en veel te veel uren opeengepakt zitten met andere mensen. Vooral mijn man vond het verschrikkelijk en was heel boos dat ik dat geboekt had. Zou het dus nooit twee dagen na elkaar willen doen -ik zou op dag 2 liever een uitstap van 1 dag naar Fairbanks doen met eventueel bezoek poolcirkel.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Alaska juni/juli 2017

Bericht door Hans B »

In 2007 zijn wij met de camper van Amerika naar Alaska geweest en terug, een reis van 7 weken
Onze route en een kleine greep uit wat wij hebben gedaan en gezien.


Komende vanaf Dease Lake
07-jul Watson Lake northern light museum, sign post forest
08-jul Ross Lake
09-jul Dawson City goldpannen
10-jul Dawson City
11-jul Tok top of the world highway
12-jul Fairbanks santa claus, alaska pipeline
13-jul Fairbanks
14-jul Fairbanks
15-jul nabij Denali NP denali NP (tour naar Wonder Lake)
16-jul nabij Denali NP
17-jul Willow
18-jul Anchorage
19-jul Anchorage
20-jul Seward daycruise naar Kenai Fjord
21-jul Seward
22-jul Homer
23-jul Portage
24-jul Anchorage
25-jul Valdez
26-jul Tok
27-jul Kluane Lake
28-jul Whitehorse
Terug naar de lower 48.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6813
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Alaska juni/juli 2017

Bericht door Stan.Gobien »

Voor diegene die geïnteresseerd zijn, live vanuit Alaska.
https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag369
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Stan.Gobien: Alaska juni/juli 2017

Bericht door kalaman »

Uiteraard lezen we met heel veel plezier jullie ervaringen uit the state like no other :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer