United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Bericht door Alwayshappy »

Hey!

Mijn man en ik hebben gisteren op expedia een reis geboekt naar New York voor September. We vliegen met United. Eerste keer dat we internationaal met hun vliegen. Tijdens de boeking op expedia hebben we geen paspoort gegevens in hoeven te vullen. Enkel wat basis gegevens (namen op paspoort, geboortedatum). Boeking was gelukt, dus met het boekingsnummer bij United ingelogd. Dat ging gewoon goed. Kan zitplekken veranderen, etc.

De vorige keren vlogen we met KLM en we weten dat we daar altijd zogenaamde API gegevens in moesten vullen (paspoortnummer, adres in de USA, etc). Nu hebben we die bij United proberen in te vullen (bij edit passenger info), maar elke keer als we de paspoort gegevens invullen....verdwijnen ze weer nadat de pagina opnieuw geopend wordt. Hij slaat dus niks op. Zelfde geldt voor het adres in de USA. Nu staat er bij dat het ''optional'' is, maar ik kan me herinneren dat het bij KLM verplicht was. We willen niet op het vliegveld voor nare verrassingen komen te staan.

ESTA is uiteraard gewoon geregeld. Al hebben we daar niet instaan waar we verblijven, omdat we dat op dat moment nog niet wisten. Maar gezien je meerdere malen reist op een ESTA (wij wel iig op onze vorige ESTA) is dat sowieso irrelevant gok ik. Maar ESTA is in ieder geval goed gekeurd.

Heeft er iemand ervaringen met United? Kan het kwaad dat die paspoort gegevens niet ingevuld kunnen worden? Ik bedoel....ze zien mijn paspoort toch sowieso op het vliegveld? Of moet je ze alsnog invullen bij het online inchecken? Vooral naar het adres in de States ben ik benieuwd, want dat hebben we nu nergens genoteerd. Kan geen kwaad gok ik?

Slordig systeem in ieder geval. Kwam al meerdere verhalen tegen van mensen die die gegevens nooit ingevuld kregen. Geeft vooral mij nogal wat stress, want ik heb dat soort dingen graag duidelijk, zodat ik niet teleurgesteld word op dag van vertrek.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Bericht door babarage »

Gegevens worden inderdaad niet vastgehouden, is wat jammer. Maar op dit moment zijn ze nog optioneel. Pas bij inchecken worden ze verplicht. Ik ga er van uit dat ik ze dan keurig kan gaan invullen en maak me er geen zorgen over! Tot nu toe heb ik ze bij andere maatschappijen weliswaar maanden van te voren kunnen invullen maar was ze dan vaak bij het online inchecken 24 uur voor de vlucht weer aan het inkloppen dus was het eerder ook zinloos geweld.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Re: United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Bericht door Alwayshappy »

Benieuwd of dat (online inchecken) dan wel goed gaat. Vragen ze bij het online inchecken uberhaupt ook naar een adres van verblijf? Kan ik me niet herinneren bij andere maatschappijen, en ik wil niet dat zoiets kleins me straks problemen gaat geven :(
gastxyz

Re: United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Bericht door gastxyz »

Niet alwayshappy dus.
Die gegevens nooit van te voren ingevuld bij United (zou 't niet eens weten te vinden).
Bij online inchecken mag je je hele doopceel invullen.
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Re: United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Bericht door Alwayshappy »

Zat net even een filmpje te kijken waar iemand incheckt bij een United kiosk. Daar wordt niet eens naar paspoort gegevens gevraagd. Enkel een booking nummer. En al helemaal geen adres gegevens (van evt hotel). Maar dat vragen ze dus wel allemaal bij online inchecken? Raar dat dat bij een kiosk dan veel makkelijker is (minder info nodig). Vind het bij United allemaal maar verwarrend helaas.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Bericht door harryh »

Inderdaad zie ik nu dat na alles succesvol te hebben ingevuld en het adres succesvol werd gecheckt, dit niet wordt opgeslagen.
Dan maar bij het inchecken ;)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Bericht door roelb »

Alwayshappy schreef:Zat net even een filmpje te kijken waar iemand incheckt bij een United kiosk. Daar wordt niet eens naar paspoort gegevens gevraagd.
Was dat een checkin voor een internationale vlucht naar de US? Of was het een domestic. Ik vermoed dat laatste.

Als je op Schiphol bij een kiosk incheckt voor een vlucht naar de US moet je je paspoort altijd scannen, ook als je de boeking op een andere wijze opzoekt, en ook als je paspoort al eerder geverifieerd is door de airline (Delta heeft dat bij mij netjes opgeslagen, maar de kiosk vraagt er toch altijd om).
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Bericht door Harry »

Bereid je maar vast voor dat online inchecken bij United niet lukt en je op de luchthaven moet inchecken. Dit komt volgens topics hier regelmatig voor, niet iets om je druk over te maken dus. :D
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Bericht door 6foot6 »

Online inchecken lukt schijnbaar alleen met de united app uit de apple of google store waarmee je de paspoorten moet scannen.
Ons is dat niet gelukt ( 2 juni) maar ik heb mensen gezien die dat blijkbaar wel voor elkaar kregen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Re: United Airlines - kan paspoort en US border gegevens niet invullen

Bericht door Alwayshappy »

Nja, dan ga ik maar vanuit dat het wel goed komt. Zou toch mogelijk moeten zijn om je verblijfadres door te geven op het vliegveld zelf. We printen alle gegevens sowieso ook nog eens uit, dus komt vast goed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer