Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

Na vorige jaar heel route 66 te hebben gedaan is het plan om volgend jaar eens de zuidelijke staten op te zoeken.

Ik heb al verschillende reisverslagen gelezen en ben min of meer tot volgend schema gekomen. Maar ben hier nog niet helemaal van overtuigd.

Dag 1: heenvlucht Atlanta:
Dag 2: Atlanta (even acclimatiseren en eventueel cnn en coca cola bezoeken)
Dag 3: atlanta -asheville
dag 4: asheville - gatlinburg of pigeon forge
dag 5: dollywood
dag 6: gatlinburg - chattanooga
dag 7: chattanooga - nashville
dag 8 : nashville
dag 9: nashville - memphis
dag 10 memphis
dag 11: memphis - clarksdale
dag 12: clarksdale - vicksburg
dag 13: vicksburg - natchez
dag 14: natchez - donaldsonville
dag 15: donaldsonville - new orleans
dag 16: new orleans
dag 17: new orleans - fairhope of pensacola
dag 18: naar apalachicola
dag 19: apalachicola - white springs
dag 20: white springs - st marys
dag 21: st marys - savannah
dag 22: savannah - atlanta

Is bovenstaande realistisch of te druk?
Zijn 2 nachten memphis, nashville en new orleans genoeg of eerder te veel?
Is er tussen nashville en memphis een leuke plek om te overnachten eventueel?
Savannah naar Atlanta lijkt me een lange rit, is er onderweg iets de moeite eventueel?
dag 18- 22 lijken me vrij druk, is er een betere manier om dit in te delen?

Alle andere opmerkingen of suggesties zijn welkom natuurlijk.
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door winterpark »

Leuk dat je Fairhope overweegt, komt dat door mijn reisverslag? ;-)
De route van Atlanta naar Asheville vond ik echt super gaaf, je komt o.a. langs Tallulah Falls en een super grappig bergdorpje genaamd Clayton. We hebben daar leuk geluncht bij het Rusty Bike Cafe, met grappige leuke eigenaar. Sowieso is Asheville een leuke stad.

Wat ik ook al eerder schreef was dat ik Vicksburg niet de moeite van een overnachting waard vond. Ik zou persoonlijk dus van Clarksdale direct naar Natchez rijden. Natchez vond ik dan wel weer erg leuk, maar 1 overnachting is daar ook genoeg. Als je de nacht in Vicksburg skipt, heb je weer een dag over voor het eind van je route als je daar behoefte aan hebt. Chattanooga vonden wij een leuke stad, maar ook weer niet super boeiend. Je zou ook voor 3 nachten een mooie cabin in de Smokys kunnen huren, en onderweg naar Nashville bijv. Lookout Mountain kunnen bezoeken, mocht je dat interesseren.

Memphis heb ik geen ervaring mee (overgeslagen om een nachtje extra in Natchez te zitten plus 1 nacht in Oxford, leuk universiteitsstadje), maar 2 nachten Nashville en New Orleans lijkt mij zeker niet teveel.
Het gedeelde 18-22 heb ik geen ervaring mee, maar de reis ervoor lijkt me niet te druk.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door Felicitas »

Mooie plannen! Wij zijn net een paar weken terug en vonden het een heel afwisselend gebied. Hier ons verslag, maar misschien heb je dat al gezien. Wat betreft je schema een paar overwegingen.

Waarom zou je op dag 3 helemaal naar Ashville rijden? Is het niet handiger om te overnachten in bijvoorbeeld Dillsboro (NC) of Cherokee (NC)? Dan kun je de volgende dag via de mooie Newfound Gap Road (US-441) naar Gatlinburg rijden.

Je hebt één overnachting gepland in St. Marys. Ik zou proberen hier nog een nacht aan toe te voegen, zodat je de tijd hebt voor een bezoek aan het prachtige Cumberland Island. Hier heb je wel een volle dag voor nodig, vandaar de twee nachten.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

winterpark schreef:Leuk dat je Fairhope overweegt, komt dat door mijn reisverslag? ;-)
De route van Atlanta naar Asheville vond ik echt super gaaf, je komt o.a. langs Tallulah Falls en een super grappig bergdorpje genaamd Clayton. We hebben daar leuk geluncht bij het Rusty Bike Cafe, met grappige leuke eigenaar. Sowieso is Asheville een leuke stad.

Wat ik ook al eerder schreef was dat ik Vicksburg niet de moeite van een overnachting waard vond. Ik zou persoonlijk dus van Clarksdale direct naar Natchez rijden. Natchez vond ik dan wel weer erg leuk, maar 1 overnachting is daar ook genoeg. Als je de nacht in Vicksburg skipt, heb je weer een dag over voor het eind van je route als je daar behoefte aan hebt. Chattanooga vonden wij een leuke stad, maar ook weer niet super boeiend. Je zou ook voor 3 nachten een mooie cabin in de Smokys kunnen huren, en onderweg naar Nashville bijv. Lookout Mountain kunnen bezoeken, mocht je dat interesseren.

Memphis heb ik geen ervaring mee (overgeslagen om een nachtje extra in Natchez te zitten plus 1 nacht in Oxford, leuk universiteitsstadje), maar 2 nachten Nashville en New Orleans lijkt mij zeker niet teveel.
Het gedeelde 18-22 heb ik geen ervaring mee, maar de reis ervoor lijkt me niet te druk.
Dank je voor je antwoord.

Heb Fairhope inderdaad overwogen door jullie verslag :thumbup: . Lijkt me fijn stadje en is iets minder ver dan doorrijden naar Pensacola.

Inderdaad ook aan het twijfelen om Vicksburg zo te laten, maar tussen Clarksdale en Natchez lijken me heel veel boeiende zaken om te bezoeken. Vrees een beetje dat als we die rit in 1x doen, we te weinig tijd hebben onderweg. Maar ga dit nog eens verder opzoeken inderdaad.
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

Felicitas schreef:Mooie plannen! Wij zijn net een paar weken terug en vonden het een heel afwisselend gebied. Hier ons verslag, maar misschien heb je dat al gezien. Wat betreft je schema een paar overwegingen.

Waarom zou je op dag 3 helemaal naar Ashville rijden? Is het niet handiger om te overnachten in bijvoorbeeld Dillsboro (NC) of Cherokee (NC)? Dan kun je de volgende dag via de mooie Newfound Gap Road (US-441) naar Gatlinburg rijden.

Je hebt één overnachting gepland in St. Marys. Ik zou proberen hier nog een nacht aan toe te voegen, zodat je de tijd hebt voor een bezoek aan het prachtige Cumberland Island. Hier heb je wel een volle dag voor nodig, vandaar de twee nachten.
Heb jullie verslag gelezen en zag er een heel fijne reis uit ook :clap:

Heb Asheville genomen omdat iedereen hier altijd zo positief over is, maar heb even op de kaart gezien en de steden die je zegt zijn op zich wel logischer. Heb je ervaring met Dilsboro? Want heb liefst wel een overnachting in een plek waar je 's avonds nog iets kan doen.

Mijn plan was om van white springs vroeg door te rijden naar Cumberland Island en dan rond 11.00 ofzo de boot te nemen. Of denk je dat dit niet realistisch gaat zijn?
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door winterpark »

kaiser chief schreef:
Dank je voor je antwoord.

Heb Fairhope inderdaad overwogen door jullie verslag :thumbup: . Lijkt me fijn stadje en is iets minder ver dan doorrijden naar Pensacola.

Inderdaad ook aan het twijfelen om Vicksburg zo te laten, maar tussen Clarksdale en Natchez lijken me heel veel boeiende zaken om te bezoeken. Vrees een beetje dat als we die rit in 1x doen, we te weinig tijd hebben onderweg. Maar ga dit nog eens verder opzoeken inderdaad.
Super leuk! Wij hebben het daar goed naar ons zin gehad. Ook wat prijsvriendelijker dan Pensacola.

Wat Felicitas schrijft zit natuurlijk ook wat in, je maakt met Asheville wel een extra lus. Maar het is inderdaad wel een hele fijne plek. Overigens heb je in Dillsboro echt een te vreemde en te gave plek: The American Museum of the House Cat!!! Geleid door een ouwe vent die elders zijn eigen kattenasiel heeft. Als je van rariteiten houdt (en van katten...), zeker een bezoek waard. Wij zijn er gestopt onderweg naar Asheville. En onderweg naar Dillsboro kom je dus langs Clayton.

Bij de kust van Savannah heb je ook nog Jekyll Island, vonden wij ook tof. Dus ik zou ook zeker nog een extra overnachting proberen toe te voegen aan het einde van de reis!
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

Ik was even zaken aan het opzoeken en heeft er iemand ervaring met het dorpje Sylva? Dit ligt tegen Dilsboro en ziet er wel gezellig uit ook.
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door winterpark »

kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

winterpark schreef:
kaiser chief schreef:
Dank je voor je antwoord.

Heb Fairhope inderdaad overwogen door jullie verslag :thumbup: . Lijkt me fijn stadje en is iets minder ver dan doorrijden naar Pensacola.

Inderdaad ook aan het twijfelen om Vicksburg zo te laten, maar tussen Clarksdale en Natchez lijken me heel veel boeiende zaken om te bezoeken. Vrees een beetje dat als we die rit in 1x doen, we te weinig tijd hebben onderweg. Maar ga dit nog eens verder opzoeken inderdaad.
Super leuk! Wij hebben het daar goed naar ons zin gehad. Ook wat prijsvriendelijker dan Pensacola.

Wat Felicitas schrijft zit natuurlijk ook wat in, je maakt met Asheville wel een extra lus. Maar het is inderdaad wel een hele fijne plek. Overigens heb je in Dillsboro echt een te vreemde en te gave plek: The American Museum of the House Cat!!! Geleid door een ouwe vent die elders zijn eigen kattenasiel heeft. Als je van rariteiten houdt (en van katten...), zeker een bezoek waard. Wij zijn er gestopt onderweg naar Asheville. En onderweg naar Dillsboro kom je dus langs Clayton.

Bij de kust van Savannah heb je ook nog Jekyll Island, vonden wij ook tof. Dus ik zou ook zeker nog een extra overnachting proberen toe te voegen aan het einde van de reis!
Dat museum is een goede tip ook, ben sowieso fan van die typische Amerikaanse privécollecties en musea en dergelijke. Een van de redenen dat we vorig jaar route 66 hebben gedaan :D
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

winterpark schreef:Zo te horen wel:
https://www.washingtonpost.com/lifestyl ... owd-weary/
Door dat artikel was ik er opgekomen en snel even bekeken in google street view en ziet er wel gezellig uit. Maar misschien dat er iemand ervaring mee had ook :)
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door Felicitas »

kaiser chief schreef:... Mijn plan was om van white springs vroeg door te rijden naar Cumberland Island en dan rond 11.00 ofzo de boot te nemen. Of denk je dat dit niet realistisch gaat zijn?
Ja dat kan natuurlijk ook. Ik was even vergeten dat er twee keer per dag een boot gaat naar Cumberland Island. Een om 9 am en een om 11.45 am. Als je de tweede boot neemt ben je er om half een. Dan heb je nog voldoende tijd voor bijvoorbeeld de wandeling naar de Dungeness Ruins en het strand. De laatste boot terug gaat om 4.45 pm.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

Nog even wat zitten puzzelen en misschien dat ik Orlando overweeg als vertrekpunt in plaats van Atlanta.

Heb geen goede ervaringen met de luchthaven van Atlanta en de stad zelf is ook totaal niet boeiend naar mijn mening, bovendien doen we al genoeg steden eigenlijk. En Sanford is een aangename kleine luchthaven waar je meestal toch vrij snel je auto kan ophalen.

Wat denken jullie van onderstaande schema? Zijn er zaken die onlogisch lijken of beter kunnen?

Ik twijfel nog tussen 2 nachten savannah of 2 nachten charleston? Of is allebei 1 nacht voldoende gewoon?

Goede suggesties voor locaties om te overnachten tussen apalachicola en de luchthaven van Orlando?

Dag 1: heenvlucht orlando en rijden naar st marys
Dag 2: st marys (bezoek cumberland island)
Dag 3: st marys - savannah
Dag 4: savannah - charelston
dag 5: charleston
dag 6: charelston - tussenstop (greenville of iets anders, maar helemaal doorrijden naar asheville lijkt me te ver)
dag 7: greenville - sylva of cherokee (via de bergweg via Tallulah falls enzo)
dag 7: cherokee - gatlinburg
dag 8: dollywood
dag 9: gatlinburg - chattanooga
dag 10: chattanooga - nashville
dag 11: nashville
dag 12: nashville - memphis
dag 13 memphis
dag 14: memphis - clarksdale
dag 15: clarksdale - vicksburg
dag 16: vicksburg - natchez
dag 17: natchez - donaldsonville
dag 18: donaldsonville - new orleans
dag 19: new orleans
dag 20: new orleans - fairhope
dag 21: fairhope - apalachicola
dag 22: apalachicola - tussenstop
dag 23: tussenstop - luchthaven
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
schroevendraaier
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2016, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door schroevendraaier »

Tussen Nashville en Memphis is niks te beleven, ook geen deftige afritten (enkel wat fastfood-complexen). Je hebt er een ranch van Loretta Lynn (in de VS bekende countryzangeres) maar daar heb je eigenlijk weinig aan, tenzij je fan bent. En dan nog een stadje waar iemand gewoond heeft die ooit mensen heeft gered bij een treinramp of zoiets. Moet je niet vragen, als dat de highlights zijn. Gewoon snel afhandelen die route.

Ik vond persoonlijk dat er in Memphis ook niet zo heel veel te doen is. Aangezien het traject Memphis - Clarksdale op een dik uur te nemen is, zou ik overwegen om de volledige dag daar te skippen. Als je 's morgens vertrekt in Nashville ben je 's middags in Memphis. Dan kan je daar namiddag nog wat highlights doen: het Lorraine Motel, de Blues Hall of Fame en Beale Street (waar je iets eet). Je moet echt niet rushen om dat op een halve dag te doen. De dag erna ga je dan voormiddag naar Graceland en Sun Studio en dan heb je Memphis wel gezien, naar mijn mening. Die stad is voor de rest vrij dood.

In Savannah zou ik dan wel weer een volledige dag uittrekken, eerder dan in Charleston. Ik vond Savannah veel gezelliger om rond te lopen. Charleston is wat groter maar ook onpersoonlijker, wat chiquer ook. Beide zijn wel mooie steden maar ik zou toch meer tijd spenderen in het eerste.

Tussen Chattanooga en Nashville zou je naar de Jack Daniëls Distillery kunnen gaan, als dat je ding is.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

Dank je voor de heel nuttige reactie!

Had inderdaad ook al het vermoeden dat er tussen die 2 steden weinig tot niks boeiends te beleven is. Sommige mensen rijden langs Tupelo, maar dat is wel heel veel omweg om even te stoppen bij geboortehuis van Elvis.

Niet bij stil gestaan, maar is eigenlijk wel een goed idee. Tussen Clarksdale en Memphis zijn ook niet zoveel speciale stops zeker?

Had daarstraks nog wat gelezen over beide steden en Savannah lijkt me inderdaad ook wel gezelliger dan Charleston. Is deze laatste eigenlijk de moeite om te doen als je Savannah al bezocht hebt? De angel oak tree lijkt me wel heel mooi en er zijn wel paar interessante zaken natuurlijk, maar zijn beide steden voor de rest niet een beetje te veel hetzelfde?

Dit had ik genoteerd ook, lijkt me nog wel een fijne stop voor onderweg. :-)
Laatst gewijzigd door markro op 13 jun 2017, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
schroevendraaier
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2016, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door schroevendraaier »

Tussen Memphis & Clarksdale is het inderdaad niet zo veel, maar het is ook maar een dik uurtje rijden he.

Of Charleston de moeite is: als het op je traject ligt naar een volgende plaats zou ik zeggen van wel, anders vind ik het de mindere versie van Savannah en dan valt het wat tegen. Wij waren er 1,5 dag, hebben een halve dag in de stad rondgelopen (2 winkelstraten, een overdekte markt, voor de rest dure maar hele rustige mooie wijken (maar dat zie je in Savannah ook) en een havenbuurt. Als je er bent: ga dan wel zeker en vast spareribs eten bij Ron's Home Team BBQ. Dat was fantastisch.

Maar de 2de dag zijn we naar een outletmall geweest, dat stond nog op de planning en Charleston hadden we eigenlijk wel gezien. Ik zou er niet speciaal voor omrijden.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door winterpark »

Ik vond Charleston wel heel anders, maar dat Savannah heel mooi kan ik in ieder geval beamen. Wij vonden 2 nachten daar heel fijn in ieder geval. Ik heb begrepen dat Charleston tegenwoordig vooral een hele dure stad is om te overnachten, ik ben er in 2009 geweest toen ik in NC studeerde.
Mocht je inderdaad nou 1 nacht in Memphis doorbrengen, dan zou je kunnen overwegen om aan het eind van je trip nog een nachtje aan de Floridiaanse kust te verblijven. Greenville vonden wij trouwens een leuk stadje voor een overnachting, vriendinnen van ons hebben daar weer gestudeerd. Leuke downtown.

Oh en Jack Daniels was echt 10000x leuker dan ik had verwacht! Kreeg er een heel persoonlijk gevoel bij, super leuk.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

Fijn om te weten dat Greenville een leuke stad is, want ik vind het moeilijk om tussen Savannah/Charelston en GSM een goede tussenstop te vinden.
Ga over Charelston nog eens wat verder opzoeken, want zijn er nog niet uit of we dit er zouden bijnemen of niet :D
Laatst gewijzigd door markro op 15 jun 2017, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
schroevendraaier
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2016, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door schroevendraaier »

Oh ja en als ge in Savannah zijt MOET ge een ijsje gaan eten bij Leopold's.

Beste ijs ooit. Wel efkes in de rij staan maar het is de moeite.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door Ing »

Wij doen Charleston wel, ik lees namelijk ook hele positieve verhalen over deze stad en dat hij juist leuk is in contrast met Savannah.

Wij verblijven eerst in Gatlinburg 3 nachten voor de GSM, dan een nacht in Asheville (aan de North Carolina kant van het park) en rijden vanaf daar in 1 x door naar Charleston, zonder tussenstop in Greenville o.i.d.. Dus dat zou je ook kunnen doen. Over Asheville is bijna iedereen op dit forum erg enthousiast.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door Felicitas »

Eigenlijk is het best wel moeilijk om een keuze te maken tussen Savannah en Charleston. Het is alsof je moet kiezen tussen een bezoek aan Brugge of Brussel.

Savannah is zonder meer erg mooi en een absolute aanrader met de 22 squares (groene parkjes) in het historic district. Savannah voelde voor mij aan als een knusse grote plaats.

Charleston vond ik stadser. Meer winkels, meer eetgelegenheden en nog meer grandeur in de wijken met de grote antebellum huizen (East Battery). Zelf vond ik het leuk om iets van Charleston gezien te hebben. Het is zo'n belangrijke stad geweest in de historie van Amerika en dat zie je nog terug in de vele oude 18e en 19e eeuwse gebouwen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer