Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mcouse: Savannah + Charleston of Great Smokey Mountains + Blue Ridge Parkway.
Reis Mcouse: Savannah + Charleston of Great Smokey Mountains + Blue Ridge Parkway.
Dag iedereen,
In oktober gaan mijn vriend en ik op rondreis, nu twijfelen we tussen 2 routes namelijk :
22/10 heenvlucht
22/10 - 25/10 Atlanta
25/10 - 27/10 Savannah
27/10 - 28/10 Charleston
28/10 - 29/10 Charlotte
29/10 - 30/10 Martinsville (hier moeten we zeker op 29/10 zijn voor een nascar race)
30/10 - 31/10 Cincinnati
31/10 - 3/11 Chicago
4/11 - 5/11 Saint louis
5/11 - 6/11 Nashville
6/11 - 7/11 Atlanta
7/11 terugvlucht
of
22/10 heenvlucht
22/10 - 25/10 Atlanta
25/10 - 26/10 Dawsonville (shoppen)
27/10 - 29/10 great smokey mountains + blue ridge parkway (niet volledig, ongeveer de helft tot Martinsville)
29/10 - 30/10 Martinsville (hier moeten we zeker op 29/10 zijn voor een nascar race)
30/10 - 31/10 Cincinnati
31/10 - 3/11 Chicago (met eventueel bezoek aan Milwaukee)
4/11 - 5/11 Saint louis
5/11 - 6/11 Nashville
6/11 - 7/11 Atlanta
7/11 terugvlucht
Het enigste verschil zit hem eigenlijk enkel bij Savannah - Charleston - Charlotte en Great Smokey Mountains + blue ridge parkway.
We horen graag wat jullie denken van beide routes en de dagen die we voor elke stop hebben gepland.
groetjes
In oktober gaan mijn vriend en ik op rondreis, nu twijfelen we tussen 2 routes namelijk :
22/10 heenvlucht
22/10 - 25/10 Atlanta
25/10 - 27/10 Savannah
27/10 - 28/10 Charleston
28/10 - 29/10 Charlotte
30/10 - 31/10 Cincinnati
31/10 - 3/11 Chicago
4/11 - 5/11 Saint louis
5/11 - 6/11 Nashville
6/11 - 7/11 Atlanta
7/11 terugvlucht
of
22/10 heenvlucht
22/10 - 25/10 Atlanta
25/10 - 26/10 Dawsonville (shoppen)
27/10 - 29/10 great smokey mountains + blue ridge parkway (niet volledig, ongeveer de helft tot Martinsville)
30/10 - 31/10 Cincinnati
31/10 - 3/11 Chicago (met eventueel bezoek aan Milwaukee)
4/11 - 5/11 Saint louis
5/11 - 6/11 Nashville
6/11 - 7/11 Atlanta
7/11 terugvlucht
Het enigste verschil zit hem eigenlijk enkel bij Savannah - Charleston - Charlotte en Great Smokey Mountains + blue ridge parkway.
We horen graag wat jullie denken van beide routes en de dagen die we voor elke stop hebben gepland.
groetjes
Re: rondreis : Savannah + Charleston of great smokey mountains + blue ridge parkway
Waarom niet beide en Chicago skippen?
Re: rondreis : Savannah + Charleston of great smokey mountains + blue ridge parkway
Ik zou, gezien de tijd van het jaar, voor de route via de Smoky Mountains/Blue Ridge Parkway gaan. Lijkt me prachtig in de herfst.
-
winterpark
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Is er een reden waarom jullie naar Cincinnati, Chicago en Saint Louis willen?
Re: Reis Mcouse: Savannah + Charleston of Great Smokey Mountains + Blue Ridge Parkway.
@elninjoo
@winterpark
Ikzelf wil heel graag naar Chicago gaan, maar we wouden ook graag een nascar wedstrijd zien.
en omdat we niet echt een roadtrip vonden vanuit Chicago dachten we om het zo op te lossen...
@felicitas
ik geef je volkomen gelijk, had zelf nog niet aan de herfstkleuren gedacht
@winterpark
Ikzelf wil heel graag naar Chicago gaan, maar we wouden ook graag een nascar wedstrijd zien.
en omdat we niet echt een roadtrip vonden vanuit Chicago dachten we om het zo op te lossen...
@felicitas
ik geef je volkomen gelijk, had zelf nog niet aan de herfstkleuren gedacht
-
winterpark
- Amerikakenner
Re: Reis Mcouse: Savannah + Charleston of Great Smokey Mountains + Blue Ridge Parkway.
Is het een optie om de route van dag tot dag uit te schrijven?
Dus bijvoorbeeld:
22 oktober Atlanta
23 oktober Atlanta
24 oktober Atlanta
De route lijkt heel erg onlogisch als ik eerlijk ben, vooral heel veel steden (is dat ook echt wat je wilt?), en tussen de Smokys en Martinsville zit iets van 8 uur rijden lijkt het? En is vier dagen Atlanta niet een beetje teveel van het goede?
Charlotte is volgens mij een hele niksige stad.
Kun je nog iets meer vertellen over jullie doel van de reis? Is dat voornamelijk NASCAR en daar een trip omheen? Of is dat Chicago+Nascar en daar een trip omheen? Wat vinden jullie verder leuk om te zien? Dan kunnen we misschien wat beter helpen.
Dus bijvoorbeeld:
22 oktober Atlanta
23 oktober Atlanta
24 oktober Atlanta
De route lijkt heel erg onlogisch als ik eerlijk ben, vooral heel veel steden (is dat ook echt wat je wilt?), en tussen de Smokys en Martinsville zit iets van 8 uur rijden lijkt het? En is vier dagen Atlanta niet een beetje teveel van het goede?
Charlotte is volgens mij een hele niksige stad.
Kun je nog iets meer vertellen over jullie doel van de reis? Is dat voornamelijk NASCAR en daar een trip omheen? Of is dat Chicago+Nascar en daar een trip omheen? Wat vinden jullie verder leuk om te zien? Dan kunnen we misschien wat beter helpen.
We hebben eens goed nagedacht en we gaan de toer veranderen,
Chicago gaan we schrappen, de reacties hebben ons laten nadenken en het lijkt ons een te grote toer...
Wat we vooral willen doen is Atlanta, great smokey mountains, en dan de nascar in Martinsville...
vorig jaar hebben we ook een roadtrip gedaan,
(nl San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Antelope Canyon - Grand Canyon - Los Angeles - en terug langs de kust naar SF)
We vinden afwisseling tussen steden en natuur heel leuk.
en ook vinden we de typisch Amerikaanse wedstrijden leuk, zo zijn we vorig jaar naar een baseball wedstrijd gegaan...
mijn vriend stelde voor om na de Nascar richting Florida te trekken, niet tot in Miami omdat dat alweer te ver zou zijn,
lijkt dat jullie wat?
We willen vooral een mooie onvergetelijke reis maken
we hebben +- 17 dagen de tijd.
Alle tips zijn welkom.
Chicago gaan we schrappen, de reacties hebben ons laten nadenken en het lijkt ons een te grote toer...
Wat we vooral willen doen is Atlanta, great smokey mountains, en dan de nascar in Martinsville...
vorig jaar hebben we ook een roadtrip gedaan,
(nl San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Antelope Canyon - Grand Canyon - Los Angeles - en terug langs de kust naar SF)
We vinden afwisseling tussen steden en natuur heel leuk.
en ook vinden we de typisch Amerikaanse wedstrijden leuk, zo zijn we vorig jaar naar een baseball wedstrijd gegaan...
mijn vriend stelde voor om na de Nascar richting Florida te trekken, niet tot in Miami omdat dat alweer te ver zou zijn,
lijkt dat jullie wat?
We willen vooral een mooie onvergetelijke reis maken
we hebben +- 17 dagen de tijd.
Alle tips zijn welkom.
-
winterpark
- Amerikakenner
Ik heb misschien wel een idee voor je:
Kun je ook naar een nascar wedstrijd in Daytona Beach, in Florida in die periode? Dat staat daar om bekend.
Zo ja, dan heb ik wel wat ideeen voor je voor een route (en anders wil ik ook best even puzzelen
)
Als je dat wat lijkt, kun je namelijk op Orlando heen en terug vliegen, dat is veel goedkoper dan twee one way tickets. Je bedoelt trouwens Martinsville in Illinois toch?
Edit: in Virginia dus! Ik heb wel wat ideetjes... kom er zo even op terug.
Kun je ook naar een nascar wedstrijd in Daytona Beach, in Florida in die periode? Dat staat daar om bekend.
Zo ja, dan heb ik wel wat ideeen voor je voor een route (en anders wil ik ook best even puzzelen
Als je dat wat lijkt, kun je namelijk op Orlando heen en terug vliegen, dat is veel goedkoper dan twee one way tickets. Je bedoelt trouwens Martinsville in Illinois toch?
Edit: in Virginia dus! Ik heb wel wat ideetjes... kom er zo even op terug.
-
winterpark
- Amerikakenner
Ik heb even een ruwe opzet voor je gemaakt.
Misschien kunnen andere Forumleden meedenken, zoals @Ing of @felicitas
Ben benieuwd wat je ervan denkt, het is maar een schets en misschien is alles niet even logisch, maar zo doe je EN de blue ridge parkway EN zie je Atlanta EN Florida EN Savannah + Charleston EN Nascar:)
Eerlijk is eerlijk: je houdt wellicht meer tijd over met een one way trip...
Vanaf Brussel scheelt dat niet eens zoveel in prijs, maar ik weet niet waar jullie vandaan komen?
Een one way wordt weer een andere puzzel
22 oktober Orlando
23 oktober Orlando - St Augustine (met tussenstop in Daytona Beach, kun je een bezoekje brengen aan de raceway + mooie route langs de kust als je de A1A pakt!)
24 oktober St Augustine - Savannah (met tussenstop op bijv. Jekyll Island)
25 oktober Savannah (leuke stad! Erg wandelbaar centrum)
26 oktober Savannah - Charleston
27 oktober Charleston (mooie stad! Evt dagje strand daar)
28 oktober Charleston - Martinsville (lange rit)
29 oktober Martinsville: race day!
30 oktober Martinsville - Asheville (leuke stad + makkelijk toegang tot bijv. Clingsdome + heenweg is Blue Ridge Parkway!)
31 oktober Asheville - Atlanta (leuke route! Sylva + Clayton zijn leuke bergdorpjes)
1 november Atlanta (dagje stad, bijv. naar World of Coca Cola)
2 november Atlanta - Wakulla Springs (lange rit)
3 november Wakulla Springs (prachtig statepark)
4 november Wakulla Springs - Chrystal River (mooi aan de kust)
5 november Chrystal River - Orlando
6 november Orlando (dagje shoppen!)
7 november terugvlucht
Misschien kunnen andere Forumleden meedenken, zoals @Ing of @felicitas
Ben benieuwd wat je ervan denkt, het is maar een schets en misschien is alles niet even logisch, maar zo doe je EN de blue ridge parkway EN zie je Atlanta EN Florida EN Savannah + Charleston EN Nascar:)
Eerlijk is eerlijk: je houdt wellicht meer tijd over met een one way trip...
Vanaf Brussel scheelt dat niet eens zoveel in prijs, maar ik weet niet waar jullie vandaan komen?
Een one way wordt weer een andere puzzel
22 oktober Orlando
23 oktober Orlando - St Augustine (met tussenstop in Daytona Beach, kun je een bezoekje brengen aan de raceway + mooie route langs de kust als je de A1A pakt!)
24 oktober St Augustine - Savannah (met tussenstop op bijv. Jekyll Island)
25 oktober Savannah (leuke stad! Erg wandelbaar centrum)
26 oktober Savannah - Charleston
27 oktober Charleston (mooie stad! Evt dagje strand daar)
28 oktober Charleston - Martinsville (lange rit)
29 oktober Martinsville: race day!
30 oktober Martinsville - Asheville (leuke stad + makkelijk toegang tot bijv. Clingsdome + heenweg is Blue Ridge Parkway!)
31 oktober Asheville - Atlanta (leuke route! Sylva + Clayton zijn leuke bergdorpjes)
1 november Atlanta (dagje stad, bijv. naar World of Coca Cola)
2 november Atlanta - Wakulla Springs (lange rit)
3 november Wakulla Springs (prachtig statepark)
4 november Wakulla Springs - Chrystal River (mooi aan de kust)
5 november Chrystal River - Orlando
6 november Orlando (dagje shoppen!)
7 november terugvlucht
Dit lijkt me inderdaad een leuke route! Gaan we zeker eens meer in detail bekijken
Ik hou je op de hoogte
Het lijkt me een heel leuke combinatie
Ik hou je op de hoogte
Het lijkt me een heel leuke combinatie
We hebben beslist om de route in Atlanta te starten en in Orlando te eindigen,
qua vlucht vanuit Brussel is het zelfs goedkoper dan heen en terug naar Atlanta en de auto zouden we huren bij Alamo...
we hebben ook gekeken naar onze data's en we zouden de 24ste vertrekken tot de 9de...
Dit komt beter uit voor de race en dit kan ik nog net halen met mijn werk
nu momenteel hebben we
24 oktober Atlanta (aankomst 14u30)
25 oktober Atlanta
26 oktober vertrek Atlanta richting outlet in de buurt van de great smokey mountains
27 oktober Asheville
28 oktober aankomst Martinsville s'avonds (we zouden niet in Martinsville zelf slapen maar ergens in de buurt)
29 oktober Martinsville (race)
30 oktober Martinsville (s'ochtends vertrekken) - Charleston
31 oktober Charleston
1 november Charleston - Savannah
2 november Savannah
3 november Savannah - St Augustine
4 november St Augustine - Orlando
5 - 6 - 7 - 8 november zouden we vanuit Orlando daguitstappen en pretpark doen...
9 november terugvlucht Orlando
Met dank aan jouw tips @winterpark hebben we dit voorlopig samengesteld
qua vlucht vanuit Brussel is het zelfs goedkoper dan heen en terug naar Atlanta en de auto zouden we huren bij Alamo...
we hebben ook gekeken naar onze data's en we zouden de 24ste vertrekken tot de 9de...
Dit komt beter uit voor de race en dit kan ik nog net halen met mijn werk
nu momenteel hebben we
24 oktober Atlanta (aankomst 14u30)
25 oktober Atlanta
26 oktober vertrek Atlanta richting outlet in de buurt van de great smokey mountains
27 oktober Asheville
28 oktober aankomst Martinsville s'avonds (we zouden niet in Martinsville zelf slapen maar ergens in de buurt)
29 oktober Martinsville (race)
30 oktober Martinsville (s'ochtends vertrekken) - Charleston
31 oktober Charleston
1 november Charleston - Savannah
2 november Savannah
3 november Savannah - St Augustine
4 november St Augustine - Orlando
5 - 6 - 7 - 8 november zouden we vanuit Orlando daguitstappen en pretpark doen...
9 november terugvlucht Orlando
Met dank aan jouw tips @winterpark hebben we dit voorlopig samengesteld
-
Ing
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Leuke route, ik vind alleen tijd in de smokies wat kort. Zou daar dag extra voor uittrekken.
Daarnaast even goed kijken met de dropoff kosten van de auto bij de oneway.
Daarnaast even goed kijken met de dropoff kosten van de auto bij de oneway.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
winterpark
- Amerikakenner
Outlet zou ik pas in Orlando doen, veel meer tijd om te shoppen daar! 
Zou je ook nog de 23ste kunnen vertrekken t/m de 8ste? Dan kun je zoals Ing zegt een extra dagje bergen doen. Aan de andere kant, van Atlanta naar Asheville is een mooie route en die volle dag vanuit Asheville Smokys bekijken. Dan zou ik dus wel in Orlando pas gaan winkelen.
Ik denk dat je met mijn route wellicht meer ziet maar die extra dagen aan het einde in Orlando doorbrengen klinkt ook goed!! Kun je nog een dagje pretpark doen en een dagje winkelen.
Zou je ook nog de 23ste kunnen vertrekken t/m de 8ste? Dan kun je zoals Ing zegt een extra dagje bergen doen. Aan de andere kant, van Atlanta naar Asheville is een mooie route en die volle dag vanuit Asheville Smokys bekijken. Dan zou ik dus wel in Orlando pas gaan winkelen.
Ik denk dat je met mijn route wellicht meer ziet maar die extra dagen aan het einde in Orlando doorbrengen klinkt ook goed!! Kun je nog een dagje pretpark doen en een dagje winkelen.
-
Gast
De juiste spelling is trouwens "Great Smoky Mountains", of "Smokies". 
-
winterpark
- Amerikakenner
Haha, thanks! Ik heb een Engelstalige bachelor American Studies op zak, LOL, maar ik kan af en toe enorm lui zijn

-
Gast
Ach, je bent niet de enige op dit forum die namen in de VS verkeerd schrijft. 
Hier ben ik weer,
Onze reis zit bijna in elkaar, over de planning zijn we al zeker,
qua hotels zijn we ook bijna rond en de auto is ook gehuurd.
ons planning ziet er als volgt uit
24/10 aankomst Atlanta 14u30 + ophalen huurauto
25/10 Atlanta
26/10 Great Smoky Mountains, overnachting Gatlinburg
27/10 Great Smoky Mountains, overnachting Asheville
28/10 Great Smoky Mountains/blue ridge parkway, overnachting Greensboro
29/10 Nascar, nadien doorrijden naar Charlotte
30/10 Charlotte, overnachting Charleston
31/10 Charleston
01/11 Savannah
02/11 Orlando
03/11 Universal Studios
04/11 Epcot
05/11
06/11
07/11 Animal Kingdom, combinatie met een outlet
08/11
09/11 terugvlucht België 11u35
Alle tips ivm leuke dingen onderweg, goede restaurant, leuke winkels, of tips om ons dagen te vullen in Orlando zijn zeker welkom, qua pretparken zouden we het wel hierop houden...
groetjes
Onze reis zit bijna in elkaar, over de planning zijn we al zeker,
qua hotels zijn we ook bijna rond en de auto is ook gehuurd.
ons planning ziet er als volgt uit
24/10 aankomst Atlanta 14u30 + ophalen huurauto
25/10 Atlanta
26/10 Great Smoky Mountains, overnachting Gatlinburg
27/10 Great Smoky Mountains, overnachting Asheville
28/10 Great Smoky Mountains/blue ridge parkway, overnachting Greensboro
29/10 Nascar, nadien doorrijden naar Charlotte
30/10 Charlotte, overnachting Charleston
31/10 Charleston
01/11 Savannah
02/11 Orlando
03/11 Universal Studios
04/11 Epcot
05/11
06/11
07/11 Animal Kingdom, combinatie met een outlet
08/11
09/11 terugvlucht België 11u35
Alle tips ivm leuke dingen onderweg, goede restaurant, leuke winkels, of tips om ons dagen te vullen in Orlando zijn zeker welkom, qua pretparken zouden we het wel hierop houden...
groetjes
-
winterpark
- Amerikakenner
Kun je daar geen twee nachten charleston van maken en een nacht Orlando minder? Je ziet zo echt niks van de stad he
-
Gast
We doen 2 nachten Charleston, nl 30 en 31 oktober...
Ja nascar doen we wel nog de 29ste
Ja nascar doen we wel nog de 29ste
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 7014 Weergaves
-
Laatste bericht door Charon