Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

Zolang het dezelfde dag is, en zolang je niet over het aantal dagen x 24h gaat is er geen probleem, die tijden zijn niet belangrijk.
De teller begint pas te lopen als jij buiten rijdt met de wagen.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door moon29 »

Bij ons zijn ook de tijden gewijzigd.
We komen op heenweg om 19 uur aan in SF en zouden eigenlijk 3 weken later vanuit LV 's morgens heel vroeg vertrekken, maar nu wordt dat in de middag. Dat zouden we dus niet door hoeven te geven? En omdat we binnen 21x24 uur blijven zouden er dus geen extra kosten bij mogen komen?
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

Als je om 20h zou buiten rijden met de auto, dan moet je die voor 20h op de laatste dag van je huur weer inleveren, anders heb je een extra dag (aan een veel duurder tarief) aan je broek.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

xlies schreef: Ik weet dat het een beetje een moeilijk onderwerp is hier maar ik hoop dat ik er toch een vraag over mag stellen...
Wij hebben een paar maanden geleden toch via Alamo.co.uk/Brits een full size suv geboekt en direct betaald.
Met succes heb ik ingecheckt maar toen ik skip the counter wilde doen werkte het niet.
Helemaal geen lastig onderwerp. Skip the counter kan om een aantal redenen niet mogelijk zijn. Dat heeft niets te maken met het feit dat het een prepaid reservering via een voucher is, al is dat, zo blijkt uit diverse ervaringen, wel het standaard antwoord van Alamo.

Heeft de locatie waar je huur start wel skip-the-counter? Dat is namelijk (lang) niet op alle locaties mogelijk. De lijst vind je hier:

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... modal.html

Staat de locatie er wel tussen? Dan heb je misschien accessoires meegehuurd? Kinderzitjes, navigatie, SiriusXM?

Overigens heb ik hier al diverse malen geadviseerd om niet de prepay optie van alamo.co.uk te gebruiken (even terugzoeken). Het scheelt praktisch niets tov postpaid en je loopt een hoop extra risico /en/ levert flexibiliteit in. Het kan geen kwaad om opnieuw te boeken (gewoon postpaid) en daarna de eerste boeking te annuleren. Let wel: alamo.co.uk is /niet/ Alamo USA maar gewoon een tussenpersoon. Doe je bij hen een pre-paid boeking dan is dat precies hetzelfde als dat je een pre-paid boeking doet bij Rentalcars, je lokale reisbureau of welke andere tussenpersoon dan ook. Je krijgt dus een "voucher" van de tussenpersoon (in dit geval alamo.co.uk) voor de geboekte huurperiode.
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door jan_nl »

Wij hadden een prepaid boeking bij Alamo en skip the counter werkte gewoon. Vooraf hadden we niets aangegeven over skip the counter. Toevoegen van een extra rijder was ook geen probleem.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

Precies. Daarom geef ik ook een aantal mogelijke oorzaken waarom het niet kan werken. Bijvoorbeeld de verhuurlocatie, of gehuurde opties. Maar zonder meer informatie van @xlies blijft het speculeren.

De redenen dat ik prepaid afraad zijn het verhoogde risico (wat als het reisbureau achter alamo.co.uk failliet gaat of anderzins hun overeenkosmt niet nakomt?) en verminderde flexibiliteit (annuleren op het laatste moment of een no-show kosten je geld, bij postpaid is dat geen probleem.

Nu denk je wellicht: ach, ik annuleer toch niet en ga de auto toch wel ophalen, maar bedenk je ook eens wat er gebeurt als je meer dan 24 uur later aankomt door een gemiste vlucht, rerouting of andere overmacht situatie. Dat is dus gewoon een no-show. En dan heb je bij zo'n prepaid boeking wel een probleem.
Nomad
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mei 2016, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Nomad »

Hallo allemaal! Mijn man heeft een auto gehuurd bij Fox voor een week in Las Vegas e.o. De huur is al betaald en dat is gedaan met mijn credit card omdat mijn man geen credit card heeft. Ik zelf heb geen rijbewijs en zal dus niet rijden.

Maar nu lees ik op de website van Fox dit:
Fox requires that the driver’s license and major credit card matches the name of the renter or additional renters.

Gaan we problemen krijgen met het meekrijgen van de auto of is het voldoende met mijn credit card? Het is een Master Card van een Amerikaanse bank met een limiet van 2.500 USD.
Knoettt
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2017, 21:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Knoettt »

Hoi allemaal,

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar de VS, voor 25 dagen.Wij hebben nu een auto gehuurd bij Sixt, alleen weet ik niet zeker of wij alle benodigde verzekeringen hebben. Wij hebben via Sixt.com geboekt voor $1435,-

Car group: SFAR Method of payment: EC
Sample model: Hyundai Santa Fe Sport, Jeep Wrangler, Toyota 4Runner
Rental days: 25

Rental days (per week) 3x
Extra days 4 x
Customer Facility Charge 1x
Vehicle License Fee 25x
Additional driver 25 x
Concession Recovery Fee


incl. Rate includes all mls
Loss damage waiver (including theft protection) with minimum excess
Loss Damage Waiver
Supplemental Liability Insurance
Loss Damage Waiver with an excess of USD 0.00
Theft Protection with an excess of USD 0.00
All designated discounts have been included in the stated final price.
Note: Reservations are made by vehicle group only, which may cover a number of car models. Unfortunately we are unable to guarant

Wij reizen door de staten: Californie, Arizona, Nevada en Utah.

Bij de huurvoorwaarden staat in welke staten je mag rijden:
Pick off state: California, Arizona, Oregon, Washington, Nevada, Utah

Kan iemand mij vertellen of wij nu helemaal save zitten qua auto huur?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

Ja, maar het is wel kostbaar. Je geeft geen details over de verhuurlocatie of de data, dan zouden we je misschien nog suggesties kunnen doen.

Ter referentie, bij Hertz betaal ik voor 1-26/9 LAX-LAX voor SFAR $1050, geen prepaid. Prepaid is het iets goedkoper (EUR 888). Bij Alamo $805 voor dezelfde periode, ook SFAR.
Knoettt
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2017, 21:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Knoettt »

Oeps, wij zitten in de huur periode van 30-07 t/m 24-08 vanaf Los Angeles en daar ook weer inleveren.
Ik kan ook niet echt meer betere deals vinden, of komen er nog kortingsperiodes? het scheelt dat de dollar steeds gunstiger wordt. :clap:
Mij gaat het er nu meer om of we goed verzekerd zijn...

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

Ja verzekeringen zitten goed. CDW/LDW en SLI met 0$ eigen risico.
karenkdg
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:47

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door karenkdg »

net ingecheckt bij Alamo met reserveringsnummer (geboekt bij Autoeurope), mijzelf als 2e bestuurder aangegeven en andere gegevens ingevuld maar ik krijg nergens een knop om de kiezen voor skip the counter. opnieuw inloggen krijg ik steeds de melding 'you can not cancel this reservation' waar ik helemaal niet op heb gedrukt.
ophalen en inleveren SFO, die hebben toch skip the counter?

iemand een idee?

alvast bedankt!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

Knoettt schreef:Oeps, wij zitten in de huur periode van 30-07 t/m 24-08 vanaf Los Angeles en daar ook weer inleveren.
Ik kan ook niet echt meer betere deals vinden, of komen er nog kortingsperiodes?
Inderdaad erg duur in die periode, je hebt een prima deal. Vanaf september zie ik overal 2/3 tot de helft van die prijs. Ik kan me niet herinneren dat er in voorgaande jaren zoveel prijsverschil zat tussen hoogseizoen en de rest.

Maar qua verzekeringen zit je dus gewoon goed. Veel plezier!
Laatst gewijzigd door roelb op 08 jun 2017, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

karenkdg schreef: ophalen en inleveren SFO, die hebben toch skip the counter?

iemand een idee?
Heb je accessoires meegehuurd?
karenkdg
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:47

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door karenkdg »

Nee ook niet
Anonymous123

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Anonymous123 »

karenkdg schreef:net ingecheckt bij Alamo met reserveringsnummer (geboekt bij Autoeurope), mijzelf als 2e bestuurder aangegeven en andere gegevens ingevuld maar ik krijg nergens een knop om de kiezen voor skip the counter. opnieuw inloggen krijg ik steeds de melding 'you can not cancel this reservation' waar ik helemaal niet op heb gedrukt.
ophalen en inleveren SFO, die hebben toch skip the counter?

iemand een idee?

alvast bedankt!

Opnieuw inloggen is meestal een dooddoener voor je kans op skip the line....
Ja dat hebben ze zeker, want heb het voor mijn aankomende reis 2 keer gedaan, voor 2 verschillende auto's.
karenkdg
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:47

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door karenkdg »

De eerste keer dat ik had ingecheckd kreeg ik de optie ook niet.. heeft het zin om ze te bellen?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Ruud2004 »

Nomad schreef:Hallo allemaal! Mijn man heeft een auto gehuurd bij Fox voor een week in Las Vegas e.o. De huur is al betaald en dat is gedaan met mijn credit card omdat mijn man geen credit card heeft. Ik zelf heb geen rijbewijs en zal dus niet rijden.

Maar nu lees ik op de website van Fox dit:
Fox requires that the driver’s license and major credit card matches the name of the renter or additional renters.

Gaan we problemen krijgen met het meekrijgen van de auto of is het voldoende met mijn credit card? Het is een Master Card van een Amerikaanse bank met een limiet van 2.500 USD.
Ik denk dat het antwoord er al staat, rijbewijs gekoppeld aan je CC, niet die van een ander. Zijn de CC maatschappijen ook niet akkoord mee.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Stan.Gobien »

@Nomad
Voor de zekerheid zou je beter zorgen voor een CC op naam van de bestuurder. Doen ze moeilijk dan kan je die geven.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Ing »

Ik heb een Alamo Brits post-paid booking en ik wil online inchecken om daarna skip the counter te kunnen doen.
Maar elke keer als ik mijn achternaam, voornaam en confirmation number ingeef dan geeft ie aan dat hij de reservering niet kan vinden?

Komt dat omdat ik dit op de gewone Alamo site doe, terwijl ik een UK boeking heb?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer