Stage in Florida - J1 visum en DS-2019 formulier

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
MarionC
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2017, 12:00

Stage in Florida - J1 visum en DS-2019 formulier

Bericht door MarionC »

Hallo,
Mijn dochter (hbo-student) is bezig met het regelen van een stage in Amerika voor de duur van 20 weken als start van haar 3e studiejaar. Stagebedrijf is gevonden, echter, zij hebben nooit eerder een buitenlandse stagiair gehad.
En hier begint het probleem.... wij hebben overal gezocht naar informatie, weten dat zij een J1 visum nodig heeft, maar voorafgaande daaraan is het DS-2019 formulier nodig waarvoor het stagebedrijf het een en ander moet regelen. Zij hebben mijn dochter gevraagd om alles op te starten en informatie te verzamelen. Nu blijkt dat dit een behoorlijk bedrag gaat kosten en overal waar je zoekt, heb je met die tussenpersonen te maken die ook nog eens zo'n $800 willen verdienen. Wat mij opvalt is dat er nergens een duidelijk en objectief plaatje wordt geschetst over wie wat moet regelen en/of betalen (stagebedrijf of stagiair). Een aantal medestudenten die ook een stage in Amerika hebben gevonden, hebben dit probleem niet omdat hun stagebedrijf alles regelt tot aan de visumaanvraag die je alleen zelf kunt regelen. Wie heeft voor ons wat meer objectieve informatie over deze procedure? Bij voorbaat hartelijk dank! Marion
hlwoudsma
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2016, 22:18
Locatie: San Jose, CA

Re: Stage in Florida - J1 visum en DS-2019 formulier

Bericht door hlwoudsma »

Late reactie, maar ik zit tegenwoordig een stuk minder op dit forum dan eerst.

Ik ben op dit moment in New York met een J-1 visum en als je hier op dat visum wilt komen moet je inderdaad wat betalen. Volgens mijn bemiddelingsbureau was dit 1295 voor het visum en iets van 2x 160 voor een afspraak bij het consulaat en een SEVIS fee. Deze kosten ontkom je hoe dan ook niet aan.

Om een visum te krijgen heb je een DS-2019 formulier nodig, die alleen door een sponsororganisatie in Amerika wordt gegeven. Als je al een stagebedrijf hebt zou ik zeggen: neem contact met een paar organisaties op en kijk of ze bereid zijn je dat formulier te willen geven. (Hier is de volledige lijst, selecteer 'intern' bij een stage): https://j1visa.state.gov/participants/h ... or-search/.

Ik heb zelf een bemiddelingsbureau gebruikt om ook mijn stageplek te bemachtigen, en daarna mijn papierwerk te laten regelen. Dit heeft mij ongeveer rond de 800 gekost. Je kunt, als je al een stageplek hebt, ook een bemiddelingsbureau gebruiken om alleen het papierwerk te laten regelen (en dat DS-2019 formulier).

Tot slot moet je rekening houden dat je een Amerikaanse health insurance moet aanschaffen. Mijn sponsororganisatie bood die optie aan voor 45/maand.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stage in Florida - J1 visum en DS-2019 formulier

Bericht door Rachel. »

Ik heb het zonder bemiddelingsbureau gedaan, maar mijn stageplek had ervaring met buitenlandse studenten en ik kon dus bij hen terecht met vragen. Het zal hoe dan ook een behoorlijk bedrag kosten.
MarionC
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2017, 12:00

Re: Stage in Florida - J1 visum en DS-2019 formulier

Bericht door MarionC »

Beste Rachel en hlwoudsma,
hartelijk dank voor jullie antwoord. Inmiddels zijn er 4 weken verstreken en het stagebedrijf heeft helaas nog niets ondernomen. Zelfs geen antwoord gegeven op bepaalde vragen die vereist waren voor de sponsororganisatie om de procedure voor het DS2019 formulier op te starten... de tijd begint zo te dringen, dat mijn dochter heeft besloten om de stage in Amerika te laten schieten en zich te concentreren op een stage hier en volgend jaar te gaan voor een exchange van een halfjaar op een Amerikaanse universiteit ;-). Met dat visum hebben we ervaring omdat ze al eerder een halfjaartje in Florida heeft gestudeerd.
Nogmaals bedankt, gr. Marion
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stage in Florida - J1 visum en DS-2019 formulier

Bericht door Rachel. »

Verstandige keuze als het stagebedrijf het zo laat afweten...succes voor volgend jaar!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Stage in Florida - J1 visum en DS-2019 formulier

Bericht door Dakloze »

Wat voor opleiding doet ze?
--
I route, therefore you are.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer