Wat gaat mee terug in de koffer?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ionnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 dec 2015, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Wat gaat mee terug in de koffer?

Bericht door Ionnie »

We gaan proberen half lege koffers heen mee te nemen, om ze in de VS te kunnen vullen. Met natuurlijke persoonlijke spullen en aankopen, maar ongetwijfeld ook met 'dat wat je hier niet kunt kopen'. Maar wat is dat dan? Ikzelf neem bijvoorbeeld wat medicijnen mee, bijvoorbeeld antigriep, die je daar zo kunt kopen. Wat neemt de VS die-hard elke keer weer mee terug naar huis?
Jootje1
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Jootje1 »

Jaa, leuk topic :thumbup: !!
Ik dacht dat er zo'n topic vast al bestond, maar kon niets vinden. Als beginnende Amerika-ontdekker ben ik zeer benieuwd naar jullie reacties en lees graag mee.
Afbeelding
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door winterpark »

Kleren (Levi's had een sale: voor 100 dollar hebben we een trui, twee broeken, drie shirts, een overhemd en een jas gekocht.... geluk gehad want bij een andere Levi's winkel waar we waren was geen sale), maar ook eten dat je in Nederland niet hebt: een grote pot pindakaaspoeder, veel beef jerky, proteïne repen van gedroogd vlees, coffee m&ms, red velvet oreo's.... dat werk ;-)
Gebruikersavatar
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2013, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Peterentruus »

White citrus bodylotion van 'bath and body works'.

Dit zat ooit als mini verpakking op de badkamer in een motel en we waren er beiden meteen zo fan van dat we op zoek zijn gegaan. We kunnen hem nergens anders krijgen dus elke jaar nemen we weer wat flessen mee.

Kleding van de outlets blijft natuurlijk leuk en goedkoop en zit ook meestal wel in het koffer.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Harry »

Wij nemen kleding mee, voornamelijk Calvin Klein, Colombia, Northface, Levi's en Nike. En zo af en toe een IPad of MacBook.
Verder zou ik PF Changs en de Cheesecake factoy wel mee willen nemen, maar dat past niet in de koffer. :lol:
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Felicitas »

Hier ook (outlet)kleding en verder voor onze kinderen tijdschriften (Hi-Fructose en Juxtapoz) en nieuwe (food)producten zoals nieuwe smaakjes cereals, chips etc. Vaak kopen we ook een tube hydrocortison zalf. Makkelijk om in huis te hebben tegen eczeem, uitslag, insektenbeten enz. (bij ons lastig te krijgen zonder recept).
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door kalaman »

Ionnie schreef:Wat neemt de VS die-hard elke keer weer mee terug naar huis?
Eind juni voor de 21e keer naar de VS, we zijn dus wellicht wel die-hards :wink: .
Maar om op jouw vraag te antwoorden: behalve eens (toen de Euro/dollarkoers nog veel gunstiger was) een iPhone, niets anders dan massa's foto's en herinneringen....
We reizen écht niet naar de VS om daar shopping malls te gaan afdweilen. Maar gelukkig geldt nog altijd "there is no accounting for taste"...
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door babarage »

karnemelkpoeder om mee te bakken (pancakes, wafels etc), ideaal!
https://www.walmart.com/ip/Saco-Culture ... z/10319960

aardappel puree en hashbrown varianten
https://www.walmart.com/search/?query=idahoan

een rol biscuits om thuis af te bakken
een rol (of 2) cinnamon rolls om thuis af te bakken
een rol of bak cookie dough om thuis af te bakken (of hoogst illegaal zo op te snoepen)

de laatste zijn allemaal koelkast dingen die ik in onze koelbox stop die in onze grote koffer mee teruggaat. meestal gaat daar een koelelement bij en dan komt het keurig over. zelfs toen british airways een koffer op heathrow had overgeslagen en we die de volgende dag pas thuis kregen was de inhoud nog koud. ik had wel
aangegeven dat er bederfelijke waar in zat en had de indruk dat de koffer ergens koud had gestaan. of dat per ongeluk of expres was weet ik niet.

stapels platen
manlief graast winkels af waar hij soms voor een paar dollar het stuk ouwe muk opduikelt

hele fijne zachte t-shirts (fijner dan de stijve t-shirts in nederland) in grote maten voor kleine prijsjes bij target en walmart
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door RiverCola »

Hot sauce! En niet zuinig, gewoon meerdere flessen!

Outletmallkleding wordt ik niet warm of koud van, maar occasionally een keertje shoppen in een grote stad met leuke boutiques doe ik altijd, overal ter wereld. Maar daar raakt m'n koffer niet vol van. Uit Amerika gaan er wel altijd wat bijzondere dingetjes mee, zoals een keer een prachtig jaren '60 cocktailreceptenboekje, heel old school! Van die dingen die je tegenkomt dus!
LT1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 jul 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door LT1989 »

Leuk topic om zelf ook tips te krijgen! :thumbup:

Ik ben verknocht aan Blistex Raspberry Lemonade Blast lippenbalsem. Heeft een sterke geur waar je van moet houden. Ook neem ik een doosje slaappillen (Sominex) mee. En Mac en cheese cups van Kraft gaan ook mijn koffer in. Verder neem ik graag verzorgingsproducten uit Amerika mee die je in NL niet kan krijgen. Ik vind het gewoon leuk om elke keer weer nieuwe producten uit te proberen. Ook make-up koop ik vaak in Amerika, omdat het daar veel goedkoper is.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Ruud2004 »

Door de stand van de Dollar zijn wij wel wat "terughoudender" geworden, maar er gaat nog genoeg mee terug aan kleding, (sport)schoenen, Hot en bijzondere BBQ sauzen, tandpasta, vitaminepillen en dit jaar waarschijnlijk een nieuwe RayBan zonnebril. Die bril ga ik trouwens in Canada (daar starten we) kopen, stuk voordeliger daar.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Gast »

Pindakaaspoeder? :o
Gebruikersavatar
arnob1
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: wormerveer + davenport florida
Contacteer:

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door arnob1 »

sportschoenen in de bescheiden maat 49 en dan is je koffer wel snel vol aangezien we met alleen handbagage reizen. de rest hebben we daar in ons 2de huis staan dus dat scheelt al een boel gesleep.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door SuzieQ »

Poptarts, dit jaar ook twinkies.
Ik wil wat `medicijnen` inslaan waar ik hier over gelezen heb.
Ik hoop een paar uggs te kunnen scoren (vorig jaar geen tijd voor gehad)
En misschien wat t-shirts (ik draag een grote maat.....)

Apparatuur als go pro is niet meer zo voordelig toch?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door winterpark »

eoms schreef:Pindakaaspoeder? :o
Hahahaha ja! Lekkere smaakmaker door een smoothie of havermout.
Gast

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Gast »

Bah :shock:
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door RiverCola »

winterpark schreef:
eoms schreef:Pindakaaspoeder? :o
Hahahaha ja! Lekkere smaakmaker door een smoothie of havermout.
Lijkt me wel wat!!!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Pete.Z »

Kleding, beef-jerky, life savers, sausjes, sladdressings, instant lemonade, en verder wat we tegenkomen, vooral mijn vriendin sleept de vreemdste dingen mee die je hier niet kan krijgen, maar ook rommel uit de dollar store.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door vinceG »

kleding, kilo zakken jelly belly jellybeans en vooral veel Tums (antimaagzuurtabletten). Ze zijn lekker en werken heeeel goed. Veel better dan Rennie of Gaviscon. (wat ook nog eens heel vies is)
Ionnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 dec 2015, 13:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat gaat terug in de koffer

Bericht door Ionnie »

Top, wat een fijne reacties :clap:
Ik ben een boodschappenlijst aan het maken, veel zet ik erbij...alhoewel ik de pindakaaspoeder maar oversla :mrgreen:
Aanvullend; ik ga automatisch uit van de Walmart, maat zijn er nog andere ketens die we zeker niet moeten overslaan?
Nog meer tips zijn welkom!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer