Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door elninjoo »

Via usareisen komt de suv van Europcar het goedkoopste uit, maar die heeft slechte beoordelingen. Is dat terecht?
Kan ik beter voor Dollar of Thrifty kiezen?
Of voor Meeting Point?

Via rentalcars (die op dit forum een link heeft) zie ik nergens staat hoe/of de auto ook verzekerd is. Aangezien de huurprijs ruim 250 euro lager ligt dan via usareisen.de vermoed ik van niet. Maar ik zie ook geen optie om die verzekering erbij aan te vinken. Alleen een optioneel plan voor sleutelverlies en wegenservice e.d. van rond de 7 euro per dag.
bzawity
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 mei 2017, 14:46

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door bzawity »

elninjoo kijk via skyscanner.net daar geven ze een cijfer voor wat er allemaal bij zit.

Ben je ook nog onder de 25 of ouder?

Ik ga ook eind september naar los angeles en kom via skyscanner.net het beste uit.

Groet
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door elninjoo »

elninjoo kijk via skyscanner.net daar geven ze een cijfer voor wat er allemaal bij zit.
Via skyscanner zit er ook geen verzekering bij.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Gast »

bzawity schreef:elninjoo kijk via skyscanner.net daar geven ze een cijfer voor wat er allemaal bij zit.

Ben je ook nog onder de 25 of ouder?

Ik ga ook eind september naar los angeles en kom via skyscanner.net het beste uit.

Groet
Als je kijkt via www.skyscanner.nl zitten de verzekeringen er wel bij.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Hinko »

@ elninjoo
Boek je via http://www.rentalcars.com/nl/ dan heb je alle benodigde verzekeringen. Zie jed de prijs in Euro? Dan zit je altijd goed.

@Meetingpoint is geen verhuurder op zich maar weer een soort tussenpersoon.
A new type of rental car brand! When you book a car through Meeting Point Rent a Car, FTI will supply you with a rental car from one of their renowned rental car partners (like Alamo or National)! After you have made your reservation, you will receive your confirmation/voucher on which you will find the name of the rental car company where you can pick up your rental.
https://www.drive-usa.de/rental-cars/me ... ation.html
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door elninjoo »

Maar waar wordt dan vermeld dat je tot 1 miljoen schade verzekerd bent? Dat staat bij die usareisen wel erbij.
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door rl23 »

Ik heb via drive-uas.de onze auto gehuurd bij Alamo voor San Francisco naar Seattle. Ik wil nu de online check-in en skip the counter gaan doen via de methode van Sylvia. We willen echter ook een SirusXM radio bijboeken. Je kan dit tijdens de online check-in kiezen heb ik gezien.

Maar mijn vraag is hoe je dan nu de auto kiest zodat je ook een auto met werkende SirusXM hebt. Of kunnen we beter via de counter gaan. Geen probleem met het nee zeggen op alle andere extra's maar kost waarschijnlijk wel meer tijd.
De laatste keer hebben hebben we bij Hertz geboekt en toen konden we zo doorlopen naar de garage en stond een auto met SirusXM (en een upgrade naar een nog iets grotere auto) klaar onder het bord met mijn naam. Helaas was Hertz nu rum 300 euro duurder door de one-way.

Daarnaast valt me op dat bij de online check-in de navigatie op included staat terwijl ik een rate zonder navigatie heb gekozen (we gaan onze mobiel hiervoor gebruiken).
gastxyz

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door gastxyz »

elninjoo schreef:Maar waar wordt dan vermeld dat je tot 1 miljoen schade verzekerd bent? Dat staat bij die usareisen wel erbij.
Maar even gezocht via http://www.rentalcars.com/en/help/.

How much is the excess on my rental car?
You can see how much the excess is on the cover for every car in its terms & conditions.

You can see the terms and conditions of every car on our site, below its picture: tap 'Ts & Cs'.

Once you've booked a car, you can see the terms and conditions in 'Manage booking' at the top of the screen.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door elninjoo »

Collision Damage Waiver (CDW)
Collision Damage Waiver (CDW) limits the driver’s liability in the event that the rental car is damaged, subject to the terms of the rental agreement.
Rather than the full cost, the driver is generally only responsible for the first portion, known as their ‘excess’.
This protection applies to all authorised drivers of the rental car.
Third-Party Liability (TPL)
Third-Party Liability (TPL) covers the driver’s liability for damage to any property, excluding the rental car itself. TPL also covers injuries suffered by other people, whether or not they are in the rental car, subject to the terms of the rental agreement.
Theft Protection (TP)
Theft Protection (TP) limits the driver’s liability for costs incurred by the theft of the rental car – or damage incurred by the theft or attempted theft – to an ‘excess’ amount, subject to the terms of the rental agreement. TP does not cover personal effects, which may be covered by the driver’s own travel or household policies.
Supplemental Liability Insurance (SLI)
Supplemental Liability Insurance (SLI) protects the driver against third-party claims for bodily injury or property damage as the result of an accident, subject to the terms of the rental agreement. This protection applies to all authorised drivers of the rental car.
Uninsured Motorist Protection (UMP)
Uninsured Motorist Protection (UMP) covers the driver's liability for costs resulting from an accident involving an uninsured driver, subject to the terms of the rental agreement. This protection applies to all authorised drivers of the rental car.
Wil dit hetzelfde zeggen als de dekking bij usareisen.de? Hier wordt namelijk geen maximaal bedrag genoemd.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Hinko »

Allemaal exact gelijk.
Rentalcars en usareisen. Je krijgt precies hetzelfde.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door elninjoo »

Okee bedankt.

En is er 'n manier om 'n siriusxm radio als extra bij te boeken? Ik zie namelijk alleen maar kinderzitjes als extra en die heb ik gelukkig niet nodig.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door M Kactus »

Dat kun je ter plaatse. Maar het kost wel wat. Ik heb het nog nooit bijbetaald, en heb altijd al Sirius gehad. Heb er pas een topic over gestart. Daar waren blijkbaar wel mensen bij wie het niet lukte, bij mij is het nog geen enkele keer niet gelukt. Ik zoek het even op.
Zo, dat was hier: viewtopic.php?f=30&t=65722&p=1075748
1BJK903
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 sep 2013, 09:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door 1BJK903 »

Iemand een goede kortingscode voor in de zomer? Sta op het punt om te boeken, maar de prijzen zijn erg gortig...

En iemand een aanrader waar ik het het goedkoopst zou kunnen boeken?
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door SvenV »

@1BJK903, we wachten allemaal in spanning af!
harryh schreef: @Arno ben benieuwd waar je dat op baseert- zowel het Hinko tarief als het HarryH tarief waren beide eind mei ;)
HarryH tarief mag gaan komen Harry :wink:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door harryh »

:thumbup: yep voor ons ook!
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door peterd87 »

Heeft hier iemand een recente ervaring met een no-show bij Hertz in de VS? Cancellation fee is me niet helemaal duidelijk en lees verschillende berichten.

Heb een midsize bij Hertz geboekt, met tegenwoordig de ultimate choice, waarbij ik keuze uit de President's circle heb ivm status aldaar, vergelijk het met het beleid dat National voert. Echter ook een midsize SUV geboekt bij Alamo indien er niets fatsoenlijks bij Hertz staat, daarvan weet ik dat ik zonder problemen niet op hoef te komen dagen.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

Hertz postpay = geen kosten

Hertz prepay = EUR 95.

Staat duidelijk in de voorwaarden als je op hertz.nl bij je reservering kijkt:
NO SHOW / VERLOREN HUURSOM
Wanneer u vooruitbetaald heeft en niet geannuleerd heeft en het voertuig niet heeft opgehaald op de ophaaldatum, behouden wij ons het recht voor een No Show/Verloren huur toeslag van € 95 of equivalent daarvan door te belasten ter compensatie omdat wij deze auto niet meer konden verhuren omdat deze voor u gereservereerd was.

In dat geval zullen wij uw betaling terugstorten waarbij de kosten voor no show/verloren huur in mindering zijn gebracht wanneer u ons binnen 90 dagen voor ophaaldatum aanschrijft via: Hertz Prepaid Accounting Department, Hertz Europe Service Centre, Swords Business Park, Swords, Co. Dublin, Ierland, waarin u vraagt om teruggave en daarbij dient u een kopie van uw reserveringsbevestiging te hebben bijgesloten.

Wanneer u bij de vestiging betaalt maar u bent niet in staat geweest uw voertuig op te halen of te annuleren voor de ophaaldatum, behouden wij ons het recht voor een no show/verloren huurkosten door te belasten van 65.00 Euro of equivalent daarvan om ons tegemoet te komen in de kosten die wij hebben omdat wij het voertuig niet verder kunnen verhuren. Voor meer informatie gaat u naar Prepaid Online Annulering en No Show kosten hieronder. Dit bedrag zal van uw creditcard worden genomen die u gebruikt heeft bij het maken van de reservering. Op dit moment alleen van toepassing op huren in Europa èn indien de reservering voor deze huur gemaakt is in Europa of in de Verenigde Staten.
''

Dus bij postpay alleen als de huur in Europa plaats vind /en/ de reservering is gemaakt in Europa of de US. Dus voor een huur in de US geldt het sowieso niet. Als je een auto huurt in Europa is er dus wel een no-show fee, immers, de meeste forumleden hier zullen hun auto dan ook via een Hertz site in Europa of de US geboekt hebben.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door peterd87 »

Roelb: top! :thumbup: Ik liep te zoeken via de verhuurlocatie en kon het niet vinden
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door goState »

Wij hebben gehuurd voor 1 week via WTC - Rentelcars bij Hertz een Dodge Grand Caravan 7 personen (of vergelijkbaar) of te wel MVAR.
Ik zie dat ze ook Midsize SUV (b.v. Dodge Journey) hebben voor 7 personen maar deze zijn qua ruimte bijna allemaal kleiner.
Kan ik de Midsize SUV weigeren en moeilijk gaan doen om een Mini Van (of full size SUV of Van) te vragen. Wat zijn mijn rechten.
Bigger is Better, Less is worse
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door marc08 »

gisteren kwam ik de volgende code tegen bij hertz CDP 758671 voor 20% korting op USA reizen dit jaar.
Scheelde toch 60 euro met mijn huidige boeking en heb nu 19 dagen voor type C auto (mid size) voor 368 euro in Miami.

Wellicht de moeite dit te checken
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer