Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Symbolio »

Die Furkot tip sluit ik me bij aan! Kolere zeg wat een goede site :)
Thnx! :thumbup:
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Tabakjuh
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2017, 20:30
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Tabakjuh »

Wij rijden nu al 2 dagen in en rond Los Angeles met de app: Here WeGo! werkt perfect. Je kunt de kaarten die je nodig hebt downloaden zodat je tablet/ telefoon geen internet nodig heeft! Een aanrader!
Zuidwesten: 23-5-17 tot 18-06-17

Neem een kijkje op onze website: http://www.firsttime-usa.simplesite.com
WernerP
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door WernerP »

ik gebruik sygic travel voor het plannen: je kan plannen via de website en dan alles offline bekijken via de app (incl alle wikipedia info en fodor's)
het verschil tov van andere planners, is dat je hier ook kan zien hoeveel tijd je er ergens moet voor uittrekken.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door elninjoo »

Galapogos schreef:Ik ben zelf groot fan van Garmin Basecamp
Waar heb je die vandaan? Die staat bij mij niet in de appstore.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Galapogos »

Dat is een app voor Windows/Mac, gebruik je icm een navigatie-unit van Garmin.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Old Faithful »

Basecamp is gratis te downloaden op de site van Garmin. Je hebt dan alleen het programma, nog niet de kaart. Daarvoor gebruik je de kaart op je Garmin navigatie of gratis kaarten uit het Open Street Map circuit.
Groet,

Old Faithful
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Sentinel »

In mijn vorige trip in 2011 de routes gemaakt in Tyre.
Dit wilde ik weer gaan gebruiken maar de makers hebben een nieuw (online) programma. Hierbij hebben ze ook een app voor mobile device.

De website is https://www.myrouteapp.com/nl
De basis versie is gratis maar goed te gebruiken. Ik zit er over na te denken om de "gold" versie te kopen.

Ik werk tot nu toe alleen met de desktop versie maar dit werk erg prettig.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Binnus »

WernerP schreef:ik gebruik sygic travel voor het plannen: je kan plannen via de website en dan alles offline bekijken via de app (incl alle wikipedia info en fodor's)
het verschil tov van andere planners, is dat je hier ook kan zien hoeveel tijd je er ergens moet voor uittrekken.
Heb ik ook getest, net als een paar andere tripplanners. Maar ik vond Furkot toch het makkelijkste. We hebben er de hele reis gebruik van gemaakt. Je kunt de kaart makkelijk delen en gegevens en verbruik van je vervoer invullen zodat je weet hoe lang je ergens over doet om naar toe te rijden en wanneer je eventueel zou moeten tanken.
Qua tijd klopt het aardig. Ik had de snelheid ingesteld op 75% omdat je je met een camper niet 75 mile per uur rijdt. Maar iedereen moet dat voor zichzelf weten natuurlijk. Bij de overnachtingen zetten vulden we in de notities de bedragen en eventuele reserveringsnummer in. Bij de bezienswaardigheden de eventuele entree of andere nuttige informatie.

Tijdens het rijden kreeg ik vanuit achterin de camper regelmatig te horen: Waar gaan we nu naar toe,en wat gaan we daar doen? Nou, kijk maar in Furkot!
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Margriet1102 »

Graag jullie hulp/uitleg want ik kom er niet uit... ik heb om uit te proberen zowel in furkot als in roadtrippers een route gezet van A naar B met verschillende tussenstops. Dat is me gelukt. Leuk om te doen ook! Maarrrr dan komt het: ik zou dan graag offline willen navigeren van A via alle tussenstops naar B. Furkot gaat naar Maps maar als ik naar eindbestemming B wil rijden dan gaat de route niet langs de tussenstops.... Wat doe ik niet goed?
Bij Roadtrippers kan ik niet vinden waar/hoe gebruik kan maken van navigatie?. Of heb ik dan de Plus versie nodig? Ik hoop dat er iemand is die me kan uitleggen of dat wat ik wil ook kan en hoe dan. Bedankt alvast
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Margriet1102 »

Niemand die mij kan helpen?? Of uitleggen of het kan wat ik graag wil? Ben tot nu toe alleen maar gewend om met navigatie van A naar B te rijden zonder tussenstops. Leek me nu zo handig om via vooraf ingestelde punten van A naar B te rijden waarbij ik dan aangeef naar B te willen...zonder dat de punten verdwijnen....
Hoor het heel graag.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Felicitas »

Ik ben op dit moment ook aan het stoeien met Furkot, Maps.me (app op mijn IPad met offline kaarten) en onze Garmin Nüvi 57. In Furkot heb ik de route met tussenstops gemaakt. Deze exporteer ik als kml-file (met het vinkje bij tracks aan).

Maps.me
De kml-file uit Furkot open ik in Maps.me op mijn IPad. Dan krijg ik keurig de hele track (blauwe lijn) met alle tussenstops (rode pinnetjes) te zien. Het lukt mij echter ook niet om actief een route van beginpunt naar eindpunt te maken langs de tussenstops. Maar is dat erg? Ik zie de juiste track sowieso al op het scherm.

Garmin Nüvi 57
De kml-file uit Furkot importeer ik ook in Garmin BaseCamp (de software die bij de Garmin Nüvi hoort). Ik selecteer alle tussenstops en verzend ze naar mijn Garmin Nüvi. Ik kan alle tussenstops dan onder mijn Favorieten terugvinden en er naar toe navigeren. Ook hier kan ik niet één route maken met alle tussenstops, maar dat is een beperking van deze goedkopere Garmin.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Galapogos »

Ik ken zelf de Garmin Nüvi 57 niet, maar ik lees dat deze ook gewoon ondersteuning biedt voor de 'Trip Planner'. Deze staat in het Apps-menu van het apparaat. Met de Trip Planner kun je routes met meerdere stops maken. Je kunt desgewenst de hele reis in BaseCamp voorbereiden (een meerdaagse 'trip', met voor iedere dag een eigen 'sub-trip') en de hele reis vervolgens overzetten naar de Nüvi. Je hoeft dan alleen maar aan het begin van iedere dag op 'Go' te drukken, en vervolgens je Nüvi te volgen. Voor ons al drie jaar een beproefd concept!
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Felicitas »

Dat is een geweldige tip! We hebben deze Garmin Nüvi 57 alweer een tijdje, maar nooit deze 'Reisplanner' ontdekt. Hij staat er inderdaad op terwijl ik altijd heb aangenomen dat deze optie alleen op de duurdere toestellen aanwezig was. Handig hoor :thumbup: Voortaan toch beter alle mogelijkheden onderzoeken.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door goState »

Bij Roadtrippers kan ik niet vinden waar/hoe gebruik kan maken van navigatie?. Of heb ik dan de Plus versie nodig? Ik hoop dat er iemand is die me kan uitleggen of dat wat ik wil ook kan en hoe dan.
Probeer het thuis in de buurt uit. Ik maak de route op de pc bekijk hem in de app. De App vraagt naar welke navigatie je het wilt brengen Google maps, waze of wat je hebt gedownlaod op je mobiel.

Dus Roadtripper maakt gebruik van wat jij prettig vindt, Waze voor mij.

Ik heb plus voor meer routes te kunnen maken, voor navigatie maakt het niet uit.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Christian »

Je kunt de route toch ook in google maps maken en deze route dan vervolgens naar je telefoon versturen? Dan rijdt hij volgens mij gewoon via alle stops die je aangegeven hebt.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door goState »

Inderdaad Google maps kan je ook gebruiken. Heb de app van Google mymaps op telefoon en thuis per dag gemaakt. Maar dit is een backup plan als Waze het laat afweten. Nadeel van Google is geen aanduiding van snelheden en verkeer (offline gebruik).

Ach de een vindt broodje met kaas lekker en een ander broodje worst. :roll:
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Margriet1102 »

“Probeer het thuis in de buurt uit. Ik maak de route op de pc bekijk hem in de app. De App vraagt naar welke navigatie je het wilt brengen Google maps, waze of wat je hebt gedownlaod op je mobiel.”
Heb ik gedaan, een route in Roadtrippers van mijn huis A naar B met 3 tussenstops, maar vervolgens opent de navigatie bij mij in of Google Maps of Apple Kaarten. Kan geen andere keuze maken, of kan dat niet vinden. :shock:
Gaat dan ook niet via de stops. Die zijn weg ... Begrijp niet wat ik dan niet goed doe ... Zo frustrerend!

De route in Google Maps maken en versturen naar mijn telefoon zal ik ook proberen.
Kan gewoon ook niet uitstaan dat ik het met Furkot en Roadtrippers niet voor elkaar krijg ...

Bedankt voor het meedenken en als iemand weet wat ik niet goed doe, dan hoor ik dat graag. :D
Margriet
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door goState »

Margriet

Plan route thuis.
Open je app roadtrippers op de telefoon .
Zoek de route die je wilt, ga na de eerste stop die je wilt.
Klik hier op, nu vraagt hij welk navigatie je wilt gebruiken. (Waze, Google of welke je al op je telefoon hebt geïnstalleerd)

Als dit nog niet wilt lukken, probeer dan een papieren wegenkaart. :shock:
Gast

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Gast »

Margriet1102 schreef:
15 mei 2019, 17:01
maar vervolgens opent de navigatie bij mij in of Google Maps of Apple Kaarten
Kun je dan misschien één van die twee gebruiken?
Margriet1102
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 sep 2018, 11:24

Re: Road-trip routeplanner app. Welke bevelen jullie aan?

Bericht door Margriet1102 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf er nog even mee stoeien. Met Roadtrippers lukt het me nu om de route in Maps.me te krijgen. Vind Furkot wel mooier om de route in uit te zetten. Kan ik alles in vinden waar we naar toe willen, ook alle trails bijvoorbeeld. In Roadtrippers kan ik veel minder vinden, maar moet nog wat beter kijken of dat aan mij ligt.
En dan navigeren van punt naar punt. En anders toch de papieren kaart :lol:
Zal wel goedkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer