Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marklichteveld
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door marklichteveld »

Hoi allemaal,

Mijn vrouw en ik willen deze zomer een mooie reis langs national parks gaan maken en denken aan de volgende route, ik ben benieuwd naar jullie tips!

Dag 1: Amsterdam - Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City - West Yellowstone
Dag 3+4: West Yellowstone
Dag 5+ 6: Gardiner
Dag 7: Gardiner - Moab
Dag 8+9: Moab
Dag 10: Moab - Torrey
Dag 11+ 12: Torrey
Dag 13: Torrey - Bryce
Dag 14: Bryce
Dag 15: Bryce - Page
Dag 16+17: Page
Dag 18: Page - Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas - Amsterdam

Zou wellicht leuk zijn om Yosemite er ook nog bij te nemen, maar ik weet niet of dat past? Alle tips zijn welkom, we zijn nog flexibel want hebben nog niks geboekt!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Salt Lake naar Las Vegas

Bericht door Marcopstal »

Yosemite ligt te ver uit de weg. Dat lijkt me geen optie.

Gardiner - Moab op één dag is hoog gegrepen. Dat is ongeveer 1000 km ! Dit zou ik toch in twee etappes doen. Misschien een dag Torrey aan opofferen.

Bryce kan gerust ook met een dagje minder en dat geeft dan ruimte om Zion toe te voegen, want dat ontbreekt nu toch wel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Salt Lake naar Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer willen jullie gaan? Je zult op veel plaatsen niet makkelijk nog (betaalbare) accommodatie kunnen vinden.
Gardiner - Moab is heel erg ver. En ik mis daartussen Grand Teton. Met de keuze voor West Yellowstone en Gardiner heb je weinig tijd voor het zuidelijk/oostelijke deel van het park. Twee nachten Gardiner is wellicht wat te veel, je zou ook nog een nacht Cooke city kunnen doen, maar kijk ook eens of er iets in het park vrij is/komt.
De tijd voor Moab is prima, voor Capitol Reef wel ruim. Wat zijn jullie plannen daar? En wat zijn de plannen bij Page? Twee volle dagen daar is ook ruim.
Ik zou zowel bij Torrey als bij Page een nacht minder doen en dan 2 nachten Zion toevoegen.
En misschien nog naar de Grand Canyon? Slaan jullie dat nu bewust over?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 mei 2017, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
marklichteveld
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Salt Lake naar Las Vegas

Bericht door marklichteveld »

Dankjewel alvast voor de snelle reacties!

Ik had gedacht om Grand Canyon vanuit Page te doen, maar ik zie inderdaad dat dat niet handig is. Wat zou een betere uitvalsbasis zijn?
Zion voegen we dan inderdaad nog toe en 1 dag Grand Teton ten koste van Gardiner. Dan zijn we ook meteen meer zuidelijk en zal de reis naar Moab wel te doen zijn denk ik.

En qua betaalbare locaties.... tsja, we zijn nu eenmaal niet heel vroeg dus we hopen met airbnb's toch wel iets te vinden :s
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door Hans B »

Dag 06 als je in Yellowstone bent, zou ik ’s avonds ik Jackson gaan overnachten. Dat maakt de rit naar Moab wat korter, maar dan nog blijft het een forse trip.

Dag 11 en 12 Wat wil je allemaal in Torrey gaan doen.
Capitol Reef voor een dag is prima, maar daarna door naar Bryce dacht ik.

Ik mis Zion NP

Zelf zou ik liever 1 dag Page doen.
En 1 dag Crand Canyon

Verder niet gaan uitbreiden, want de tijd is nu al veel te kort.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Salt Lake naar Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

marklichteveld schreef: Ik had gedacht om Grand Canyon vanuit Page te doen, maar ik zie inderdaad dat dat niet handig is. Wat zou een betere uitvalsbasis zijn?
Iets in het park is het mooiste. Zie www.grandcanyonlodges.com. Het kan zijn dat alles vol is, maar als je regelmatig checkt is er wel kans dat er annuleringen zijn.
Buiten het park ligt Tusayan gunstig.

Marianne
marklichteveld
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door marklichteveld »

Dankjewel allemaal!

Inmiddels heb ik op basis van jullie tips en de gewijzigde vlucht het programma veranders. We vliegen nu op jackson dus dat scheelt een rit vanuit Salt Lake.

Het idee is dan:
Dag 1: Aankomst jackson
Dag 2-6: yellowstone & Grand tetons vanuit jackson en gardiner (evt ook West Yellowstone?)
Dag 7: Jackson - Moab
Dag 8+9: Moab
Dag 10: Moab - Torrey
Dag 11: Torrey (Capitol reef)
Dag 12: Torry - Bryce
Dag 13: Bryce
Dag 14: Bryce - Zion
Dag 15: Zion - Page
Dag 16: Page
Dag 17: Page - Tusayan
Dag 18: Tusayan (Grand Canyon)
Dag 19: Tusayan - Las Vegas
Dag 20: Vegas
Dag 21: Vegas - Amsterdam

Zou dit een logischere route zijn of mis ik dan nog iets? Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door Hans B »

Zo maar even een opzetje hoe je rond kunt in Yellowstone

Dag 1 vliegen naar Jackson
Dag 2 Jackson - West Yellowstone (via West Thumb en Old Faithful)
Dag 3 West Yellowstone - Gardiner (via Norris en Mammoth)
PS Neem zwemkleding mee, 5 mile voor de uitgang staat het bord 45Parallel, daar is een parkeerplaats. Loop 250m langs de rivier. Daar kun je onder een warm water waterval in de ijskoude rivier zitten. Echt een super ervaring.
Dag 4 Gardiner - ? plekje in het park ? (via Tower, Canyon, Hayden Valley en Mud Vulcano) misschien kun je nog accommodatie vinden.
Dag 5 ?? - West Yellowstone (via Lake en Old Faithful - voor alle gemiste zaken rond O.F.)
Dag 6 West Yellowstone - Jackson (via Grand Teton, boottocht Jenny Lake en wandeling naar Hidden Falls)
Dag 7 Jackson - Moab

Succes.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
marklichteveld
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door marklichteveld »

Bedankt Hans, dat is een mooi schema en zal ik zo aanhouden!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door Mrvanilla »

Dag 7 wordt natuurlijk een lange dag, wat op zich niet erg is. De kortste route is via SLC, maar je zou ook via Vernal kunnen rijden. Het voordeel hiervan is dat je Moab vanuit de schitterende UT128 kunt binnenrijden. Een werkelijk prachtige route die je reistijd wel met een half uurtje verlengd.

Mocht het je lukken dan zou ik minimaal een nacht IN het park bij de Grand Canyon proberen te overnachten. Ik vind dat daar wel een toegevoegde waarde hebben en het is vaak niet (veel) duurder dan in Tusayan.

Verder mooie route!
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door Marcopstal »

Ik zie het nut niet van de lange rit van Jackson naar Moab als je dan toch telkens een volle dag in Capitol Reef en in Bryce hebt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door Bianca89 »

Hans B schreef: Dag 3 West Yellowstone - Gardiner (via Norris en Mammoth)
PS Neem zwemkleding mee, 5 mile voor de uitgang staat het bord 45Parallel, daar is een parkeerplaats. Loop 250m langs de rivier. Daar kun je onder een warm water waterval in de ijskoude rivier zitten. Echt een super ervaring.
Ik lees dit en dit lijkt me supertof! Begrijp ik het goed dat deze parkeerplaats 5 mile voor de uitgang van North-Yellowstone bij Gardiner is? En als je daar bent, is het dan duidelijk welke kant van de rivier je moet volgen?
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
marklichteveld
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door marklichteveld »

@marcopstal, ik snap je opmerking inderdaad, waar zou je dan tussendoor overnachten? Liefst natuurlijk waar ook iets leuks te doen of zien is! Ben benieuwd of je tips hebt!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door PSVwally »

Het hangt er vanaf wat je zelf wilt doen op die dagen.
Als je de scenic route van Moab naar Torrey neemt, via bv het needles deel van Canyonlands NP of Natural Bridges NM en dan de UT95 naar Torrey neemt is die extra dag voor Capitol Reef prima. Ook op het stuk Ut12 van Torrey naar Bryce kan je zo meer dan een halve dag over doen, dan is er met 2 nachten Bryce ook helemaal niets mis. Je kan Bryce met een korte wandeling en wat uitkijkpunten in een halve dag zien, maar je kan er ook makkelijk 2 nachten blijven.

Als je Jackson - Moab opsplitst zou je dat rond Vernal kunnen doen en Dinosaur NM mee kunnen pakken, bv alleen het quarry deel.

Er is overal genoeg te beleven om meerdere dagen te blijven, het zijn alleen de eigen interesses en keuzes die je moet afwegen hoe lang je zelf ergens blijft. Dit soort rondreizen ga je nooit alles kunnen doen en zien, want dan kan je alleen al de complete vakantie rond Yellowstone en GT doorbrengen.

Ik zou persoonlijk een overnachting tussen Jackson en Moab zetten en maar 1 nacht bij de Grand Canyon zetten. En ik zou, als je de lange rit van Jackson naar Moab erin houd, een nacht Torrey minder doen en deze bij Zion erbij zetten, dus 2 nachten daar. Je kan veel van Capitol Reef zien als je van Moab de snelle route neemt via goblin valley sp. Dan is een 2e nacht daar niet persé een must denk ik.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Liggen de vluchten nu vast? Wanneer gaan jullie? Ik zou zo snel mogelijk proberen om accommodatie in Yellowstone te vinden. En regelmatig checken of er iets vrijgekomen is. Ook voor de rest is het verstandig om zo snel mogelijk iets vast te leggen (en annuleren kan altijd nog).
marklichteveld schreef:Bedankt Hans, dat is een mooi schema en zal ik zo aanhouden!
De planning van Hans is prima, maar ik zou het vooral af laten hangen van de accommodatie. En ter plekke zul je ook nog wel eens je plannen moeten wijzigen vanwege drukte op de parkeerplaatsen, beren en bizons op de weg, etc. Kijk eens naar ons 2015-verslag en naar ook onze planning voor Yellowstone voor een mogelijke indeling.

Een overnachting tussen Jackson en Moab is wel mooi, maar inderdaad ook afhankelijk van je verdere plannen. Een keer een lange reisdag en dan op meerdere plaatsen twee nachten is ook wel prettig. Als je wel een overnachting zou doen tussen Jackson en Moab dan is Vernal een mogelijkheid.
marklichteveld schreef:waar zou je dan tussendoor overnachten? Liefst natuurlijk waar ook iets leuks te doen of zien is! Ben benieuwd of je tips hebt!
Waar je overnacht is niet zo interessant, het gaat meer om de route en om de tijd die je onderweg hebt om iets te zien. Zoals gezegd kun je Dinosaur meenemen, en Flaming Gorge. Je kunt ook via de I70 rijden. Wij hebben in 2008 in Salinas overnacht. De I70 is een mooie route. en vergeet de UT128 niet (dat zou wel een reden zijn om het stuk niet in één keer te rijden).
Je kunt ook overwegen om van Jackson naar Green River (Ut) te rijden. Iets korter dan naar Moab en het is veel goedkoper overnachten dan in Moab. Voor Moab zou je dan aan 2 nachten voldoende kunnen hebben als je de rest hetzelfde zou wil houden.
Heb je al naar accommodatie in Moab gekeken? Dat zal ook nog lastig worden. en duur. Idem voor Page. Ik denk dat ik in jullie geval me voor een groot deel zou laten leiden door de mogelijkheid om accommodatie te vinden. En hoe de weekenden vallen. Normaal gesproken zou je in zowel Capitol Reef, als in Page en de GC wel met één nacht kunnen volstaan. Maar 2 nachten is ook mooi; heb je al enig idee wat je in die parken en rondom Page wil doen?
Als je gaat wandelen zou ik zeker een extra nacht Zion doen.
Bianca89 schreef:Ik lees dit en dit lijkt me supertof! Begrijp ik het goed dat deze parkeerplaats 5 mile voor de uitgang van North-Yellowstone bij Gardiner is? En als je daar bent, is het dan duidelijk welke kant van de rivier je moet volgen?
Wij hebben het in 2004 gedaan; het wijst zich vanzelf. Zie hier voor ons verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 mei 2017, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door Bianca89 »

Dankjewel Marianne, gelezen en is hartstikke duidelijk, moeten we kunnen vinden!
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis marklichteveld: van Salt Lake City naar Las Vegas.

Bericht door Hans B »

Bianca89 schreef:
Hans B schreef: Dag 3 West Yellowstone - Gardiner (via Norris en Mammoth)
PS Neem zwemkleding mee, 5 mile voor de uitgang staat het bord 45Parallel, daar is een parkeerplaats. Loop 250m langs de rivier. Daar kun je onder een warm water waterval in de ijskoude rivier zitten. Echt een super ervaring.
Ik lees dit en dit lijkt me supertof! Begrijp ik het goed dat deze parkeerplaats 5 mile voor de uitgang van North-Yellowstone bij Gardiner is? En als je daar bent, is het dan duidelijk welke kant van de rivier je moet volgen?
Ja, ongeveer 5 mile vanaf Gardiner.
Ja hoor, je loopt een stukje stroomopwaarts richting Mammoth.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer