Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

Inges schreef:Overigens hoorde ik afgelopen september in Port McNeill iemand vertellen over Prince Rupert - Port Hardy (dat is een dag cruise). Zij hadden het Great bear forest bezocht en hadden die cruise gemaakt om in Port McNeill te komen om mee te gaan whale watchen. Ze zaten op onze boot (ook beide dagen dat ik mee ging). Zij vonden het geweldig. Maar vanaf Portland is die route voor jullie wellicht te lang (voor mij niet want ik heb nog geen tickets ;-))
Je bedoelt de Inside Passage, maar die hebben we al eens gedaan. Alleen...veel meer dan de boeg van het schip hebben we toen niet gezien wegens heel slecht weer en mist :( .
Nu had ik VI gepland om van uit Port Hardy naar Bella Coola te varen (11u). Is eigenlijk een "mini Inside Passage". Dat zouden we combineren met de whale watch tour in Port McNeill. Alleen kreeg ik gisteren van hen een mail dat ze er meestal maar mee starten vanaf... 7 juli en dan zijn we daar weeral weg. Weet nu dus nog niet wat ik ga doen.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door Anneleen »

Gewoon een beetje langer blijven, Rudi, vervelen zal je je wel niet :wink: .
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

Maar het probleem is dat we ook zo laat mogelijk in Glacier NP wilden zijn om enkele hikes te doen waarvoor we tot nog toe telkens te vroeg waren omwille van de sneeuw.
We zullen dus keuzes moeten maken, ofwel gokken dat er deze winter niet al te veel sneeuw valt in Glacier en dus onze route omdraaien.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
kalaman schreef:Deze nacht was er opnieuw "een en ander" aan de hand op de ticketmarkt (bij Delta/KLM/Air France).

Deze morgen van die deals geen spoor meer, maar vermits de Columbia River Gorge op de planning staat voor volgende zomer, keek ik ook voor aankomst Portland, vertrek Seattle. En ja hoor: geboekt bij KLM, BRU-AMS-PDX, terug SEA-AMS-BRU aan €480 pp.
Schitterende uren, korte lay-over in AMS én met ons favoriete toestel, de A330-300.
.
Hoe vroeg moet ik daarvoor op staan in oktober van dit jaar? (voor 21 juli t/m 23 aug 2018) Ongelooflijk. Ik vlieg bijna altijd met KLM naar Portland of Seattle maar ik heb, zelf buiten het hoogseizoen, nog nooit voor deze prijs kunnen vliegen. Heel vreemd ook als ik zoek bij KLM met vertrek BRU dat het goedkoper is om in Portland te komen dan rechtstreeks uit Amsterdam. En het vliegtuig maakt notabene een stopover in AMS. Maar ik betaal 1500 euro (minimaal) terwijl ik voor 835 euro vanuit BRU kan vliegen. Voor dat verschil zou ik zo in BRU opstappen. Wel lullig dat ik op 20min van AMS woon...........
Haha, het helpt wel als je zondagnacht de NFL volgt. Prima tijd om auto's te huren en tickets te boeken.

Wij hebben tickets geboekt op 10 oktober, inderdaad om 4.08 uur voor €376,21 met British Airways van Amsterdam naar Seattle met een korte layover van 2 uur in London voor €376,21 pp. Twee weken in de meivakantie.

Zodra hier het NFL schedule van de Seahawks bekend is wordt dat gecombineerd met het schedule van de Ducks. Dan probeer ik tussen september en januari minimaal 4 keer op en neer te vliegen. Vrijdag heen, maandag terug. Het is even een paar weken speuren. Maar ik ben zelden meer kwijt dan €400. Geen rare maatschappijen. Altijd Delta, KLM, British Airways, United of Lufthansa. Geen layovers van 3 dagen maar alles binnen de perken. En als ik een lange layover kan pakken. Dan wel op een plek waar ik nog een leuk wedstrijdje kan meepikken.

Dat wordt anders als de playoffs beginnen. Dan heb ik tickets nodig op de korte termijn. En als ik dan geen airmiles inlever doet het serieus pijn...

Ik heb één groot voordeel. Volgens mijn vrouw een groot nadeel. Ik slaap als een konijn in het vliegtuig. 8 of 9 uur achter elkaar is geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door PSVwally »

Wees daar heel blij mee. Ik slaap voor geen meter in een vliegtuig (in een bus overigens ook niet, in een trein dan juist wel weer) en heb geen vliegangst of dergelijke. Lijkt me heerlijk als je instapt, tukje kan doen een filmpje doet en er dan al bent.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

Ik verkies op de terugvlucht altijd een lange intercontinentale vlucht, bvb Seattle-Amsterdam is voor mij hét ideaal. Nadat ze langs gekomen zijn met het avondeten en tax free, blijft er nog meer dan voldoende tijd over om te slapen, vooraleer men daar met het ontbijt is.
Op een vlucht van pakweg New York naar Brussel is dat al héél wat minder...
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

Het updaten van onze blog van april 2017 is een beetje on hold gezet geweest omdat we de route voor deze zomer nog moesten uitwerken.
Deze staat nu inmiddels zo goed als vast, met uitzondering van enkele kleine knopen die we in laatste instantie nog zullen doorhakken.
Het wordt een zeer gevarieerde reis met zowel berg- als wateractiviteiten. Omdat we absoluut ook opnieuw naar ons favoriete hikerspark willen, Glacier NP, zitten er een paar stevige rijdagen in, maar dat hebben we er voor over.

Zoals altijd proberen we opnieuw een blog bij te houden: Kalaman's Travelblog Juli 2017
Naamloos-1forum.jpg
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door Tipsy_1 »

leuk zeg! Super schema - ik kijk uit naar de blog (nu wel netjes updaten hoor !!! :lol: :lol: :lol: )
De Inside passage to Bella Coola heb ik ook naar zitten kijken voor onze Canada trip in 2012 maar uiteindelijk omdat ik naar Stewart Hyder wilde toch voor Prince Rupert geopteerd.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

Hopelijk hebben we nu wat beter weer want toen we de Inside Passage deden, zagen we niet veel meer dan de boeg van het schip :( ...
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door ingrid14 »

Mooie trip!
Wij zijn een week later in Swiftcurrent.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

Super, we hopen dat jullie er evenzeer zullen van genieten als wij.
Glacier NP (en meer specifiek Many Glacier) is echt een 'hikers paradise'.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hadden werkelijk schitterend weer toen we de Inside Passage deden dus ik duim dat jullie dat ook hebben.
Via via kreeg ik nog deze tip mee voor overnachting in Bella Coola, schijnt prima in orde te zijn: Nusatsum River Guest House.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

Ik heb iets geboekt pal aan de ferryhaven in Bella Coola.
We komen daar pas om middernacht aan, dus best zo dicht mogelijk bij die aanlegsteiger slapen :wink: .
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

We hebben de route nog wat gefinetuned. Zowel in Waterton Lakes als in Glacier NP plannen we enkele bijzonder pittige hikes. De mogelijkheid om die te doen zullen bepaald worden door de weersomstandigheden en de hoeveelheid sneeuw op de trails.
Naamloos-1forum.jpg
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door ingrid14 »

Hm ik las dit op de site van Glacier:
"Ptarmigan Tunnel Doors: Projected opening date 7/14/2017 per 656"
Ik duim dat de deuren net een dagje eerder open gaan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

Ik weet het, Ingrid, heb het ook gezien. Maar omdat we op 17 juli terug vertrekken vanuit Seattle konden we geen dag langer blijven :( .
We zijn er nu al meerdere keren geweest en nog nooit hebben we de Ptarmigan Tunnel kunnen doen omwille van de sneeuw.
We moeten toch echt eens overwegen om er later op het seizoen naartoe te gaan...
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door Galapogos »

Wij arriveren in Many Glacier de dag nadat jullie vertrekken. Je houdt niet toevallig live een blog bij waarop je uitgebreid de status van de trails beschrijft voor diegenen die na jullie komen? :lol:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

Wij houden altijd een live blog bij :wink: .
Maar de status van de trails staat ook op de website van Glacier NP.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door Mrvanilla »

Een live berichtje vanuit Mt Rainier; er is nog geen enkele hoger gelegen trail open en ze verwachten niet dat dat de komende weken gaat veranderen. Zowel bij Paradise als bijvoorbeeld de Naches Peak area.

Het is hier werkelijk prachtig, maar echt wandelen zit er niet in, op de lager gelegen gebieden, zoals Grove of the Patriarchs, na.

Wellicht iets voor je planning Rudi.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: westkust zomer 2017

Bericht door kalaman »

Bedankt Daniel, voor deze update.
Ik had het wel al een beetje gevreesd, maar ach in Mt Rainier zijn er zoveel mooie dingen te zien dat we ons nu zullen beperken tot lager gelegen hikes. Ideaal om de spieren op te warmen voor onze toch wel zware laatste hikeweek :wink: .
Is Reflections Lakes al sneeuwvrij? Toen wij er laatst waren (ook eind juni) lag het nog volledig dicht en was er van "reflection" niet veel te zien...

Alvast heel veel reisplezier daar nog en volgende week dinsdag komen we ook die richting uit :thumbup: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer