Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

vimo schreef:Ben altijd wel benieuwd geweest in hoe de mensen in het hokje bij de uitgang weten dat de greeter akkoord is gegaan met een eventuele upgrade....
Wat nou als je je gewoon vergist in 1 klasse grotere SUV?
Been there, done that. Was volgens mij de allereerste keer dat ik in de US zelf mocht uitzoeken. Alamo SFO, jaar of 12 geleden. De greeter wees ons naar de full-size rij. Uiteindelijk stond daar een Sienna. Of die nu in de full-size rij stond of dat de rij overliep in de rij met vans weet ik niet, maar goed, feit is dat we met een Sienna (SVAR ipv de gehuurde FDAR) naar de exit booth reden.

Natuurlijk direct de opmerking van de agent daar dat dit niet de gehuurde klasse was. Ik hoefde slechts mijn zin te beginnen met "the guy over there pointed us to the aisle where this car was parked and said it was ok" en het was meteen in orde.
arnovdb
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Purmerend

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door arnovdb »

Heb de diverse Avis sites vergeleken en uiteindelijk vandaag via avis.fr voor 300 eur goedkoper dan avis.nl geboekt.
Betreft midsize suv tussen Washington Dc en Boston, 21 dagen inclusief one way toeslag voor 870 eur. En mijn spouse is gratis. Ook de bekende avis kortingscode gebruikt. Kijken of het lukt om de counter te skippen met mijn avis preferred lidmaatschap.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door M Kactus »

roelb schreef: Been there, done that. Was volgens mij de allereerste keer dat ik in de US zelf mocht uitzoeken. Alamo SFO, jaar of 12 geleden. De greeter wees ons naar de full-size rij. Uiteindelijk stond daar een Sienna. Of die nu in de full-size rij stond of dat de rij overliep in de rij met vans weet ik niet, maar goed, feit is dat we met een Sienna (SVAR ipv de gehuurde FDAR) naar de exit booth reden.

Natuurlijk direct de opmerking van de agent daar dat dit niet de gehuurde klasse was. Ik hoefde slechts mijn zin te beginnen met "the guy over there pointed us to the aisle where this car was parked and said it was ok" en het was meteen in orde.
En bij mij was het vergelijkbaar, maar niet helemaal hetzelfde. Ik mocht kiezen uit de Emerald Aisle. Niet de Executive. Ik ga naar de Greeter en vraag haar waar ik uit mag kiezen. Zij wist alles aan. Ik zeg dat ik niet Executive ben, waarop zij antwoordt: "Oh, than it's everything up until that chain. And thank you for your honesty". Dus als je niets zegt, weten zij ook niets. Niemand zal het gaan uitzoeken of zo.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Marcel5050 »

roelb schreef:Waarom zou je dat willen? Kun je zelf geen band verwisselen? Ben je plan je sleutel kwijt te raken of verkeerde brandstof te tanken?
Wees gerust een band wisselen is voor mij geen probleem,alleen moet je dan wel een reservewiel hebben wat steeds minder het geval is.Ik denk dat wanneer je midden in death valley met een lekke band staat je de pret wel op kunt.ook rij ik al 45 jaar met auto,motor en bestelwagen en heb inderdaad nog nooit een sleutel verloren maar toch is aan elk van mijn voertuigen ergens een reservesleutel bevestigd je weet maar nooit.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

Als er geen reservewiel is en de band zover heen is dat een compressorkitje geen soelaas biedt kun je altijd gewoon de verhuurder bellen.

Maar ik heb in de US nog nooit een huurauto gehad zonder reservewiel. Is ook iets dat je zelf even kunt checken voordat je de auto mee neemt. Zeker als je wat verder van de bewoonde wereld af gaat reizen zou ik dat zeker doen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Gast »

Marcel5050 schreef:
roelb schreef:Waarom zou je dat willen? Kun je zelf geen band verwisselen? Ben je plan je sleutel kwijt te raken of verkeerde brandstof te tanken?
Wees gerust een band wisselen is voor mij geen probleem,alleen moet je dan wel een reservewiel hebben wat steeds minder het geval is.Ik denk dat wanneer je midden in death valley met een lekke band staat je de pret wel op kunt.ook rij ik al 45 jaar met auto,motor en bestelwagen en heb inderdaad nog nooit een sleutel verloren maar toch is aan elk van mijn voertuigen ergens een reservesleutel bevestigd je weet maar nooit.
Tenzij je alleen een thuiskomertje in de auto hebt liggen (zoals wij in onzeJeep Grand Cerokee) waar we in New Mexico een lekke band mee kregen. We hadden bij ophalen van de auto niet gekeken of er uberháupt een reserve wiel in de auto ligt ( dat doen we dus tegenwoordig gelijk bij selectie van de auto!!!) en waar die ligt....in ons geval moest dus alle bagage uit de kofferbak want onder de bodem in de bagage ruimte lag het reserve wiel/thuiskomertje.....

Helaas was dat een lekke voorband, waardoor we dus twee wielen moesten wisselen, aangezien je een thuiskomer niet om je voorwielen mag monteren....
Uiteindelijk alles prima (met een halve dag vertraging) en kostenloos opgelost door de verhuurder (alamo), waarna we onze reis konden vervolgen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

Jep, verstandig om een thuiskomer inderdaad op de achteras te leggen. En inderdaad: meestal zul je alle bagage moeten uitladen om bij het reservewiel te komen. Maar goed, dat is ook geen hele grote ramp natuurlijk.. En ook twee wieltjes wisselen is wat meer werk, maar geen ramp.

Een thuiskomer is wat mij betreft prima hoor. Daar durf ik best een eind mee te rijden. De snelheids- en afstandslimieten voor die wieltjes kun je best wel met een grote korrel zout nemen. Moet je maar eens kijken op wat voor bandjes een oude 2CV bijvoorbeeld reed. Een modern fietswiel is groter :-) Nadeel is wel dat het profiel van die thuiskomers vaak minimaal is, dus bij nat weer en hoge snelheden moet je wat meer op je hoede zijn.

Ik heb in ieder geval tegenwoordig standaard de check in mijn systeem zitten dat ik bij het uizoeken van de auto, voor het inladen van de spullen, controleer of er een reservewiel en gereedschap inligt. En als er lichtmetalen velgen op zitten controleer ik ook of er een slotbouten gebruikt zijn, en zoja, of de sleutel ook aanwezig is.
LT1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 jul 2014, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door LT1989 »

Coyote schreef:Nee, of je in Nederland wel of geen auto met (verplichte) WA verzekering hebt, maakt voor het huren van een auto in Amerika niets uit. M.a.w. wij kunnen onze verzekering niet gebruiken voor autohuur zoals Amerikanen dat in Amerika wel kunnen.

Als je een auto boekt zorg ervoor dat je tenminste LDW (ook wel CDW genoemd) en LIS (ook wel SLI genoemd) hebt. Dan zit je altijd goed! De extra verzekeringen die ze je in Amerika aan de balie (of bij het online aanmelden van 'Skip the counter') proberen te verkopen: allemaal 'declinen'. :)

Roland
Sorry voor de late reactie, maar thanks voor het antwoord!
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door phoonke »

Misschien een tip voor degene die al geboekt hebben met rentalcars.com, ik weet niet waarom maar de prijzen zakken de laatste tijd.
Heb nu weer mijn boeking aangepast voor de 4de keer al.
Had eerst een IFAR besteld aan 722€ voor 20 dagen na een tijdje getwijfeld en dan een upgrade genomen naar SFAR en toen 170€ bijbetaald dus wat een totaal maakte van 892€
maar de voorbije maand heb ik mijn boeking 2x aangepast bij dezelfde autoverhuurder(Budget) met dezelfde voorwaarden en komt er op neer dat ik nu 729€ in totaal betaald heb voor een SFAR, maw. een uprgade van 7€ :thumbup: :clap:

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Marco en Cindy »

phoonke schreef:Misschien een tip voor degene die al geboekt hebben met rentalcars.com, ik weet niet waarom maar de prijzen zakken de laatste tijd.
Thanks! :thumbup: Zojuist mijn boeking aangepast en toch bijna € 170 weten te besparen op de huurkosten en drop-off kosten.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Tristanvb
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 nov 2016, 10:29

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Tristanvb »

Ik heb een midsize suv via rentalcars bij alamo voor 445 euro voor 15 dagen.(5 tm 20 juni) Al een tijdje dezelfde prijzen voor. Het verschilt wel per dag maar dat lijkt elke week hetzelfde.
Laatst gewijzigd door Tristanvb op 12 mei 2017, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Zuperboer »

Ik heb een SUV gehuur via USAreisen.de. Nu lees ik hier dat bij rentalcars.com prijsverlagingen zijn (bij USAreisen.de trouwens ook voor mijn huurperiode). Ik heb echter het idee dat de standaardhuurvoorwaarden bij USAreisen completer zijn. Klopt dit?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Bushmaster »

Ik heb echter het idee dat de standaardhuurvoorwaarden bij USAreisen completer zijn
Zit normaal nauwelijks verschil in, welke verschillen zie je?
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Carolena »

Tristanvb schreef:Ik heb een midsize suv via rentalcars bij alamo voor 445 euro voor 15 dagen.(5 tm 20 juni) Al een tijdje dezelfde prijzen voor. Het verschilt wel per dag maar dat lijkt elke week hetzelfde.
Je moet geluk hebben.. ik kijk ook bijna dagelijks naar de tarieven. Had in januari een compact car voor 10d vastgelegd via Expedia. Bleef weken en weken hetzelfde qua prijs, 310eur (ging zelfs iets omhoog altijd) en op een gegeven moment had ik 's middag tijdens mijn werkpauze Expedia en Rentalcars openstaan en kreeg ik bij Rentalcars 230eur... direct geboekt en een uur later was deze aanbieding weeral verdwenen, dus voor hetzelfde geld had ik het niet eens gezien.
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Zuperboer »

Vollkasko ohne Selbstbeteiligung inkl. Glas-, Reifen- & Unterbodenschäden:
Ausschluss der Haftung für Schäden am eigenen Fahrzeug ohne Selbstbeteiligung. Inkl. Glas-, Reifen- und Unterbodenschäden, grobe Fahrlässigkeit ausgenommen.

@Bushmaster

Met name de Glas-, Reifen und UnterbodenSchaden

Hoe zijn de ervaringen hier met USAreisen.de oftewel Dollar? Ik heb meestal een huurauto via Sunny Cars en dan kwam ik bij Alamo uit. Zijn de auto's altijd jong gebruikt/nieuw of zijn er verhuurbedrijven die een minder aanbod hebben (kwalitatief)?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Bushmaster »

@zuperboer, ik heb via beide brokers wel eens gehuurd (ook via nog een heleboel anderen overigens), na de boeking bij deze brokers, kom je toch altijd uit bij de boeking van de verhuurder (Alamo) zelf. De huurvoorwaarden zijn dan eender, of je nu via usareisen, rentalcars of alamo.co.uk of ... de boeking inschiet. Heb ook persoonlijke ervaring dat lekke banden, kapotte ramen etc in je normale verzekering vallen.
(mits deze natuurlijk niet zijn veroorzaakt door grove nalatigheid)
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Miquel »

Het staat ongetwijfeld goed aangegeven maar ga je, net als bv LAX, op Miami ook met een shuttle naar de autoverhuur afdeling?
Ik ga een auto huren bij Alamo, en wil graag skip the counter gebruiken.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Bushmaster »

Miami Visitor Information

Headed to Miami? This city boasts amazing architecture, unforgettable beaches, and an easygoing vibe. Once your plane lands at Miami International Airport, pick up your rental car and get busy exploring!
After you disembark from your flight, follow the purple MIA Mover signs to the Mover Station. Hop on board, and you'll be transported to the airport's Rental Center. Head to the Alamo counter and pick up your vehicle keys. Then, you can strike out and begin to enjoy some of the attractions near the airport.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Miquel »

:thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

Bushmaster schreef:Heb ook persoonlijke ervaring dat lekke banden, kapotte ramen etc in je normale verzekering vallen.
(mits deze natuurlijk niet zijn veroorzaakt door grove nalatigheid)
In de voorwaarden van Alamo staat ook verder geen enkele uitzondering voor deze zaken. De enige uitzonderingen van de CDW dekking zijn:
CDW does not apply to lost key, key fobs, transponders or Optional Accessories.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer