tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
whitelions
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 5

tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door whitelions »

Dag allemaal,
Op 25 juli reizen we van Keystone (South Dakota) via Devil's Tower naar Cody in Wyoming. De rit van Devil's Tower naar Cody is zo'n 5,5 uur. Hebben jullie tips voor een grappige of markante tussentstop op dat traject? Ik heb al op wat tussenliggende plaatsen gegoogeld maar kon niet echt iets markants vinden. Dat vraagt dus om een insiders tip :thumbup:

Dank alvast!
Jarko & family
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door PSVwally »

Je zou in Bighorn National Forest een tussenstop kunnen maken. Best een mooi gebied. Medicine wheel is een attractie daar. Niet helemaal mijn ding, maar een heilige plek voor de Crow indianen.

Je zou ook nog via Spearfish, belle fourche en Alladin naar Devils tower kunnen rijden. Prachtige rustige route door het wat onbekende noordelijke deel van de Black Hills.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door Old Faithful »

Van Keystone via Devil's Tower naar Cody is ruim 700km en ruim 7 uur pure rijtijd, via Spearfish Canyon zelfs een kleine drie kwartier langer. Dat is zonder pauzes voor toiletbezoek, lunch en tanken. Reken voor een wandelingetje rond Devil's Tower en een bezoek aan het VC op een uurtje of twee.

Wij reden van Buffalo naar Cody met een stop in Bighorn Canyon N.R.A..
Ik vond Devil Canyon Overlook wel de moeite waard en wij zagen er wilde paarden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door Hinko »

Vorig jaar reden wij vanaf Deadwood naar Sheridan en de volgende dag naar Cody.
Kijk eens in 2016 verslag, de bovengenoemde tips hebben wij bijna allemaal gedaan.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door Marco en Cindy »

Vanaf Devils Tower via de East 14 Highway rijden. Een mooiere route dan over de East 90 Highway. Inderdaad Medicine Wheel is een leuke stop om ook even de benen te strekken en eventueel nog een kort bezoek aan Bighorn Canyon. Maar het wordt wel een hele stevige rit die dag. Wij hebben dat in 2016 in twee dagen gereden. Neem anders ook een kijkje in ons 2016 verslag.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door ingrid14 »

Wij gingen in 2011 van Cody via Devils Tower naar Deadwood.
Het is een behoorlijke rit met eigenlijk niet zoveel tijd voor stops. Wij deden kort een stop bij Shell Falls in Bighorn NF (maar ik lees net op de site dat het daar volgende zomer gesloten is). Volgende stop was een baanrestaurant langs de interstate en daarna Devils Tower. Wij waren pas tegen 20u in Deadwood (en jullie rit is nog een stukje langer).

Misschien heb je iets aan ons verslag van 2011.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
whitelions
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door whitelions »

Dankjulliewel voor jullie reacties. Goed om te horen dat het dus echt een pittig rijdagje gaat worden. Dat wordt er dus zeker eentje van vroeg opstaan. Dank voor de tips. Ik denk dat we toch die stops bij Medicine Wheel en Bighorn Canyon gaan maken, omdat dat de reis toch onderbreekt. Dan maar laat in Cody. Daar zijn we dan toch nog 2 nachten, 1 volle dag dus. Ik ga ook jullie reisverslagen bekijken. Thanks!
Jarko & family
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door Hinko »

Ga dan ook naar Buffalo Bill Center of the West in Cody. Wellicht was je dat al van plan maar bij deze :wink:
whitelions
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door whitelions »

Ben ik nog een keer, ik heb intussen al jullie links en reisblogs gelezen en bekeken en we zijn er op uitgekomen dat we ALLE tips gaan opvolgen. :thumbup: Onze reisdag is alleen maar langer geworden :lol: Dus nog maar een tandje vroeger op. Af en toe moet dat lukken. We hebben via jullie tips en google maps nog een paar leuke korte tussenstops gevonden, zoals het plaatsje Sleepy Hollow bij Gilette, waar Nederlandse pioneers een kerkje hebben opgericht en het plaatsje Wolf, daar moeten we ook even stoppen en een kiekje maken, want onze zoon heet Wolf :wink: . En verder heb ik een nieuw vast onderdeel bij de reisplanning ingevoerd: alvast checken wat de zonsondergang tijden zijn. Handig voor de (heel) lange reisdagen. In juli is dat gemiddeld half negen 's avonds. Dan weten we dat we na die tijd niet meer voor de adembenemende uitzichten hoeven te gaan :wink:
Nogmaals hartelijk dank voor jullie geweldige tips! :thumbup:
Jarko & family
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door Marco en Cindy »

Tijdens onze rondreis afgelopen september hebben wij ook een paar stevige reisdagen gehad. Als je dat inderdaad van te voren weet dan hoeft dat geen probleem te zijn. En soms kom je er ook bijna niet onderuit om af en toe een echte reisdag in te plannen. Al zal niet iedereen op dit forum die mening met mij delen... :wink:

Wat wij sowieso doen als we een lange reisdag voor de boeg hebben is: uiteraard vroeg opstaan en zorgen dat we vroeg in de auto zitten. Lunchen doen we dan meestal gewoon in de auto tijdens het rijden. Vooraf heel gericht al keuzes maken wat we zeker wel willen zien/bezoeken die dag en wat leuk is om te zien ("must see" and "nice to see"). Mocht dan in de loop van de dag blijken dat we krap in de tijd dreigen te komen dan besluiten we om de "nice-to-see" stops alsnog over te slaan.

Succes met plannen!
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
whitelions
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door whitelions »

Ja, zo gaan wij het ook aanpakken, Marco en Cindy :wink:
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door Fre en Isa »

Medicine Wheel hebben wij ook bezocht. We hebben daar wel redelijk wat tijd over gedaan maar dat heeft wellicht deels te maken met het feit dat onze twee jongedames van 5 en 7 mee waren. Tussen Cody en de Black Hills hebben wij er wel voor gekozen om te overnachten in Sheridan. Anders was de reisdag voor ons toch net iets te lang.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: tip voor tussenstop tussen Devil's Tower en Cody?

Bericht door Old Faithful »

Hinko schreef:Ga dan ook naar Buffalo Bill Center of the West in Cody. Wellicht was je dat al van plan maar bij deze :wink:
Daar ben ik het zeer van harte mee eens. Dat zal dan echter wel de volgende dag worden. Ze sluiten om 18.00u en het is geen museum - eigenlijk 5 museums - waar je in een uurtje alles gezien hebt. Mocht je toch op tijd zijn: je toegangskaartje is twee (opeenvolgende) dagen geldig.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer