Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door SuzieQ »

sanook schreef:Oeps, je hebt gelijk. Daar had ik overheen gelezen. Maar als je naar beneden scrollt dan zie je onder 'our most popular locations' een aantal locaties staan en als je daar op klikt krijg je ook een gratis bestuurder en dan zie ik die voorwaarde niet terugkomen.
Waar zie je dat?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door sanook »

Op https://www.alamo.co.uk/ (dus zonder brits)
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door SuzieQ »

Ik heb vorige week geboekt voor california promotion oid. Dit kopje stond naast die summersale op de site. Deze is niet voor uk residents toch? Ik zie dat er niet bij staan.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door Njit »

Het is niet voor US en CA. Alle Europse rijbewijzen zijn prima (tenminste, tot de Brexit :) )
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door M Kactus »

kalaman schreef:Begin april nog 3 wagens afgehaald op McCarran en uiteraard vraagt er niemand naar jouw rijbewijs.
We doen dit overigens al jaren op dezelfde manier.
Ik open er geen discussie over, maar wil toch even dit aanstippen: De twijfels gaan niet over of iemand je rijbewijs zou vragen bij het ophalen, of dat je de auto misschien niet zou meekrijgen. De twijfels gaan over de verzekeringen als er iets zou gebeuren. Of die dan alsnog een achterpoortje hebben om onder de kosten uit te komen, als je het foute rijbewijs hebt.

Zonder dat ik daarbij zeg of dat het geval is of niet. Want dat is net het discussiepunt :)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door kalaman »

M Kactus:

Vraag TS:
Borrelparaat schreef:Zijn er hier mensen die recentelijk (2016-2017) via deze wijze een auto hebben gehuurd en hier goede ervaringen mee hebben? Is het uitgesloten dat ik bij aankomst inderdaad tegen de lamp loop met mijn NL rijbewijs? Zou de Brexit hier nog invloed op kunnen hebben?
Gebruikersavatar
laguna62
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 27 feb 2011, 11:10
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Groningen

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door laguna62 »

Hoi,
Ik heb in Mei en November 2016 in Vegas een auto bij Alamo opgehaald en in Maart 2017 in Los Angeles.
Allemaal geboekt via alamo.co.uk/brits en nog nooit is er iemand geweest die heeft gezegd dat ik een NL rijbewijs heb en dus niet mag huren,we doen het al jaren boeken via hun het enige is dat wij wel een engelse reisgids bij ons hebben,want zo is die aktie ooit ontstaan.
Ook doe ik altijd skipp the counter dus volgens mij hebben ze dan tijd genoeg om alles te controleren en dat als je Nederlander bent,niet een auto zou kunnen huren via deze aktie.
Albert.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door sanook »

M Kactus schreef: Ik open er geen discussie over, maar wil toch even dit aanstippen: De twijfels gaan niet over of iemand je rijbewijs zou vragen bij het ophalen, of dat je de auto misschien niet zou meekrijgen. De twijfels gaan over de verzekeringen als er iets zou gebeuren. Of die dan alsnog een achterpoortje hebben om onder de kosten uit te komen, als je het foute rijbewijs hebt.

Zonder dat ik daarbij zeg of dat het geval is of niet. Want dat is net het discussiepunt :)
Die discussie is een ding op zich, maar volgens mij begrijpen een hoop mensen niet eens waar het om gaat in die discussie.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door SuzieQ »

Voor ons reden om dus niet via dat tarief te boeken. Ik heb nu een mooi tarief via de gewone Alamo.co.uk geboekt en zoveel scheelt t niet eens.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door sanook »

Daarom, het scheelt je een paar tientjes maar geeft je wel rust in je hoofd. Voor een vakantie wel belangrijk vind ik.
gastxyz

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door gastxyz »

SuzieQ schreef:Voor ons reden om dus niet via dat tarief te boeken. Ik heb nu een mooi tarief via de gewone Alamo.co.uk geboekt en zoveel scheelt t niet eens.
Hoe doe je dat als de Brexit al doorgevoerd is voor je vakantie?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door sanook »

Die voorwaarde dat het alleen voor UK residents is zie ik alleen terugkomen (heb jij me op geattendeerd geloof ik) als je kiest voor de 'best rates for summer' aanbieding. Bij de andere aanbiedingen, of de default pagina, zie je die voorwaarde niet. Of heb jij hem ergens anders nog wel gezien ?
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door M Kactus »

kalaman schreef:M Kactus:
Klopt ook :thumbup:. Maar dat was ondertussen al 4 pagina's geleden. Daarna is de TS erop gewezen dat het om meer gaat dan gewoon je auto niet meekrijgen. Wou het alleen even aangeven, meer niet :)

@Arno: Over Brexit valt volgens mij nog absoluut niets te zeggen. Het zal ook nog wel meer dan een tijdje duren voor de praktische invulling helemaal duidelijk is. Maar als het gaat over een zuivere exit, het VK stapt volledig en met elke teen uit de EU, dan bestaat er geen twijfel meer: Dan verbiedt de bepaling dat je een VK-rijbewijs nodig hebt EU-inwoners zonder dat rijbewijs om onder dat tarief te huren. Maar dat is absolute toekomstmuziek.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door Hinko »

Dit topic gaat definitief op slot.
De onderwerpen / standpunten / meningen zijn meerdere keren aan bod gekomen, herhaald en helder.
De keuze wel of niet boeken niet via Alamo.co.uk/brits kan een ieder voor zichzelf maken door dit topic te lezen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer