Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wel of niet van tevoren hotels reserveren???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Wel of niet van tevoren hotels reserveren???

Bericht door rverhoog »

Mijn reis van september 2004 is inmiddels voorbij. Deze reis van bijna 4 weken had ik van tevoren volledig in elkaar gezet en de hotels via Internet of telefonisch geboekt. Voordeel is dat je later kunt aankomen en zeker weet dat je een goed hotel hebt tegen een redelijke prijs. Nadeel is dat je niet meer flexibel bent. Ik vraag mij af hoe jullie erover denken. Ik heb deze reis door de planning meer kunnen zien als ooit tevoren omdat je je tijd efficienter gebruikt. Hoe denken jullie hierover???
Mijn reisverslag staat op: http://www.usa-reizen.com

Ronald
:)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Ronald,
op de diverse Amerika-forums is deze vraag al vaker aan de orde gekomen. Zo ook op dit forum, zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=636

Het blijft altijd een erg individuele beslissing. Hoe is de samenstelling van de groep, in welke periode van het jaar ga je (vakantiedrukte), wil je overnachten in de parken (vaak al lang van te voren vol), noem maar op.
Bij beide manieren, dus wel of niet van te voren boeken, zijn voor- en nadelen op te noemen.

Zoals je zelf weet is het land erop ingericht om te reizen en bijna overal zijn wel h(m)otels te vinden. Zoals jij zelf al aangaf, en jouw laatste reisverslag live gevolgd hebbende, kan je bij gereserveerde overnachtingen later aankomen, dus meer mijlen maken c.q. meer doen en zien.

Wij doen het zo, dat wij de eerste en de laatste nacht van de vakantie reserveren en voor de rest onderweg bepalen waar wij overnachten. Daarbij hebben wij wel een routeplanning van te voren gemaakt.
Wij zorgen er aan het begin van de vakantie voor hotelboekjes van de diverse ketens te bemachtigen. Meestal liggen de h(m)otels in groepen bij elkaar, dus rijden wij even bij de recepties langs en vragen een "directorie". Ook zoeken wij naar couponboekjes met voordeelbonnen voor de overnachtingen en vergelijken de prijzen tussen die op de coupons en die in de directorie.
Maar wij reizen samen. Als de één achter het stuur zit, zoekt de ander onderweg in de boekjes naar een overnachtingsplaats. Als je alleen reist wordt dat natuurlijker al weer moeilijker (kost meer tijd).

Als de manier, zoals jij het tijdens jouw laatste reis heb gedaan, goed is bevallen, kan je die toch bij een volgende reis ook weer gebruiken?

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
rverhoog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door rverhoog »

Hoi Marco,
Ja, waarschijnlijk zal ik het weer op dezelfde manier gaan doen alleen dan wat meer tijd (minimaal een extra overnachting) in de steden die ik wat beter wil leren kennen. Misschien is het wel beter als je alleen reist, om het van tevoren te boeken. Met de laptop bij je kun je zelfs op de dag zelf tot 16.00u je reservering online annulleren als dat nodig mocht zijn om je reisschema om wat voor reden dan ook te wijzigen. Het vergt wat meer tijd vooraf als voorbereiding maar dat zie ik als voorpret van de vakantie.
Bedankt voor je reply

Groeten,
Ronald
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik heb steeds alles van tevoren geboekt omdat me dat een zoektocht scheelde - als ik in Amerika ben, wil ik liefst geen tijd kwijt zijn aan het zoeken naar een hotel.

Nu scheelt het wel, dat ik nooit met een huurauto heb rondgetoerd... ik ging steeds met de Greyhound van stad naar (grote) stad en die busreizen kun je het beste wel van tevoren boeken. Dat verschil maakt waarschijnlijk ook veel uit voor je planning.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ben net als Dennis, boek van te voren. Voornamelijk, omdat we al zeker 2 keer een hele nacht door hebben moeten rijden omdat er opeens in de verre omgeving geen kamer vrij bleek te zijn en met kinderen is dat een ramp. Wel neem ik als het even kan hotels, die je voor 18 uur op de dag van aankomst nog kunt annuleren, voor het geval er een verandering in de planning komt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jvinch
Amerikakenner

Re: Wel of niet van tevoren hotels reserveren???

Bericht door jvinch »

En net nadat ik op de "post" knop drukte, zag ik dat Roland iets vergelijkbaars had gepost. Oops, sorry about that.
rverhoog schreef:Voordeel is dat je later kunt aankomen en zeker weet dat je een goed hotel hebt tegen een redelijke prijs. Nadeel is dat je niet meer flexibel bent.
Ronald, als je een kamer met credit card reserveert moet je even naar de cancellation policy vragen. In veel hotels kun je zelfs op de geplande dag van aankomst kostenloos annuleren, soms is dat 24 uur vooraf en ik heb heel soms ook wel eens 48 uur gezien.

Dat geeft je het voordeel van zekerheid maar je kunt dan altijd annuleren als je besluit je plannen te wijzigen.

Succes!

Jan
Bart40
Amerikakenner

Re: Wel of niet van tevoren hotels reserveren???

Bericht door Bart40 »

Wij boeken ook altijd alles alvast in Nederland omdat we weten wat we willen en eigenlijk geen tijd willen verspillen met zoeken naar een overnachting. En we willen ook vaak in de parken overnachten (afgelopen vakantie in de Grand Canyon en Zion)
Dit jaar waren we ook met z'n drieen en iedereen wilde in een eigen bedje pitten dus moet een hotel zoeken met drie of meer bedden.
Die zijn er wel maar het is even zoeken. De cabin in de Grand Canyon had zelfs 4 bedden.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ik kan me zo voorstellen dat het thuis reserveren ook de voorpret van de vakantie verhoogd.
Tijdens je trip kun je dan ook je tijd gebruiken voor de zaken waarvoor je "echt" in de States bent. 8)
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

rene.jager schreef:Ik kan me zo voorstellen dat het thuis reserveren ook de voorpret van de vakantie verhoogd.
Tijdens je trip kun je dan ook je tijd gebruiken voor de zaken waarvoor je "echt" in de States bent. 8)
Zeker en je kan ook als je dat wil altijd kosteloos annuleren. Hebben we vorig jaar gedaan omdat het dik boven de 40 graden was in zuid arizona en dat vonden we teveel van het goede. We hebben toen drie nachten geannuleerd en zijn naar Page gegaan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, wij hadden voor onze vakantie in Texas de laatste nacht in Dallas geboekt, maar besloten op het laatste moment een rodeo te gaan zien in Fort Worth. We hebben toen nog om 16 uur het Dallas hotel kosteloos geannuleerd en een ander geboekt in Ft. Worth. Maar vraag wel altijd wat de regels omtrent annuleren zijn, want vooral hotels dichtbij attracties hebben soms andere regels.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik heb op mijn vakanties naar de VS (voordat ik hier woonde) nog nooit iets besproken, heb nooit hoeven zoeken of diep in de nacht hoeven doorrijden. Het is erg gemakkelijk om een motel in de VS te vinden, ze zijn echt overal.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is ons ook in 20 jaar slechts een aantal keren overkomen, maar een keer is al genoeg met doodmoeie huilende kinderen :shock: . Ik weet nog, dat Rick echt begon te bedelen en uiteindelijk om 3 uur 's nachts een kamer kreeg omdat er iemand niet was op komen dagen. Geen plezante rit, kan ik je verzekeren.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ja, ik moet er eerlijkheids gehalve wel bij zeggen dat ik zonder kinderen reisde, en dat maakt het toch iets gemakkelijker 8)

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hadden alleen de eerste 4 nachten van tevoren gereserveerd en ook de Grand Canyon en Bryce hadden we vastgelegd.
Helaas was ik de eerste dag heel erg beroerd en dus moesten we al direct de daaropvolgende nachten annuleren of verschuiven. Als wij alle hotels al van te voren geboekt hadden, dan was het een hele klus geweest om alles te veranderen. We liepen de eerste week steeds een dag achter op ons schema. Gelukkig hadden we ook rustdagen ingebouwd in Flagstaff zodat we weer terug op schema zaten, zodat we op tijd in ons gereserveerde hotel in Grand Canyon waren.

Het tweede gedeelte van de vakantie vond ik veel relaxter omdat we niets meer gereserveerd hadden. Uiteindelijk hebben we op die manier ook de leukste motelletjes gevonden en konden ook regelmatig van het reisschema afwijken.
In de laatste week zijn we ook onverwachts drie nachten ergens gebleven omdat we het reizen even zat waren, dat was lastig geweest als we alles al vastgelegd hadden.

Wij reisden ook met twee kinderen, in het hoogseizoen en hebben nooit een probleem gehad om een kamer te vinden, elke keer was meteen het eerste motel wat we binnenstapten vrij.

Kortom: de volgende keer dat we gaan leggen we alleen de eerste nacht vast en verder laten we alles aan het lot over.

Groetjes Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik moet er ook voor de duidelijkheid bij zetten, dat de keren, dat wij naast het net hebben gevist in de zomer in het veel drukkere oosten was. Een keer zat heel oost Tennessee en west Virginia vol en een keer zuid Ohio en een keer West Virginia, dus niet bepaald grote toeristen bestemmingen. Maar als er een bikers conference is of een race auto gebeuren, vergeet het maar ;).
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Ik heb zelf nooit van te voren een hotel geboekt omdat ik meestal wel bij vrienden terecht kon. Het enige hotel wat ik altijd wel boek is voor de eerste nacht als ik in amerika aankom, want dan hoef ik niet echt te zoeken.
Maar voor de rest is er altijd wel eentje op het vliegveld of iets verder op de 'strips'. De randmacnally.com website is altijd een goede plek om je reis mee te beginnen. Hier kun je de route al plannen incl. de hotels/motels.
Mijn ervaring is dat voor 5 uur er altijd wel plaats is en dan kan het afdingen beginnen :) Of bekijk even een couponboekje bij de vele restaurants. Kan aardig wat geld schelen.
Een andere tip kan zijn om bij een pompstation gewoon in het telefoonboek te kijken (als hij er nog hangt, want hij word vaak gestolen) en dan de betreffende motels/hotels te bellen in de streek waar je bent en dan gewoon vragen of er nog plek is.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De keuze van mij om wel of niet een motel of hotel te resereveren, hangt er helemaal van af waar ik die dag denk te eindigen, is het een grote stad of ergens afgelegen? Ook is het van belang of die dag een bijzondere dag is (bijv. 4. July).

Dit jaar heb ik mijn vooraf geplande route bijna in zijn geheel gereden. Ik had dus evengoed alles van tevoren kunnen vastleggen. Toch heb ik slechts een derde van alle nachten vooraf vastgelegd. Vaak de weekends en rond 4 juli. De rest wilde ik "vrij" houden voor leuke motels die ik onderweg tegenkwam. Vaak begin ik toch wel rond een uur of vijf om mij heen te kijken naar een geschikte overnachtingsplaats.

Via internet is het vaak zo moeilijk te zien WAAR een motel staat in een bepaalde stad. Is het een goede buurt of niet? Hoe is het motel? Vaak zie je op internet een prachtige foto van het motel. In de praktijk blijkt die dan zo genomen te zijn, dat je de rest van de buurt niet ziet.

Voor volgend jaar zal ik, zoals ik er nu over denk, weer slechts een aantal nachten van tevoren resereveren en de rest aan het lot over laten... Een beetje avontuurlijk mag het ook wel zijn... :wink:

Groet,

Roland 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

De laatste vakantie in sept/okt van dit jaar hebben we veel nachten vantevoren vastgelegd, omdat we in een aantal gevallen specifieke wensen hadden, zoals overnachten in een park. Het was voor ons de eerste keer dat we dit gedaan hebben, normaal gaan we altijd op de bonnefooi (m.u.v. New York City en Las Vegas in het weekend).

Omdat de cancellation policies meestal heel ruim zijn, hebben we er totaal geen last van gehad. We waren vaak blij, zeker in de afgelegen gebieden, dat we niet meer hoefden te zoeken en meteen ons hotel konden opzoeken dat al vast stond. En soms hebben we toch nog geannuleerd en iets anders gedaan, als we de planning hadden gewijzigd. We hadden precies de goede flexibiliteit en ik zou het de volgende keer beslist weer zo doen.

Doordat we vantevoren de hotels hadden vastgelegd, heb ik de indruk ook wel goedkoper te hebben kunnen overnachten in een aantal gelegenheden. Vaak loopt de prijs op, naarmate er meer kamers verkocht zijn. Ook hebben we heel veel mooie plekjes gezien, die vaak toch niet in het centrum van een stad of dorp zijn. Ik zocht meestal via tripadvisor.com en fodors.com naar hotels met goede referenties en reviews, en we zijn hierin nog nooit teleurgesteld. Sterker nog, van een aantal hotels hebben we echt heel erg genoten, door de mooie ligging en de hele goede service!

Maar goed, op de bonnefooi is ook heel goed mogelijk. Je vind op veel plaatsen vaak coupon boekjes met kortingsbonnen, en die waren voor ons op onze vorige reizen altijd een leidraad. Meestal vroegen we wel om vantevoren een kamer te zien en als het ons niet beviel reden we gewoon verder, maar meestal was dat niet nodig. We hebben wel een paar keer gehad dat we even moesten zoeken omdat het erg druk was, maar gelukkig nog nooit tot diep in de nacht.

Groetjes,
Jacqueline
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

Wij leggen normaal gesproken voor onze vakanties alleen de hotels vast waar we eventuele problemen met "ter plaatse zoeken" verwachten, dag van aankomst (geen zin om na lange vlucht hotel te zoeken), in de buurt van bezienswaardigheden / evenementen en in het weekend.

Leon
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben vorig jaar bijna alle nachten vooraf geboekt via internet (en een paar via het reisbureau). 1 nacht hadden we niet gereserveerd.

Ik vond dit vorig jaar erg prettig. Je weet wat je doel is en dat je ergens terecht kan. In Yellowstone, de Grand Canyon en Yosemite zaten we super centraal en dit kon alleen door ver vooruit te boeken.

Volgend jaar gaan we het toch anders doen. Alleen de parken enzo vooruit boeken en inderdaad de dagen/plekken dat we verwachten dat het moeilijk zal zijn om snel een overnachtingsadres te vinden.
Ik heb geen zin om ter plekke uren bezig te zijn met het vinden van een hotel/motel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer