Radarboot Mississippi

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Radarboot Mississippi

Bericht door sanook » 05 apr 2017, 12:31

In mei/juni doen wij een rondje Deep South en komen dan oa in Baton Rouge, Natchez, Vicksburg, Greenville, Clarcksdale, Tunica en Memphis.
Heeft iemand ervaring met een radarboot tocht op de Mississippi in een van deze plaatsen of omgeving ? Is het de moeite waard om te doen of is het voldoende om zo'n boot alleen aan de buitenkant te zien ?
Ik weet dat er in New Orleans een aantal zijn maar ik zoek eigenlijk iets buiten New Orleans.
Alvast hartelijkbedankt voor de informatie en/of tips.

Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Radarboot Mississippi

Bericht door Christian » 05 apr 2017, 15:30

Er is een radar boot die van New Orleans een heel eind naar het noorden vaart. Als zijnde een vervanger voor de trein.
Wij wilden dit ook per se een keer meemaken. Maar op veel plaatsen is die Mississippi niet heel erg romantisch.
We hebben er een aantal gezien, maar veel van deze hebben een hoog Bingo gehalte.
Wij hebben het toch maar niet gedaan. Ter plekke was het allemaal veel minder dan je vooraf dacht.
De boten zijn echt wel heel mooi, maar dat zie ik vanaf de kant ook.

T_Erkens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Radarboot Mississippi

Bericht door T_Erkens » 25 apr 2017, 11:45

Vanuit New Orléans vaart er inderdaad zo'n boot, Natchez genaamd. Wij hebben er in 2009 een tocht mee gedaan inclusief een dinerbuffet (waar je niet teveel van moet verwachten). De boottocht zelf was leuk. We hadden de toch rond een uur of 7 het savonds gedaan, het begin van de tocht was het nog licht, en bij terugkomst had zag je de New Orléans skyline in het donker. Zie wel dat in die paar jaar de prijzen flink omhoog zijn gegaan.

Meer informatie vind je in onderstaande link:
http://www.steamboatnatchez.com/

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer