Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reiservaring bijhouden?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
michaelV
Amerika-newbie

Reiservaring bijhouden?

Bericht door michaelV »

Wanneer je voor een langere tijd naar het buitenland gaat heb ik gemerkt dat het prettig is om vrienden/familie hiervan op de hoogte te houden.

Hoe doen jullie dat eigenlijk, door middel van een website, of wellicht andere manieren?

Michael
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Een web-log.nl aanmaken. Makkelijk te onderhouden!
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

wendyjol schreef:Een web-log.nl aanmaken. Makkelijk te onderhouden!
Hey, Wendy, alweer beetje opgeknapt?
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben een eigen site, maar het reisverslag houden we bij op de weblog (zie handtekening). Een weblog bij de bekende aanbieder (web-log.nl, punt.nl etc) is erg makkelijk!
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Weblog, makkelijker kan bijna niet.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

http://web-log.nl / http://www.punt.nl / http://www.blogger.com
Dat zijn wel de bekendste. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
michaelV
Amerika-newbie

Bericht door michaelV »

Bedankt voor de reactie! Denk hier wel wat mee te kunnen
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Liever niet punt.nl, om de één of andere reden krijg ik foto's die op die logs zijn geplaatst niet te zien (soms wel trouwens).
Iemand enig idee hoe dat kan?
ZappyVlaams

Bericht door ZappyVlaams »

mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

wendyjol schreef:Liever niet punt.nl, om de één of andere reden krijg ik foto's die op die logs zijn geplaatst niet te zien (soms wel trouwens).
Kan je de foto's (alleen routekaartjes tot nu toe) die ik heb geplaatst wel zien? Is wel heel vreemd dat je ze soms wel en soms niet ziet, het zijn gewoon jpg bestandjes dus het zou geen probleem moeten zijn.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

ZappyVlaams schreef:www.gmail.com
Ik vind iedereen mailen heel erg onhandig, er is altijd wel iemand die je vergeet. Met een weblog bereik je naar mijn idee veel meer mensen, kan je makkelijker foto's plaatsen en als je een nieuwe update plaatst krijgen de mensen die zich geabonneerd hebben op je log automatisch een mailtje dat er een nieuwe update is. Je krijgt ook nooit meer het verwijt dat je mensen vergeten bent op de hoogte te houden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben vorig jaar enorm veel plezier beleefd aan het bijhouden van de log. Op een log reageren mensen openlijk en anderen reageren daar dan vaak weer op. Wij konden ook zien hoe vaak een stukje gelezen was en stonden er vaak versteld van dat toch zo'n 80 mensen ons volgden.

Loggen is leuk!
ZappyVlaams

Bericht door ZappyVlaams »

mirdj schreef:
ZappyVlaams schreef:www.gmail.com
Ik vind iedereen mailen heel erg onhandig, er is altijd wel iemand die je vergeet. Met een weblog bereik je naar mijn idee veel meer mensen, kan je makkelijker foto's plaatsen en als je een nieuwe update plaatst krijgen de mensen die zich geabonneerd hebben op je log automatisch een mailtje dat er een nieuwe update is. Je krijgt ook nooit meer het verwijt dat je mensen vergeten bent op de hoogte te houden.
Je kan een adres maken waar iedereen op kan en dan kun je ze alsnog bereiken met slechts één mailtje, tenzij je het echt 'wereldwijd' wilt maken...
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik wil dus juist geen mailtjes versturen omdat je dan in de knoop komt met je foto's. Ik vind een weblog daar veel makkelijker voor en ik heb niets te verbergen dus de hele wereld mag lezen wat ik uitspook. Wat ik niet wereldkundig wil maken zet ik uiteraard niet op een weblog.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

mirdj schreef:
wendyjol schreef:Liever niet punt.nl, om de één of andere reden krijg ik foto's die op die logs zijn geplaatst niet te zien (soms wel trouwens).
Kan je de foto's (alleen routekaartjes tot nu toe) die ik heb geplaatst wel zien? Is wel heel vreemd dat je ze soms wel en soms niet ziet, het zijn gewoon jpg bestandjes dus het zou geen probleem moeten zijn.
Ja bij jou kan ik het routekaartje goed zien. Het is ook maar bij een beperkt aantal logs waar ik steeds merk dat ik de foto's niet kan zien. Ik krijg ook geen kruisje of zo, maar gewoon helemaal niets. Geen idee waarom......
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Ik heb vorig jaar een log aangemaakt op punt.nl

Ervaring leert dat sommige mensen het toch inderdaad wel prettig vinden dat ze kunnen lezen hoe alles verloopt en alles :)
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

ZeroXX schreef:Ik heb vorig jaar een log aangemaakt op punt.nl

Ervaring leert dat sommige mensen het toch inderdaad wel prettig vinden dat ze kunnen lezen hoe alles verloopt en alles :)
Dat niet alleen, je vergeet altijd wel iemand als je e-mails verstuurd. Met een weblog hoeven mensen die het adres wel hebben dit maar eenmalig door te geven ipv iedere e-mail door te sturen.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Vorig jaar voor het eerst een weblog bijgehouden. Je moet, vind ik zelf, wel even een drempel over voordat je je persoonlijke zaken (en dan vooral foto's) de wijde wereld instuurt.
Nam me voorheen altijd voor om een dagboek bij te houden, dat deed ik dan precies 1 dag, en daar bleef het dan meestal bij :lol: En een weblog dwingt je toch om het bij te houden.
Ook de thuisblijvers vonden het erg leuk.
Het heeft ook een nadeel: je hoeft weinig meer te vertellen als je thuiskomt, iedereen weet precies hoe je vakantie was :lol:
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Je hebt het zelf in de hand wat je er wel en niet op zet dus als er dingen zijn die je liever voor je zelf houdt maar wel aan de thuisblijvers wilt laten weten kan dat altijd later nog. Je maakt ook zo veel foto's dat je die nooit allemaal op je weblog plaatst dus ook voor de thuisblijvers is er toch altijd nog wel iets om te laten zien en te vertellen, maar het merendeel weten ze inderdaad al.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

http://www.waarbenjij.nu

heb k vorige zomer mijn weblog op bijgehouden en is erg overzichtelijk en makkelijk in het gebruik
je kan m ook personalisen met bijv. een USA achtergrond, zoals ik gedaan had http://www.irisgoesny.waarbenjij.nu
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer