Vroeg op Schiphol zijn

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Souraia »

Wij vliegen over een paar maanden. Onze vlucht vertrekt om 07.00 uur via Schiphol naar Zurich en vervolgens naar LA.
Ik heb zelf nooit zo vroeg moeten vliegen. Normaal pakken wij altijd de trein. Nu zat ik te kijken, maar vanuit onze woonplaats is de 1e trein naar Schiphol om 04.56, aankomst 05.43, ik vind dat toch iets te krap.
Ik heb al zitten kijken voor hotels, maar aangezien wij met 5 personen zijn, moet ik 2 kamers boeken en daarbij kunnen bij de meeste hotels de auto maar 3 weken gratis parkeren, wij gaan ruim 1 maand.

Wat zouden jullie doen, toch de trein pakken of een taxi?
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door dirkmuis »

Je kan ook zelf rijden naar een shuttle parking:
http://www.schipholparkeren.nl/
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door SanFran »

Al gekeken naar van der valk schiphol? Daar heb je een vijfpersoonskamer en met het park, sleep & fly arrangement kun je tot maximaal 31 dagen parkeren.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Souraia »

Van der Valk is helemaal volgeboekt op onze datum. Blijft dan over de shuttle parkeren. Ik hoor wel diverse verhalen in mijn omgeving dat er niet goed omgegaan wordt met je auto. Tot verhalen van schade en meer kilometers aan toe. Heeft iemand goede ervaring met een shuttle dienst?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door markro »

Wij maken zo nu en dan gebruik van Schiphol Travel Taxi en dat bevalt ons prima: klik hier voor website.
Opgeven via de website, je ontvangt daarna een e-mailbericht met bevestiging, op avond voor vertrek word je gebeld met exacte tijd dat de taxi bij je thuis komt voorrijden.
Wij reizen met z'n tweeën en hebben altijd gekozen voor privévervoer, zodat wij geen andere adressen nog af moeten gaan. Eén keer een personenauto gehad, meerdere keren een klein busje. Op deze manier ben je vlot over.

Wij hebben 2 keer een retour gedaan en dan konden wij na de landing van de terugvlucht op Schiphol, en na de douane, via de hal van Schiphol lopen naar de STA-balie (Schiphol Transfer Assistance). Deze bevindt zich bij aankomsthal 4, zie plattegrond: http://www.taxidehart.nl/media/6582/sta-balie.pdf . Daar is men dan op de hoogte van jouw thuisreis, even wachten op de taxi (10 tot 20 minuten is onze ervaring) en deze brengt je thuis.
Wij vinden het ideaal.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door SuzieQ »

Met de trein en dan een hotel nemen.
Doen wij ook en wij vliegen pas kwart voor 10 maar dat is ook krap vanaf onze woonplaats.
Mijn man wil liever niet met jetlag terug rijden.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door roelb »

Ik zou me met 75 minuten vanaf NS station Schiphol voor een vlucht binnen de EU op dat (vroege) tijdstip (=rustig) hartstikke comfortabel voelen.

Welke airline? Hoe laat sluit check-in? 40 minuten vooraf? In dat geval heb je dus ruim een half uur om de roltrap op te gaan en naar de check-in balie te lopen.
Laatst gewijzigd door roelb op 04 apr 2017, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door dirkmuis »

Souraia schreef:Van der Valk is helemaal volgeboekt op onze datum. Blijft dan over de shuttle parkeren. Ik hoor wel diverse verhalen in mijn omgeving dat er niet goed omgegaan wordt met je auto. Tot verhalen van schade en meer kilometers aan toe. Heeft iemand goede ervaring met een shuttle dienst?
Hoezo, je parkeert zelf en neemt je sleutel mee. Ik bedoel niet de shuttle - verhuur.
Anonymous123

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Anonymous123 »

Gewoon even google naar een betaalbare taxi!
Wij betalen voor 3 personen inclusief koffers €90 voor een retour van en naar Zoetermeer.
Geen stress en gewoon opgehaald en afgehaald worden!
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door dirkmuis »

Wij wonen in omgeving Breda. Een taxi retour kost ruim 150 euro. Een parking + shuttle kost 65 euro.
Anonymous123

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Anonymous123 »

30 euro per persoon voor retour is prima te doen, mijn mening, om rechtstreeks naar Schiphol gebracht en gehaald te worden.
Maar ik verkies gemak ook boven kosten wanneer het een realistische bedrag is!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Souraia »

Dank voor alle reacties, staan zeer nuttige tips bij.
Marco bedankt voor je link, ik heb hem opgeslagen.
DIrk ik snap het al ja, ik keek inclusief overnachten.
Roel het is een vlucht naar Zurich met Swiss. Ik weet niet hoe laat de check in sluit. Ik ben iemand die altijd ruim van te voren op tijd is. Wij zijn ooit eens geweigerd door een verkeerd ingevulde Esta. Dankzij het vroeg op Schiphol zijn konden we nog een Esta invullen en meevliegen. Een soort trauma van overgehouden.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door knaapje »

Ik zou het niet wagen minder dan 2 1/2 uur te voren er zeker te zijn.
Op donderdag 16 maart j.l. heb ik er tussen aankomst op P3 ( garage) tot dat ik bij het vliegtuig was ruim 2 uur over gedaan.
Was weliswaar voor een vlucht naar de USA maar het kleine uur wachten voor de controle en paspoortcontrole had iedereen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door roelb »

Check-in voor Swiss/economy sluit 45 minuten voor vertrek. Met die trein ben je echt /ruim/ op tijd. Het is een paar minuten lopen vanaf het station naar vertrekhal 1. Je hebt dus ca 30 minuten speling. Daar doe ik het voor.

De "extra" controle voor je vlucht naar de VS vind niet in AMS plaats, maar in Zurich. Overigens is dat vraaggesprekje op Schiphol ook een kwestie van hooguit enkele minuten. Maar jullie vliegen in AMS gewoon naar een bestemming binnen Schengen gebied. Vertrekhal 1, geen douane, alleen sprake van security en dat gaat op AMS erg snel, zeker op dat tijdstip. Reken op max 10 minuten voordat je vanaf de check-in balie airside bent.

En wat betreft de ESTA, tja, je moet natuurlijk wel zorgen dat dat in orde is :-) En vergeet ook de paspoorten niet. Dan komt het helemaal in orde!

Maar al met al: maak je geen zorgen over die 77 minuten. Schiphol is een hartstikke efficient vliegveld. En de trein zou ik me ook niet al te veel zorgen over maken. Het is de sprinter vanaf Almere als ik de tijden zo zie. Met de auto kun je dus altijd nog in een half uur op Schiphol zijn. Wat ik vaak doe is de auto op het station parkeren en dan later die dag door iemand laten ophalen. Mocht de nood aan de man zijn (trein die niet rijdt) dan kun je alsnog in de auto stappen en gewoon op P2 of P6 parkeren en dan achteraf familie of vrienden inschakelen om die auto daar later op de dag weg te halen.

Overigens, je gaf aan dat jullie met 5 personen zijn. 5 x Almere-Schiphol met de trein, retour, kost EUR 90. Voor dat bedrag kun je al twee weken op Schiphol parkeren (P3). Drie weken P3 kost EUR 115,50. Voor twee tientjes meer gebruik je de Holiday Valet en parkeer je op P6, recht voor de terminal.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Souraia »

Roel je bent al net zo een optimist als mijn man :lol:
Die wil het liefst ook met de trein, we halen het wel zegt die.
Ja die Esta, dat gebeurt je 1 keer maar daarna nooit meer.
Het is idd de trein vanuit Almere, maar dan wel vanuit het allerlaatste station. Een enkeltje met ons vijven komt op 35 euro (2 railrunners).

Trein op het station laten is niet echt nodig, we wonen er op 5 minuten vandaan. Ik zal het thuis eens bespreken alle tips die ik heb zien langskomen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Ing »

Ik zou het er met de trein niet op wagen. Stel dat de NS weer eens faalt, heb je te weinig tijd om nog vervangend vervoer te regelen. En er is nog al eens gerommel in die Schiphol tunnel.

Gewoon parkeren op P3 of een off-parking site zou mijn suggestie zijn!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door roelb »

knaapje schreef:Was weliswaar voor een vlucht naar de USA maar het kleine uur wachten voor de controle en paspoortcontrole had iedereen.
Een uur voor security op AMS? Nog nooit last van gehad.

En de OP vliegt in dit geval binnen Schengen gebied en heeft dus helemaal geen paspoortcontrole.
Gast

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Gast »

Is er misschien een buurman of kennis die jullie kan brengen?
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Souraia »

Dat wordt lastig. Mijn familie is dan zelf met vakantie en de buren ook. Daarbij is het zo een rot tijd, dat ik bijna niet durf te vragen aan vrienden om op dat tijdstip te gaan rijden.

Via de link van Dirk zie ik bij automotel een tarief van 130 euro voor 32 dagen. Dat is redelijk betaalbaar. Heeft iemand ervaring toevallig met deze club?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door roelb »

P3 voor 32 dagen kost je EUR 127. Gewoon op Schiphol zelf, zonder externe bedrijfjes. Wil je wat extra comfort dan betaal je 30 euro meer en boek je de Holiday Valet. Auto zelf parkeren in het speciale valet deel in P6 (direct tegenover de terminal), sleutels afgeven bij het hokje en oversteken naar de terminal. Bij terugkomst staat je auto weer daar klaar. Al regelmatig gebruikt, ideaal, gewoon service van Schiphol zelf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer