Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Cartman75 »

Hallo allemaal,

ik stel deze vraag omdat ik op dit forum maar 1 topic kon vinden (van 2014) over reiskoffers.

Wij willen graag met onze kinderen in de zomervakantie van 2018 naar Florida, ze zijn dan 6 en 8 jaar oud.
Nu zijn we op zoek naar ervaringen van mede forumgebruikers over hun reiskoffers...
Welke zijn goed en kosten niet de hoofdprijs voor volwassenen reiskoffers, welke maat moet je nemen?
moet het een kliksysteem zijn of met rits? hard of zacht? enz...

en dan over de kinderkoffers..... we willen geen kleine kinderkoffers in de vorm van een lieveheersbeestje, schaap of ander dier :?
hoe jong ze ook zijn, ze willen nu al beide een eigen koffer, mijn dochter een roze en mijn zoon een groene. Niet dat de kleur er nu toe doet, maar het gaat ons puur om de sterkte, flexibiliteit en wendbaarheid van de koffer.

Graag veel adviezen en tips...... alvast bedankt.....
Anonymous123

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Anonymous123 »

Is een nogal persoonlijke keuze denk ik. Ik koop over het algemeen altijd in Amerika een koffer(nemen er 1 vanuit NL mee voor 2 personen en keren er dus met 2 terug).
Ik kijk meestal naar een lichtgewicht koffer, maar heb verder geen eisen ofzo. Kijk wat leuk geprijsd is en groot genoeg.
Voor maximale maten kan je ook even kijken op site luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt.
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door marrob »

Wij verdelen al onze spullen altijd over de koffers. Op die manier hebben we voor iedereen wat kleding voor het geval een koffer op een vliegveld blijft staan of in het verkeerde vliegtuig terecht komt. Houd in ieder geval rekening met het gewicht van de koffer: 23 kilo klinkt heel veel, maar bereik je al snel met een zware koffer. Voor ons zijn de koffers echt gebruiksvoorwerpen: we hebben de bagagemedewerkers de koffers wel letterlijk in het vliegtuig of in bagagekarren zien gooien. Ook worden ze niet echt mooier van het vele in en uit de kofferbak laden. Wij hebben "stoffen" koffers en dat vinden wij wel handig bij het proppen in de kofferbak: je kunt ze nog een klein beetje indrukken. Onze kinderen hebben hun eigen rugzak bij de handbagage, de rest (koffers en handbagage-trolleys) is neutraal. Die rugzak dragen ze trouwens ook bij wandelingen.
Kortom: een zo licht mogelijke koffer met zo veel mogelijk ruimte. Uiterlijk doet er weinig toe, want ze worden toch heel snel lelijk.
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Ing »

Ik vind zelf een zachte koffer het prettigste, daarmee ben je iets flexibeler bij het inrichten van de kofferbak e.d. Daarnaast vind ik een zachte ook prettiger in gebruik. Bij een hardschalen koffer kun je die minder makkelijk openen, heb je meer ruimte voor nodig (helemaal open klappen ipv alleen de bovenkant openritsen en er wat uithalen).

Zelf heb ik deze koffer: http://m.webwinkel.anwb.nl/webwinkel/aa ... akeld.html

Hier past een hele hoop in, is lichtgewicht en prettig in gebruik. Overigens vind ik de koffers die de Primark verkoopt ook altijd best prima, met name de handbagage formaatjes.

Je zou voor je kinderen ook kunnen kijken voor een eigen handbagage formaat koffertje ipv grote normale koffer.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Ellis71 »

Ja die lichtgewicht handbagage koffertjes van de Primark zijn geweldig...4 wieltjes een hoop ruimte en hij weegt van zichzelf maar 1,6 kilo...en kosten geloof ik € 29,95
Wij hebben hem als extra voor als de Kids meereizen.
Gast

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Gast »

Cartman75 schreef:ik stel deze vraag omdat ik op dit forum maar 1 topic kon vinden (van 2014) over reiskoffers.
Vreemd, hier eentje van vorig jaar: viewtopic.php?f=10&t=64437
Bergen
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2017, 12:32

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Bergen »

Een vraagje. Wij gaan voor het eerst met camper. 3,5 week met 1 peuter. Wat is handig koffers mee of toch tassen? Tassen zouden we dan nog moeten aanschaffen. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door michelly »

In een camper heb je ruimte genoeg om gewone koffers op te bergen. Ik zou dus niet speciaal nieuwe tassen gaan kopen.
Bergen
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2017, 12:32

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Bergen »

Oja de camper is 24 ft. Oke nou dus er is dus genoeg ruimte in de camper voor de koffers. Dat zou wel fijn zijn
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Galapogos »

Wat je ook koopt, houd rekening met de maximale afmetingen die een koffer mag hebben. Die is doorgaans 158cm (hoogte + breedte + lengte). Er zijn ook genoeg koffers en tassen op de markt die groter zijn. Persoonlijk vind ik het wel prettig een koffer/tas te hebben die niet groter is dan dat, om gedoe en mogelijk extra kosten op het vliegveld te voorkomen.
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Cartman75 »

wij hebben nog 2 grote koffers, waar we destijds in 2009 en 2010 ook in Amerika zijn geweest, zijn die maten veranderd dan?

waar een koffer voor mij aan moet voldoen is: 4 wieltjes, uitschuifbare stang en hij moet op slot kunnen. tevens wil ik niet meer dan 60 euro uitgeven aan een koffer voor de kids. (60 euro per koffer bedoel ik)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door sanook »

Let er wel op dat het een TSA slot is, zodat de douane de koffer kan openen (zonder iets kapot te maken) indien nodig
Gebruikersavatar
BigAppleLover
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Zuid Limburg (NL)

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door BigAppleLover »

Wij zijn enkele jaren geleden overgestapt van "travelpacks" (rugzak die je over de volle lengte kunt openritsen) , naar een hardschalen koffer van Samsonite: de Samsonite S'Cure Spinner 75cm. Geen goedkope koffer, maar weegt relatief weinig, heeft 4-wielen die zeer soepel rollen, uitschuifbare stang in meerdere standen, tsa slot plus 2 extra klemmen, nog degelijke enigzins buigzame koffer met zeer veel goede recenties. Handig dat hij ook in niet-zwarte kleuren te krijgen is waardoor je hem makkelijk herkend op de bagageband. Wij zijn er zeer tevreden over, vooral doordat je hem zo makkelijk kunt rollen. Ook biedt deze afmeting voor ons voldoende plek voor kleding en spullen voor een 3-weekse auto/hotel rondreis.
We zijn net 2 weken weg geweest (cruise caribbean + Miami) en hadden al vrij veel mee aan zomerkleding, schoenen en wat warmere kleding en kwamen per koffer op ongeveer 17-18 kg (totaal incl koffer). Alles ging er makkelijk in. Tijdens de vakantie nog flink geshopt (veel kleding, enkele paren schoenen en een vrij groot houten kunstwerk à 3 kg) en dat ging er allemaal nog bij door alle kleding op te rollen. Beide koffers zaten nokvol en kwamen precies op 23 kg per koffer uit.

Deze koffers kosten overal ongeveer 200 euro. Wij hebben ze echter met ING Rentepunten aangeschaft voor 110 euro. Die mogelijkheid is er nog steeds! Ook zijn er nog kleinere maten van deze koffer.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Binnus »

Deze bedoel je denk ik: https://rentepunten.ing.nl/product/sear ... nite#60211
Mijn vriendin haar slot is bij de laatste reis beschadigt. Hij werkt nog wel maar zou argwaan kunnen opwekken bij de douane. Ik overweeg om voor haar een los TSA slot te kopen die door de ritssluiting van haar koffer kan.
Ik leen zelf een koffer, maar misschien dat ik ook de koffer van de ING aanschaf (er zijn nog veel meer modellen te koop daar).
Annemiek94
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 22 jan 2017, 21:28

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Annemiek94 »

Wij hebben afgelopen maand koffers besteld bij Travelbags. 89 euro, een harde shell maar nog enigszins flexibel bij de rits, lichtgewicht en met TSA-slot. Je hebt 'm ook een maatje kleiner voor een tientje minder. Ziet er goed uit, we gaan 'm maandag eerst even een weekje testen op Kreta :P
Cartman75
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 mar 2017, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Cartman75 »

Annemiek94 schreef:Wij hebben afgelopen maand koffers besteld bij Travelbags. 89 euro, een harde shell maar nog enigszins flexibel bij de rits, lichtgewicht en met TSA-slot. Je hebt 'm ook een maatje kleiner voor een tientje minder. Ziet er goed uit, we gaan 'm maandag eerst even een weekje testen op Kreta :P
Welk merk was dat dan???
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Njit »

Mooie speurtocht Annemieke :) Lichtgewichtkoffer van 89 euro met hardshell en TSA slot.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door sanook »

En als je een Visa Card hebt krijg je 15% korting bij Travelbags met de kortingscode die je op kunt vragen op de icscards.nl website.
Gast

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door Gast »

Ervaring leert dat de merken van koffers zoals samsonite in de usa vele malen goedkoper zijn dan in Nederland. Ik ben een samsonite shop al een aantal keren in verschillende outlet malls tegen gekomen. Je zou kunnen overwegen om daar een koffer te kopen, en eventueel je oude daar te laten of als extra koffer mee te nemen.

Wij reizen meestal heen met een koffer in een koffer omdat we op de een of andere rare manier altijd met meer spullen terugkomen dan dat we heen gaan..... :lol: :lol:

Terug checken we dan een extra koffer in. Als je dat online bij de vliegmaatschappij doet ben je goedkoper uit dan aan de balie.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Welke Reiskoffer voor volwassenen en kinderen

Bericht door dejong89 »

Samsonite heeft sinds dit jaar ook de Flux koffer. Een mooie combinatie van gewicht met inhoud , want deze is expandable. De grootste variant kost 199 euro en heeft een inhoud van 121 liter en weegt nog geen 4kg. Zeker een interessante optie en een geduchte concurrent van de bovengenoemde S cure. Deze is zwaarder doordat deze een 3 clips sluiting heeft en er past minder volume in.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer