Cabrio huren in LA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
firsttripper
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2017, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Cabrio huren in LA

Bericht door firsttripper »

Beste mensen,

Mijn vriendin en ik gaan in april naar the states voor een bruiloft. Nu maken we hier een kleine trip van waar we starten in LV. Na een trip naar de canyon willen we per bus naar LA reizen. Vanaf LA zouden we graag een cabrio willen huren om langs de kust naar de weddinglocation (Santa Cruz) te rijden en vervolgens door naar SF.
Nu neem ik aan dat hier op het forum genoeg mensen zijn met ervaringen in het huren van een auto in Californie en de daar bij horende 'let opjes'.

Is er hier iemand die een firma kan aanbevelen voor de verhuur van een auto/cabrio in LA, waarbij we de auto in SF kunnen inleveren?
Verder, waar moeten wij op letten bij de huur van een auto in de states? Voornamelijk eventuele verzekeringen die je wel, en absoluut niet moet afsluiten.

We kijken uit naar jullie antwoord en hebben er zin in! Alvast bedankt voor jullie input! :thumbup: :D
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door PSVwally »

Ga er allereerst vanuit dat je niet de complete kustroute tussen LA en Santa Cruz langs de kust kan rijden. Zoendaarvoor het highway 1 topic
Verder kan het in April ook nog koel zijn langs de kust...

Een auto huur je het best vanuit Europa. Dan zitten alle verzekeringen er meestal al in. Of je nou Alamo/Budget/dollar of een ander hebt maakt niet veel uit. De meeste keus heb je meestal op de vliegveld locaties.

Laatste vraag? Waarom niet in Vegas al de auto huren? Er zijn geen dropoffkosten tussen Vegas en SF. Mits dus bij het vliegveld opgepikt
firsttripper
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2017, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door firsttripper »

Ha Paul,

Bedankt voor je snelle reactie. De temperatuur is inderdaad een dingetje. We willen wel graag een auto a la challenger/charger huren. In Vegas huren is een optie, maar we zien nog niet zo zeer de meerwaarde van de huur in die dagen in. We zullen dan voornamelijk in Vegas zijn voor o.a. bachelorparty.

Goed om te weten dat het huren vanuit Europa via de door jou genoemde aanbieders ook 'gewoon goed' is. We vroegen ons dit af, vooral om de claimcultuur in Amerika.

Ik las zojuist nog iets over Emerald Club van National Car hire. Zijn hier echt noemenswaardige voordelen aan te verbinden?

Verder sta ik natuurlijk open voor de must see trips en locaties.
Thanks! :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook de auto in Las Vegas huren. Misschien niet meteen de eerste dag maar dan toch zeker als je daar vertrekt. Je bedoelt de Grand Canyon met de canyon? Hoe wil je daar anders naar toe? En hoe wil je je in LA verplaatsen?
Huren vanuit Europa is niet 'gewoon goed' maar noodzakelijk vanwege de verzekeringen.
Hou rekening met een underage fee als je nog geen 25 bent.

Marianne
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door bedeve »

firsttripper schreef: Nu maken we hier een kleine trip van waar we starten in LV. Na een trip naar de canyon willen we per bus naar LA reizen.

Hardstikke tof ;met de bus van Las Vegas naar Grand Canyon South Rim
Waar voor je geld!
14 uur in de bus ,dat maak je in Nederland niet snel weer mee.
Je kiunt zo 'n tocht ook in Las Vegas zelf boeken hoor. Aan het begin van de strip gerekend vanaf MGM kom je de kantoortjes tegen.
Maar kan ook online;

http://www.papillon.com/las-vegas-tours ... m-bus-tour

En dan door naar Los Angeles met de bus.
Met de Greyhound;
http://locations.greyhound.com/bus-rout ... are-search

De bus van 09.00 uur is 0m 16.00 in Los Angeles

Je kunt van daaruit ook met de bus naar Santa Cruz.
Die doet daar 9 uur over.
Gelukkig is er wc aan boord
Wel relaxed !

Trouwerij in Santa Cruz
Daar is het weer lastig met de bus.
Vraag aan jou ; wat is een trouwlocatie in Santa Cruz?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door roelb »

Oe bedeve.. je moet het sarcasme over de busreizen wel een beetje dieper verstoppen hoor :-).

@firsttripper: je doet jezelf echt een plezier door gewoon zelf te rijden vanaf Vegas naar GCNP en naar LA. Sterker nog: je doet jezelf ook een plezier door gewoon de hele periode een auto te huren en die bij aankomst op het vliegveld in Las Vegas op te halen.

Las Vegas mag dan misschien "redelijk" compact zijn en als je in een center-strip resort verblijft heb je de auto niet heel vaak nodig. Maar als je onverhoopt besluit dat je toch wel even downtown wilt gaan kijken, of dat een uitstapje naar Hoover dam wel interessant is, of dat je gewoon even naar een normale supermarkt wil dan is die auto essentieel. En voor het prijsverschil hoef je het waarschijnlijk niet te laten.

Busreizen: tja, niet mijn ding. Een leuke excerpt van een verhaal van iemand die de Greyhound pakte omdat hij te lang had gewacht met het kopen van een vliegticket en het daardoor te duur vond:
... This created an almost constant sense of desperation and anxiety in every Greyhound terminal I visited, which was exacerbated by the company’s poor information dissemination practices with regards to delays and scheduling. At various points during the trip, I felt trapped and hopeless, with waves of ennui washing over me. It was nearly impossible to absorb and enjoy the beauty of the American countryside while travelling on a Greyhound. Rather than feeling liberated, as one might expect on a lengthy road trip, traveling on the bus made me feel like a prisoner.
(bron: [url]http://www.huffingtonpost.com/dave-holt ... 4.html[url])
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door bedeve »

:offtopic:

@RoelB ; Ik heb wel eens s'ochtends vroeg iemand naar de Greyhound bus gebracht.
Bus was laat ; dus praatje maken met de reizigers.
Leuk hoor !
Ik zie heel vaak de Greyhound Los Angeles - San Francisco VV .
En dan denk ik wel eens ; " Zal ik ook eens .."
Dan niet dat ritje.
Maar je kunt je voorstellen dat bijv een hele vroege bus van Las Vegas naar Los Angeles weer een toevoeging is aan eigen blik op" de " Amerikaanse samenleving.

Het triggert me en staat me tegelijkertijd vreselijk tegen.


Laughing on the bus, playing games with the faces
She said the man in the gabardine suit was a spy
I said, be careful, his bowtie is really a camera
Toss me a cigarette, I think there's one in my raincoat
We smoked the last one an hour ago
So I looked at the scenery
She read her magazine
And the moon rose over an open field
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door sanook »

Volgens mij wil topicstarter gewoon info over hoe/waar je een auto kunt huren, hoe hij/zij de reis verder invult moet hij/zij zelf weten toch ?

Dus vwb informatie over auto huren: Er zijn verschillende websites waar je info en prijzen op kunt vragen.
Belangrijk is dat je de auto boekt vanaf een europese website zodat je zeker weet dat het goed zit met de verzekeringen. Je bent dan goed verzekerd en zónder eigen risico (als je op een amerikaanse website boekt, of ter plaatse in de US, loop je het risico dat je teveel betaalt en/of niet goed verzekerd bent).
Je kunt zoeken naar autos op bv expedia.nl, skyscanner.nl, momondo.nl, rentalcars.com, autoeurope.nl, drive-usa.de, alamo.co.uk/brits om er maar een paar te noemen. Op al deze websites kun je ook cabrio's huren, in de meeste gevallen rij je dan in een Ford Mustang maar dat is geen garantie, kan ook een ander merk/type zijn.
Emerald Club van National kán gunstig zijn als je niet geeft om het type auto wat je krijgt, dit kan variëren van een midsize tot aan een SUV maar een cabrio valt daar niet onder. Dus als je persé een cabrio wilt dan zijn andere websites interessanter cq goedkoper.
Als jullie allebei willen gaan rijden dan is www.alamo.co.uk/brits misschien wel interessant want daar is een 2e bestuurder gratis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door roelb »

@sanook: tja, als mensen met plannen komen die, met lokale kennis, niet heel verstandig lijken dan is het toch juist de kracht van dit forum om mensen ook advies te geven?

Als je gaat backpacken, underage bent vwb car rental, alle tijd van de wereld hebt en weinig budget dan kan ik me voorstellen dat de bus een prima optie is. Maar als je tijdens een korte vakantie vanuit Las Vegas naar GCNP wilt en daarna via LA naar een bruiloft in Santa Cruz wilt gaan dan lijkt mij dat tijd te kostbaar is om zo'n vervoersexperiment te gaan uitvoeren. Met de auto ben je vanuit Vegas in iets meer dan 4 uur op beide bestemmingen en heb je alle vrijheid om te gaan en staan waar en wanneer je wilt.

Mijn gevoel is dat @firsttimer en zijn vriendin een stuk leukere vakantie zullen hebben zonder de busreizen. Ook al moet ik toegeven dat het mij inmiddels ook wel intrigeert, gewoon om eens te doen en mezelf in dat deel van de amerikaanse samenleving onder te dompelen. Dat geldt trouwens ook voor de vergelijbare eurolines bus aan deze kant van de oceaan. Maar dan als ik toch alle tijd heb.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door sanook »

Zeker, maar niet vergeten om de expliciet gevraagde info te geven :wink:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door bedeve »

@Sanook ; Dit las ik na een trip naar de canyon willen we per bus naar LA reizen

Daar reageerde ik dan ook op.
Aangevuld met een heel persoonlijk statement.
Iemand met gevoel voor klassiekers kan ook nog eens een heleboel muziek daarbij bedenken.
Zie ook mijn onderschrift.
En in de bus rijden in LA drijft mij naar texten daarover

The blue bus is calling us
The blue bus is calling us
Driver, where you taking us?
Come on baby, take a chance with us[x3]
And meet me at the back of the blue bus


Zal er over ophouden.
The End
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
firsttripper
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2017, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door firsttripper »

Wat een reacties, bedankt.

Vorig jaar hebben we 5 weken door heel Maleisië gereisd, variërend van propellorvliegtuigjes, busjes, taxi's, en bussen. Op die manier ook een stukje cultuur snuiven. Dat krijg je natuurlijk wel als je 8 uur in een bus met locals in Maleisië zit.
Daarnaast, hebben wij als motivatie ook dat we de gedachte hebben dat we prima met OV en taxi´s door LV en naar de grand canyon kunnen reizen. Als dat al 4-5 dagen in beslag neemt, scheelt dat al gauw 200 dollar aan autohuur - OV kosten. Maar het is zeker het overwegen waard, ullie hebben toch goede argumenten aangedragen.

Aan de andere kant is het oppikken van een auto op het vliegveld wel zo makkelijk, tevens met verplaatsingen. Vanaf LA willen we dus sowieso met een auto reizen.

Underage is bij ons niet van toepassing. Het reizen op bonnefooi dan weer wel :)

Bedankt voor al jullie reacties!

Verder nog tips die van toepassing zijn gedurende de trip? :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door PSVwally »

Er zit wel een verschil in met het 'ov' naar de GC en de verschillende tours waar hier over gepraat wordt. Als ik op google maps kijk kan je vanaf Las Vegas niet met het ov naar de GC. Je zou wel met de bus naar Williams kunnen en daar de trein naar de GC kunnen pakken. Ik weet niet precies hoe het met de Grand Canyon Railway zit, maar dat kan je hier wel uitzoeken: https://www.thetrain.com/

Ik denk alleen dat het OV buiten de steden waar je nu aan denkt niet veel goedkoper zal zijn dan gewoon een auto huren voor die dagen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door hemmie »

Als je geld wil besparen, zou ik een kleinere auto huren, volgens mij ben je dan met 2 personen al snel goedkoper uit dan met het ov. Zover dat er is dan, je zult deels afhankelijk zijn van tours, en voor korte stukjes misschien taxi's, ik denk dat dat heel snel aantikt. Een compacte auto huren kost niet zo veel, dat verdien je snel terug denk ik.

Ik denk dat je de situatie niet moet gaan vergelijkenmet Azie, in Azie is er ook echt goed ov (goed in de zin van voldoende opties, ik heb het niet over de kwaliteit van die opties ;-)), maar hier in de VS wordt er zo weinig met het ov gereisd, dat er ook maar erg weinig aanbod is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door Martin & Marianne »

firsttripper schreef: Verder nog tips die van toepassing zijn gedurende de trip? :thumbup:
Het is makkelijker om tips te geven als we weten hoeveel tijd je hebt. Heb je al plannen voor LA? En hoeveel dagen wil je voor de kust uittrekken? Als je met de auto naar de GC gaat zou ik daar ook overnachten. Kijk voor de mogelijkheden op www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door roelb »

Prijsvoordeel is er echt niet. Sterker nog, ik denk dat je veel duurder uit bent als je vanuit Las Vegas op en neer naar GCNP gaat reizen per OV.

De OV route zou zijn: Per bus (Greyhound) vanuit LV naar Flagstaff. $34 pp retour. Dan per trein (Amtrak) naar Williams - $18 retour pp. Vanuit Williams de GC Railroad. Goedkoopste optie is $65pp retour. Totaal dus $117 pp, met z'n tweetjes $234. Er is ook een shuttle bus vanuit Flagstaff, $68pp retour. Dan zit je dus totaal op $204 totaal. Qua tijden is het allemaal niet erg handig. De GC Railroad rijdt alleen 's ochtends vanuit Williams, om 09.30am. Retour al om 3pm. Wil je hiken of zonsopgang/zonsondergang zien moet je dus >24 uur blijven. Probleem is dat je met deze route denk ik niet voor 09.30am in Williams kunt zijn. Die shuttle bus vanuit Flagstaff rijdt drie keer per dag, al iets beter. Maar je moet het wel allemaal op elkaar laten aansluiten. Mis je een aansluiting dan wordt het lang wachten. Bedenk dan ook nog even dat je al je bagage telkens moet meeslepen.

Er zijn ook day tours vanuit LV. Prijzen vanaf $100pp, maar meer realistisch is $150 tot $200pp. Vroeg weg (6 am oid) en laat terug. Weinig tijd in de canyon. Geen sunset of sunrise en geen echte hikes. En dus geen overnachting in GC Village.

Dan de optie auto:

Een SUV huur je voor $200 tot $250 per week. Een compact voor $175 per week. Brandstof voor dit stukje (550 mijl op en neer) kost je zo'n $40-$80, afhankelijk van de exacte auto die je huurt. En daarmee heb je alle vrijheid om te gaan en staan waar en wanneer jullie willen.

Jullie wilden een convertible. Besef je dat dat een stuk duurder is en reken op $350 per week. Is het je dat wel waard? Het is immers maar een vervoersmiddel.. Open rijden in de woestijn is met een beetje wind al snel heel onprettig..

Maar goed, ik sluit me aan bij Marianne: als je wat meer concreet verteld wat de exacte plannen zijn (inclusief data, aankomst- en vertrekluchthaven, etc) dan kunnen we wat gerichter advies geven.
firsttripper
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2017, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door firsttripper »

Ah thanks.

We komen 13 april aan in Las Vegas en vliegen 27 April weer terug vanaf San Francisco.

Het eerste deel betreft Las Vegas en de Grand Canyon. Dit willen we doen in de periode 13 - 17 april.

Vervolgens door naar Los Angeles voor een overnachting. Vanaf daar rijden omhoog naar Santa Cruz, de wedding location. Daar moeten we op de 22e zijn dus we hopen in de tussentijd een aantal leuke plaatsen aan te doen. We willen wel iedere nacht ergens anders doorbrengen.

De 24e willen we vertrekken naar San Francisco voor de laatste dagen en dan de 27e terugvliegen.

Hoop jullie nu wat inzicht te hebben gegeven in de het globale reisschema.

Wat betreft OV versus auto zijn we wel overtuigd nu.
Wat rest zijn dus de trips qua route, overnachtingen en trips.

:thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door PSVwally »

Je zou het beste je eigen plan eens in een van en naar schema, zoals in andere topics, kunnen uitschrijven. Het is mij namelijk erg onduidelijk waar je nu wanneer wilt zijn.

Hoeveel nachten grand canyon wil je doen en hoeveel nachten tussen de GC en LA? 1 nacht LA geeft je voor die stad erg weinig tijd. Ik zou persoonlijk de 101 naar Monterey rijden vanaf LA en dan daar een extra dag uittrekken om vanaf Monterey de 17-mile drive en de rit naar Bixbie Bridge te maken. Sla het stuk highway 1 vanaf Pismo tot cambria (of tot waar je aan dat moment kunt rijden) dan over.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Cabrio huren in LA

Bericht door roelb »

Goed.. Dat is dus vertrek over twee weekjes, aan de bak dus!

13 april - 27 april auto. Ze zijn erg duur voor deze periode. Goedkoopste optie voor midsize SUV met general availability lijkt usareisen.de, EUR 700 voor twee weken zonder drop fee. Als je iets met Lufthansa hebt zie ik bij Alamo een standard SUV voor $380 en een standard SUV voor $520 zonder drop fee.

Je kunt ook nog eens bij Avis kijken met de expedia code die hier laatst voorbij kwam. Of bij National met de Visa code.

Suggestie:

- 13-16 april Las Vegas - bijvoorbeeld MGM Signature@$95/night, totaal met tax en resort fee $442.18, dit is inclusief 3x$30 resort credit voor ontbijt of drankjes (code SBNB14S) (drie nachten, dag van aankomst uitrusten, daarna twee dagen Las Vegas en derde ochtend direct weg).
16 april in de ochtend richting Grand Canyon.
- 16-17 april GC - Bright Angel lodge cabin 1 queen, $140, totaal inclusief tax $149.66. Is nu vrij, ik zou zeggen: direct boeken, buitenkansje.
17 april einde ochtend/begin middag richting LA. Onderweg Williams, stukje historic route 66, etc.
- 17-18 april ergens tussen GC en La overnachten. Ik zou zeggen, rij 's avonds nog een stukje door en overnacht in Barstow. de Days Inn daar kost EUR 38 voor deze nacht.
18 en 19 april de hele dag in LA.
- 18 - 20 april in LA overnachten. Let op parkeermogelijkheden/kosten.
20 april in de ochtend weg uit LA.
- 20 - 21 april overnachten in King City. Dat geeft je de mogelijkheid om de 20e een stukje van de CA-1 te rijden tot aan Lucia, en daar de route door de bergen te nemen naar de 101. Hotels vanaf $50.
21 april kun je het bereikbare stukje van de CA-1 doen vanaf het noorden, out and back. Of je kunt naar Monterey oid.
- 21 - 23 april overnachten in Santa Cruz (2 nachten)
22 april Santa Cruz.
23 april uitslapen na bruiloft en in de middag richting het noorden. San Francisco eerst voorbij, richting wine country.
- 23 - 25 april ergens in Napa, Sonoma of Russian River valley overnachten
24 april wat wineries bezoeken.
25 april in de ochtend richting San Francisco
- 25-27 april overnachten San Francisco (2 nachten, let op parkeren)
25, 26 en deel 27 april San Francisco
27 april terugvliegen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer