Reis Tivist: Denver-Denver 28 days 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tivist
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2017, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Tivist: Denver-Denver 28 days 2018.

Bericht door Tivist »

Hallo beste AA-forumvrienden,

Even voorstellen. Wij zijn een familie uit de kuststreek van België die verzot zijn op de USA.
In 1999 was onze eerste reis naar de westkant, waar mijn echtgenote en mezelf, het min of meer standaard rondje gedaan hebben. Ondertussen is onze familie uitgebreid met een zoon en in 2012 hebben we met een uitgebreide rondreis in Florida ook zijn passie voor de USA aangewakkerd.
Wij plannen nu van half augustus tot half september 2018 een rondreis in het westen. We hebben ongeveer 28 dagen plus/min één of twee.

Plan is om noordwaarts te vertrekken uit Denver en dan via Yellowstone zuidwaards richting Moab - Grand Canyon en de highway 1 te eindigen in San Francisco.
Wat ik zeker wil integreren in onze reis is:
- Rocky Mtn NP - Mount Rushmore - Devils Tower - Yellowstone - Grand Teton - Moab met Arches en Canyonlands - Monument Valley - Mesa Verde
- Grand Staircase Escalante - Grand Canyon - Death Valley - Kings Canyon - Highway 1 - Monterey aquarium.
Bryce - Zion - Las Vegas hebben we gedaan, indien ze in de route kunnen opgenomen worden graag, maar het is geen noodzaak.

Ik zit hier met de kaart van West-USA voor me op de tafel uitgespreid en heb met kleurcodes de plaatsen aangeduid die ik graag zou opnemen in de route en het zijn er teveel om hier direct in één post neer te schrijven.
Nu is mijn eerste vraag van waarschijnlijk velen, is het doenbaar om uit Denver via RMNP door Nebraska richting Mount Rushmore en verder richting Yellowstone te trekken?

Nog wat puntjes. Wij vinden het absoluut niet erg om veel in de wagen te zitten en lange trips te doen en zijn verzot op scenic highways en byways. Die proberen we dus zoveel mogelijk te integreren in onze trips.
Grootsteden zijn niet aan ons besteed, dus als we aankomen in Denver is het de bedoeling zo snel mogelijk uit de stad te raken en we overnachten in hotels.

Ik zou graag de route uitschrijven per dag, maar zie momenteel het bos niet door de bomen. Dus ik zou graag jullie advies willen over de haalbaarheid van dit ondernemen en ik kan me geen beter plaats bedenken om dit advies ook te vinden.
Alvast bedankt voor de hulp.

Misschien nog even bij vermelden dat we open staan voor alle wijzigingen, niets is nog definitief vastgelegd.
Laatst gewijzigd door Tivist op 20 mar 2017, 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Tivist Denver-San Fransisco 28days 2018

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je in 28 dagen een heel eind kunt komen, maar dat je je eigen plan eerst toch het best per dag (alleen de van - naar zoals in zowat alle andere topics) neer kunt zetten. Dat bepaald al veel.

Ik denk dat het lastigste plandeel, zeker als je scenic routes wilt opnemen zit in het deel tussen Moab/Capitol Reef/Bryce/Mesa Verde/monument valley/Page/Grand Canyon deel. Het zou zonde zijn om bv een ut12 en ut95 niet mee te kunnen nemen. Je zou er daarom misshien voor kunnen kiezen om de GC north rim te doen ipv de zuidkant?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tivist Denver-San Fransisco 28days 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Probeer toch eens een route uit te schrijven van dag tot dag; dat is de enige manier om te zien wat haalbaar is en wat niet.
Tivist schreef:Nu is mijn eerste vraag van waarschijnlijk velen, is het doenbaar om uit Denver via RMNP door Nebraska richting Mount Rushmore en verder richting Yellowstone te trekken?
Wat bedoel je precies, waarom zou dat niet kunnen? Wij deden dat stuk in 2004 met onze kinderen. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Tivist
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2017, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tivist Denver-San Fransisco 28days 2018

Bericht door Tivist »

Dank U wel en bedankt voor jullie reactie.

Ik ga met jullie opmerkingen aan de slag en als ik de route uitgeschreven heb kom ik er zo snel mogelijk mee terug.
@ PSVwally , die scenic routes staan zeker op de lijst.
@ Martin & Marianne, ik heb jullie reisverslagen al grondig gelezen, waarvoor bedankt trouwens. Ik bedoel eigenlijk of het doenbaar is om naar Yellowstone te trekken via Mount Rushmore in het licht van alle volgende punten op ons traject. Is het überhaupt de moeite waard om de ommetoer te doen?

Groeten,
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Tivist Denver-San Fransisco 28days 2018

Bericht door Marcopstal »

Als je RMNP en Munt Rushmore doet dan is Yellowstone geen omweg. Je zit al op de goede hoogte en moet toch naar de andere kant van de Rockies.
Vanuit Yellowstone kan je verder perfect afzakken naar Moab, maar ik vrees een beetje dat je in het totaal wat teveel wilt.

1 Naar Denver
2 Denver - Estes Park (RMNP)
3 RMNP
4 Estes Park - Rapid City
5 Rapid City (Badlands)
6 Rapid City - Cody
7 Cody - Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone - Grand Teton
11 Grand Teton - Salt lake City
12 SLC - Moab
13 Moab
14 Moab
15 Moab - Mesa Verde
16 Mesa Verde - Monument Valley
17 Monument Valley - Grand Staircase
18 Grand Staircase - Grand Canyon
19 Grand Canyon
20 Grand Canyon - Death Valley
21 Death Valley - SEKI
22 SEKI
23 SEKI - Morro Bay
24 Morro Bay - Monterey
25 Monterey - SF
26 SF

Op deze wijze zit het al vrij vol en eigenlijk is er wat meer tijd nodig tussen Mesa Verde en Death Valley. Yosemite zit er nu niet tussen wat zonde zou zijn natuurlijk.

Vraag is ook of het niet "te" veel natuur wordt op deze wijze.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Tivist
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2017, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tivist: Denver-San Francisco 28 days 2018.

Bericht door Tivist »

@Marcopstal, thanks voor de info.

Ik heb ongeveer de route uitgestippeld die we willen nemen.
We gaan vliegen met British airways en komen normaal rond 13h al aan in Denver.

Dag 1: Brussel - Heathrow - Denver + al een stuk richting Estes Park
Dag 2: Estes - RMNP
Dag 3: Estes - omgeving Rapid City
dag 4: Rapid city - Cody ( Mount Rushmore - Devils Tower )
dag 5: Cody - Yellowstone
dag 6: Yellowstone
dag 7: Yellowstone
dag 8: Yellowstone - Grand Teton
dag 9: Grand Teton
dag 10: Grand Teton - Moab
dag 11: Moab
dag 12: Moab - Mesa Verde
dag 13: Mesa Verde - Monument Valley
dag 14: MV via I95 - naar omgeving Capitol Reef
dag 15: Capitol Reef via I12 - Grand Staircase Escalente - Omgeving Bryce
dag 16: Bryce - Page (antelope Canyon)
dag 17: Antelope Canyon - Grand Canyon south rim
dag 18: GC - Las Vegas
dag 19: Las Vegas
dag 20: LV - Death Valley
dag 21: Death Valley - SEKI
dag 22: SEKI - omgeving Moro Bay
dag 23: Moro Bay via HW 1 naar Monterey
dag 24: Monterey ( aquarium + eventueel walvis spotten)
dag 25: Monterey -SF
dag 26: SF
dag 27: SF
dag 28: SF naar Brussel

Het ziet er druk uit, maar zoals vermeld maken we er niet van om lange trips in de auto te doen; Zolang we veel scenic drives kunnen doen en af en toe een kleine hike zijn we tevreden.
Ik zou zeggen, laat jullie maar eens gaan.

Groeten,
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Tivist: Denver-San Francisco 28 days 2018.

Bericht door PSVwally »

Nou...daar ga ik.

Heb je je route in google maps of dergelijke uitgezet?
Dag 3: Estes - omgeving Rapid City
dag 4: Rapid city - Cody ( Mount Rushmore - Devils Tower )
Dit zijn echt al 2 volle rijdagen. Je hebt minimaal al een volle dag nodig voor alle scenic zaken in de black hills. Jullie doen daar al direct een megarijdag naar Cody achteraan. Hier heb je echt minimaal 2 nachten in de Black Hills (en dat dan zonder Badlands NP) voor nodig om het al snel te bekijken. Needles Loop, Custer SP, Crazy Horse Memorial, Mt. Rushmore. Het kost echt allemaal ook wat tijd om te bekijken.
dag 10: Grand Teton - Moab
dag 11: Moab
dag 12: Moab - Mesa Verde
dag 13: Mesa Verde - Monument Valley
dag 14: MV via I95 - naar omgeving Capitol Reef
dag 15: Capitol Reef via I12 - Grand Staircase Escalente - Omgeving Bryce
dag 16: Bryce - Page (antelope Canyon)
dag 17: Antelope Canyon - Grand Canyon south rim
dag 18: GC - Las Vegas
Ook dit zijn bijna allemaal hele volle dagen. Niets mis mee, maar dag 10 is al een volle rijdag. Dan heb je dag 11 voor arches, canyonlands en dead horse sp. Dat gaat gewoonweg niet qua tijd. Ook hier heb je echt minimaal 2 volle dagen, dus 3 nachten Moab nodig. Zeker als je vanuit GT komt.
Mesa Verde kost een uur of 6, je zou dus evt. daarna nog door kunnen rijden naar Monument Valley.
Dag 15 is een beetje rare kronkel. Wat bedoel je met Grand Starcase Escalante precies namelijk. Ik zou gewoon de Ut12 naar Bryce rijden, daar kan je incl Bryce al een volle dag mee kwijt zijn. De dag erna naar Page voor de horseshoe bend. Antelope Canyon (zowel de upper als lower) kost je met het heenrijden en alle plichtplegingen max 2uur. Wel reserveren.
Dus 11 tm 18 kom je eigenlijk 1 dag te kort en is het flink doorrijden.
dag 20: LV - Death Valley
dag 21: Death Valley - SEKI
dag 22: SEKI - omgeving Moro Bay
dag 23: Moro Bay via HW 1 naar Monterey
dag 24: Monterey ( aquarium + eventueel walvis spotten)
dag 25: Monterey -SF
Vanaf Death Valley ben je een uur of 6.5 pure rijtijd kwijt zonder pauzes naar Sequoia NP. Je kan in die 2 halve dagen best veel zien, maar ik betwijfel bv of je ook Kings Canyon NP mee kunt pakken in die tijd.

Je zou evt. dag 24 al op het einde van de dag naar SF kunnen rijden. Dan win je een dag die je elders in kunt zetten.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Tivist: Denver-San Francisco 28 days 2018.

Bericht door Marcopstal »

Zoals al gevreesd wil je toch wat te veel hooi op de vork nemen. Eens een lange rijdag is niet erg, maar je moet wel tijd hebben om ook nog iets te zien.

Estes - Rapid City - Cody op twee dagen lijkt me inderdaad wat teveel van het goede, en als je daar zit kan je toch moeilijk de badlands overslaan ?
Grand Teton - Moab is zonder stops een rit van 8 uur. Je rijdt SLC voorbij en er is eigenlijk niet eens tijd voor een stop.
Eén dag Moab is echt te weinig.
De tijd voor SEKI is ook echt wel tekort op deze wijze.
Monterey - SF is inderdaad wel nog doenbaar op dag 24

Je kan misschien een dag recupereren, maar dan nog vind ik dat er zeker 3 dagen meer nodig zijn om dit te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Tivist
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2017, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tivist: Denver-San Francisco 28 days 2018.

Bericht door Tivist »

@PSVwally en Marcopstal ,hartelijk bedankt voor uw opmerkingen.

Dag 1: Brussel - Heathrow - Denver + al een stuk richting Estes Park
Dag 2: Estes - RMNP
Dag 3: Estes - omgeving Rapid City
dag 4: Rapid city Mount Rushmore - Badlands - Crazy horse ...
dag 5: Rapid city - Cody ( Devils Tower )
dag 6: Cody - Yellowstone
dag 7: Yellowstone
dag 8: Yellowstone
dag 9: Yellowstone - Grand Teton
dag 10: Grand Teton
dag 11: Grand Teton - Moab
dag 12: Moab
dag 13: Moab
dag 14: Moab - Mesa Verde - Monument Valley
dag 15: MV via I95 - naar omgeving Capitol Reef
dag 16: Capitol Reef via I12 - Omgeving Bryce
dag 17: Bryce - Page (antelope Canyon - horse shoe bend)
dag 18: Page - Grand Canyon south rim
dag 19: GC - Las Vegas
dag 20: Las Vegas
dag 21: LV - Death Valley
dag 22: Death Valley - SEKI
dag 23: SEKI
dag 24: SEKI - omgeving Moro Bay
dag 25: Moro Bay via HW 1 naar Monterey
dag 26: Monterey ( aquarium + eventueel walvis spotten)-SF
dag 27: SF
dag 27: SF
dag 28: SF naar Brussel

Even vlug jullie opmerkingen ingevoegd.
Ik hoor er graag nog meer, ik kan wel nog ergens een dag toevoegen. Niks staat al vast.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Tivist: Denver-San Francisco 28 days 2018.

Bericht door PSVwally »

Ik zou deze rit ook kunnen maken hoor.
Als je een dag toevoegt zou ik dat bij Yellowstone doen. Behalve de highlights vond ik het daar geweldig om in de ochtend en avondschemer gewoonweg te gaan rijden en als een mafketel de berm af te struinen naar wildlife. Dat neemt alleen wel al veel tijd in beslag
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tivist: Denver-San Francisco 28 days 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Dag 14 geeft je weinig tijd voor Mesa Verde. Ik neem aan dat je daar wel een tour wilt doen? Reken daar toch wel de nodige tijd voor. Alleen al aan reistijd ben je al een uur of 6 bezig. Kijk eens ini ons 2008-verslag voor Moab-Mesa Verde - Monument Valley.
Ik heb geen ervaring met Badlands maar het lijkt mij veel om dat te combineren met zowel Mt Rushmore als Crazy Horse.
Van DV naar Sequoia is ook een flinke rit. waar zou je willen overnachten in Sequoia? Je kunt naar Three Rivers rijden, maar voor een tweede nacht zou ik dan wel in het park overnachten. Wij vonden Grant Grove erg prettig en goed gelegen.

Marianne
Tivist
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2017, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tivist: Denver-San Francisco 28 days 2018.

Bericht door Tivist »

Na de opmerkingen hier toch nog eens alles op een rijtje gezet en we hebben samen beslist om het gehele stuk na Las Vegas te houden voor de volgende reis. Alle 9 dagen gaan we verdelen over de reeds geplande stukken, met dit als gevolg.

dag 1: Brussel - Denver + een stuk richting Estes
dag 2: Estes RMNP
dag 3: RMNP - omgeving Rapid City
dag 4: Custers - Mount Rushmore - Badlands
dag 5: Rapid City - ..... route naar Cody ( hier ben ik nog niet uit, maar ik wil de route niet in 1 rit doen)
dag 6: ...... - Cody
dag 7: Cody - Yellowstone
dag 8: Yellowstone
dag 9: Yellowstone
dag 10: Yellowstone
dag 11: Yellowstone - Grand Teton
dag 12: Grand Teton - Craters of the Moon
dag 13: COTM - omgeving Vernal met Dinosaur en ev. Fossil butte op de route
dag 14: Vernal - via Colorado Nat. Monument naar Moab
dag 15: Moab
dag 16: Moab
dag 17: Moab - Monument Valley via Canyons of te ancient
dag 18: Monument Valley - I95 - Capitol reef
dag 19: CR - U12 - Bryce Canyon
dag 20: Bryce via Zion naar Las Vegas
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas - Death Valley
dag 23: Death Valley - Grand Canyon
dag 24: Grand Canyon - Page
dag 25: Page - Messa Verde
dag 26: Messa Verde - via Million dollar Highway naar Grand Junction of verder richting Denver
dag 27: Denver - Brussel
dag 28: Ik heb zeker nog 1 dag over ,waar zet ik deze het best?
Eventueel dag 29?

Graag hoor ik jullie visie over deze aangepaste route.
Ik twijfel nog om RMNP op het laatst te doen en op dag 1 al een stuk richting Rapid City te rijden.

Groeten,
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Tivist: Denver-Denver 28 days 2018.

Bericht door PSVwally »

Dat zou kunnen. Je zou bv na de landing nog naar Cheyenne kunnen rijden. Toch denk ik dat je dan op het einde wel tijd te kort gaat komen. Maar goed, wie weet
Tivist
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2017, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Tivist: Denver-Denver 28 days 2018.

Bericht door Tivist »

We gaan toch RMNP verzetten naar het eind van de reis en na Messa Verde en de rit via de Million dollar highway inplannen.
Zo kunnen we alvast in het begin wat wennen aan de tijdsverschillen en de hoogte.

Kan er iemand van jullie ervaringsdeskundigen mij misschien vertellen wat er op de route van Denver naar regio Rapid City ligt die de moeite is om toch voor rond te rijden.
Ook gaan wij een extra dag inplannen nabij Rapid City. Wat is nu eigenlijk de beste plaats daar om te overnachten? Custer of Deadwood of toch ... en zijn de Badlands te doen van daaruit of neem je beter een overnachting dichterbij.
Tussen die overnachtingen en Cody zoeken we ook nog naar interessante bezienswaardigheden. Is bijvoorbeeld Bighorn national forest de moeite waard?

Alvast bedankt voor jullie input,
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer