Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis JanVoo: De "muzieksteden"

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
JanVoo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Rondreis JanVoo: De "muzieksteden"

Bericht door JanVoo »

Na in 2014 de "bekende" rondrit door het Zuid-Westen te hebben gemaakt en vorig jaar een week in Texas te hebben verbleven, gaat er dit jaar ook eindelijk een wens van mij* in vervulling door een rondje te maken langs enkele van de muzieksteden.

*Zowel m'n vriendin als ik zijn beide groot muziekliefhebbers, maar daarnaast ben ik ook (amateur)muzikant. Desalniettemin zal niet de hele vakantie om muziek draaien, maar zullen we ook aandacht besteden aan natuur en gewoon lekker in steden rondlopen.

Dit is het huidige plan:
Vertrek: 3 augustus en we vliegen van AMS naar ORD (Chicago O'hare)
Dag 1: Lollapalooza (groot muziekfestival in Chicago)
Dag 2: Lollapalooza
Dag 3: (afhankelijk van de artiesten die er komen, programma op dit moment nog niet bekend) Lollapalooza of anders Chicago
Dag 4: Shawnee National Forest
Dag 5: Memphis
Dag 6: Memphis (Graceland)
Dag 7: Memphis / Clarksdale (overnachten in The Shack Up Inn 8) )
Dag 8: Natchez / Clinton
Dag 9: New Orleans
Dag 10: New Orleans
Dag 11: New Orleans
Dag 12: Montgomery, MS (tussenstop richting Great Smoky Mountains)
Dag 13: Atlanta
Dag 14: Great Smoky Mountains
Dag 15: Gatlinburg, TN
Dag 16: Nashville
Dag 17: Nashville
Dag 18: Zonsverduistering ergens meepakken, verder nog in te vullen...
Dag 19: Chicago (afhankelijk van dag 3, als we daar al Chicago ingaan, dan kunnen we voor deze dag iets anders verzinnen)
Dag 20: 's Ochtends Chicago, 's middags terug naar huis

Onze grootste vraagtekens bij dit idee zijn:
1: Is het niet te gehaast? Natuurlijk is er veel reistijd, dat weten we, maar hebben we voldoende (interessante?) tussenstops ingebouwd (Shawnee, Montgomery, etc)
2: Is New Orleans de moeite waard voor 3 dagen?
3: Is Atlanta de moeite waard? Velen zullen die vraag met "ja" beantwoorden, maar ik heb er vooralsnog weinig gevoel bij...
3: Is Gatlinburg wel de moeite waard? Het is erg toeristisch, maar wat voor interessants is er nou echt te zien, behalve misschien de kabelbaan naar de berg (terwijl we op dat moment al de Smoky Mountains hebben gezien)?
4: Is twee dagen Nashville niet te kort?

Alvast bedankt voor het meedenken!
sanook
Amerika-expert

Re: Rondreis JanVoo: De "muzieksteden"

Bericht door sanook »

Wij doen in mei/juni ook een rondje deep south en slaan daarbij Atlanta ook over. Met New Orleans, Memphis, Nashville (en jullie ook nog Chicago) zie je al genoeg grote steden.
Als je Atlanta over zou slaan kun je dag 13 misschien overnachten in Chattanooga, daar zijn ook genoeg interessante dingen te vinden.
Verder is Gatlinburg misschien op zich niet zo heel interessant maar het is wel een goede basis om daarvandaan de GSM te verkennen.
En voor de kids is misschien Dollywood wel leuk.
JanVoo
Amerikafan

Bericht door JanVoo »

Dank voor je reactie, sanook!

Inderdaad, we zien genoeg steden. Goed om te weten dat Gatlinburg wellicht niet zo interessant is.

We hebbeen nog geen kinderen, dus laten we Dollywood maar even aan ons voorbij gaan :wink:
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Oh ik dacht gelezen te hebben dat jullie met kinderen gaan, dan heb ik me vergist met een andere post waarschijnlijk :)
Over Gatlinburg, wij gaan er in mei ook voor de eerste keer heen dus of er wel of niet wat te doen is weet ik ook (nog) niet, maar zoals ik al zei ligt het wel goed om daarvandaan de GSM te verkennen. Wij komen vanuit Nashville, dan Chattanooga, dan Pigeon Forge (naast Gatlinburg), dan Asheville (aan de oostkant van GSM) en vervolgens door naar Charleston. Er is in de GSM in ieder geval genoeg te zien en te beleven volgens mij.
Veel plezier !
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

JanVoo schreef:We hebbeen nog geen kinderen, dus laten we Dollywood maar even aan ons voorbij gaan :wink:
Wij hebben ook geen kinderen en gaan juist wél naar Dollywood...
Maar wij zijn wellicht ook niet zo'n goed voorbeeld als 'pretparkfans' :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gast

Bericht door Gast »

Vergeet Sun Studios in Memphis niet.
Gast

Bericht door Gast »

En vergeet ook het Country & Western Museum in Nashville niet. Boek gelijk met een ticket de tour naar de RCA B studio's waar de groten der aarde hun muziek opnamen....ik vond deze combi een van de hoogtepunten in Nashville.

Houd er wel rekening mee dat het voor de shack up Inn in het weekend twee nachten verplicht boeken is....
JanVoo
Amerikafan

Bericht door JanVoo »

Bedankt voor alle tips!

De indeling van de vakantie is nu zo goed als rond. Auto is ook al gereserveerd, met een mooie couponcode via m'n werk (was puur toeval), dus dat scheelt weer een beetje.
We slapen in The Schack-Up Inn van donderdag op vrijdag, dus maar één nacht. Wel hebben we een huisje met een piano :)

We zijn er wel weer achtergekomen dat zo'n rondreis door Amerika altijd een kwestie van keuzes maken is. Er is zó veel leuks te zien en te doen! Dus je kan nooit àlles zien wat je wilt zien.

Zo had ik in dit rondje ook wel Muscle Shoals willen zien. Dat is een plaats met een aantal muziekstudio's waar heel veel bekende platen zijn opgenomen. Maar die plaats toevoegen aan de reis zou weer minimaal vier extra reisuren aan de vakantie toevoegen. En we zitten nu al met gemiddeld twee auto-uren per dag. Dus dat doen we toch maar niet. Kill your darlings...
Ook Atlanta is toch afgevallen. Misschien jammer, maar ja dan moeten we er nog maar een keertje naartoe :wink:

Sowieso staan New York en Florida nog op de wensenlijst, dus wellicht kunnen we dat in een toekomstige vakantie combineren.

In ieder geval hebben we voor nu enorm veel zin in de aankomende vakantie!
schre062
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door schre062 »

Wim hebben in 2015 een Muziekreis gemaakt in het zuiden. In Memphis moet he zeker de Sun Studio bezoeken. Ook de Gibson gitaarfabriek is de moeite waard. Mischien heb je iets aan ons reisverslag voor nog wat tips . Oh ja de Shackup Inn is fantastisch
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
JanVoo
Amerikafan

Bericht door JanVoo »

Bedankt voor de tips, schre062!

Ik heb in 2014 de fabriek van Fender bezocht in Corona, Californië. Dat was voor mij (als gitaarliefhebber) ook erg leuk. Dus de Gibsonfabriek gaan we ook zéker bezoeken dit jaar!
Ik ga jullie reisverslag zéker even lezen, ziet er leuk uit in ieder geval!

Ook de Sun Studio gaan we bekijken, al heb ik die in 1997 ook al een keer gezien. Maar die herinnering is niet meer zo helder (ik was toen 13), dus reden om nog een keer te gaan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer