Seats Lufthansa

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Seats Lufthansa

Bericht door theovg »

Afgelopen zondag tickets geboekt voor Florida via Expedia, heen Ams naar Frankfurt dan naar Mco , deze vlucht gaat met Lufthansa .
Terug met United , daar was het geen probleem om de stoelen vast te zetten.
Maar bij Lufthansa lukt het niet , gebeld getwitterd maar het lukt niet , als antwoord krijg ik bij het inchecken 24 uur van tevoren.
Is er soms nog een andere manier.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Seats Lufthansa

Bericht door PSVwally »

Je kan het misschien via twitter proberen, maar volgens mij gaat het echt pas 24u vooraf. Wat overigens geen probleem is als je dan ook op die tijd kunt inloggen
mara25
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 nov 2009, 21:14

Re: Seats Lufthansa

Bericht door mara25 »

Ik heb ook tickets geboekt met lufthansa en terug met united. Bij United kon ik gratis de stoelen reserveren, bij Lufthansa moest ik 25 euro per stoel betalen. Pas 24 uur van te voren zou het gratis zijn.
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Seats Lufthansa

Bericht door theovg »

Dat ik ervoor moet betalen wist ik , maar dan lukt ook niet.
Bij Lufthansa zeggen ze dat het United vlucht is uitgevoerd door Lufthansa ,dan kan je bij hun geen stoelen vastzetten volgens hun.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Seats Lufthansa

Bericht door Almere vak V »

Correct! Stoelen bij Lufhansa kan je reserveren tegen betaling. 24 uur voor vertrek is het gratis.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Seats Lufthansa

Bericht door theovg »

Maar hoe, ik heb ze aan de telefoon gehad en ze zeggen dat het niet kan.
En ook op de site gaat het niet.
Ik denk dat het te maken heeft dat ik niet rechtstreeks bij hun geboekt hebt.
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Seats Lufthansa

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
bij codeshare vluchten kan je meestal alleen bij de maatschappij waar je boekt stoelen reserveren. Dus als je boekt bij Luffthansa en er is een vlucht uitgevoerd door United, of omgekeerd, kan je alleen bij De vlucht uitgevoerd door Lufthansa stoelen kiezen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Seats Lufthansa

Bericht door Almere vak V »

theovg schreef:Maar hoe, ik heb ze aan de telefoon gehad en ze zeggen dat het niet kan.
En ook op de site gaat het niet.
Ik denk dat het te maken heeft dat ik niet rechtstreeks bij hun geboekt hebt.
Heb je bij een maatschappij geboekt of bij een broker?? Bij een broker kan je inderdaad een probleem hebben. Maar als je bij een partner boekt, bijvoorbeeld United, moet het geen probleem zijn. Is mij tenminste altijd gelukt.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Seats Lufthansa

Bericht door IngridZw »

Wij hebben de vorige keer een vlucht geboekt bij Lufthansa dat werd uitgevoerd door United Airlines. Geboekt via Tix.nl
Wij konden op de site van United Airlines vervolgens gratis stoelen reserveren.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Seats Lufthansa

Bericht door Almere vak V »

Bij United zijn de stoelen altijd gratis. Ook als je via een broker boekt. Bij Lufthansa moet je sowieso voor je stoelen betalen als je 24 uur voor je vlucht wilt boeken. Als je via een broker boekt, Tix bijvoorbeeld, heb je die mogelijkheid niet. Dan blijft alleen de gratis mogelijkheid over van 24 uur voor vertrek. Eén van de belangrijkste redenen voor mij om altijd rechtstreeks bij een maatschappij te boeken.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Seats Lufthansa

Bericht door Tipsy_1 »

bij lufthansa is een andere boekingscode (je weet wel die zes cijfers en letters) van toepassing dan diegenen die op jouw papieren staan.
Als je die code kan bemachtigen kan je wel alles vastleggen. Ik heb die code ooit in een gelijkaardige situatie kunnen bemachtigen (door heel heel veel rond te bellen).
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Seats Lufthansa

Bericht door Mark & Martine »

Voordat je al die moeite gaat doen het volgende... wij hebben rechtstreeks geboekt bij LH en stoelen tegen betaling vastgelegd. We zijn gewoon uit de gereserveerde stoelen gegooid vanwege een wijziging in het vliegtuig en nu hebben we andere stoelen, waar ik nooit geld extra voor had betaald als ik dat geweten had. Geld krijg je niet terug trouwens. Dus wij balen best wel 8)
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Seats Lufthansa

Bericht door theovg »

Dat schiet ook niet op , en slaat ook nergens op.
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Seats Lufthansa

Bericht door newyorkgirl »

Kan ook zijn dat het maximum aantal stoelen voor check-in al is geselecteerd wat ervoor zorgt dat de stoelreservering systeemtechnisch sluit. Je kan dan pas tijdens de online check-in weer reserveren. Dat is althans bij KLM zo, weet niet of dat ook voor Lufthansa geldt.
MiniMe
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 05 nov 2012, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Seats Lufthansa

Bericht door MiniMe »

Wij hebben rechtstreeks bij United geboekt, heenvlucht uitgevoerd door United, terugvlucht door Lufthansa.
De enige mogelijkheid die we hebben om stoelen te reserveren voor de LH-vlucht is 24 uur van tevoren. Geen andere optie, zelfs niet tegen betaling.
Memories...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer