Eerste keer Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Wanderlustiaan
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eerste keer Amerika

Bericht door Wanderlustiaan »

Beste allemaal,

In juli 2017 zal ik voor 34 dagen naar de VS vertrekken. Ik zal mijn reis van Seattle naar beneden maken:
(Seattle - Portland - San Francisco - Yosemite - nog wat parken - grand canyon en death valley? - Las Vegas - Los angelos)
Nu ben ik vorig jaar naar Thailand geweest (geen aanrader), en daar was het reizen erg makkelijk. Ik vind het echter moeilijk om te bedenken hoe ik in Amerika met het openbaar vervoer naar de parken zal reizen, omdat ik geen auto zal huren.

Heeft iemand tips voor mijn reis (hoe met openbaar vervoer, makkelijke keuzes, dingen die het echt waard zijn om te bekijken etc. Dan hoor ik het heel erg graag!

Specifieke onderwerpen waar ik graag tips over krijg:
- Openbaar vervoer
- Taxi alternatieven / uber (kosten?)


Alvast dank voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik waardeer jullie tijd!
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Bushmaster »

Verbinding tussen de grote steden is vaak nog wel te doen met een Greyhound of soortgelijk,
maar Grand Canyon en Death Valley met openbaar vervoer wordt een onmogelijke opgave volgens mij.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Christian »

Er vanuit gaande dat alsnog een auto huren geen optie is.

Wellicht is een groepsreis dan iets voor u. Zodat u gewoon met die bus mee kan en overal heen gebracht wordt.

Het lijkt mij een hele opgave om Amerika door te komen zonder auto. Zeker om in bepaalde parken te komen. Je zit de hele tijd met vertrek tijden van het O.V.. Dus je zal heel veel tijd kwijt zijn met wachten op de volgende bus/trein/uber/taxi. Het zal vast mogelijk zijn om op veel plaatsen te komen. Maar ik zou het zonde van mijn tijd vinden als ik dagelijks afhankelijk ben van O.V..
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door PSVwally »

Misschien dat naar de grote parken ook wel ov gaat, maar in een aantal parken ben je zeker aangewezen op een busreis/georganiseerde tour vanuit een stad. Besef je dat je daarmee net zoveel, zo niet meer kwijt bent dan bij een evt autohuur. Ik weet natuurlijk niet je leeftijd en dergelijke. Thailand is toch wat anders dan de USA, maar ik vind Amerika nou niet een soort van backpack land als bv Australie
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door peeweetm »

Als je op internet zoekt op 'Amtrak Rail Discussion - Amtrak Unlimited Discussion Forum', dan, uh, vind je een forum waar veel over Amtrak gediscussieerd is en wordt.
Amtrak verzorgt het interstatelijke vervoer per spoor in de US.
Grand Canyon is prima zonder auto te bereiken. De meeste grote steden hebben redelijk openbaar vervoer. Maar voor het echt bezoeken van nationale parken heb je toch een auto nodig. Slechts een paar zijn met Amtrak en bussen te bereiken, maar dan nog ben je binnen de parken vaak beperkt in de mogelijkheden.

Plezier!
Wanderlustiaan
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Wanderlustiaan »

Christian schreef:Er vanuit gaande dat alsnog een auto huren geen optie is.

Wellicht is een groepsreis dan iets voor u. Zodat u gewoon met die bus mee kan en overal heen gebracht wordt.

Het lijkt mij een hele opgave om Amerika door te komen zonder auto. Zeker om in bepaalde parken te komen. Je zit de hele tijd met vertrek tijden van het O.V.. Dus je zal heel veel tijd kwijt zijn met wachten op de volgende bus/trein/uber/taxi. Het zal vast mogelijk zijn om op veel plaatsen te komen. Maar ik zou het zonde van mijn tijd vinden als ik dagelijks afhankelijk ben van O.V..
RE: Misschien een optie om voor de parken een auto te huren gedurende 10 dagen
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Marcopstal »

Die parken liggen niet allemaal naast elkaar, gedurende 10 dagen een auto huren kan je misschien iets vooruit helpen, maar niet voor de ganse trip.

Waarom niet voor de gehele periode een auto huren ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Wanderlustiaan
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Wanderlustiaan »

Christian schreef:Er vanuit gaande dat alsnog een auto huren geen optie is.

Wellicht is een groepsreis dan iets voor u. Zodat u gewoon met die bus mee kan en overal heen gebracht wordt.

Het lijkt mij een hele opgave om Amerika door te komen zonder auto. Zeker om in bepaalde parken te komen. Je zit de hele tijd met vertrek tijden van het O.V.. Dus je zal heel veel tijd kwijt zijn met wachten op de volgende bus/trein/uber/taxi. Het zal vast mogelijk zijn om op veel plaatsen te komen. Maar ik zou het zonde van mijn tijd vinden als ik dagelijks afhankelijk ben van O.V..
Gaan er groepsreizen van San Francisco naar alle parken dan?..
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Christian »

Zekers.

Zoek maar eens op google of kijk op mijn website bij "handige links"
Wanderlustiaan
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Wanderlustiaan »

Marcopstal schreef:Die parken liggen niet allemaal naast elkaar, gedurende 10 dagen een auto huren kan je misschien iets vooruit helpen, maar niet voor de ganse trip.

Waarom niet voor de gehele periode een auto huren ?
Ben nog 21 en dat zorgt voor Jongeren Fee. 30 dagen kost me dan 2600 euro..
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Marcopstal »

Dat is uiteraard een goed argument.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door sanook »

Ik vraag me af of je dan als 21 jarige wel met een groepsreis mee wilt. Tenzij het een jongeren rondreis is misschien.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door mtl »

Waarom niet? Zeker als het met leeftijgenoten is. Groepsreizen is niet mijn ding maar als het goed is voor topicstarter dan is het in orde.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door sanook »

Daarom zeg ik ook 'Tenzij het een jongeren rondreis is misschien''. Met jongeren lijkt me dat dus prima te doen maar om met een bus vol met niet-jongeren (om het voorzichtig uit te drukken) op pad te gaan lijkt mij (als ik nog een jongere zou zijn :roll: ) niet zo geslaagd. Maar dat moet TS natuurlijk voor zichzelf bepalen eventueel.
Wanderlustiaan
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Wanderlustiaan »

mtl schreef:Waarom niet? Zeker als het met leeftijgenoten is. Groepsreizen is niet mijn ding maar als het goed is voor topicstarter dan is het in orde.
Ga liever alleen, maar misschien alleen een kleine groepsreis voor Yosemite en Grand canyon
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door GinnyUSA »

Die zijn er wel. Via Myvegas zie ik weleens iets voorbij komen van gray line tours, die verzorgen in ieder geval bustrips naar de Grand Canyon vanaf Las Vegas. Geen idee of het een goede organisatie is, maar daar kun je vast wat over vinden op internet.
En zo zullen er nog wel meer van dat soort bureaus zijn.
Let er voor de Grand Canyon wel op dat je daadwerkelijk naar de South Rim gaat en niet naar GC west.

Leuk hoor, ik heb ook wel met de bus gereisd tussen grote steden (megabus), vond het erg leuk. Nu huur ik een auto :)
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door GJ »

Je zou ook eens op http://www.trekamerica.com kunnen kijken. Die bieden denk ik wel aan wat je zoekt: kleinschalige groepsreizen voor jongere mensen. Ik denk alleen wel dat het veel kamperen is, maar dat doen ze dan wel op mooie plekken - destijds zagen wij een groepje van TrekAmerika op Goulding's Campground in Monument Valley.

Of kijk op www.viator.com. Daar vind je ook kleinere meerdaagse uitstapjes, bijvoorbeeld Bryce en Zion vanuit Las Vegas. Wel vrij prijzig allemaal.

En wellicht is dit nog wat: http://www.bundubus.com/
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Ing »

44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer