Grens Canada/Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Joline123
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Grens Canada/Amerika

Bericht door Joline123 »

Goedenavond,

Ik heb het plan om in mei Canada en de USA te bezoeken.
Ik wil graag eerst naar Toronto, dan naar de Niagra falls (Canadese gedeelte) en vervolgens door naar Washington DC.
Dit betekent dus dat ik in Canada een auto wil huren en deze in Washington wil inleveren.
Op internet is het boeken lastig, omdat je in een ander land de auto inlevert. Heeft iemand hier tips voor?

Tevens vroeg ik mij af of iemand tips/ervaringen heeft voor deze grensovergang.
Ik kijk wel eens border security en zie dat mensen soms tot wel vijf uur in de rij staan.
Zijn er gunstige tijden, of valt deze grensovergang sowieso wel mee?
Ik ben al vaker in de USA geweest en heb op het moment nog een geldig ESTA formulier.

Ook andere tips voor deze reis zijn natuurlijk welkom!
Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door hemmie »

Volgens mij is het niet mogelijk een auto te huren in Canada en in de VS weer in te leveren. Je zult dus je huurauto moeten inleveren, grens over, en nieuwe auto huren, of zorgen dat je weer naar Canada terugkeert.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door mtl »

Normaal gesproken kom je de grens wel door zonder al te lange wachttijden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door harryh »

Je kunt de actuele wachttijden hier https://bwt.cbp.gov/index.html?com=0&pa ... plist=0901 zien. Er zijn daar meerdere grensovergangen. Wij hadden 's morgens niemand voor ons.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Christian »

Ik geloof niet dat het mogelijk is om je auto in een ander land in te leveren. Dan kun je de auto beter huren in usa en op en neer rijden of bij de grens inleveren en op een alternatieve manier de grens over gaan en daar weer een auto huren. Wellicht even uitzoeken of er bussen of treinen over de grens gaan.

De lange wachtrijen bij de grens kun je een beetje beinvloeden door van beide landen een ESTA/ETA aan te vragen. In principe hoef je die geen te hebben als je de grens passeert per auto. Maar het helpt wel te voorkomen dat je een hele vragenlijst krijgt. en voor de kosten hoef je het niet te laten.

En ook dan is het geen garantie uiteraard.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Marcopstal »

Er zijn wel mogelijkheden voor autohuur tussen Canada en de VS, maar dat is zeer beperkt en de kans is tevens groot dat er een deftig prijskaartje aanhangt.

Er zijn twee opties:

- Je start in de VS en wipt heen en weer de grens over en kan in één beweging een auto huren.
- Je start in Toronto, huurt een wagen voor enkele dagen tot Niagara Falls. Vervolgens ga je met een taxi de grens over en huurt een nieuwe wagen in Buffalo

Wat de grens betreft, in veel gevallen zal je hier weinig tijd voor nodig hebben, maar de kans bestaat altijd dat men je "beter" wil controleren en je enkele uurtjes verliest. Ik deed al drie keer de overschrijding heen en terug en één keertje kostte het me 1,5 uur wachten, de andere keren was het een kwestie van een minuutje of 10 aanschuiven.

Reeds een ESTA hebben maakt niet zo heel veel verschil als je in Canada start, je hebt dan immers nog geen stempel in je pas staan voor de VS.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Joline123
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Joline123 »

Oh, wat balen dat een auto huren dan zo lastig is.
We hebben niet heel veel tijd, dus heen en weer rijden is geen optie.
Maar eens kijken of twee auto's huren een optie is dan.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door harryh »

Wij hebben zo'n soort reis ook gedaan en zijn naar/van de US gevlogen. Toen met de auto naar Toronto, Niagara etc en weer terug naar de US gereden.
peps
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2015, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door peps »

Ook wij zijn vanuit de US de grens overgereden naar Canada en later weer terug naar de US. Het alternatief was vliegen van de US naar CAN en daar weer een auto huren.
pak je een rustige grensovergang dan is het wachten nooit lang. In ons geval (west-CAN) stonden van diverse grensovergangen de wachttijden al ruim van te voren aangegeven.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Thierry73 »

Ik zou voor de grenscontroles echt nergens rekening mee houden.
We hebben het meegemaakt dat we vrij snel over konden, maar ook wel eens uren staan wachten.
Meest bizarre was dat we bijna aan de beurt waren en de beste man van de grenscontrole ineens een pylon in onze rijstrook plaatste en gewoon een half uur weg bleef.
Helaas stonden we al op het punt dat we onmogelijk nog van baan konden wisselen.
ksanthony
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door ksanthony »

Bij Alamo weet ik zeker dat je zonder problemen one-way kan huren tussen USA & Canada , deze boekingen zijn wel steeds op aanvraag , alsook de drop-off kosten.

Best hiervoor eens Alamo rechtstreeks of een broker/reisagent contacteren :)
Afbeelding
dirkverburg
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2015, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door dirkverburg »

Wij zijn vorig jaar vanaf Niagara Falls zelf de grens overgegaan en waren binnen een kwartier over. Vrienden van ons waren over Buffalo gegaan en deden er aanmerkelijk langer over.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb ergens gelezen dat je bij de grensovergang us>canada voor canada een kleine kost hebt met een soort visa.
kan je dit normaal gezien ook cash betalen?
Wij gaan voor slechts twee dagen de grens over (naar Niagara/Toronto) en ik was niet van plan CAD mee te nemen.
Gast

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Gast »

In de grensgebieden, maar zeker bij de Niagara Watervallen kun je ook met USD betalen. Weet niet of dit ook zo is voor Toronto.

Weet niet wat je bedoelt met 'kleine kost met een soort visa'?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door mtl »

Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Gast

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Gast »

Tipsy_1 schreef:
24 apr 2019, 12:46
Wij gaan voor slechts twee dagen de grens over (naar Niagara/Toronto) en ik was niet van plan CAD mee te nemen.
Je kunt ook gewoon met je CC betalen in Canada.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Galapogos »

Ook ik heb nog nooit gehoord van kosten om Canada via een landgrens binnen te kunnen rijden. Andersom zijn er wél kosten: als je vanuit Canada de VS binnenrijdt, moet je een I-94-formulier invullen en dat kost je USD 6 per persoon.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door roelb »

Behalve als je al een actieve I94 hebt. Omdat je al vanuit de US kwam en maar even in Canada was.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Coyote »

Tipsy woont in Amerika. :wink:

Dus wellicht wel voor haar kosten? Het zijn de landen van de creditcards dus ik neem aan bij de grens ook?

In Canada gewoon met creditcard betalen. Heb ik vorig jaar zomer ook gedaan toen ik 1,5 dag in Canada was. Geen CAD gepind.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Gast »

Ik woon ook in de VS en we zijn al een paar keer naar Canada gereden. Nog nooit hoeven te betalen, in beide richtingen. Wel een uurtje in de rij gestaan, ook in beide richtingen. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer