Te warm in juli/aug west Amerika?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kymz
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2017, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door kymz »

Hallo

Wij willen graag naar West Amerika en vanwege werk zitten we gebonden aan half juli-half augustus. Nu vraag ik me af of dat voor sommige plaatsen te warm is. Langs de kust (los Angeles, San Fransisco etc) is het volgens mij goed te doen. Maar ik vraag me af hoe het zit met bij Yosimity, Bryce Canyon, Flagstaff en Las Vegas (ben in LV keer in mei geweest en toen was het al erg warm). Is het daar gewoon altijd warm of echt niet te doen in het hoog seizoen? Wij denken er nu over anders alleen plaatsen langs de kust te doen, maar er zijn zoveel mooie plekken die ik zou willen zien die niet aan de kust liggen.
Zijn er mensen met ervaring in het hoogseizoen en hoe beviel jullie dat?
Hoor graag van jullie :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn ontzettend veel mensen die in de zomer gaan. Ja, het is heet, maar over het algemeen toch goed te doen.
Wij waren in 2002, 2004, 2996 en 2008 in de zomer in het zuidwesten, kijk eens naar onze reisverslagen voor onze ervaringen.

In Yosemite kan het in de vallei ook warm worden, maar in de hoger gelegen delen is het koeler. En rustiger. Bryce ligt aardig hoog, daar gaat het ook wel. Waarom Flagstaff?

Marianne
kymz
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2017, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door kymz »

Hoi Marianne

Dank je voor je reactie. Tja Flagstaff omdat mn broer er is geweest en zei dat t leuk was. Maar Flagstaff is geen must :)
Goed om te horen dat het wel goed te doen was. Ik ga je verslagen even lezen :)
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door Fre en Isa »

We zijn vorig jaar in juli in o.a. Nevada, Utah, Colorado, Arizona geweest. Vooral de omgeving rond Moab (Arches, Canyonlands) en Las Vegas waren warm, heel warm. Maar wel te doen. Uiteraard is het leuker wanneer het wat frisser is maar wij hebben alvast niets moeten laten schieten en hebben dus alles kunnen bezoeken wat we vooraf wilden. Bovendien hadden we twee kinderen van 5 en 8 mee en ook zij konden perfect mee met ons reistempo.
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door OpreismetCo »

Ik deed vorig jaar een rondje in het zuidwesten en vooral in Arizona en Utah was het erg warm. Kwestie van goed timen, vroeg opstaan (meest koele moment van de dag), 's middags geen lange wandelingen doen en veel water meenemen. Vond het in San Francisco erg koud, maar dat is niet zo gek als je 35+ graden gewend bent en het vervolgens 15 graden is :)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door babarage »

zoals gezegd, het is inderdaad over het algemeen flink warm als je wat meer het binnenland in gaat. maar ik ben het met de vorige schrijvers eens, het is goed te doen. ter vergelijk: als hier in Nederland de temperatuur boven de 24 a 25 komt kun je mij echt opvegen. ik kom dan nauwelijks meer vooruit en lig veel als een hoopje ellende op de bank met de fan er voor. in juli/augustus in dat gebied met temperatuur ergens in de 30 liep ik nog monter rond. echte inspanningen inderdaad zoveel
mogelijk 's ochtends doen en de rest van de dag zorgen dat je genoeg vocht binnenkrijgt en als je wat langere wandelingen doet ook iets zouts meenemen. onderschat de temperaturen nooit maar het is zeker te doen.

(oh en neem een licht truitje mee dat je op de achterbank van de auto legt, kun je indien nodig die ff opvissen als het in een restaurant als een koelkast aanvoelt, I kid you not, de airco staat vaak op standje vrieskou :))
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
kymz
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 feb 2017, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door kymz »

Bedankt voor alle reacties! We hebben besloten er lekker heen te gaan! En dat t warm is houden we rekening mee. Maar goed te horen dat t ondanks de warmte goed te doen is :-)
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door Felicitas »

Ook wij hebben al meerdere keren in de zomer door het zuidwesten gereisd. Het kan erg heet zijn. Afgelopen jaar zelfs boven de veertig graden in Moab. Maar omdat de luchtvochtigheid in het zuidwesten laag is heb je er eigenlijk niet eens zo heel erg last van. Pas je planning er op aan. De dagen zijn in de zomer lekker lang, dus je kunt al vroeg op stap en zo de wat minder warme uurtjes goed benutten. Kies buitenactiviteiten die passen bij het weer. Wandelingen langs of door het water zijn bijvoorbeeld heerlijk in de zomer (voorbeeld)
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door Hans B »

Warmte heeft met de temperatuur van doen (logisch), maar ook met de luchtvochtigheid.
De luchtvochtigheid in bv Las Vegas en eigenlijk het hele westelijke binnenland is veel minder hoog.
Het kan dan wel heet zijn (goed insmeren), maar zweten doe je nauwelijks.

Als ik na de vakantie thuis kom en het is in NL een slechte periode geweest (niet stabiel zonnig en droog)
Voelt bv mijn bed erg klam / vochtig aan

Toch blijft +35 graden niet mijn ding.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Dommel
Amerikakenner
Berichten: 494
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Valkenswaard

Re: Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door Dommel »

Hans B schreef:Het kan dan wel heet zijn (goed insmeren), maar zweten doe je nauwelijks.
Volgens mij zweet je juist enorm maar je merkt het niet omdat het meteen verdampt.
Daarom is het belangrijk om goed te drinken. Zorg dat je altijd water bij je hebt.

Els
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Te warm in juli/aug west Amerika?

Bericht door SuzieQ »

Prima te doen. SF is juist heel fris (16 graden gehad).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer