Boeken bij drive-usa.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
tsyczki
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2017, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 10

Boeken bij drive-usa.de

Bericht door tsyczki »

Wij willen een trip van 3 weken door de westelijke staten maken en kwamen bij autohuur uit bij drive-usa.de, die veruit de goedkoopste aanbieder is.
Heeft iemand hier recent nog ervaringen mee gehad, of ervaringen met usareisen.de?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door PSVwally »

Ik denk heel veel mensen op dit forum. Je boekt via hun bij een bekend verhuurbedrijf als thrifty dollar alamo of national. Nooit geen problemen mee gehad
Lightning
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jun 2010, 19:41

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door Lightning »

2 maanden geleden bij hen geboekt en voucher van auto europe ontvangen (hanteren dezelfde prijzen maar auto europe is wel in het nederlands)
De extra bestuurder bij drive-usa inbegrepen was niet op de auto europe voucher aangegeven.
Inmiddels geannuleerd en bij Alamo UK brits geboekt, was 130 euro (slik) goedkoper voor mijn periode
tsyczki
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2017, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door tsyczki »

Heb je bij Alamo UK brits geen UK drivers license nodig en die brits guide die je moet overleggen?
Bedankt alvast voor de waardevolle info!
Lightning
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jun 2010, 19:41

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door Lightning »

Wanneer je de zoekfunctie hier op het forum eens zult gebruiken krijg je genoeg hits.
Even doorlezen en dan kun je zelf oordelen of je er voor gaat. Succes
Frank
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door Old Faithful »

Ook ik heb in het verleden enkele keren naar volle tevredenheid via usareisen.de een auto gehuurd. Ik weet echter niet of de organisatie achter de website nog dezelfde is. Ik meen te weten dat het FTI uit München was, nu is het Flamingo uit Berlijn. Kan iemand dat bevestigen?
Groet,

Old Faithful
Lightning
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jun 2010, 19:41

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door Lightning »

Inderdaad, Flamingo Company EU Berlin. Zo stond het toch op mijn Auto Europe voucher
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door monnie »

Ik heb toevallig afgelopen week daar een auto geboekt. De bevestigingsmails worden ondertekend met Flamingo Berlijn, op de creditcardafschrijving en op voucher bij tour operator staat FTI Touristik Munchen.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door Christian »

Ik heb van de week nog hier geboekt, maar dan op hun mirror site voor Canada en had ook FTI Touristik Munchen op mijn Credit Card staan.

usa-reisen.de
Drive-usa.de
Drive-canada.de

Is allemaal een pot nat. Maar wel een goede pot. Al meerdere malen bij gehuurd. En zo ook weer dit jaar.
fietser
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door fietser »

Gisteren bij Drive-USA een compact car geboekt. 13 dagen in juni vanuit Salt Lake City voor 340 euro incl. alle verzekeringen, extra bestuurders en gratis tank. Goedkoper vond ik niet. Wat me echter opvalt is dat Drive-USA.de en USAreisen.de op dit forum vaak als dezelfde worden gezien, terwijl Drive-USA toch meestal (veel) lagere prijzen hanteert. Heel vreemd, weet iemand misschien een reden? Overigens heb ik altijd tot volle tevredenheid bij USAreisen.de gehuurd; ze zijn bij evt. vragen ook heel prettig bereikbaar (in Duits & Engels) via de telefoon. Maar nu dus voor het eerst bij het Engelstalige 'broertje'.

P.S.:
Inderdaad @Old faithful, het ging via 'Flamingo'.
Laatst gewijzigd door fietser op 20 feb 2017, 09:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door Harry »

Usareisen.de is het Duitse broertje, niet autoreisen.de. :wink:
fietser
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door fietser »

Je hebt gelijk, Harry. Ik vergiste me en heb het inmiddels aangepast. Het feit blijft echter dat DriveUSA.de en USAreisen.de andere prijzen hanteren, terwijl ik op dit forum vaak lees dat ze 'dezelfde' zijn.
gastxyz

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door gastxyz »

Ja, waarom zou dit niet kunnen?

http://www.usareisen.de/ueberuns/team.html
http://www.drive-usa.de/about-us/team.html

Gewoon verschillende prijsstellingen. Voor (niet-)duitsprekenden, of om meer marktaandeel te bereiken, of...
Net zoals in de gewone wereld.
fietser
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door fietser »

Tuurlijk kan dit, prijsverschillen zijn heel logisch, dat weet een kind. Maar ik had uit de vele berichten over deze aanbieders (wellicht verkeerd?) begrepen dat dit om dezelfde organisatie gaat, waarbij de ene tak de Duitstaligen bedient en de andere de Engelstaligen. Niet dus, want als dat zo was dan zou je toch ongeveer dezelfde prijsstelling verwachten. Maar dat is dus bepaald niet zo en het lijkt me voor de duidelijkheid dan ook het beste om die twee Duitse aanbieders niet voortdurend aan mekaar te koppelen.

Overigens sprak ik gisteren telefonisch een prettige en klantvriendelijke medewerkster van DriveUSA.de. Ze sprak zowel vloeiend Duits als Engels. Als klant kon ik kiezen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door Old Faithful »

Het is wel degelijk dezelfde organisatie, en anders zijn ze wel heel zuinig om samen met één telefoonnummer te doen. :wink:
usa-reisen.JPG
drive-usa.JPG
Je ziet wel vaker dat organisaties meerdere merken met verschillende marketingstrategieën gebruiken.
Groet,

Old Faithful
fietser
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door fietser »

Oke, duidelijk.
Maar voor mij is hiermee ook duidelijk dat, v.w.b. het huren van een auto, de variant 'USAreisen.de' bepaald geen voordelige optie (meer) is.
Vr. groet,
tsyczki
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2017, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door tsyczki »

Nog een klein (misschien wel overbodig vraagje).
Bij drive-usa.de (en ook bij Auto Europe eu) zie ik dat er bij de verzekeringen staat:

Loss/Collision Damage Waiver without a deductible
including glass, tire, and undercarriage damage

Bij Alamo uk brits staat:

Collision Damage Waiver (USA: No Excess)

Is die van drive us.de nu uitgebreider dan die van Alamo uk brits

Het handelt zich in beide gevallen om de huur van een standard SUV voor 19 dagen in mei, bij drive USA voor ca € 650 en bij uk brits voor ca € 600.
Er staat overal zoveel geschreven hierover, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Alvast weer bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door Hinko »

Het is allemaal hetzelfde!
Koen07
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2017, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door Koen07 »

Vorig jaar heb ik een auto gehuurd via budget.be om in Tallahassee, Florida een auto te huren. Dat is allemaal prima verlopen daar in de luchthaven.

Nu wil ik half april 2017 een auto huren vanuit luchthaven Orlando en daar terugbrengen, voor een tijdsduur van 12 dagen.
Nu heb ik al eens gekeken bij de website van de meest gebruikelijke autoverhuurders, maar daar kom ik altijd zo rond de 550 a 600 euro. Vindt ik te duur. Grootte auto speelt geen rol, en ik reis alleen.

Ik ben helaas de duitse taal niet machtig maar wil toch een vraagje stellen ivm usareisen.de:
als ik via hen een auto boek, krijg ik dan een engelstalige huurovereenkomst om in Orlando af te geven
ik kan op hun website enkel Orlando kiezen, is dit dan standaard de luchthaven?

Of neem ik best eens contact op met usareisen.de of drive-usa.de?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Boeken bij drive-usa.de

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet waar je zoekt, maar bij mij begint het met drive-usa.de vanaf Orlando en de fictieve data 9 - 19 april vanaf €368. Dan huur je bij Dollar. incl het basis verzekeringspakket.

Hou er rekening mee dat je Orlando (international) hebt en Sanford Airport. Kies de wel het goede vliegveld.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer