Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Camping)tips gevraagd voor Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ovries
Amerika-ontdekker

(Camping)tips gevraagd voor Zuidwesten

Bericht door ovries »

Hallo iedereen,

Na maanden van lezen en uitzoeken hebben wij deze week een camper geboekt voor volgend jaar juni. Inmiddels is er ook een reisschema waar we zelf heel tevreden over zijn en wat reeds een aantal keren is becommentarieerd door "hekkie" (waarvoor natuurlijk onze dank).

Aangezien wij in de maand juni gaan, weten we niet in hoeverre we campings vast moeten leggen in de diverse Nationale Parken. Hiervoor zouden we graag advies willen. En als er iemand is met advies over een leuke route of uitstapje is dit natuurlijk ook van harte welkom.

Alvast bedankt voor reacties en/of opmerkingen.

Olaf

Hierbij ons reisschema:

Dag 1. Donderdag 2 juni 2005
Vlucht Amsterdam – San Fransisco
Hotel overnachting
Dag 2. Vrijdag 3 juni 2005
San Fransisco – Santa Cruz
Camper ophalen.
Dag 3. Zaterdag 4 juni 2005
Santa Cruz – San Simeon
Dag 4. Zondag 5 juni 2005
San Simeon – Malibu
Dag 5. Maandag 6 juni 2005
Malibu
Universal Studio’s
Dag 6. Dinsdag 7 juni 2005
Malibu – Twentynine Palms
Dag 7. Woensdag 8 juni 2005
Twentynine Palms – Kingman
Dag 8. Donderdag 9 juni 2005
Kingman – Grand Canyon
Dag 9. Vrijdag 10 juni 2005
Grand Canyon
Dag 10. Zaterdag 11 juni 2005
Grand Canyon – Page
Dag 11. Zondag 12 juni 2005
Page – Monument Valley
Dag 12. Maandag 13 juni 2005
Monument Valley - Cortez
Naar Mesa Verde
Dag 13. Dinsdag 14 juni 2005
Cortez – Moab
Dag 14. Woensdag 15 juni 2005
Verblijf in Moab (Arches)
Dag 15. Donderdag 16 juni 2005
Verblijf in Moab (Canyonlands)
Dag 16. Vrijdag 17 juni 2005
Moab – Capitol Reef
Dag 17. Zaterdag 18 juni 2005
Capitol Reef – Bryce Canyon
Dag 18. Zondag 19 juni 2005
Bryce Canyon
Dag 19. Maandag 20 juni 2005
Bryce Canyon - Zion
Dag 20. Dinsdag 21 juni 2005
Zion – Las Vegas
Dag 21. Woensdag 22 juni 2005
Las Vegas – Lee Vining
Dag 22. Donderdag 23 juni 2005
Lee Vining – Yosemite (via Tioga)
Dag 23. Vrijdag 24 juni 2005
Yosemite
Dag 24. Zaterdag 25 juni 2005
Yosemite – San Fransisco
Dag 25. Zondag 26 juni 2005
San Fransisco
Dag 26. Maandag 27 juni 2005
San Fransisco
Dag 27. Dinsdag 28 juni 2005
San Fransisco
Dag 28. Woensdag 29 juni 2005
San Fransisco
Dag 29. Donderdag 30 juni 2005
Vertrek naar Amsterdam
Dag 30. Vrijdag 1 juli 2005
Aankomst Amsterdam
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Olaf,

Schitterende trip, wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan in 1999 maar dan andersom en vanaf LA kan je lezen in ons reisverslag daar vind je ook de campgrounds waar we toen gestaan hebben.
Voor de periode dat jullie gaan zou ik voor de campgrounds binnen de NPs zeker proberen te reserveren of anders zo vroeg mogelijk te plaatse een site vastleggen omdat het vaak first come first served is of probeer 's morgens of de avond er voor telefonisch te reserveren.
Zeker in het weekend kan het erg druk zijn in de parken.
Als je nog vragen hebt over campgrounds dan hoor ik het wel.
Happy camping 8)
Gr.
Rob
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: (Camping)tips gevraagd voor Zuidwesten

Bericht door markro »

ovries schreef: Dag 16. Vrijdag 17 juni 2005
Moab – Capitol Reef
Hoi Olaf,
mooi reisschema heb je gemaakt.
Je gaat een aantal nationale parken bezoeken en je zal best wel een aantal andere bezienswaardigheden al in jouw planning hebben opgenomen. Niet wetende om welke bezienswaardigheden dat gaat, kan ik jou aanraden om op dag 16, als je van Moab naar het Capitol Reef NP gaat, het Goblin Valley State Park te bezoeken. Ik neem tenminste aan dat je vanuit Moab naar het noorden rijdt via de 191, west via Interstate 70, zuid via Highway 24 in de richting van Hanksville. Halverwege Highway 24 (het stuk tussen de I 70 en Hanksville) kan je rechtsaf, dus naar het westen, naar het genoemde park. Het is niet zo bekend, dus ook niet zo druk.
Het bestaat uit een vallei met allemaal geërodeerde rotsen in de meest vreemde vormen. Veel lijken er op reuzen paddestoelen of kabouters (goblins). Je kan daar zomaar tussen door lopen. Een prachtig en heel bijzonder stuk natuur. Via http://www.google.com is er natuurlijk van alles over te vinden, maar hier heb je vast een link http://www.americansouthwest.net/utah/g ... _park.html

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi,
Ik weet dat in die tijd van het jaar de campgrounds in de NP soms snel vol kunnen zijn. Het is erg afhankelijk van het gebied en in sommige parken kun je niet van tevoren reserveren maar is het first come first serve. Je kunt altijd bellen naar het visitor center van het park om te weten te komen hoe de situatie is op dat moment. In Mesa Verde weet ik dat de campground niet door de NPS wordt gehouden en het is een wat duurdere en heel grote campground, volgens mij is de kans dat je daar geen plek hebt vrij klein, maar je weet het nooit. Er is er ook maar 1 in het park.
Arches is vrij snel vol, maar als ik jullie begrijp blijven jullie in Moab en niet in de parken daar met de camper. Het is wel een heel mooie campground bij Devils Garden.
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

eaglelgae schreef: Arches is vrij snel vol, maar als ik jullie begrijp blijven jullie in Moab en niet in de parken daar met de camper. Het is wel een heel mooie campground bij Devils Garden.
Anneke
Hoi Anneke,

Weet je misschien ook de naam van die camping of een internetlink?
Misschien wel leuk om daar een nacht te staan ipv Moab

Gr.
Olaf
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Devils Garden Campground Kosten $ 10.00 per nacht geen hook-up first come first serve dus geen reservering en ik dacht 25 plaatsen.
Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ovries schreef:Weet je misschien ook de naam van die camping of een internetlink?
Misschien wel leuk om daar een nacht te staan ipv Moab
Hoi Olaf,

Devils Garden is een onderdeel van Arches Nat. Park en de camping heeft dezelfde naam. Hier een paar links http://www.nps.gov/arch/camp.htm
http://www.reserveamerica.com/jsp/commo ... index.html
http://utahoutdoors.com/pages/archesdevil.htm

Succes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hahaha, ik ben niet de enige die het antwoord weet :wink: Het beste is meestal om een dag van tevoren of de dag van aankomst (eerder als je anders in de knoei komt met reserveringen) even naar het visitor center te bellen om te kijken wat de verwachtingen zijn. De rangers kunnen je dan vertellen hoe laat je er ongeveer moet zijn om een goede kans te maken op een plekje. Ook kunnen ze natuurlijk info geven over de ranger programs die ze op die campground hebben (mooi amphitheater :) ) En natuurlijk de weersverwachting en andere info over het gebied en het laatste nieuws. Telefoonnummer = 435-259-8161
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Yosemite camp IV geloof ik dat het heet vlakbij de Yosemite Lodge en dat is geloof ik $5 per overnachting. Zag er goed uit vond ik.
In Canyonlands ben je in het Needles district veel campings midden in het park die je voor jezelf hebt. Het is daar vrij stil.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bart40 schreef:In Canyonlands ben je in het Needles district veel campings midden in het park die je voor jezelf hebt. Het is daar vrij stil.
In het Needles district heb je binnen het NP maar 1 campground waar je met een camper terecht kan en dat bestaat uit 2 delen met in totaal 24 plaatsen kosten in 2003 $ 10,00 per nacht geen hook-up.
De naam van deze campgound in Squaw Flat campground.
Alle ander campgrounds zijn back-country campgrounds en alleen te voet bereikbaar of hooguit met een 4X4 en deze liggen in het Mase-district.
Gr.
Rob
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Hallo,

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.
Wij kunnen weer een stap verder

Gr. Olaf 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer