Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jurgen Verena
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2017, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Jurgen Verena »

Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik gaan van 12 tot 29 augustus een roadtrip maken van
Dallas naar San Francisco.
Is dit haalbaar en niet te vermoeiend?
Was ook aan het kijken om een auto te huren en moet $500 betalen voor drop off kosten.
Is het niet beter of goedkoper om daar te plaatsen een auto te huren?


Mvg

Note mod: bericht afgesplitst naar eigen topic
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis vimo: Reisschema advies

Bericht door SanFran »

Ik zou je route van dag tot dag uitschrijven en zelf een topic openen. Heb je de route al eens in google maps bekeken? Dan kun je ook zelf een inschatting maken hoeveel tijd je in de auto zit.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Martin & Marianne »

Liggen de tickets al vast? En heb je al een idee van de route en wat je onderweg wilt bezoeken?

Marianne
Jurgen Verena
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2017, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Jurgen Verena »

Ja,de tickets zijn al geboekt.
We hebben zoiets van we rijden en wat we tegenkomen daar stoppen we.
Zo gelijk gran canyon,las Vegas ,LA,willen we zeker gezien hebben.
Heb het uitgeteld en het zou 3500km in totaal zijn.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door PSVwally »

Mijn vriendin en ik gaan van 12 tot 29 augustus een roadtrip maken van
Dallas naar San Francisco.
Zo gelijk gran canyon,las Vegas ,LA,willen we zeker gezien hebben.
Je hebt het over Dallas naar SF en je noemt (hier) alleen bezienswaardigheden uit het zuidwesten....
Puur de afstand van Dallas naar de GranD Canyon en dan via Vegas en LA naar SF is zo'n 3200km. Maar ga er vanuit dat je makkelijk 1000km extra rijd om alle bezienswaardigheden te zien op de bekende plekken. Nu is dat vaak nog prima te doen.
Horen de reisdagen bij de data die je noemt? Want dan heb je eigenijk maar 16 dagen voor de hele trip.

Huur de auto vooraf vanuit hier, zie de autohuurtopics en niet pas ter plekke. Dan ben je namelijk veel meer kwijt voor de verzekeringen. Die dropoff kosten zal je moeten accepteren. Tussen Texas en California heb je dat nou eenmaal. Als je onder de 25 bent komt er nog veel meer bij
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom Dallas? Je zou een ticket Dallas - Phoenix of Las Vegas kunnen boeken. Is misschien goedkoper dan de drop off kosten en je hebt meer tijd voor de rest.

Marianne
Anonymous123

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Anonymous123 »

Ik vind het af en toe wel grappig om te zien hoe mensen er blanco ingaan en gewoon tickets boeken zonder een idee te hebben wat te zien.
Erg avontuurlijk in ieder geval :)
Je zal dan inderdaad geheid aan een one way fee zitten bij 't autoverhuur en minimaal 200kilometer per dag als ik het zo zie!

Wat wil je allemaal zien buiten die termen die je opgooit, zonder volgens mij te beseffen waar ze voor staan :)

Dallas - El Paso - Phoenix - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco is al gauw 3600 KM
Jurgen Verena
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2017, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Jurgen Verena »

Als we nou Dallas laten vallen voor Las Vegas...
Wat zou jullie mij dan aanraden van route?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Martin & Marianne »

Wat bedoel je met laten vallen? Je vliegt toch op Dallas? Wat was het plan, wil je niets van Texas en New Mexico zien?
Als je vooral voor het zuidwesten gaat is een binnenlandse vlucht niet gek. Ik zou dan eerder kiezen voor Phoenix. Dan naar de Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, LA, en dan afhankelijk van de tijd die je uit wil trekken overal via de kust naar SF of ook nog Sequoia of Yosemite NP meenemen.
Of naar Las Vegas, en dan Zion, Bryce, Page, GC, LA, kust, SF.
Kijk eens naar de voorbeeldroute om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Hans B »

De Tickets liggen och vast naar Dallas en terug van San Francisco?
Of wil je nu op eens het stuk tussen Dallas en Las Vegas 'overslaan' door te gaan vliegen ??
Losse tickets zijn prima, maar kosten ook wat.
Tja, als je naar Dallas gaat en terug van SF realiseer je wel dat de auto dropoff kosten heeft.
En tussen Dallas en Las Vegas is ook heel veel te zien.
Geef eens aan wat je wil, maak zelf een dagschema, voorbeeld :
12-08 NL - Dallas
13-08 Dallas (JFK)
14-08 Dallas - Houston
15-08 Houston (NASA)
16-08 Houston - San Antonio
Dan moet je dus binnen de beschikbare tijd in SF zijn.
Kijk maar eens of je dat red
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Jurgen Verena
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2017, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Jurgen Verena »

Ga maandag het vliegtuigticket Dallas annuleren en in de plaats
Phoenix nemen en San Francisco blijft dan wel als einddoel.
Heb jou voorbeeldroute bekeken en heb ook de afstanden uitgeteld en
dat staat me beter aan.
Dankjewel voor je advies

Mvg
Anonymous123

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Anonymous123 »

En je hebt de mogelijkheid om deze tickets gewoon te annuleren?

Belangrijker nog is: Je kan wel Phoenix pakken, wat hier geopteerd is, maar wat wil je doen? Leuk hoor Phoenix, maar past het bij je dingen die jij in gedachten hebt om te bezoeken. Volgens mij boek je tickets en heb je totaal geen idee wat je wilt doen, behalve wat termen van plekken die je voorbij hebt horen komen! (no offence)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met vimo; eerst maar eens kijken wat je wilt doen en een route maken. Straks heb je een ticket voor Phoenix en dan blijkt dan LA handiger was geweest. Of Las Vegas. Het gaat trouwens niet om Phoenix zelf, maar het is een goed startpunt als je naar de GC wilt.
Meestal zitten er veel kosten verbonden aan het wijzigen van een ticket. Een binnenlandse vlucht kan goedkoper zijn - ik zie enkeltjes naar Las Vegas of Phoenix voor 100-140 euro.
En schrijf ook eens een mogelijke route van Dallas naar SF uit; een roadtrip kan ook leuk zijn en qua afstand is het wel te doen natuurlijk.

Marianne
Anonymous123

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Anonymous123 »

Met 17(16?) dagen zou ik persoonlijk niet verder gaan dan Las Vegas, Los Angeles en San Francisco en dan vooral ook geen roundtrip maar vliegen op 1 van de 3 en terug van een ander.

Bijvoorbeeld: San Fransico, Yosemite, Monterey, Morro Bay, Los Angeles, Joshua Tree, Death Valley, Zion, Bryce, Grand Canyon en Las Vegas. ( gewoon een tip)
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door goldenhills »

Wij zijn in een krappe 2 weken van Philadelphia via wat omwegen naar San Francisco gereden (ruim 3500 mijl), en dat is een reis waar we nog altijd met veel plezier naar terug kijken. We hadden wel een paar echte lange rij-dagen gepland, zodat we tijd hadden om in de leukste plekken meer dan 1 dag te kunnen blijven. Dat werkt voor ons beter dan elke dag 300 mijl, want dat wordt zo'n sleur. We besloten tijdens het rijden pas waar we precies gingen overnachten en zagen wel of we een nachtje extra zouden blijven, en dat beviel prima (het was buiten het hoogseizoen).

Je kunt alles precies uitplannen om zoveel mogelijk van de highlights te zien, en dan kom je al gauw op een kortere en efficientere route met meer van de grote attracties. Dat is gewoon een heel andere reis dan een 'road trip'. Het is maar net waar je naar op zoek bent. Wij genieten net zo van een toevallig concert van een lokale bluegrass band op het pleintje in een dorpje van 500 inwoners als van de Grand Canyon.
Anonymous123

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Anonymous123 »

Volgens mij weet de topic starter niet een wat hij wilt. Jullie hadden iets beter geplant ;) zat een gedachten achter, mis ik verder!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Reis Jurgen Verena: Roadtrip van Dallas naar San Francisco. Is dit haalbaar?

Bericht door Stan.Gobien »

Maar voor een eerste bezoek aan de Verenigde Staten lijkt me een standaard rondje beter dan een heuse roadtrip. Dat gezegd zijnde wij denken nog met veel plezier terug aan onze Route66 roadtrip in 2012. Maar het rondje dat we reden vorig jaar was echt wel één van de beste reizen tot nu toe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer