Voor 3 jr naar NY met pubers

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
iekelien
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2017, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Voor 3 jr naar NY met pubers

Bericht door iekelien »

Hallo,
Wie heeft er tips? Wij gaan over 5 maanden verhuizen naar NY (Greenwich buiten de stad) ivm het werk van mijn man. Het zou voor 3 jaar zijn. Het bedrijf regelt heel veel. Het gaat mij om hoe het nieuws te brengen aan de kinderen; 3 jongens van 6 jaar, 11 jaar en 12 jaar.
Vooral de oudste zal er heel erg op tegen zijn. Hij zit net in de brugklas en voetbalt 4x per week bij een BVO. Dit bevalt hem super en hij droomt ervan om profvoetballer te worden. Hij weet nu dus nog van niets. Heeft iemand tips:
- hoe kunnen we hem het nieuws vertellen
- hoe zou hij zijn voetbalactiviteiten voort kunnen zetten in Amerika?
Alvast heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Voor 3 jr naar NY met pubers

Bericht door Njit »

Moest even Googlen om te weten wat een BVO is :) Weet nu dat het voor Betaald Voetbal Organisatie staat.
Jeugdopleiding van een Profclub dus.

Lijkt me inderdaad lastig als je er zo mee bezig bent om dan opeens te horen dat je moet verhuizen. In de US is Voetbal/Soccer steeds populairder aan het worden, zeker onder de groep van 12-17 jaar. Zie ook http://www.huffingtonpost.com/shane-pau ... 30440.html

De grootste organisatie is US Youth soccer. Zie http://www.usyouthsoccer.org/media_kit/ataglance/ . Wellicht dat zij je verder kunnen helpen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Voor 3 jr naar NY met pubers

Bericht door hemmie »

Tja, mijn kinderen zien iets jonger en na 4 internationale verhuizingen wel wat gewend, maar de laatste keer waren ze ook echt heel erg betrokken bij het proces (de oudste 2 dan), het hing bij ons toen tussen terug naar Nl of terug naar de VS. Ik ben dus wel een beetje verbaasd dat kinderen van die leeftijd helemaal nog van niets weten. Het kost immers tijd om aan het idee te wennen, en er hopelijk ook zin in te krijgen. Ik zou het dus sowieso zo snel mogelijk vertellen. Bedenk maar zo veel mogelijk voordelen van de verhuizing (een geweldige ervaring, reizen in de VS, vaak naar NY kunnen, bij terugkeer in NL altijd de beste met Engeles zijn, etc), en hopelijk wennen ze dan de komende maanden aan het idee. Weet je al waar je precies gaat wonen en naar welke school de kinderen gaan? Dat laten zien (huizen kijken op internet) kan ook al helpen.
Terug in Texas!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Voor 3 jr naar NY met pubers

Bericht door Bennogr »

Er is een voetbal (soccer) organisatie in New York. Web site: http://www.soccerkidsnyc.com/ Die weten wellicht meer.

Zelfs als ze geen Nederlands spreken daar: voetbal is natuurlijk een internationale taal. En aan een sport doen, waarvan ze de fijne kneepjes al kennen en alleen de vaktermen in een andere taal moeten leren, maakt het makkelijker voor kinderen om Engels te op te pakken.

Plus: omdat je kinderen wellicht beter voetballen dan de andere kinderen, helpt dat hun zelfvertrouwen, hun taal is dan misschien niet zo goed als de andere kinderen, maar ze spelen beter.

Lang geleden heb ik Engelse les gegeven aan een middelbare school in Purmerend. Waar ik 1 kind in de klas had die een tijd in de VS gewoond had. Inderdaad: beste Engels in de klas! En nu Nederland steeds meer Engelssprekend wordt, is een echt goede beheersing van de taal een groot voordeel.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Voor 3 jr naar NY met pubers

Bericht door Erwin74 »

Wij zijn in juni 2016 in Sugar Land (Houston) komen wonen. Onze jongste (12 op dat moment) vond het ook niet leuk om te verhuizen omdat ze in Amerika niet kunnen voetballen. Dat werd hem voornamelijk voorgehouden door mensen die zelf nooit in de US geweest waren. Toen wij hier aankwamen hebben wij hem direct geregistreerd bij een club. Dat is Eclipse geworden maar er zijn er vele. Deze clubs worden professioneel bestuurd en er staan betaalde trainers voor de groepen. Je hebt natuurlijk wel zelf de keus tussen Academy of recreational. Bij de eerste groep draait het om resultaat en ontwikkeling en bij de 2e voornamelijk om het plezier. Goedkoop is het niet. Wij betalen ongeveer 1400 dollar per seizoen en dat is dan exclusief tenue en trainings kleding daarnaast betalen wij nog ongeveer 500 dollar voor de deelname aan de diverse toernooien. Is wel iets anders dan de contributie in Nederland. Als je goed genoeg bent dan kan je zelfs doorstromen (mits geselecteerd) naar een soortgelijke BVO, in deze omgeving is dat de Houston Dynamo. Een betaald voetbal organisatie die uitkomt in de MLS. Mogelijkheden voldoende en ik denk dat dit ook wel zo zal zijn in de omgeving van New York. het gaat er om hoe je de boodschap brengt en spannend zal het zeker zijn maar echt. Het zijn ook gewoon mensen die dol zijn op het spelletje met een iets andere club structuur dan de Nederlandse zoals dat er geen clubhuizen zijn, je thuis doucht, je niet verzamelt bij de club maar direct naar de desbetreffende locatie rijd, de historische binding niet echt bestaat en nog een aantal zaken. Voorgaande kan natuurlijk wel verschillen per staat daar ben ik niet geheel van op de hoogte maar Google maar eens naar soccerclubs in de regio waar je komt te wonen en je kan er vast al een paar vragen stellen of info inwinnen. Succes.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Voor 3 jr naar NY met pubers

Bericht door hemmie »

Is het ook niet zo dat een goede voetballer er hier nog sneller uitspringt (doordat veel minder jongens voetbal spelen), en daardoor ook sneller meer mogelijkheden krijgt? Ik weet hier idd ook wel een Nederlands-Amerikaans gezin waarvan 1 of 2 kinderen nu bij Houston Dynamo spelen (Erwin74 zal ze wel kennen denk ik) en regelmatig ook reizen om wedstrijden te spelen, die mogelijkheid is er dus zeker wel als je goed genoeg bent!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Voor 3 jr naar NY met pubers

Bericht door Erwin74 »

Ik weet van 1 jongen die bij mijn oudste zoon in de klas zit dat hij geselecteerd is door Dynamo en hier een voetbal opleiding volgt. veel trainen en veel reizen. Er zijn regionaal enorm veel mogelijkheden om door te groeien.
katrien45
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Voor 3 jr naar NY met pubers

Bericht door katrien45 »

Hallo,
Ik zit te lezen op het forum en kom je bericht tegen. Ik ben benieuwd of je inmiddels al in Amerika zit met je gezin. Wij gaan over een paar maanden die kant op en overwegen ook Greenwich. Ik zou graag in contact met je komen.

Groet,
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer