Welke koffers meenemen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Kletskous »

Het zal om het type Ford Escape o.i.d. gaan trouwens, zo staat bij AE aangegeven.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door hemmie »

Tja, mijn ervaring is dat de kofferruimte in een midsize SUV in totaal zo klein niet is, maar een koffer is vaak weer zo hoekig dat je er daar maar 1 of 2 er in kunt passen. Je hebt al snel dat door een hoek van de 2e koffer de klep niet meer dicht kan. Ik zou zelf voor een midsize SUV geen 3 koffers (en een handbagagetrolley, ook al zo hoekig) durven meenemen. Ik zou zeker als 3e bagagestuk voor een duffel of weeekendtas oid gaan. Wij nemen zelf voor een midsize SUV maar 1 (niet et grote) koffer mee, verder alleen duffels, dat is tenminste een beetje propbaar (en er past ook nog meer in).
Terug in Texas!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Kletskous »

Oké, ik denk dat we misschien maar beter naar een reistas op wielen kunnen kijken.
Deze bijvoorbeeld: de Eastpak M van 78 ltr.
https://www.bagageonline.nl/eastpak-tra ... -blue.html
Zou dit een optie qua maat kunnen zijn en qua geschiktheid/handigheid?

Onze andere twee koffers zijn groot, dat zijn deze: de American Toerister 75 cm met 106 ltr.
https://www.bagageonline.nl/american-to ... black.html

Gaat dit samen wél, denken jullie?
Ik kan wel voor een grotere auto gaan in USA, maar het moet vanuit huis ook al in de auto passen hè. Zelfde reden om niet in USA een koffer bij te kopen, want dan weten we bij thuiskomst niet of alles in onze eigen auto past, en dan sta je daar.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door hemmie »

Tja, dat ga je denk ik nooit zeker weten, Bij die koffers zijn denk ik die wieltjes ook weer een struikelblok, en ze zijn ook erg groot (maximale afmeting waarmee je nog mag vliegen). Het hangt er denk ik ook vanaf waar je de auto ophaalt, als je keuze hebt kun je nog eens kijken of je er een auto met wat meer ruimte tussen ziet staan, maar als je iets toegewezen krijgt dan moet je het ermee doen (of alsnog duur upgraden). Ik zou het persoonlijk in elk geval niet aandurven met 2 van die koffers, maar misschien dat anderen betere ervaringen hebben.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door PSVwally »

Misschien er eens over nadenken om ergens, bv halverwege de vakantie, een dagdeel op te offeren om een wasje te draaien?
Misschien dat je dan wel alles in 3 koffers krijgt? En/of loop op een greeter bij de autoverhuur, stop hem/haar 20 dollar toe en vraag of er nog wat moois staat voor jullie gezinnetje.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koffers meenemen

Bericht door Kletskous »

Wij hebben die grote koffers nog geen jaar en staan nog ongebruikt in de kast ! (Een geplande vliegvakantie kon op het laatste moment niet doorgaan, vandaar).
En deze maat werd ons in de winkel aangeraden als meest verkocht, zeker met een gezin met 2 kinderen.
Wij rijden zelf een gewone middenklasse auto (Kia Venga) en daar passen ze gewoon in.
Dus die twee grote koffers gaan sowieso mee. Zullen binnenkort weleens kijken hoeveel ruimte er dan nog over blijft voor een extra reistas.
Maar als het in onze eigen auto past, moet net het in een SUV toch ook passen?

En in de villa's kunnen we sowieso wassen maar de eerste villa is na ca. 10 dagen.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Kletskous »

We hebben het gepast in onze eigen Kia Venga. Heb foto's genomen maar die krijg ik niet niet geplaatst (te groot).
De twee grote harde koffers (en die zijn groot, de 75 cm van American Toerister) kunnen er rechtop in, maar het kan ook met één plat en één rechtop. We hadden nog 2 handbagekoffertjes er bij gezet, ging prima. Maar we nemen maar 1 handbagage-koffertje mee, en 2 kleine rugzakjes die bij kinderen tussen de voeten gaan. Tussen hen in kan altijd een koelbox.
Dus we denken dat een zachte reistas (die link van Eastpak bijv.) wel moet passen.

Een Ford Escape of Toyota Rafford (die onder een Midsize SUV vallen) moet toch een grotere kofferruimte hebben dan een Kia Venga?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Frasi »

Ja maar ook een Chevrolet Trax gaat als Mid-zise SUV. En die kennen we in Nederland als Opel Mokka.
En daar paste mijn 90L duffelbag (met wieltjes) niet in de lengte in; dat wordt al snel erg krap met meerdere koffers.

Op de grotere locaties mag je bij Alamo zelf je auto uit de rij uitzoeken. Dit is een gecombineerde rij Mid-size én Standard. Dollar en Budget wijzen je een auto toe; dus risico op een kleinere auto. Wellicht kan je hier rekening mee houden met je keuzes tussen model en verhuurder. Via alamo.co.uk/brits vind ik nog steeds de scherpste prijzen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Kletskous »

Dank voor je reactie. Wij hebben bij American Estates geboekt en daar Alamo.
We vliegen op Miami, dus een grote airport.
We gaan het zien.....upgraden ter plaatse kan altijd nog, denk ik dan maar.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Kevin77 »

Bij alamo in Miami staan mid-suv en standard suv niet in één rij.
Afgelopen augustus stonden er bijv Jeep Cherokee, Renegade en Compass, Chevrolet Trax & Ford Escape.
Op de Escape na allemaal auto's waar ik met moeite 4 koffers in zou krijgen, zeker een Trax dat is naar mijn mening helemaal geen mid-size.
Als je persé 4 koffers mee moet nemen en ook nog een beetje ruim achterin wil zitten huur dan een standard suv.
En zelfs in de Jeep Grand Cherokee van afgelopen mei moest en er 1/3 deel van de achterbank naar beneden om de 4e koffer kwijt te kunnen.
Kijk idd bij alamo brits of netflights.com daar zit en qua prijs weinig verschil tussen een midsize en een standard suv.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Kletskous »

Voor alle duidelijkheid: wij nemen geen 4 koffers mee!
Maar 2 grote en een reistas. En een handbagage-koffertje. Dat is wat achterin moet. Dat moet toch geen probleem zijn?
En dan kunnen 2 kleine rugtasjes + koelbox bij de voeten van de kinderen/ertussenin.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Kletskous »

De keuze voor de nieuwe reistas is inmiddels gevallen op deze Eastpak Trans4 M:
https://www.duifhuizen.nl/catalog/produ ... sqr=Trans4&
Ben benieuwd!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Kletskous »

Update: inmiddels ontvangen en ziet we erg mooi uit! Gaat goedkomen !!
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Frasi »

Kletskous schreef:.....upgraden ter plaatse kan altijd nog, denk ik dan maar.
Klopt, maar bereid je dan wel voor de hoofdprijs te betalen. Je staat ter plekke in een slechte onderhandelingspositie: je kan niet meer bij de concurrent kijken wat het daar kost (je hebt immers een reservering bij hen). Mij hebben ze ook eens een upgrade naar Standard SUV voorgerekend. Kostte maar $43 extra........per dag (zal waarschijnlijk ook nog zonder tax zijn geweest).
Mijn tip: reserveer vooraf alles wat je wil hebben/nodig hebt. Dan kan je ter plekke alle prijzige extra's afwijzen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Kletskous »

Daar heb je wel gelijk in, maar wij denken dat die 2 grote koffers en die reistas toch echt wel achterin moet passen. Zo absurd veel is dat toch ook niet.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door sanook »

Frasi schreef:Klopt, maar bereid je dan wel voor de hoofdprijs te betalen. Je staat ter plekke in een slechte onderhandelingspositie: je kan niet meer bij de concurrent kijken wat het daar kost (je hebt immers een reservering bij hen). Mij hebben ze ook eens een upgrade naar Standard SUV voorgerekend. Kostte maar $43 extra........per dag (zal waarschijnlijk ook nog zonder tax zijn geweest).
Mijn tip: reserveer vooraf alles wat je wil hebben/nodig hebt. Dan kan je ter plekke alle prijzige extra's afwijzen.
Inderdaad, ook zie ik hier regelmatig tips als 'geef de greeter 20 dollar' als je eigenlijk een andere/grote auto nodig hebt. Maar dat lijkt me ook geen zekerheid (zeker niet als ik greeter zou zijn haha) dus gewoon boeken wat je denkt nodig te hebben. Is weer een zorg minder...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Welke koffers meenemen?

Bericht door Coyote »

Frasi schreef:Mij hebben ze ook eens een upgrade naar Standard SUV voorgerekend. Kostte maar $43 extra........per dag (zal waarschijnlijk ook nog zonder tax zijn geweest).
Ze zullen je altijd eerst de hoofdprijs proberen te laten betalen. :wink:

Die keren dat ik een upgrade nam en bijbetaalde wilden ze ook een flink bedrag extra, soms tot wel $ 40 p/dag. Vaak wist ik dat terug te brengen tot max. $ 10 - $ 15 p/dag. Dan wordt een upgrade soms wel interessant, zeker als ze ook nog eend de dropoff kosten laten vervallen. :mrgreen:

Kortom: altijd onderhandelen als ze je een aanbod doen. Zij willen iets van je, en dan sta je al een stuk sterker.

Dit geldt natuurlijk als je werkelijk geïnteresseerd bent in een upgrade. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer