Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Catta »

Komend voorjaar gaan we voor de 3e keer een nieuwe camper wegbrengen. We hebben in 2015 een camper weggebracht naar Los Angeles en in 2016 naar Las Vegas. In 2012 hebben we met een camper een rondreis gemaakt door Colorado, Wyoming en Utah. Omdat we ook al een paar auto-rondreizen hebben gemaakt hebben we alle zuidelijke staten van Amerika al één of meerdere keren bezocht en daar al heel veel gezien. In het Noordwesten zijn we nog nooit geweest, daarom is de keus dit keer om een camper weg te brengen naar Seattle.
Speurend op dit forum en na het lezen van vele reisverslagen heb ik een concept route gemaakt. Het grootste probleem zal het weer worden, daar we al op 27 maart de camper moeten ophalen. Liefst zouden we een noordelijke route nemen, maar dat zal niet lukken want we willen geen risico’s nemen met nachtvorst omdat we de camper volledig willen gebruiken, dus met douche en toilet.

Willen jullie eens met ons mee denken en kijken wat je van ons route-concept vindt. Alle tips zijn welkom.
Oh ja, we zijn een stel van eind vijftig.

Dag 1- 20 ?????????

Dag 21 Death Valley, CA
Dag 22
Dag 23 Death Valley, CA - Sequoia National Forest, Sierra, CA ( 225 miles 4:15)
Dag 24 Sequoia National Forest, Sierra, CA - Yosemite NP, CA (234 miles 5:10)
Dag 25 Yosemite NP, CA - Tioga Road en weer terug (160 miles 4:00)
Dag 26 Yosemite NP, CA - ?
Dag 27 ? - Redwood National and State Parks, CA (511 miles 9:15)
Dag 28
Dag 29 Redwood National and State Parks, CA - Crater Lake, OR (178 miles 3:50)
Dag 30 Crater Lake, OR - Salt Creek Falls, OR (75 miles 1:25)
Dag 31 Salt Creek Falls, OR - Shaniko, Oregon (155 miles 2:50)
Dag 32 Shaniko, Oregon - Multnomah Falls, OR (124 miles 2:10)
Dag 33 Multnomah Falls, OR - Cape Lookout SP, OR (114 miles 2:15)
Dag 34 Cape Lookout SP, OR - Ecola State Park, OR (53 miles 1:25)
Dag 35 Ecola State Park, OR - Fort Stevens State Park, WA (23 miles 0:40)
Dag 36 Fort Stevens State Park, WA - Cape Disappointment, WA (25 miles 0:45)
Dag 37 Cape Disappointment, WA - Quinault, WA (116 miles 2:30)
Dag 38 Quinault, WA - Ruby Beach, WA (41 miles 0:50)
Dag 39 Ruby Beach, WA - Olympic NP Visitor Center, WA (101 miles 2:20)
Dag 40
Dag 41 Olympic NP Visitor Center, WA - Dashpoint SP, WA (149 miles 2:51)
Dag 42
Dag 43 camper schoonmaken en koffers inpakken
Dag 44 Dash Point SP, WA - Tukwilla (Road Bear RV) ( 18 miles 0:27)
Dag 45 Seattle
Dag 46 Seattle-Tacoma International Airport, 17801 International Blvd, Seattle, WA 98158, USA Amsterdam Schiphol


De hele reis duurt 6 weken van 27 maart tot 10 mei, maar de eerste 3 weken zijn nog niet ingevuld. Ook hier zouden we graag tips voor willen ontvangen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben bang dat heel veel plaatsen in april lastig worden. De Tioga Pass is dan nog gesloten, bij Crater lake zullen de wegen nog afgesloten zijn en in delen van Olympic NP zal ook nog sneeuw liggen. Waarom Sequoia National Forest en niet het NP?

Voor Redwoods en een stukje Oregon kun je eens ons 2015-verslag bekijken. En voor de parken in het noordwesten ons 2006-verslag.

Marianne
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Bertus »

Een paar tips voor de wegcondities in de staat Washington kijk op de app WSDOT staan eventueel afgesloten wegen en passen in ook ferries als je bv naar SAN Juan Island wil
Heb je trouwens al een hotel geboekt in Seattle of Seatac wij hebben een paar jaar geleden in het Crown hotel bij Seatac geslapen dicht bij vliegveld ,lightrail naar Seattle vlak voor de deur en binnen 3 miles van Road Bear
Voor campings onderweg gebruiken wij Allstays kost iets maar je kan het filter instellen op campgrounds open all Year
Wij hebben dit jaar een camper van Chicago naar SAN Francisco gebracht in 6 weken erg goed bevallen gaan in 2018 dezelfde route nemen als jullie dus naar Seattle
Hoe we beginnen hangt uiteraard af van het weer maar we gaan richting kust Californië ongeveer bij Eureka daarna omhoog langs de kust willen ook via Anacortes met de ferrie naar Orcas Island ( voor een whale tour de ferrie tocht tussen die eilanden door is al een belevenis op zich hebben we als een keer gedaan)daarna met de ferrie naar Vancouver Island ik denk tot aan Campbel River daar na via Vancouver weer terug naar Seattle
In Seattle gaan we zeker nog een keer naar het Museum of flight en natuurlijk Pikes Place etc
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Catta »

@ Marianne, jammer van de Tioga Pass. we hebben al eens geprobeerd om die te rijden met een auto maar waren 1 dag te laat. Op 2 oktober schen de zon nog volop en was de pass nog open maar toen we de volgende ochtend wakker werden in Lee Vining lag er een dik pak sneeuw en was de pass gesloten. Omdat we die avond wel een slaapplek hadden besproken in Yosemite Valley moesten we een heel eind omrijden. We hadden gehoopt nu wel de Tioga Pass een keer te kunnen rijden.
Ik zal je verslagen er eens op nalezen om te kijken wat jullie beleefd hebben in Oregon en Washington.
Het Sequoia National Forest komen we doorheen vanuit Death Valley, maar het National Park is zeker ook een optie om er te gaan kijken.

@ Bertus, de app WSDOT is een goede tip. De Allstays app maken we al een paar jaar gebruik van, die is inderdaad erg handig en heeft zijn geld al lang terug verdiend.
We hebben nog geen hotel geboekt in Seattle omdat we niet gelijk terug vliegen als de camper is ingeleverd. We zijn voornemens om nog een paar dagen een auto te huren, dus hoeven we niet perse in de buurt van het vliegveld te overnachten.
We zullen eens kijken naar een ferrie tocht, moeten we deze van tevoren boeken of kan dat ook terplaatse? Zijn er begin mei walvissen te zien?
Wij zijn voornemens om via Eureka langs de kust omhoog te rijden tot Crescent City en vanaf daar de binnenlanden van Oregon in te gaan om dan bij Cape Lookout SP weer bij de kust uit te komen en die weer naar het noorden te volgen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door michelly »

Wat een heerlijk lange reis gaan jullie weer maken. Jullie blog van 2015 was voor ons een grote inspiratie voor onze "camperwegbrengvakantie".
Ik kan je niet zoveel tips geven want wij zijn alleen in de zomer van California naar Oregon gereden. Veel plezier met plannen :thumbup:
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Catta »

Dank je Elly, we hebben nog even om de route verder uit te werken. We houden tijdens de reis weer een blog bij dus je kunt mee lezen als je geïnteresseerd bent.
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Bertus »

Met de WSDOT app kan je kijken of er plaats is op de Ferry enje kan ook een reservering maken
Er zijn whale watch tours vanuit Anacortes ,Friday Harbor ( hebben wij gedaan was wel in september 2014 hebben toen midden tussen de Orcas gezeten)Port Angeles etc
Als jullie een blog bijhouden zal ik die zeker volgen ivm 2018
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Catta »

Wij gaan zeker een blog bijhouden, dat we elk jaar. Ik zal te zijner tijd het blogadres in dit topic plaatsen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Almere vak V »

Catta schreef:Dank je Elly, we hebben nog even om de route verder uit te werken. We houden tijdens de reis weer een blog bij dus je kunt mee lezen als je geïnteresseerd bent.
Hoi Catta. Zag je bericht in het andere topic. Geen dank!! Altijd leuk om mensen te helpen in een redelijk onbekend gebied. Ik zou willen zeggen, probeer je route zo flexibel mogelijk te houden. Crater Lake gaat bijvoorbeeld pas begin april open. En dan nog lang niet alle stukken. Ik heb net even bij ze geinformeerd. Maar er ligt nu 13 (dertien!!!) meter sneeuw. Dat is in april bij lange na niet allemaal weg. Vorige week van mijn vrienden uit Estacada nog foto's gehad van bevroren Multnomah Falls. Dat is wel weg in april... :wink:

Kortom, jullie hebben meer dan tijd genoeg. Er is genoeg te doen. Maar hou rekening met onvoorzien omstandigheden. Bel even met de bezoekcentra voordat je er voor niks naartoe rijdt om er halverwege achter te komen dat je er niet gaat komen.

Succes en vooral heel veel plezier!!
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Catta »

Dat bij Crater Lake nog niet alle wegen open zijn weet en daar hebben we al rekening mee gehouden maar 13 meter sneeuw is wel erg veel ja. Crater Lake zal daarmee waarschijnlijk gaan afvallen. Multnomah Falls houden we er maar wel in. We houden onze routes altijd heel flexibel, we plannen wel maar boeken niets. Zo vroeg in het jaar is bijna geen campground volgeboekt. Het is inderdaad wel een idee om eerst het Visitor Center te bellen voor we ergens naar toe rijden, gelukkig hebben we internet in de camper zodat we ons ook op de die manier kunnen informeren.
Ik heb nog steeds het gevoel dat we tijd te kort komen, door alle tips op dit forum en alle reisverhalen heb ik inmiddels zoveel interessante plaatsen verzameld waar ik naar toe wil dat ik wel een paar maanden kan rond rijden. Helaas hebben we maar 6 weken dus zullen we weer moeten schrappen.

We zijn nu bezig om twee RoadBooks te maken, met een noordelijke en een zuidelijke route zodat we kunnen inspelen op het weer.
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Catta »

We zijn nog steeds bezig om de route te fine tunen.
Tussen Death Valley NP en Yosemite NP willen Sequoi en Kings Canyon NP bezoeken, dit is ongeveer half april. Wat raden jullie ons aan om te bekijken of te overnachten?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door ingrid14 »

Je zal van DV onderlangs naar Sequoia moeten rijden.
In Sequoia kan je ook nog last hebben van sneeuw en koude. Ik weet niet hoe groot jullie camper is maar houd er rekening mee dat er langs de Generals Highway restricties zijn.
Wat je echt zou moeten zien is Giant Forest en de Grant Grove in Sequoia. Voor Kings Canyon kan ik niet zomaar 1 ding opgeven, ik vond dat helemaal mooi.

Wij plannen volgende zomer een trip van Chicago naar Seattle via de noordelijke route. Maar dat zal echt te vroeg zijn voor jullie.
Ter info dit is mijn topic : viewtopic.php?f=8&t=64977

Vorig jaar deden wij Seattle-SF, misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Reis Catta: wegbrengcamper Chicago - Seattle, route advies gevraagd.

Bericht door Catta »

Bedankt Ingrid, ik heb net je blog helemaal gelezen en er zeker een aantal interessante dingen uit gehaald. Het is een leuke blog om te lezen met veel foto's. Hopelijk zijn je vingers weer helemaal hersteld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer