2 of 3 weken op 1 plek

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mysthi
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 6

2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door Mysthi »

Hai allemaal,

Na meerdere rondreizen, zit ik wel eens te denken om eens een aantal weken op een plek te blijven. Ik kan dan echter totaal geen keuze maken welke plek/stad/NP dat dan zou moeten worden.... Dus mijn vraag aan jullie is dan ook, waar in Amerika zou jij een week of 3 (als vakantie dan he) willen blijven??

Groet.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door PSVwally »

Ik zou op veel plekken makkelijk 2 weken of meer kunnen blijven, maar het hangt ervanaf waar je eigen voorkeuren liggen. Op Miami na (ben niet de grootste strandganger) zou ik denk ik in en rond bijna alle steden waar ik geweest ben me makkelijk 1 of 2 weken kunnen vermaken.

Maar je kan ook een centraal dorpje/stadje uitkiezen vanuit waar je veel kan doen. Zo kan je bij wijze van spreken vanuit Kanab, Utah naar Zion, Bryce, GC north rim, Page, Vermillion Cliffs, Yant Flat etc etc.(om een voorbeeld te geven).
Of huur een villa in Florida om gewoon of te relaxen aan de golf van Mexico of om bv in de omgeving Orlando te pretparkhoppen.

Maar als je bv een wandelaar bent zou je je denk ik makkelijk 2 weken in Grand Teton en Yellowstone kunnen vermaken.

Dus waar liggen je interesses?
Mysthi
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door Mysthi »

Het was meer als algemene vraag bedoeld, niet per se als tip voor mij persoonlijk. Ik vermaak me overal wel als ik er 2 weken mag zitten ;). Ik vind het leuk om te weten wat de mensen hier uit zouden kiezen als ze ergens 2 of 3 weken op een plek zouden zitten. Ikzelf zou denk ik kiezen voor Zion (en omgeving) of yellowstone. (Florida hoeft nie meer, daar heb ik langere tijd mogen verblijven ;))
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door Vito »

O, haha, ik wilde net zeggen: Florida.
Wij zitten in maart 2 weken in Cape Coral op dezelfde plaats. Ik denk dat dat wel veel gebruikelijker is in Florida.
Aan de westkust zou ik wel 2 weken in een buitenwijk van Las Vegas willen zitten. Je hebt er alles en kunt nog leuke trips maken.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door 6foot6 »

Vito schreef:... ik wilde net zeggen: Florida.
Wij zitten in maart 2 weken ... op dezelfde plaats.
Aan de westkust zou ik wel 2 weken in ... Las Vegas willen zitten. Je hebt er alles en kunt nog leuke trips maken.
:thumbup:
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door Trails »

Wij vertrekken op 6 maart voor 4 weken naar Tucson (Arizona). We hebben er ontzettend veel zin in en gaan er heel veel zien en doen.
We komen tijd tekort en weten nu al dat we er beslist terug gaan. We hebben er voor de hele periode een huis gehuurd maar gaan halverwege nog een weekend richting Phoenix om daar nog wat te zien (en doen). Dit doen we met een hotelovernachting.

We hebben dit ook vaker in Florida gedaan. Ook daar is genoeg te zien en te doen maar we zijn voorlopig "klaar" in Florida en de woestijn trekt ons erg.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door RiverCola »

Heb zelf weleens overwogen, na het zien van een film, eens voor langere tijd een huis te huren aan de kust in North-Carolina!

Starten in Washington voor een paar dagen, dan via een leuke route daarheen en gewoon genieten van mooi weer, het dorpsleven, de natuur en het strand en wellicht eens een tripje (met of zonder overnachting) in de omgeving. Lijkt me nog steeds een tof plan!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door PSVwally »

Voor velen wrs heel vreemd maar in en rond De greater La area is genoeg te beleven om je weken bezig te houden. Niet alleen qua bekende plekken, musea etc. Maar je kan makkelijk een paar dagen in angeles NF rondhobbelen. Net als de Santa Monica mountains. Je bent zo in santa barbara en aan de andere kant ook redelijk dichtbij Big Bear Lake, Palm Springs, Anza Borrego, San Diego en de kust. Het verkeer zit misschien niet altiid mee maargoed dat weet je als je daar bent
Elianne
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2007, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: bij Rotterdam

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door Elianne »

RiverCola schreef:Heb zelf weleens overwogen, na het zien van een film, eens voor langere tijd een huis te huren aan de kust in North-Carolina!

Starten in Washington voor een paar dagen, dan via een leuke route daarheen en gewoon genieten van mooi weer, het dorpsleven, de natuur en het strand en wellicht eens een tripje (met of zonder overnachting) in de omgeving. Lijkt me nog steeds een tof plan!
Was die film "Nights in Rodanthe" ??
Wij zijn na het kijken van die film in 2010 naar dat gebied geweest en hebben toen een aantal nachten in Ocracoke geslapen.
Geweldig !!
De hele familie snapte niet waar dat nou was en waarom wij daar nou naar toe wilden..... Outer Banks in North Carolina ?????? Noooooit van gehoord :lol:
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door RiverCola »

:lol: Wat grappig! De film die jij noemt is inderdaad in dezelfde plaats opgenomen (Southport) als de film die ik bedoelde. Dat was overigens een draak van een film, Save Haven (ach, het keek lekker weg), maar de scenery vond ik zó romantisch! Het klotsende water in het haventje, de huizen...ik zag mezelf er wel zitten een paar weken. Ik woon in een drukke stad dus op zo'n manier aan het dorpsleven proeven sprak me ineens heel erg aan!

Ziet er bijzonder uit, Ocracoke! Nog nóóit van gehoord :lol:
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Toen onze oudste 6 maanden oud was zijn we met kerst 3 weken naar Florida gegaan. We huurden toen huizen van Engelsen met eigen zwembad 1 week Sarasota, 1 week Spring Hill en 1 week Orlando.
Toen de 2e 11 weken was zijn we weer gegaan en 3 weken in het huis n Spring Hill gebleven! Ik vond t super leuk! Was ook relax met een baby en kind van 2,5 jr

Nu zou ik eerder kiezen voor Moab hoewel dat veel drukker is geworden hoor ik sinds we er waren 13 jr terug!
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door opvakantie »

Twee weken Yellowstone zodat ik eindelijk eens met een kop koffie en de tuinstoel ergens kan gaan zitten en genieten van de natuur zonder dat er nog iets is waar ik naartoe moet :-)
Ondertussen al enkele keren daar geweest voor een paar dagen van zonsopgang tot zonsondergang maar er is zoveel te zien.
We spraken daar met mensen die twee of drie maanden in het park door brachten en hikes deden en naar de dieren keken.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door SanFran »

New York, La, Las Vegas, Seattle of omgeving van Yosemite, Yellowstone. Ik ben (nog) niet op alle plaatsen geweest die ik nu noem, maar ik denk dat ik me daar sowieso wel 2 weken kan vermaken. Als ik echt 1 moet kiezen dan kies ik denk ik voor LA.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door jetusa »

Jeetje, ik kan niet kiezen, zo ontzettend veel plekken in de US en Canada waar ik makkelijk 1, 2, 3 weken of langer zou kunnen verblijven.
Sowieso blijven wij tijdens de meeste vakanties langer dan gemiddeld op 1 plaats cq doen een veel kleiner gebied per vakantie.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door Thierry73 »

Hmm
Dat zijn wel wat plekken inderdaad.
In de buurt van Vegas. Niet op de strip, maar ergens lekker luxe. Van daar uit kan je mooie trips maken en verder gewoon genieten van het weer en de entertainment in de stad.
Verder in de buurt van Cortland/Marathon in NY. Vooral vanwege de vele vrienden en familie dan, maar ook de prachtig rustige omgeving.
Monterey zou ik ook wel kunnen denk ik.
Ben gek op de oceaan en het vanaf het strand de walvissen zien kan ik ook uren volhouden ;)
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door Anneleen »

Grand Teton en Yellowstone, denk ik. Zoveel mooie wandelingen en mooie plekken om gewoon te zitten en te kijken.
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door Symbolio »

Zeer simpel deze vraag: Moab :).
Wat daar allemaal te doen en te beleven is is niet normaal.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door Almere vak V »

Voor mij heel simpel en doen het al jaren. Wij gaan al jaren een paar keer per jaar naar omgeving Seattle of Portland. Ik kan bij vrienden van ons dagen achter in de tuin zitten van hun huis in Estacada en het dal instaren naar Portland. Of de andere kant opkijken naar Mount Hood. Helemaal niks horen dan af en toe een adelaar die over komt gevlogen of een eland die door de tuin komt gewandeld.

En vanuit beide plekken kan je ontelbare uitstapjes maken naar zaken die voor iedereen de moeite waard zijn. Ik hou heel erg van afwisseling. Ik hoef niet een week lang in een stad te zitten. Maar in een week 5 bergen zien vind ik ook iets te veel van het goede. Die shopping malls zijn leuk voor mn dochters. Maar het heten niet voor niks klerenwinkels. En zo hoeven mijn dochters weer niet naar 3 NBA wedstrijden in een week of 4 avonden achter elkaar de Mariners tegen dezelfde tegenstander zien spelen.

Op de één of andere manier hebben we een groep vrienden in de loop der jaren om ons heen verzameld, van zeer uiteenlopend pluimage, waarin eigenlijk alles op een hele relaxte manier gaat. Het kan zo maar zijn dat we samen met onze vrienden aan het eind van de middag met zn vieren op de porch zitten en aan het bedenken zijn wat en waar we gaan eten. Om een uur later met 20 man op dezelfde plek te zitten en we eten te veel hebben. Ook mijn dochters hebben hun eigen weg gevonden. Mijn oudste wat lastiger omdat zij meervoudig gehandicapt is. Maar ook zij heeft een aantal mensen gevonden, of zij hebben haar gevonden, die haar overal mee naar toe slepen in haar rolstoel. Mijn jongste van 12 is soms dagen weg. Heeft daar echt vriendinnen waar ze het hele jaar contact mee heeft via Skype en Messenger. Waar ze sleepovers mee heeft en de laatste paar keren zelfs regelmatig een paar dagen met ze mee naar school, junior high, gaat. Andersom gebeurd hier trouwens ook...

Lang verhaal kort. Ik probeerde vroeger ook het liefst 12 dingen op een dag te doen. Met als gevolg dat ik compleet kapot, met brandend maagzuur en al weer in het vliegtuig op de weg terug was. Ik heb makkelijk praten want ik weet dat ik dit een paar keer per jaar doe. Maar probeer af en toe je rust te pakken en te genieten van het feit dat je echt in een compleet ander land bent. Absoluut doen!
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door RiverCola »

Wat een luxe om zo'n plek te hebben! Home away from home en ook nog op een geweldige plek :thumbup:

Vrienden van ons wonen sinds kort in Portland, misschien ook maar eens doen voor wat langere tijd ipv rondreizen. De VS is namelijk wel erg duur geworden.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: 2 of 3 weken op 1 plek

Bericht door Almere vak V »

Tsja, ik was op. 7 november met de verkiezing van Trump in Portland. Van de totale crash van de dollar heb ik tot op de dag van vandaag niks gemerkt. Maarja, de dollar staat natuurlijk al weer tijden in de buurt van de euro. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet terug verlang naar de tijd dat je voor een euro minimaal anderhalve dollar kreeg.

Portland is een absolute aanrader. Net zo goed als de omgeving trouwens. Maar Portland is een superrelaxte stad. Er lopen vogels van allerlei pluimage rond. De slogan is niet voor niets, Keep Portland weird. En ik kan je vertellen dat lukt ze tot op heden meer dan uitstekend. Foodscene is er ronduit verbazingwekkend goed. Zeker de honderden foodtrucks door de hele stad zijn een regelrechte uitdaging. Ik moet altijd wat proberen. En als je van bier houdt dan zijn er op vele plekken kleine brouwerijtjes te vinden die de meest uiteenlopende biertjes produceren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer