Geld overschrijven van NL naar VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Nomad
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mei 2016, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Nomad »

De komende zes maanden ben ik voor werk in de VS. Echter mijn salaris komt van een NL werkgever, in euro's op mijn NL bankrekening. Hoe krijg ik die zo goedkoop en veilig mogelijk naar de VS? Ik heb een rekening bij een credit union waar de kosten voor een incoming wire 7,50 USD is. Het liefst zou ik elke maand mijn salaris overschrijven in plaats van nu in een keer mijn spaargeld over te schrijven. Wie heeft er tips?
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door goldenhills »

Ik heb destijds gewoon geld gepinned bij de ATM (het max. bedrag) en dat weer bij de credit union op m'n account gestort, dat was het goedkoopst en een redelijk goede wisselkoers. Later schreef ik veel minder vaak over, en grotere bedragen, en dan zijn de wire fees nog wel te overzien.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Dude »

1 woord : TransferWise !! KLIK

Tijdens onze emigratie grote bedragen me overgeschreven van B naar VS en dat ging prima en goedkoop (tov de gewone bankoverschrijving)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Nomad
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mei 2016, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Nomad »

@Goldenhills, mijn NL bank rekent 2,25 euro per opname bij de pinautomaat + 1,0 % wisselkoersopslag. Dat is niet zo prettig als je elke maand een paar duizend euro opneemt.

@Dude, dank voor de tip, ik ga kijken.
Nomad
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mei 2016, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Nomad »

@Dude, transferwise ziet er goed uit! Dank voor de tip. Heb je fees voor incoming wires bij je Amerikaanse bank moeten betalen hiervoor?
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door SemJes »

Transferwise boekt het geld over als een binnenlandse ACH transfer, geen wire en geen extra kosten dus. Vaak staat na een dag of 2 het geld ook al op je Amerikaanse rekening.
Gast

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Gast »

Ik weet niet of je er ook grote bedragen mee kunt overmaken, maar Is PayPal misschien een optie?
Nomad
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mei 2016, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Nomad »

@eoms, mijn indruk is dat Paypal best duur is voor geld sturen van NL naar de VS. Hoge wisselkoersopslag volgens mij.
Nomad
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mei 2016, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Nomad »

Ik test TransferWise nu met een klein bedrag. Als het geld aankomt hier dan ga ik voor een paar duizend euro.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Dude »

Zo heb ik het ook gedaan, omdat ik een beetje wantrouwig er tegenover stond, maar inmiddels verschillende heel grote bedragen (+30.000) overgeschreven en het gaat echt prima. De account opzetten duurt even maar vanaf de tweede keer is het poepsimpel, snel en veilig !
Voor mij altijd TW ! (moest ik ooit nog iets erven :lol: )
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Nomad
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mei 2016, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Nomad »

@Dude, ik ben ook onder de indruk van de service en de snelheid. Je wordt de hele tijd op de hoogte gehouden van waar je geld is.

Het is ook flink goedkoper dan Paypal. Laatste stuurde ik 225 euro met Paypal. Dat werd 225 USD. Met TransferWise zou dat 234 USD zijn geweest. Dat is me nogal een verschil.
Fellow2012

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Fellow2012 »

@Dude,
Heb je een bedrag van 30K in een keer overgemaakt of in delen van kleinere bedragen? Ik sta op het punt om euro 10K over te zetten maar ben een beetje wantrouwig. Ik vraag me ook af of je dezelfde bescherming hebt die banken bieden. Bijvoorbeeld Bank of America garandeert bedragen tot $250K mocht de bank “belly up” gaan.
Fellow2012

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Fellow2012 »

Ik bedoel, bank of America is FDIC (Federal Deposit Insurance Corporation) verzekerd, dus de overheid garandeert dat, niet de bank zelf.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Bennogr »

Vergeet niet dat voor alle bedragen boven de $10.000 de overheid een speciale melding wil. Niet om het overmaken van geld te beperken, maar om te kunnen controleren dat je geen geld wit wast.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Fellow2012

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Fellow2012 »

Bennogr schreef:Vergeet niet dat voor alle bedragen boven de $10.000 de overheid een speciale melding wil. Niet om het overmaken van geld te beperken, maar om te kunnen controleren dat je geen geld wit wast.
Weet jij waar en hoe je deze speciale melding moet doen? Ik heb de indruk dat de melding van bedragen boven de 10K enkel voor meegenomen cash geldt bij grensovergangen en niet voor elektronische transfer.Bovendien, als inwoner van Amerika, had je al je buitenlandse rekening vermeld in tweevoud;

FBAR - Report of Foreign Bank and Financial Accounts (voor June,30 bij Treasury Department)
IRS form 8938, Statement of Specified Foreign Financial Assets - voor bedragen boven 50k met de jaarlijkse IRS opgave)

ik zie niet in waarom nog meer melding moet maken.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Hockey »

adam747 schreef:ik zie niet in waarom nog meer melding moet maken.
Niet jij, maar de financiële instelling moet die melding maken bij de overheid.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Dude »

adam747 schreef:@Dude,
Heb je een bedrag van 30K in een keer overgemaakt of in delen van kleinere bedragen? Ik sta op het punt om euro 10K over te zetten maar ben een beetje wantrouwig. Ik vraag me ook af of je dezelfde bescherming hebt die banken bieden. Bijvoorbeeld Bank of America garandeert bedragen tot $250K mocht de bank “belly up” gaan.
In 1 keer, en een paar keer op een paar weken tijd.
Ik wist niks van aangeven en heb er verder nooit iets van gehoord. Ik moest wel een melding gaven over waar dat geld vandaan kwam (via TW) en heb toen gewoon life savings opgegeven.

Nomad, het is inderdaad een gigantisch verschil als je grote bedragen overzet. Ik heb echt honderden $ in mijn zak gestoken en ben supertevreden over hun service! Zoals ik al zei, voor mij altijd TW en ik raad het iedereen aan. (op eigen risico :P )
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Queste »

Dude schreef: Ik moest wel een melding gaven over waar dat geld vandaan kwam (via TW) en heb toen gewoon life savings opgegeven.
En dat is inderdaad omdat het bedrijf het aan moet geven :) Er is vast wel een kleine check gedaan of het waarschijnlijk is dat je zo'n bedrag spaargeld had en dat was zo, dus niets aan de hand. In NL gebeuren dit soort checks ook bij verplaatsing van grotere bedragen. Bijvoorbeeld als je een auto koopt zonder financiering.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Nomad
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mei 2016, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Nomad »

Uiteraard ging het prima met dat kleine bedrag overmaken. Dus heb ik net een paar duizend euro van NL naar de VS gestuurd met TransferWise. Was echt een top tip, bedankt!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Geld overschrijven van NL naar VS

Bericht door Dude »

Graag gedaan, daar dient het forum voor :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer