Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Hallo allemaal,

komende zomer (3 juli tem 24 juli) gaan wij richting USA voor een roundtrip van San Francisco naar Las Vegas.
Bedoeling is dat we een auto huren en van plaats naar plaats doorrijden. We hebben reeds een inschatting van waar we wanneer zouden zijn, maar graag zou ik hier wat feedback willen vragen van jullie expertise, aangezien het onze eerste keer is in de USA :)

Waar zouden jullie een dag meer of een dag minder verblijven? En hebben jullie ook conrete tips van to do's die we zeker moeten doen op de route?
Belangrijke info in gedachte houdende: we zijn absolute natuurliefhebbers. Dus we verkiezen een dagje extra natuur op een dagje stad. Al willen we natuurlijk ook San Francisco & Las Vegas wel 'eens gezien hebben'.

Route:

03 juli: Amsterdam - San Francisco
04 juli: San Francisco
05 juli: San Francisco
06 juli: San Francisco - Yosemite NP
07 juli: Yosemite NP
08 juli: Yosemite
09 juli: Yosemite NP - Mammoth Lakes
10 juli: Mammoth Lakes - Death Valley
11 juli: Death Valley - Zion NP
12 juli: Zion NP
13 juli: Zion NP
14 juli: Zion NP - Bryce Canyon
15 juli: Bryce Canyon
16 juli: Bryce Canyon - Page
17 juli: Page
18 juli: Page - Monument Valley
19 juli: Monument Valley - Grand Canyon
20 juli: Grand Canyon
21 juli: Grand Canyon
22 juli: Grand Canyon - Las Vegas
23 juli: Las Vegas
24 juli: Las Vegas - Amsterdam

Wat denken jullie hiervan?

Bedankt voor de tips & feedback! :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips route San Francisco - Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Het lijkt me een mooie trip als ik het zo zie. Lekker overal goed de tijd.

Wat zijn je plannen bij de Grand Canyon? Wil je daar omlaag wandelen? Zo niet dan zou ik daar 1 nacht afhalen en dit tussen Mammoth Lakes en Death Valley zetten om het Petrified forest, de Alabama hills en mt whitney portal te bekijken. Of tussen Death Valley en Zion om Valley of Fire SP mee te pakken.

Als je beide mee wilt pakken zou ik ook de volle dag Page eraf halen. Je kan dan de dam, lake powell en de horseshoe bend doen als je er van Bryce heengaat. En Antelope Canyon op de ochtend dat je naar Monument Valley gaat.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Tips route San Francisco - Las Vegas

Bericht door Hans B »

Prima rondje eindelijk weer eens iemand die niet te veel wil en Moab ook nog eens in een 3 weeks rondje opnemen. :thumbup:
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips route San Francisco - Las Vegas

Bericht door woudloper »

PSVwally schreef: Wat zijn je plannen bij de Grand Canyon? Wil je daar omlaag wandelen? Zo niet dan zou ik daar 1 nacht afhalen en dit tussen Mammoth Lakes en Death Valley zetten om het Petrified forest, de Alabama hills en mt whitney portal te bekijken. Of tussen Death Valley en Zion om Valley of Fire SP mee te pakken.

Als je beide mee wilt pakken zou ik ook de volle dag Page eraf halen. Je kan dan de dam, lake powell en de horseshoe bend doen als je er van Bryce heengaat. En Antelope Canyon op de ochtend dat je naar Monument Valley gaat.
Nog geen concrete ideëen wat we juist precies gaan doen ter plaatse. We hebben in een soort van opwelling beslist om naar de USA af te reizen (vluchten stonden plots ook goedkoop) en hebben bovenstaande route geregen van een kennis, maar dan dan 3 extra dagen bijgeboekt.

Alle suggesties zijn dus welkom waar we beter wel een dagje meer of minder zouden blijven. :) De kennissen zeiden ons ook al dat Bryce Canyon eigenlijk ook op 1 dag te doen is en we daar nog iets konden afpietsen.

Zoals eerder aangegeven verkiezen wij natuur, en zijn wij ook fan van wandelen. Wanneer we in Yosemite zijn, zijn we bijvoorbeeld wel van plan om een dayhike van +- 5-6 uur te maken, of enkele kleinere wandelingen.

Mount Whitney ziet er ook wel mooi uit, zijn daar opties om een hike/wandeling te maken?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips route San Francisco - Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Ik was te laat op de lokatie bij mt whitney portal (en in oktober vroeg donker) dus is ben na 3/4 van de wandeling naar lake lone pine omgedraait en kwam pas in het donker beneden. Dat is ook een wandeling van een uur of 4. In Yosemite zou je de panorama trail kunnen doen, in zion Observation Point en een deel vd Narrows.

Lees de reisverhalen bij de forumleden. Deze staan onder de posts.

Bv over de wandeling bij mt whitney portal
https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... lone-pine/

Ik moet bijna alles nog updaten (geen tijd gehad), dus nog weinig filmpjes ed van de laatste trip
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Felicitas »

Ik zou aan deze route zeker Capitol Reef NP toevoegen. Dan heb je gelijk een paar hele mooie scenic byways erbij. Utah SR-12, Utah SR-24 en Utah Highway 95.

Bijvoorbeeld zoiets:
14 juli: Zion - Bryce
15 juli: Bryce - Capitol Reef
16 juli: Capitol Reef
17 juli: Capitol Reef - Monument Valley
18 juli: Monument Valley - Page
19 juli: Page
20 juli: Page - Grand Canyon
21 juli: Grand Canyon
22 juli: Grand Canyon - Las Vegas
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Ok bedankt voor de tip van Capitol Reef!

Utah Highway 95 ligt blijkbaar wel al voorbij Capitol reef? Of heb ik dat verkeerd voor? Of is het dan eerder de bedoeling dat je die Highway gewoon doorrijdt vanaf Hanksville tot Fry canyon en dan terugrijdt richting Capitol Reef om dan naar Bryce Canyon af te zakken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

De 95 doe je tussen Capitol Reef en Monument Valley, dus in het voorbeeld van Felicitas op 17 juli. Wij reden hem in 2013 vanaf Monticello naar Torrey, en daarna reden we via de UT12 naar Bryce. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag. Voor wandelingen in de parken op je route kun je ook ons 2013-verslag bekijken, en ons 2015-verslag voor Yosemite en Zion. En misschien heb je iets aan mijn wandelsite.
Kijk ook eens naar dit topic voor wandelingen per staat.

Marianne
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Ok bedankt voor je tips, ga ik zeker eens bekijken! Ik had de planning van Felicitas wat verkeerd bekeken en had niet door dat je rond kunt rijden :)

Capitol reef in de roundtrip opnemen lijkt me idd zeker een leuk idee, en is ook niet ver omrijden. Ik zie op google maps ook nog 'Glen Canyon' liggen op (of beter gezegd: in de buurt van) de weg van Capitol reef naar Monument Valley......heeft daar iemand ervaringen mee? Is dat de moeite om om te rijden? Of is het dan beter om gewoon route Highway 95 te blijven volgen?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Felicitas »

Ik denk dat het het handigste is om de 95 te blijven volgen en dan via de 261 en 163 naar Monument Valley te rijden. Dat is een prachtige route en dan heb je de tweede helft van de middag en begin van de avond nog tijd voor Monument Valley. Het is daar erg mooi als de zon laag staat. Onderweg kun je nog stops maken bij Muley Point, Moki Dugway en Goosenecks State Park. Zie bijvoorbeeld ons verslag van 2016 voor een indruk van deze stops. De andere route die je noemt via Glen Canyon is denk ik de 276. Die hebben wij nooit gereden, maar ik denk dat deze veel meer tijd kost.
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Nog een klein vraagje mbt San Francisco......we zouden graag Alcatraz bezoeken, maar ik vroeg me af of we dat ook kunnen bezoeken op 4 juli? Of is alles van musea etc dan dicht op de nationale feestdag?
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door MikeAmerika »

Volgensmij is Alcatraz gewoon open op die dag. Ik denk dat die dag wel meteen uitverkocht zal raken. Dus je zal 90 dagen vantevoren de tickets moeten boeken voor die dag. Dan gaan ze in de verkoop.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Op basis van bovenstaande tips hebben we de reisplanning al een beetje aangepast:

maandag 3 juli Amsterdam - SF
dinsdag 4 juli San Francisco
woensdag 5 juli SF - Yosemite
donderdag 6 juli Yosemite
vrijdag 7 juli Yosemite
zaterdag 8 juli Yosemite - Mammoth Lakes
zondag 9 juli Rond Mount Whitney
maandag 10 juli Mammoth Lakes - Death Valley
dinsdag 11 juli Death Valley - Zion
woensdag 12 juli Zion NP
donderdag 13 juli Zion NP
vrijdag 14 juli Zion NP - Bryce
zaterdag 15 juli Bryce - Capitol Reef
zondag 16 juli Capitol Reef
maandag 17 juli Capitol Reef - Monument Valley
dinsdag 18 juli Monument Valley - Page
woensdag 19 juli Page
donderdag 20 juli Page - Grand Canyon
vrijdag 21 juli Grand Canyon
zaterdag 22 juli Grand Canyon - Las Vegas
zondag 23 juli Las Vegas
maandag 24 juli Las Vegas - Amsterdam


We zijn juist nog wat aan het twijfelen of we een extra dag San Francisco zouden inlassen en dan bv. de dag in Page schrappen. En dan Anteloupe Canyon, Horseshoe Bend & Powell Lake spreiden doen op de dagen dat we van Monument Valley naar Grand Canyon rijden.
Reden: we komen pas savonds aan in SF op 3 juli, en we willen de early bird Tour doen op Alcatraz.....de jet leg in het achterhoofd houdende, kan dat misschien wel eens tegenslaan.....
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Hebben jullie overigens tips qua verblijfplaatsen? Ik zie hier niet meteen een apart onderdeel daarvoor op het forum?

Vooral voor Yosemite lijkt dat niet zo evident te zijn veronderstel ik? Iemand ervaringen met bv. curry village?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door PSVwally »

Je hebt 9 juli rond Mt Whitney staan. Dan kan je het beste overnachten in Lone Pine ipv weer terug te rijden naar Mammoth Lakes,
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Mrvanilla »

Boven in beeld zie je 'hotel & campings' staan, waar leden diverse accommodaties hebben beoordeeld.

Curry Village heet tegenwoordig overigens Half Dome Village, en ligt schitterend. Kijk je naar een tent? Ik ben ook niet zo'n kampeerder maar het heeft best zo z'n charme en als grote voordeel dat je heel centraal in de vallei zit. Dat gezegd hebbende betaal je wel een belachelijk hoge prijs voor een stukje canvas en een veldbed.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in 2015 in een tent in Curry Village/Half Dome village. In andere jaren hebben we daar ook wel in een cabin overnacht, en in een kamer. Zie onze verslagen daarvoor. En zie in ons 2015-verslag de aparte pagina met hotels.
Ook hebben we al meerdere keren in Housekeeping Camp overnacht; leuker dan HDV, met een eigen picknick tafel, maar wel minder faciliteiten.
Ga je voor een tent un HDV probeer dan een heated tent te krijgen; dan heb je ook ene stopcontact.

Wat die early bird Alcatraz betreft: je bent ongetwijfeld vroeg wakker, dus juist ideaal om de eerste dag te doen lijkt me?
Zie voor tickets en info de officiële site: https://www.alcatrazcruises.com.
Van de FAQ-pagina:
The island is closed on Thanksgiving, Christmas and New Year's Day. The Night Tour does not operate on the following evenings: New Year's Eve and New Year's Day, July 4th, Thanksgiving and Christmas Eve and Christmas Day.
Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Hans B »

zaterdag 8 juli Yosemite - Mammoth Lakes
zondag 9 juli Rond Mount Whitney
maandag 10 juli Mammoth Lakes - Death Valley

Als ik jullie schema en snelheid zie, verwacht ik geen bezoek aan Bodie, Mono Lake, Alabama Hills, etc.... Of vergis ik mij ....

Dan zou je deze dag eruit kunnen halen en bij San Francisco kunnen doen.

Zion, Bryce, Capitol Reef, Monument Valley, Page, Grand Canyon.

Het zijn allemaal rode rotsen.
Als je tijdgebrek hebt, skip Capitol Reef.

Zion - Bryce - Page - Mon.Val. - Grand Canyon
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Hans B schreef:zaterdag 8 juli Yosemite - Mammoth Lakes
zondag 9 juli Rond Mount Whitney
maandag 10 juli Mammoth Lakes - Death Valley

Als ik jullie schema en snelheid zie, verwacht ik geen bezoek aan Bodie, Mono Lake, Alabama Hills, etc.... Of vergis ik mij ....

Dan zou je deze dag eruit kunnen halen en bij San Francisco kunnen doen.
Met Yosemite & Mammoth Lakes kan gerust wat gespeeld worden. Die omgevingop zijn geheel interesseert ons aangezien we daar wat meer groen zien in tegenstelling tot de rest van de trip, van alles wat dus. :)
Als ik alles eens bekijk, is het misschien een beter idee om een extra dag Mammoth lakes in te plannen? Of alleszins een extra dag daar te overnachten?

06 juli: San Francisco - Yosemite NP
07 juli: Yosemite NP
08 juli: Yosemite - Mammoth Lakes
09 juli: Mammoth Lakes
10 juli: Mammoth Lakes - Death Valley

Op deze manier?
woudloper
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2017, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woudloper: tips route San Francisco - Las Vegas.

Bericht door woudloper »

Mrvanilla schreef:Boven in beeld zie je 'hotel & campings' staan, waar leden diverse accommodaties hebben beoordeeld.

Curry Village heet tegenwoordig overigens Half Dome Village, en ligt schitterend. Kijk je naar een tent? Ik ben ook niet zo'n kampeerder maar het heeft best zo z'n charme en als grote voordeel dat je heel centraal in de vallei zit. Dat gezegd hebbende betaal je wel een belachelijk hoge prijs voor een stukje canvas en een veldbed.
OK bedankt, ga ik zeker eens bekijken!

130$ is inderdaad al een pak geld voor een heel basic verblijf.....ik heb de indruk dat het rond Mammoth Lakes wat aangenamere prijzen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer