Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Inges: Juli/Aug 2018

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Inges »

Bedankt. Ja dat is het voordeel van heel vroeg plannen. Je kunt precies in je agenda zetten wanneer je moet gaan boeken ;-) Maar dan nog zal het niet altijd meevallen om te krijgen wat je wilt. Ik zal je tip zeker opschrijven. Heb gisteren al weer heel veel reisverslagen gelezen. Met die bron aan informatie ben ik zo blij ;-)

Ik heb nu alweer een heel ander schema en hij zal nog wel een aantal keer wijzigen ondergaan weet ik uit ervaring. Mijn jongens willen iets langer aan de kust blijven (Appel bezoeken in Cupertino) maar ik zie het niet zitten om in SF zo lang te overnachten. Dus heb ik Monterey (of Big Sur) opgenomen in het schema. Ook wil ik eigenlijk Kings Canyon niet overslaan. Dat gaat ten koste van het stuk in het oosten (MV - Moab). Dat heb ik er uit gehaald en blijft op de verlanglijst staan. Zion heb ik een dagje ingekort. Geen idee of ik daar spijt van krijg. Misschien kan ik beter Bryce overslaan? Ik heb nu dit ;-)

21 juli: Amsterdam - Portland - Cottage Grove

22 juli: Cottage Grove

23 juli: Cottage Grove - Redwoods National State park

24 juli: Redwoods - San Francisco
25 juli: San Francisco

26 juli: San Francisco - Cupertino - Monterey 

27 juli: Monterey - Kings Canyon

28 juli: Kings Canyon

29 juli: Kings Canyon - Sequoia NP

30 juli: Sequoia NP

31 juli: Sequoia NP - Barstow

1 aug: Barstow - Kingman

2 aug: Kingman - Grand Canyon

3 aug: Grand Canyon - Page

4 aug: Page

5 aug: Page - Bryce

6 aug: Bryce - Zion

7 aug: Zion

8 aug: Zion - Las Vegas

9 aug: Las Vegas - Death Valley

10 aug: Death Valley - Mammoth lake

11 aug: Mammoth lake - Yosemite

12 aug: Yosemite

13 aug: Yosemite

14 aug: Yosemite - Lake Tahoe

15 aug: Lake Tahoe - Lassen Volcanic Monument

16 aug: Lassen Volcanic Monument

17 aug: Lassen Volcanic Monument - Cottage Grove

18 aug: Cottage Grove

19 aug: Cottage Grove

20 aug: Cottage Grove

21 aug: Cottage Grove

22 aug: Cottage Grove - Portland 

23 aug: Portland - Amsterdam 

24 aug: Amsterdam

Ik weet nog niet of ik echt wil overnachten in DV. Ik heb geen problemen met hitte. Mijn man wel maar om er nou doorheen te racen lijkt mij ook niet leuk en bovendien wil ik nou wel eens een foto maken van de Roadrunner ;-)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Death Valley is niet de enige plaats waar het bloedheet zal zijn. Afgelopen jaar waren wij er ook in augustus en was het bijvoorbeeld in Yosemite zo'n 38-40 graden, Page was ook bloedheet, Las Vegas. Als je alleen omwille de hitte niet in Death Valley wil overnachten is dat naar mijn mening zonde, want je komt dus op meerdere hele warme plekken.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inges schreef:Ik weet nog niet of ik echt wil overnachten in DV. Ik heb geen problemen met hitte. Mijn man wel maar om er nou doorheen te racen lijkt mij ook niet leuk en bovendien wil ik nou wel eens een foto maken van de Roadrunner
Overnachten is geen probleem, je hebt airco op de kamer. Als je toch door DV rijdt maakt voor wat de hitte betreft een overnachting daar toch niet uit? Je kunt dan juist gebruik maken van de mooiste uren in het park. Laat aankomen en weer vroeg vertrekken is ideaal. En veel fotogenieker dan er overdag doorheen rijden.

Marianne
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Martin & Marianne schreef: Overnachten is geen probleem, je hebt airco op de kamer. Als je toch door DV rijdt maakt voor wat de hitte betreft een overnachting daar toch niet uit? Je kunt dan juist gebruik maken van de mooiste uren in het park. Laat aankomen en weer vroeg vertrekken is ideaal. En veel fotogenieker dan er overdag doorheen rijden.

Marianne
Ja dat dacht ik ook en warmte gaan we toch hebben (waarschijnlijk). We zijn in 2014 voor 5 weken door Canada - Yellowstone - Vancouver Island gereden. Juist om de warmte niet te hebben dachten we. We hebben 5 weken stralend mooi weer gehad en tussen de 25 (YS) en de 41 graden. Dat was ook te doen ;-) Alleen Craters of the moon hebben we toen overgeslagen met 41 graden.

Ik zag in 1 van je reisverslagen dat je de Wave hebt gelopen. Die gaat ook op de verlanglijst voor als we daar eens met z'n 2en zijn in Juni of September. Prachtig!
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Bryce niet overslaan! Zo'n mooi park. En met 2 overnachtingen in Zion kan je daar al heel wat doen.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Wie heeft er geslapen net buiten Sequoia NP? Ik wil de 2e nacht (van 30 op 31 juli) graag een overnachting buiten Sequoia NP zoeken. Ik wil namelijk de volgende dag niet naar Bartsow maar helemaal door naar Kingman. Ik weet dat dat een lange dag rijden is (630 km) maar ik denk dat dat op dit stuk wel te doen is. Maar dan moet ik wel al buiten Sequoia slapen lijkt mij. Aan het einde van onze dag Sequoia naar een slaapplek rijden buiten het park is geen probleem.

De reden is dat ik naar de Fire Wave wil wandelen in Valley of the Fire. Maar op 8 aug vertrekken uit Zion en dan midden op de dag in Valley of the fire gaan wandelen vind ik in Augustus geen goed idee. Ik heb in een reisverslag (volgens mij Hinko) gelezen dat het er open is, woestijn en dus bloody hot. Ik wil er een nachtje slapen en dan 's morgen vroeg, als het nog koel is, naar de Fire wave wandelen. Daarna rijden we door naar LV. Iemand een goede slaapplek gehad in de buurt van Valley of the fire?
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

De Fire Wave is inderdaad de moeite. Wij hebben de wandeling in de vooravond gedaan, in augustus. Dat ging prima. Wel warm natuurlijk, maar goed te doen. Dan zou je daarna naar Las Vegas kunnen doorrijden.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ja dat kan ook maar het zou me eigenlijk wel goed uitkomen om hem in de ochtend te lopen en ik denk dat dat voor mijn jongste zoon (die snel last heeft van warmte) ook beter is. We komen dan uit Zion en gaan daar, als ik een plekje kan bemachtigen, waarschijnlijk kamperen. Dus tent inpakken en dan via Yant Flat (als de weg het toelaat) en Beaver Dam (we slaan Hoover over) naar Valley of Fire en daar overnachten. Dat zou een mooie dag zijn. Dan in de ochtend wandelen en door naar LV.

Maar dan moet ik ergens anders een nacht inleveren. Dat doe ik denk ik in Sequoia. Ik overnacht 2 nachten in Kings Canyon en wil dan de 3e overnachting, die ik eerst in Sequoia NP had gepland, alvast richting Barstow doen (naar Barstow halen we niet want we willen ook nog iets in Sequoia bekijken.) Dan moeten we alleen de dag naar Kingman langer rijden maar volgens mij is dat veel Highway en een stuk I40. Dat zou te doen moeten zijn denk ik.

Ik hou van puzzelen (en van de tips op dit forum!)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Valley of Fire is erg mooi om te overnachten (Atlatl Campground). Voor tenten zijn er plekken tegen de rotswanden, zodat je je tent in de schaduw kan zetten. Als je 's morgens de Fire Wave gaat doen, zou ik ook heel vroeg vertrekken. Ik herinner me dat mijn man en ik daar heel vroeg wakker waren en rond 6 uur wat rondliepen vlakbij de camping, naar Atlatl Rock en de petrogliefen daar. Prachtig, maar het werd érg snel warm.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Inges, ik weet niet of je onze indexpagina al kent, maar daar vind je directe links naar heel wat plekken die jullie willen aandoen.
Door te klikken kom je rechtstreeks op onze blogpagina terecht met daarin heel wat info, foto's en video's.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

kalaman schreef:Inges, ik weet niet of je onze indexpagina al kent, maar daar vind je directe links naar heel wat plekken die jullie willen aandoen.
Door te klikken kom je rechtstreeks op onze blogpagina terecht met daarin heel wat info, foto's en video's.
Yep I know. Ik was afgelopen week al aan het lezen geslagen en na ons "gesprek" over Port Hardy - Bella Coole van afgelopen week ben ik toch weer gaan twijfelen of ik niet noordelijk wil blijven. Ook ivm de warmte in de zomer maanden. Maar goed noord zijn we al geweest (hoewel er nog zeer veel te zien is wat wij nog niet kennen) en zuid-west trekt ook wel. Maar de warmte.... dat is wel een klein dingetje hier... (niet voor mij maar voor mijn man en jongste zoon). Gelukkig heb ik nog een hele flinke tijd om na te denken en te lezen ;-)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ondertussen veranderen de plannen bijna wekelijks met 2 pubers die mee gaan ;-) Maar wat is gebleven is de overnachtingen in Yosemite. We komen daar aan op zondag 5 aug en willen weer vertrekken op woensdag 8 aug 2018(!)

Wanneer kan ik die datums nou boeken? Wij willen graag in het park overnachten. Moet ik op 5 aug startklaar zitten? Of kun je al op 15 juli de datums tot 15 aug boeken? Ik heb het forum al doorgezocht maar kan het niet meer precies vinden ondanks dat ik het ergens gelezen heb. Dat het een jaar van te voren is wist ik nog. Maar ik vraag me af of ik echt pas op 5 aug kan boeken als dat mijn datum is dat ik aan wil komen of moet ik wachten tot 8 aug (vertrek datum) dan ben ik toch altijd te laat?
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het was altijd precies een jaar van te voren maar of dat met de nieuwe concessiehouder nog steeds zo is weet ik niet.
Ik zou het gewoon eens uitproberen, je kunt nu eens gaan kijken naar een periode in juni of juli.
Je kunt altijd voor meerdere nachten boeken, dus van 5 tot 8 aug, ook al kun je 8 aug zelf nog niet boeken.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij hebben inmiddels de ferry geboekt van Port Hardy naar Bella Coola :wink: .
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Martin & Marianne schreef:Het was altijd precies een jaar van te voren maar of dat met de nieuwe concessiehouder nog steeds zo is weet ik niet.
Ik zou het gewoon eens uitproberen, je kunt nu eens gaan kijken naar een periode in juni of juli.
Je kunt altijd voor meerdere nachten boeken, dus van 5 tot 8 aug, ook al kun je 8 aug zelf nog niet boeken.

Marianne
Ik heb gekeken maar ik kan nu al de gehele maand Juni (2018) boeken dus ik ga gewoon de komende periode vaak kijken.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

kalaman schreef:Wij hebben inmiddels de ferry geboekt van Port Hardy naar Bella Coola :wink: .
Ja ik had al in je topic gekeken. Tof hoor ik zal je zeker volgen want die staat bij ons ook nog op het lijstje. ;-)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Even iets anders. Ik zie, dat als ik reserveer, dat ik meteen moet betalen. Kan ik dan nog wel kosteloos annuleren? Hebben jullie dat wel eens gedaan? Ik kijk trouwens hier: http://www.travelyosemite.com/lodging/y ... ley-lodge/
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Cancellations or changes in reservations must be received 7 days prior to reservation arrival date to assure refund of deposit. Refunds on cancellations made less that 7 days in advance will be forfeited.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben regelmatig iets geannuleerd; het geld staat daarna altijd direct weer op je cc.
Voor de overige parken geldt ook dat je de eerste nacht betaalt.
Staat helemaal los van de annuleringsmogelijkheden.

Bij mij lukt het trouwens niet om in heel juni te boeken. Wel bijvoorbeeld van 5 tot 7 juni, maar niet voor 6 tot 7 juni.

Marianne
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Martin & Marianne schreef: Bij mij lukt het trouwens niet om in heel juni te boeken. Wel bijvoorbeeld van 5 tot 7 juni, maar niet voor 6 tot 7 juni.
Ja dat zag ik gisteren ook. Toch krijg ik regelmatig dat het niet beschikbaar is. Komt misschien omdat ik invul dat wij met 4 volwassenen zijn. Ik zit gewoon op 4 en 5 aug vast achter mijn pc om iets te kunnen boeken. Wij hebben in ons schema bewust aankomen op zondag gekozen. Hopelij dat dat een heel klein beetje helpt om een plekje in het park te vinden.

Is het iemand wel eens gelukt om een plekje te boeken in bijv half dome village in een cabin? Ik keek vanmorgen om 9.30u voor een cabin op 5 juni 2018 maar er waren alleen nog tenten beschikbaar. Gaat het echt zo snel? Of kun je ook op een andere manier reserveren (telefonisch) en loop ik als buitenlander altijd achter de feiten aan? Lijkt wel concertkaartjes kopen op deze manier ;-)
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer