Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

nogmaals een WAVE vraagje

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
OlivierD
Amerikafan

nogmaals een WAVE vraagje

Bericht door OlivierD »

Wij zouden graag aan permits willen geraken voor de wave in juni 2007. Om me wat voor te bereiden ben ik vandaag (1 december) eens gaan kijken hoe alles in zijn werk gaat. Om precies 20u onze tijd heb ik willekeurig een datum genomen in voor in maart. Heb er op geklikt en kom dan op een scherm terecht waar je al je gegevens moet invullen. Eén van die gegevens is de Trip Leader Information. Daar ben je verplicht de country en state in te vullen. Bij country stond automatisch al USA geschreven, en bij state kreeg je een drop box waar je de state moest kiezen.

Wil dit zeggen dat het enkel mensen van de usa zijn die aan permits kunnen geraken? Aangezien je verplicht een state moet aanklikken.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Olivier, wij hebben op 1 januari ook online permits bemachtigd voor april, dus ook mensen van buiten de USA kunnen via de site permits bestellen. Nu weet ik niet meer precies hoe wij dat toen hebben ingevuld, maar volgens mij hebben wij vanuit de drop box de bovenste (lege) regel gekozen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Als je bij country iets anders zet dan "USA", dan moet je de dropdown bij State gewoon leeglaten.

Je moet het maar eens testen door een staat te selecteren en dan het land te veranderen. Hij zal dan een boodschap genereren waarin hij zegt dat de state leeg moet zijn in dat geval.

Heb vlug wat ge-oefent, want binnen een kleine 2u moet ik paraat staan voor onze permits in mei :D
Mieke & Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Mieke & Paul »

Veel succes,
Ik zit ook al klaar om een poging te wagen permits te bemachtigen voor mei. :lol:
Afbeelding
BaconPopper
Amerikafan

Pfff niet gelukt.

Alles ging vlot tot 5min voor 20u.
Dan ging de site ineens supertraag (uiteraard :? )
Om 20u stipt in de kalender geraakt met nog alles vrij.

Ik klik op 20 mei, wacht... wacht... wacht...
poink! time-out helemaal opnieuw beginnen.

15 minuten later eindelijk terug binnen geraakt.
Nog 4 plaatsen over. Net genoeg.
Alle gegevens ingevuld. Ik klik door om te bevestigen en voor de betaling.... time-out :x :x

Het spijt me voor het taalgebruik, maar ik vind het gewoon schijte degoutant dat ik op die manier geen permits heb kunnen bemachtigen :evil:
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Jeetje, dat is echt balen zeg, jammer voor jullie.
Misschien tzt terplaatste nog proberen?

enne laat me raden: degoutant = disgusting? :lol:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

BaconPopper schreef:Pfff niet gelukt.

Alles ging vlot tot 5min voor 20u.
Dan ging de site ineens supertraag (uiteraard :? )
Om 20u stipt in de kalender geraakt met nog alles vrij.

Ik klik op 20 mei, wacht... wacht... wacht...
poink! time-out helemaal opnieuw beginnen.

15 minuten later eindelijk terug binnen geraakt.
Nog 4 plaatsen over. Net genoeg.
Alle gegevens ingevuld. Ik klik door om te bevestigen en voor de betaling.... time-out :x :x

Het spijt me voor het taalgebruik, maar ik vind het gewoon schijte degoutant dat ik op die manier geen permits heb kunnen bemachtigen :evil:
Precies hetzelfde heb ik twee jaar geleden ook meegemaakt. Dat ging net zo, mij is het toen ook niet gelukt om aan kaarten te komen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Wat een teleurstelling. Dat wordt dus 's morgens mee loten voor een permit als je ter plekke bent.
De Wave is een unieke fantastische ervaring. Voor foto's, kijk maar in mijn foto album (link in het onderschrift).
BaconPopper
Amerikafan

pyca schreef:enne laat me raden: degoutant = disgusting? :lol:
zoiets ja :lol:
wendyjol schreef:Wat een teleurstelling. Dat wordt dus 's morgens mee loten voor een permit als je ter plekke bent.
De Wave is een unieke fantastische ervaring. Voor foto's, kijk maar in mijn foto album (link in het onderschrift).
Dit moet de dag daarvoor gebeuren zeker?
Dan zal dat niet lukken of we moeten extreem vroeg vertrekken vanuit Grand Canyon.

Spijtig :(

Wat die foto's betreft... thanks, maar voorlopig wil ik liever geen foto's van The Wave zien :? :lol:
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Ik heb het ook weer in de gaten gehouden, want wij willen in juni ontzettend graag naar de wave.... maar inderdaad...de site loopt om 20.00 uur helemaal vast....Wij hebben t.z.t. 2 dagen in Page dus ik hoop dat het ons gaat lukken om via internet de permits te bemachtigen en anders hebben we nog 1 kans ter plaatse...

Iemand anders nog wel geluk gehad om ze te bemachtigen voor mei???
Mieke & Paul
Amerika-ontdekker

Joepie, het is mij wel gelukt :lol:
2 kaartjes voor 15 mei.
Kreeg zelfs 3 bevestigingen per email!

Bij mij ging alles goed tot 2 minuten voor 8, toen liep hij 5x vast, maar ik ben gewoon op F5 blijven drukken tot ik weer beeld kreeg en toen ging toen ik eindelijk op het aantal kon klikken dat nog beschikbaar was, ging daarna alles goed, het duurde wel heel lang voor een volgende pagina geladen was, maar dat maakt nu niet meer uit.

Ben echt superblij! :P
Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Jee wat jammer BaconPopper, dat het niet gelukt is. Balen zeg! En Mieke en Paul, proficiat dat jullie wel kunnen gaan. Dat is echt een heerlijk vooruitzicht.

Groetjes,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

De loterij is stipt om 9 uur 's ochtends in het BLM kantoor (ook echt geen minuut later).
Wij hebben 2 ochtenden meegedaan, de 2e ochtend hadden we geluk en kregen we twee kaartjes voor de dag erna.

De Wave kostte ons in totaal 3 dagen, maar het was het wachten méééér dan waard.

Succes voor wie het gaat proberen.
16x USA / 30 staten
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Liz schreef:De loterij is stipt om 9 uur 's ochtends in het BLM kantoor (ook echt geen minuut later).
Wij hebben 2 ochtenden meegedaan, de 2e ochtend hadden we geluk en kregen we twee kaartjes voor de dag erna.

De Wave kostte ons in totaal 3 dagen, maar het was het wachten méééér dan waard.

Succes voor wie het gaat proberen.
Wij hebben 3 ochtenden meegedaan en de derde keer was scheepsrecht. Je zit dan ook met drie lootjes in de hoed en maak je dus meer kans.

In totaal kostte het ons dus 4 dagen, maar dat hadden we ingecalculeerd.

Wave is een en blijft een unieke ervaring.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Kan iemand mij uitleggen wat de Wave is?

Manon
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

PFFF nou wij wilden alvast even "oefenen" voor 1 maart , want we gaan in juni op vakantie.

Die site liep idd helemaal vast....elke keer als ik op "calendar" klikte, kwam er een pagina met "pagina kan niet worden weergegeven"
Soms kwam dat meteen, soms pas na een minuut wachten (en hopen dat je er in kwam!!).
Ik heb echt een hekel aan dit soort dingen via internet, met concertkaarten is het ook altijd zo'n drama.

Nou ja...ik heb het om 10 over 8 opgegeven, hopelijk heb ik op 1 maart meer geluk
Maak je nog kans trouwens als je er pas om kwart over 8 op komt bijvoorbeeld?
Mieke & Paul
Amerika-ontdekker

Hij bleef gisteren steeds vastlopen, maar gewoon alles in nieuw venster open zodat je steeds snel opnieuw kunt proberen. Ik kwam er ook pas om 20.17 doorheen en heb nu 2 kaartjes :lol:
Er was op dat moment 1 datum die helemaal weg was al (5 mei).

Gewoon blijven proberen en niet wanhopen als hij vastloopt, de aanhouder wint :P

Manonneke, je kan even op site van henriette kijken (http://www.case23.com), daar staat een erg mooie beschrijving van The Wave.
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Manonneke schreef:Kan iemand mij uitleggen wat de Wave is?

Manon
Hallo Manon,

Anders kijk eens in dit topic.

Hier heb ik een hele beschrijving gegeven en ook foto's erbij van onze tocht naar de Wave.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

De meeste Wave gangers moeten ook een bezoek brengen aan de Second Wave mochten ze er tijd voor hebben.
Deze is net zo grillig als de meer bekende Wave.
Hij ligt vrij kort achter de "normale" Wave.
Maar in ieder geval geluk gewenst aan de mensen die er in zijn geslaagd tickets te bemachtigen.
Nu staat er een leuk avontuur in een knap verlaten gebied op jullie te wachten.
Groetjes Erika
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

dag,
voor wie naar de wave kan : een kaartje + uitleg richting dinosaurustracks vlakbij de wave

http://www.zionnational-park.com/coyote ... -paria.htm

jacques
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer