Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kleine rondreis Florida-Louisiana en mischien Texas?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Denise131
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Kleine rondreis Florida-Louisiana en mischien Texas?

Bericht door Denise131 »

Goedemorgen allemaal. :)

Nieuw hier op het forum maar wat is het fijn, zoveel informatie!

Nog nooit naar Amerika geweest, (vorige jaren steeds naar Azië geweest) maar nu hebben mijn vriend en ik het ons in ons hoofd gehaald dat we 'last minute' naar Amerika willen. En ik zeg 'last minute' omdat we in april/mei 2017 heen willen, sommige zullen denken 'maar dan heb je nog 4 maanden' nou voor ons voelt dat als heel weinig tijd want bij eerdere vakanties hadden we vaak de vliegtickets al 6-9 maanden vooraf in huis.

Maar ik zit nu dus in dubio, nu al gelijk vliegtickets boeken en dan later de rest pas uitzoeken, of toch 'verstandig' eerst nog wat meer uitzoeken en hopen dat vliegtickets qua prijs gunstig blijven.

Over de route zijn we er ook nog niet helemaal over uit (logisch aangezien we het net 2 weken in ons hoofd hebben :roll: ) maar wat vast staat is dat we naar Orlando en New Orleans willen, we hebben (maar :oops: ) 3 weken de tijd dus zitten er ook nog aan te denken om vanuit NO door te rijden naar Houston. of zeggen jullie ivm de tijd, skip dat en hou het op Louisiana en Florida.

Alvast bedankt!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kleine rondreis Florida-Louisiana en mischien Texas?

Bericht door RiverCola »

Als je heen zou vliegen op Houston en terug vanaf Miami of Orlando zou dat prima kunnen. Anders zou ik dat niet doen, tenzij je voor een binnenlandse vlucht kiest.

Wij hebben twee jaar geleden in ruim twee weken tijd dit gedaan (en het was helemaal super!): Orlando Sanford - via St Augustine en Okefenokee naar Saint Simons Island - Savannah - Charleston - Macon (slechts als overnachting) - via Montgomery naar Mobile - New Orleans - Seaside (Fl panhandle) - Orlando

In Savannah waren we 2 dagen, in Charleston ook, in NO 3 dagen en in Seaside ook 2 dagen. Op het einde hadden we 2 nachten in de buurt van Orlando. We hebben daar geen pretparken bezocht. De stad zelf vonden we totaal niet de moeite waard.

Het was een top reis en met drie weken had ik deze route met gemak nog verder uit kunnen breiden.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kleine rondreis Florida-Louisiana en mischien Texas?

Bericht door sanook »

Ik weet niet of jullie ver van Dusseldorf zitten maar Air Berlin heeft mooie aanbiedingen van Dusseldorf rechtstreeks naar Orlando voor iets boven de 400. Door de directe vlucht haal je een hoop tijdwinst t.o.v. een vlucht met overstap vanaf bv Schiphol. Tevens kun je voor een redelijk bedrag de avond voor vertrek al overnachten bij bv Holiday Inn Ratingen en daar je auto geparkeerd laten tijdens je vakantie.
Ikzelf boek altijd eerst de vliegtickets en ga dan de vakantie verder indelen. Andersom zou ik niet zo gauw doen want als om wat voor reden dan ook je ticket toch anders wordt kun je weer opnieuw beginnen met plannen.
Wij gaan in mei voor een kleine 3 weken naar het diepe zuiden voor o.a. ook New Orleans. Wij vliegen (vanuit DUS) naar Orlando en hebben dit in gedachten: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 15&t=66065.

Maar er zijn zoveel opties en mogelijkheden dus je zult eerst zelf nog in moeten lezen in alles denk ik...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer