weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door lovely_laura »

In 2009 zijn mijn man en ik op rondreis in Amerika geweest we zijn toen in het Zuid westen geweest in combinatie met yellowstone New York, niagara falls en 10 dagen Orlando. Het was een heerlijke vakantie ook al was ik 20 weken zwanger. In 2012 zijn we weer op rondreis geweest in het Zuid westen. Dit keer met onze 2 kinderen van toen 14 maanden en 2. Dit keer kortere reistijd en steeds een paar dagen op 1 plek. Dit jaar was het plan om weer op reis te gaan maar omdat we ook probeerde zwanger te worden van de 3de was het even afwachten of dit zou kunnen. Vorig jaar Maart werd ik eindelijk zwanger(zwanger worden is heel lastig bij mij Door pcos) Omdat de baby 9 maanden zou zijn tijdens onze vakantie twijfelde we om te boeken maar bij de eerste echo stond ons hele leven op zijn kop. Er waren niet 1 niet 2 maar 3 kloppende hartjes te zien. Ik was zwanger van een DRIELING! Uiteraard werd onze reis als eerste geschrapt en na bijna 8 maanden onzekerheid werden met 35 weken onze prachtige baby's geboren 2 jongens en 1 meisje. De eerste weken waren erg spannend maar ze hebben het alle 3 gezond en wel gered. Afgelopen 5 november zijn ze 1 jaar geworden en komen we eindelijk in wat rustiger vaarwater. Natuurlijk begint een Amerika reis weer te kriebelen maar wat zijn onze mogelijkheden met 5 jonge kinderen. Zelf wil ik graag in 2018 gaan als de kleintje 2 1/2 en de oudste 7 en 8.

De vorige reizen hebben we telkens met de auto en hotels geboekt maar dat lijkt me met 7 personen geen mogelijkheid. We zullen dan overal 2 kamers moeten boeken en dit is duur en lijkt me erg ongezellig. Optie 2 is met de camper. Dit hebben we nog nooit gedaan en lijkt me erg opgepropt met zijn alle. Ook lijkt me erg hectisch omdat je dan alles op locatie met openbaar vervoer moet doen? Of rij je steeds met je camper op en af de camping waar je staat? Ben hier echt een leek in!
Optie 3 is op 1 of 2 plekken een huis te huren en vanaf die plek dagtrips met eventueel 1 overnachting te doen. Misschien dat LA of omgeving Las Vegas een optie is omdat dit redelijk centraal ligt bij mooie national parcs.
Optie 4 is geen rondreis maar naar Florida te gaan en de parken te bezoeken. De parken lijken me vooral leuk voor de oudste maar qua natuur is het natuurlijk niet het zuid westen waar we toch echt verliefd op zijn.
Genoeg ideeën dus maar krijg al mijn gedachten niet echt op een rijtje over voor en nadelen. Ik zou graag jullie visie willen zodat ik misschien wat dingen kan schrappen en alles wat meer overzichtelijk in mijn hoofd kan krijgen.

Een heel verhaal zie ik maar hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen. :thumbup:

Gr. Laura
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door hemmie »

Wow, een drieling, gefeliciteerd!

Kan me voorstellen dat reizen nu wel wat minder vanzelfsprekend is geworden :-D

Volgens mij zou reizen met auto en hotel nog wel kunnen, in de grootste maat SUV kunnen volgens mij wel 8 personen, en dan heb je nog wel wat bagageruimte. En je zou evt een roofbag kunnen kopen. Wij rijden zelf in en Ford expedition, dat is een 8-zitter. Laatst met opa en oma op stap geweest, dus 7 personen, we hadden op de achterbank 1 stoel omlaag, en daardoor net voldoende bagageruimte voor een week. Maar de grotere maat SUV zou je meer bagageruimte moeten geven. In de hotels zul je dan denk ik wel 2 kamers moeten hebben, duurder, maar oplosbaar. Of inderdaad op een paar plaatsen een huis huren.

Camper weet ik eigenlijk zo niet, hebben die grote campers ook wel echt 7 goede zitplaatsen? Zeker als je autostoeltjes er in moet zetten kan dat denk ik lastig worden. Maar als je op de websites van verhuurders kijkt en/of ze even mailt ben je daar snel genoeg achter. Lijkt mij idd wel lastig dat je dan altijd met zo'n bakbeest rijdt (kleinste camper zal hem niet worden), vooral in de steden lastig. Wij zouden zelf in de steden dan idd ov gebruiken en veel lopen, maar met 3 kleintjes wordt dat ook heel lastig, je kunt immers geen 3 op je rug dragen. Dan is een auto weer makkelijker.
Terug in Texas!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door Ing »

Ha Laura,

Wauw, wat een verrassing: een drieling! Fijn om te horen dat alles goed met hen gaat, lijkt me toch ook heel spannend.

Grappig dat het alweer begint te kriebelen om naar de VS te gaan. Zelf zou ik je adviseren om lekker in een mooi vakantiehuis/villa te gaan zitten en vanuit daar tripjes te maken. Huur een minivan en je kan het hele grut kwijt. Een camper lijkt me niet prettig, maar dat is persoonlijk.

De natuur van Florida zal je nog verrassen! Pretparken met die kleine kinderen lijkt me hartstikke leuk (en druk), maar er is ook echt mooie natuur en er zijn natuurlijk ook geweldige stranden. Het is natuurlijk geen Zuid-Westen qua natuur, maar als je de juiste plekken opzoekt ook heel mooi.

Je zou ook nog kunnen kijken of je in hotels 2 kamers naast elkaar kunt boeken en dan van die geschakelde kamers. WIj hebben vaak zat een dichte binnendeur in onze hotelkamer gehad, dus dan is er dus mogelijkheid om te lopen tussen de 2 kamers.

Succes ermee!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door michelly »

Een drieling wauw! Gefeliciteerd!
Ik zou juist zonder aarzelen voor de camper gaan. Heerlijk midden in de natuur en iedereen heeft zo zijn eigen plekje. Genoeg verschillende meningen dus. Ik vond het reuze meevallen om iedere keer de camper te nemen. In de steden is het inderdaad minder handig maar in de natuur kamperen, lekker fikkie stoken en marshmellows roosteren. Je hebt alles bij dus van hoef je in de avond niet meer op pad.
Bovendien hoef je dan niet iedere dag met 5 kinderen naar een restaurant. Dat alleen al lijkt mij reden genoeg :lol:
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door LittlePhoenix »

Gefeliciteerd!

Wij hebben 4 kinderen en nemen meestal een suite. Met zulke kleintjes moet dat geen enkel probleem zijn, past makkelijk allemaal in de 'woonkamer'. Kleintjes in campingbedjes en de groten op de slaapbank. Tenzij jullie kleintjes netjes in bed blijven, dan kunnen die op de slaapbank en de groten op roll aways of luchtbedden. Of andere combinaties.

En 7 personen in een minivan is te doen, ook met bagage, maar die van 7 zit dan waarschijnlijk nog in een highback booster. Die van 8 misschien ook nog, ligt er aan hoe groot ze zijn. (2 van mijn kinderen zijn ukkepukkies, de andere 2 zijn reusjes, dus ik moet ze af en toe uitleggen dat het niet om de leeftijd gaat maar om hun lengte en gewicht enzo). Dat kan een beetje krap worden, 3 stoeltjes, een highback en een backless booster. In een Honda past het, maar in een Dodge of Chrysler kan het krap zijn.

De RVs die ik van binnen heb gezien hadden echt geen plaats voor 3 stoeltjes en 2 boosters, maar misschien zijn er andere modellen waar het wel past.

Hebben jullie Texas overwogen? Je zou een huisje kunnen huren in Hill Country en dan op avontuur in de omgeving. Mijn kinderen vinden het hier veel mooier dan Florida. Maar Florida heeft ook natuur, en we hebben ons daar ook vermaakt. Al was het in Florida wel veel duurder, zeker met een groot gezin.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door hemmie »

Ik keek even bij Cruise America, en zo te zien heeft hun grootste RV wel genoeg zitplaatsen (en de maat kleiner denk ik ook, maar die heeft officieel maar 5 slaapplaatsen, dus is de vraag of je daar iedereen in kwijt kan, ook reisbedjes nemen plaats in), maar dat zijn er dan 4 in de dinette en 3 op de bank. Die 3 op de bank zitten zijwaarts, en sowieso overal alleen een heupgordel. Die heupgordel is voor de jongste kinderen nog niet zo'n probleem waarschijnlijk, al denk ik wel dat het krap kan worden om stoeltjes naast elkaar te installeren. Maar de oudste 2 zijn denk ik het grootste probleem, want je mag niet een booster gebruiken icm alleen een heupgordel. Maar eigenlijk is dat niet specifiek een probleem voor grote gezinnen, ik vraag me sowieso af hoe mensen dat doen als ze met een kind van ruwweg 5-8 jaar met een camper in de VS gaan reizen. Ik zou zelf nl. ook niet weten hoe ik dat zou doen voor mijn 8-jarige dochter.
Terug in Texas!
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door lovely_laura »

Bedankt alvast voor alle tips zo snel. Ga ze vanavond even rustig doorlezen als alles op bed ligt :thumbup:

Gr. Laura
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door lovely_laura »

De afgelopen dagen druk bezig geweest met de feestdagen maar nu het gewone leven weer begonnen is gaat het plannen weer verder. Na wat onderzoek gaat denk ik onze lichte voorkeur uit naar Orlando. Heb altijd graag naar de pretparken gewild met de kinderen en zag online dat kinderen tot 3 jaar gratis zijn. Nu zal de drieling volgend jaar 2 jaar en 9 maanden zijn dus dat scheelt een hoop met als we later zouden gaan. We zouden dan 3 weken gaan en wil toch nog een kleine rondreis maken dus denk nu om een villa te huren voor 3 weken en dan 1 week tot 10 dagen rond te trekken en alleen spullen mee te nemen voor die dagen. Zijn er meer die dat gedaan hebben? En waar ging je dan heen? Zit te twijfelen om in Florida te blijven met de everglades en de Keys of naar het noorden naar de great smoky mountains en wat van het zuiden mee te nemen. Met kinderen lijkt de great smoky mountains het leukst omdat we zelf ook van wandelen in de natuur houden en we niet echt strand mensen zijn. Wie heeft er ervaring met rondreizen met kinderen in dat gebied? Een reisverslag zou leuk zijn :thumbup:

Gr. Laura
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door lovely_laura »

Het was alweer een poosje geleden maar na lang twijfelen hebben we er toch voor gekozen om naar Florida te gaan.
Hoera de voorpret kan beginnen! :D
Omdat mijn man zelfstandige is en altijd lastig in de vakanties weg kan willen we proberen buiten de vakanties te gaan mits school toestemming geeft. Welke periode zouden jullie aanrader? We zitten zelf nu aan juni te denken en dan voor 2 weken. We willen een vakantiehuisje huren in Orlando en zijn nu al een beetje aan het rondkijken maar vind d het lastig met zoveel keus. Wat vonden jullie belangrijk bij het zoeken naar een huisje met kleine kinderen?
Ik heb er in ieder geval alweer veel zin in!

Gr. Laura

Ps: Hoe verplaats ik mijn topic naar florida?
Laatst gewijzigd door Dude op 10 jun 2017, 04:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic verplaatst naar het juiste forumgedeelte
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door winterpark »

Hoi Laura,
Ten eerste, een drieling! Wow!! Maar het zijn inmiddels 3 gezonde peuters? Lijkt me een geweldig vijftal om zo bij elkaar te hebben.
Als je echt de vrije keus zou hebben met wanneer je gaat, zou ik in februari, maart, april of november gaan denk ik. Lekker warm weer, maar weinig kans op stormen en regen. Juni heb ik zelf weinig ervaring mee, maar misschien anderen hier wel.
Huisje huren: voor oudere kinderen heb je natuurlijk een game room, maar daar hebben jullie niet zoveel aan denk ik met de kleintjes?
Een aantal huizen waar ik ben geweest, had ook zelfs babybedjes staan en een buggy. Veel huizen zijn toch wel al kind-vriendelijk gemaakt.
Misschien zijn er forumleden met specifieke aanraders van huizen? Wij gebruiken meestal huizenzoekwebsites, lezen de recensies, en boeken dan rechtstreeks via de eigenaar.

Trouwens: goede keus!! Lekker op 1 plek en vanuit die plek kan je zoveel dagtripjes doen als je dat niet.
Dianne.gloudemans
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2017, 23:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door Dianne.gloudemans »

Misschien een tip. Onze school heeft vanaf 21-4 2 weken meivakantie. Daarna 3 dagen school en dan is het alweer Hemelvaart met 2 dagen vrij. Ik heb voor deze 3 dagen bijzonder verlof aangevraagd en reeds toestemming gekregen!
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door lovely_laura »

@ winterpark het zijn nu inderdaad geen baby's meer en tegen de tijd dat we weg willen gaan zijn ze ongeveer 2,5. Qua vakantie tijden kunnen we helaas niet het hele jaar.

Mijn man is boekhouder en elk kwartaal met de omzet belasting is het super druk dus die maanden vallen af. Dit zijn januari, april, juli en oktober. Hierdoor valt de meivakantie dus helaas af omdat die vaak all de laatste week van april begint en we die maand dus niet weg kunnen. Van school heb ik begrepen dat ze liever niet willen dat je na een schoolvakantie gaat dus wat over blijft is februari/maart of juni Omdat we nog druk de laatste beetjes bij elkaar aan het sparen zijn liever iets later in het jaar en ook omdat er dan op school toch niet meer zoveel gebeurd maar als het beter is zou maart ook kunnen.

Voor het huisje zou en game room natuurlijk ideaal zijn voor de oudste die dan 8 en 7 zijn en huisjes waar al een buggy in staat zou helemaal top zijn zeg dat scheelt weer 1 ding door we niet hoeven meeslepen! Ben nu druk aan het zoeken naar een leuke villa met een goed afgeschermd zwembad. Denk dat ik anders helemaal gek word met 5 kinderen waarvan er 3 nog geen diploma hebben :? Ik ga weer lekker verder zoeken kan toch weinig bewegen met deze hitte :D

Groetjes laura
SteViS
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 aug 2011, 20:28
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door SteViS »

Misschien een idee voor een villa/huis met kleintjes zonder zwemdiploma. Vorig jaar hebben wij in CLC Encantada gezeten. Een complex vlakbij de 192, 429 en ook vlakbij DisneyWorld (ong. 20 min), Supertarget/Publix. Je hebt daar huizen met eigen zwembad, maar het gros van de huizen heeft alleen een (verhoogde) hottub buiten. Achter de receptie zijn twee zwembaden, waarvan er 1 een ondiep kindergedeelte heeft en volgens mij is er ook een speeltuintje. Je kunt dit boeken via verschillende sites en soms zie je ze ook op HomeAway langs komen. Enerzijds jammer dat je geen eigen zwembad hebt, maar misschien wel beter voor je gemoedsrust :wink:
Wij vonden het er prima, hoewel we dit jaar toch voor een villa met eigen zwembad zijn gegaan. Lang leve de zwemdiploma's :lol: !!
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door KW1984 »

Wij zitten volgend jaar ook op Encantada, rechtstreeks bij de eigenaar geboekt via http://www.loveourfloridahome.com.

Dit is het type huis dat wel een eigen zwembad heeft, met een afscheidingsnet voor de kids. Wij reizen met een 3-jarige en vonden dat wel zo veilig. Het zwembad loopt ook af van ondiep naar diep, ook prettig. Ook staat er al een stroller in het huis. Er zijn 4 slaapkamers en 3 badkamers. De kinderkamers hebben een disneythema. Dit huis ligt vlakbij het clubhuis waar de mainpool is maar ook een kidsclub met activiteiten. We zijn er dus nog niet geweest maar de reviews zijn uitstekend en het contact met de eigenaar verloopt erg prettig!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: weer naar Amerika met gezinsuitbreiding

Bericht door winterpark »

Laura, qua weer zou ik absoluut gaan voor februari/maart tov juni. Lekker warm en veel minder kans op regen/storm.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer