Verhuizen naar Houston

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Queste »

Maart zit je waarschijnlijk veilig, maar mocht het uitlopen hou er rekening mee dat voor sommige vliegvelden diertransport in de zomermaanden niet mogelijk is. Zorg dat je daar ook van op de hoogte bent. Bij mij vlogen de pups altijd via PetAir vanaf Frankfurt.

De grootte van de kennel maakt zeker veel uit. Ook het tijdstip van vliegen: moeten ze daags van te voren gebracht worden en in het hotel overnachten of kunnen ze 's ochtends op de dag van de vlucht gebracht worden.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door kastelke »

Onze hond zat inderdaad in een grote kennel.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Trakeena schreef:Gaat sowieso een hele onderneming worden om met de luchtvracht, een aantal koffers en dan onze twee katten vanaf IAH naar ons appartement te komen in een huurauto :lol:
Wat bedoel je met luchtvracht? Als je echt een losse verzending van spullen bedoelt via een verhuizer en niet via je 'ticket', dan staat dat volgens mij helemaal los van jouw vlucht, en komt dat niet tegelijk aan. Dus dat hoeft dan niet mee in de auto.
Kijk of je voor de 1e dag(en) een minivan of grote suv kunt huren, je kunt die later omwisselen voor iets kleiners. Hangt er natuurlijk ook wat vanaf hoeveel koffers jullie hebben. Bij ons was het altijd nog wat lastiger met 2 of 3 kinderen erbij, wij hebben wel eens die grote auto gehuurd, we zijn wel eens met super shuttle gegaan (die nemen ook veel bagage mee), en de laatste keer kwam een collega van mijn man ons op het vliegveld ophalen. Zijn auto vol geladen met bagage zodat wij met gemak in de huurauto pasten. Blijft altijd een beetje puzzelen dat stukje van vliegveld naar tijdelijke woonruimte :-D
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Oh ja, dat je pas 1,5 jaar getrouwd bent zou geen probleem moeten zijn, veel mensen trouwen pas net voor de visumaanvraag, dus 1,5 jaar is al heel wat. Gewoon eerlijk antwoorden op eventuele vragen die je krijgt, dan is het voor hen snel genoeg duidelijk dat je huwelijk los staat van je visum. Ze zijn voor een L1/2 sowieso niet zo moeilijk volgens mij, het interview is grotendeels een formaliteit. Het papierwerk vooraf is waar het om gaat.
Terug in Texas!
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Dat is wel goed om even in de gaten te houden van het dierentransport in de zomer! Gelukkig is onze visumaanvraag inmiddels al onderweg dus we verwachten zeker niet dat dat tot deze zomer gaat duren.

We willen onze katten waarschijnlijk wel op de zelfde vlucht hebben , omdat we ons nogal zorgen maken om het hele transport van ze. Een dag of week later laten versturen zouden we dan ook echt vervelend vinden, maar het geeft natuurlijk wel een beetje speelruimte wanneer we aankomen. Dan hoeven ze ook niet met de huurauto/shuttle mee en is het gedoe voor hun bij aankomst wat minder. Als dat met de luchtvracht ook zo zou zijn, zou dat een en ander wel wat makkelijker maken, maar we weten niet hoe dit uiteindelijk geboekt zal worden :) Dat staat ook nog op het (steeds langer wordende) to-do lijstje.

Het visa interview proces klinkt wel haalbaar dan ja. Het papierwerk wordt door de werkgever geregeld en het is niet de eerste keer dat men dit doet. Daarbij hebben we best wel vertrouwen in het vinden van een leuk huis, juist doordat we niet gebonden zijn aan school zones. Ook een auto kopen binnen een maand moet niet zo'n probleem zijn. We hebben er zin in!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Wij hebben zelf geen dieren, maar ik kan me herinneren in de expat wereld te hebben opgevangen dat er steeds minder maatschappijen honden en katten mee willen nemen (tenzij ze klein genoeg zijn om in de cabine mee te kunnen), dus zoek dat even goed uit als je ze op je eigen vlucht mee wil nemen.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door LittlePhoenix »

Ik snap dat je je katten meteen mee wil nemen, maar hou er rekening mee dat je het dan wel veel moeilijker maakt om tijdelijke woonruimte te vinden. Hotels willen meestal geen katten, en short term rentals zoals appartementen willen meestal helemaal geen huisdieren.

Of heb ik het verkeerd begrepen? Jullie komen hierheen, hebben 30 dagen een tijdelijke woonruimte en gaan dan op zoek naar een huurwoning, toch? Die tijdelijke woonruimte zou dus een probleem kunnen zijn met dieren. En verhuurders willen ook vaak geen huisdieren, maar met kleine honden en katten is het meestal toch wel te doen om iets te vinden, al kan de borg wel flink oplopen. Met grote honden is het veel lastiger.
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Erwin74 »

Wij waren op moment van emigreren net 1 jaar getrouwd. Nooit een enkele vraag over gesteld. Renters insurance is tientjeswerk. De echte kosten zitten in elektriciteit, internet/TV en dergelijke.
Wij wonen in Sugar Land, prettig wonen als je van rust en ruimte houdt. Jullie zoeken nog steeds in deze omgeving?
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Dakloze »

hemmie schreef:Oh ja, dat je pas 1,5 jaar getrouwd bent zou geen probleem moeten zijn, veel mensen trouwen pas net voor de visumaanvraag
Jup, zo ook hier. Getrouwd op 24 juni, op 9 juli visum interview. Geen enkele vraag gehad en ze hebben niet eens naar het huwelijks certificaat gekeken. De enige die er ooit naar gevraagd heeft was het social security office.

We hadden voor de zekerheid afschriften van onze gezamelijke rekening, vakantiefotos en fotos van de bruiloft meegenomen. Werd ook niet naar gevraagd.

L1 en L2 werden ter plekke goedgekeurd, en onze paspoorten lagen 2 dagen later in de bus.
--
I route, therefore you are.
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

De kattensituatie zijn we duidelijk nog niet uit. We zijn ons er van bewust dat het bij de tijdelijke woning lastig kan worden, maar we hebben bij de meest voor de hand liggende appartement-hotels gezien dat ze eventueel huisdieren accepteren. Tegen kosten natuurlijk, dat is niet meer dan logisch. En we vliegen sowieso KLM, daar zou het transport hoe dan ook geen probleem moeten vormen. En we zijn ons bewust van de hogere borg (pet fee) die verhuurders rekenen.

Qua woning zitten we inmiddels wat meer richting Houston te denken, richting Bellaire als ik het goed zie. Ben nog niet zo thuis in de wijken/buurten. Dat is natuurlijk duurder en kleiner dan Sugar Land of nog meer naar het zuidwesten, maar bij nader inzien zien we onszelf daar niet echt wonen. Die fase hebben we nog niet echt bereikt, wellicht eventueel over een paar jaar.

En bedankt voor jullie ervaringen over huwelijk en visum/emigratie, dat stelt zeker wat gerust!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Bellaire wonen en Sugar Land werken is volgens mij prima te doen wat reistijd betreft, collega van mijn man deed dat wel. Vraag me wel af wat je daar kunt huren met jullie budget, ik weet van Bellaire eigenlijk vooral dat het heel erg duur is. Maar ik ken de omgeving daar verder niet, wellicht zijn er betaalbare buurten in de omgeving.

Wat betreft die huisdieren, niet alleen moet je meer borg betalen, veel verhuurders laten sowieso geen huisdieren toe. Dus door katten te hebben maak je de markt voor jezelf wel kleiner. Maar goed, ik snap dat je de katten mee wilt nemen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Erwin74 »

Bellaire is een stadje volledig omgeven door Houston maar het is wel degelijk een aparte stad met ongeveer 17000 inwoners. Als je niets te maken hebt met schoolgaande kinderen kan dit een prima optie zijn. Check eventueel wel even https://spotcrime.com/tx/houston of beter nog http://communitycrimemap.com/.
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Oh ja, wel handig om te vermelden dat dat budget wel een stukje omhoog is gegaan, want voor die oorspronkelijke $1500 gaat het daar inderdaad niet lukken. En we zoeken op har.com ook altijd op dat er huisdieren toegestaan worden, of op case by case basis (onze agent had gezegd dat katten vaak minder een probleem zijn dan honden). En ja, we maken het onszelf inderdaad lastiger, maar dat maakt niet uit :)

Bedankt voor de links naar de crime maps, daar hadden we ons nog niet in verdiept. Moet ook zeggen dat we het hele Bellaire verhaal ook zelf bedacht hebben hoor, onze agent heeft wel eerder huizen afgewezen onder het mom van 'daar wil je niet wonen'. Maar zo kunnen we dat zelf wat beter in de gaten houden, fijn!
Fellow2012

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Fellow2012 »

Townhomes – oftewel rijtjeshuizen kunnen best gehorig zijn maar dat zou je niet moeten weerhouden om er eentje te huren voor bijvoorbeeld 1 jaar totdat jullie meer bekend zijn met de omgeving.

We hebben in twee verschillende Townhomes gewoond in twee verschillende staten. De kwaliteit van het materiaal laat vaak te wensen over. Het zijn typisch cookie-cutter-houses, snel gebouwd. Als onze buren iets zwaars laten vallen klinkt het net alsof bij ons in de keuken is. Ik hoor soms ook onze buurjongen, a middle-schooler, de trap naar beneden racen om de school bus te halen.

Townhomes in goede buurten worden vaak door kleine gezinnen of koppels bewoond en het zijn vaak geen asociale mensen. Buren houden dus rekening met het feit dat de muren dun zijn. Ons allereerste appartement in Alexandria,VA (vlak bij DC) had een huur van $2100 en nette Townhomes in dat gebied werden voor ongeveer $2400 verhuurd terwijl die meer ruimte bieden dan een klein appartement.

Er zijn wel grote verschillen in ruimte tussen Townhomes, onze eerste was slechts 1400 sq.ft. en onze tweede 1975 sq.ft. met drie verdiepingen, 3 full-baths, 1-half bath, oversize 1-car garage. Op de begane grond hebben we een guest-suite, slaapkamer met ingebouwde full-bath.

Tips: 1 ) als je voor een Townhome gaat zou ik je aanraden om eentje te nemen waarvan de Airco per etage wordt geregeld. Onze eerste had maar 1 thermostaat en dat heeft tot vele echtelijke ergernissen geleid… want de warmte stijgt naar de hogere etages en om die koel te houden moest het benden aanmerkelijk kouder worden…. m’n vrouw zat met een trui in de woonkamer terwijl het buiten 30c was! Nu vrede weer teruggekeerd want we regelen elke etage apart… ik zit zelf lekker te werken met temp net onder 21c en m’n heeft liever 26 of 27c.

2) Neem een end-unit Townhome als dat mogelijk is, dan heb maar aan 1 zijde buren.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Dakloze »

adam747 schreef: 1 ) als je voor een Townhome gaat zou ik je aanraden om eentje te nemen waarvan de Airco per etage wordt geregeld. Onze eerste had maar 1 thermostaat en dat heeft tot vele echtelijke ergernissen geleid… want de warmte stijgt naar de hogere etages en om die koel te houden moest het benden aanmerkelijk kouder worden…. m’n vrouw zat met een trui in de woonkamer terwijl het buiten 30c was! Nu vrede weer teruggekeerd want we regelen elke etage apart… ik zit zelf lekker te werken met temp net onder 21c en m’n heeft liever 26 of 27c.
Of vergeet de centrale AC en koop een paar portable units. Veel goedkoper want je koelt alleen de ruimtes die je gekoeld wil hebben (meestal de slaapkamer, 's nachts).
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
Erwin74
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 21 jun 2015, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Sugar Land (Houston) TX
Contacteer:

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Erwin74 »

Of vergeet de centrale AC en koop een paar portable units. Veel goedkoper want je koelt alleen de ruimtes die je gekoeld wil hebben (meestal de slaapkamer, 's nachts).
Luchtvochtigheid in combinatie met de warmte is killing gedurende de lange Texaanse zomer. Volledige verdiepingen niet koelen lijkt mij niet echt een optie en ik betwijfel of losse units dan wel zo veel voordeliger zijn los van het geluid dat deze dingen produceren.
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Wow, dat is hele nuttige informatie, bedankt!

Het klopt inderdaad dat we in eerste instantie op zoek zijn om iets te huren voor een jaar, dus een townhome overwegen we zeker. Een end unite zou dan wel het meest ideaal zijn. Dat van de airco hadden we echt nog nooit over nagedacht, maar dat is echt heel goed om te weten. Dat gaan we zeker checken, mochten we een townhome op het oog hebben.
Trakeena
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 aug 2016, 18:43

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Trakeena »

Wat een langlopend proces..

Maar we blijven positief, want we hebben over twee weken eindelijk een afspraak voor ons visum interview op het US consulaat. Het pakket met alle formulieren en papieren wordt binnenkort deze kant opgestuurd, en we moeten zelf natuurlijk nog allerlei stukken verzamelen.

Iemand nog tips voor het interview?
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door Dakloze »

Trakeena schreef: Iemand nog tips voor het interview?
- Laat telefoon e.d. in de auto achter;
- Neem al je papierwerk mee in een doorzichtige plastic envelop;
- Maak je geen zorgen, de beslissing is al lang genomen en het interview zal het niet anders maken;
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verhuizen naar Houston

Bericht door hemmie »

Oh, maar dan gaat het nu snel, normaal gesproken heb je dan over 3 weken je visum wel, en ben je klaar om te gaan!
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer